Det har jag faktiskt gjort nu i en vecka, återvände till denna tråd för att spy lite mer galla över Opera, mer om det senare.
Jag började köra med Aurora efter min senaste post här och använt den i över ett år, funkat hyfsat bra men ju längre tiden gick desto sämre fungera den, den uppdatera flera gånger i månaden, addons slutade fungera och browsern bler mer och mer instabil och slö.
För en månad sen hamna jag på en sajt som rekommenderade Pale Moon för den skulle vara väldigt snabb och bra, installera den och använt den i drygt en månad men blev väldigt besviken, seg och tänker mycket, man kan se den "bygga upp" gränsnittet ibland.
Jag googlade om browsers och igen tipsad om Opera och jag tänkte att nu ett år senare kanske den är bättre så jag tänkte verkligen ge den en ordentlig chans inte bara testa lite.
Alltså Opera är a piece of Crap! Man kan ju undra om dom som skapat Opera brukar surfa, måste först säga att browsern är snabb, den smackar upp sidor väldigt fort samt startar fort och är stabil MEN att optimera designa med favoriter, flikar och menyer var a pain in the ass om man jämför med andra, inget är direkt tydligt utan man måste testa sig fram och chansa med saker och ting, efter lite googling om vissa saker hitta jag hyfsade lösningar som jag tycker ska vara enkla standarder i inställningarna. Det som irritera mig mest är flikahanteringen, känns som Opera inte gillar flikar för den ger extremt dåligt utbud hur man kan tweaka, det är ju ändå 2012 snart 2013.
Idag fick jag nog när jag upptäckte att Opera inte uppdaterar flikarna när man startar Opera utan dom ser ut som dom gjorde när stängde av datorn sist.
+ att det finns dåligt med addons.
Nu är jag på jakt igen och den jag inte testat Ordentligt än är Chrome och Firefox. FF är väl som Aurora så jag har inga större förväntningar.