Bästa musen & bästa headsetet för ungefär 500 kr var?

Permalänk

Bästa musen & bästa headsetet för ungefär 500 kr var?

Hej! som titeln beskriver så undrar jag helt enkelt vad som är det bästa valet vad gäller möss och vad som är det bästa vad gäller ett nytt headset, för en billigare slant då dvs.
Hade tänkt köra på logitech g400 som mus för ungefär 200kr eller ska jag ta något annat? Möss är ingenting jag direkt vill spendera så mycket pengar på så gärna under 400 kr.
Jag har absolut ingen aning om vilket headset jag ska köpa, max 500 spänn får det väll kosta. Den ska ha bra bas och bra ljud rent allmänt.
Värt att nämna att jag heller inte vill ha ett gigantisk headset, då jag är väldigt ung så har jag ett relativt litet huvud och vill helst inte att man ska se ut som en (?) med headsetet på mig

Några förslag?

Permalänk
Inaktiv

Använt min Logitech MX518 i cirka 2 år nu, och har inte haft några som helst problem med den, tycker den tål stryk, presterar bra och är skön i handen. Angående headset har jag inte mycket koll, har även kört med mitt Steelseries Siberia v2 i cirka 2 år nu också, och det är nu på senare tider den har börjat glappa lite. Men av mina egna erfarenheter kan jag definitivt rekommendera dessa två produkter!

/ Bassseee.

Permalänk

Kan rekommendera G500 & MX518 från Logitech och SteelSeries Kinzu v2 Pro. Razer DeathAdder är bra för dig med palmgrip. Jag sitter med en Kinzu och är väldigt nöjd. Den är symmetrisk och har clawgrip.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon168915:

Använt min Logitech MX518 i cirka 2 år nu, och har inte haft några som helst problem med den, tycker den tål stryk, presterar bra och är skön i handen.
/ Bassseee.

Skrivet av Varmperonsplitt:

Kan rekommendera G500 & MX518 från Logitech

Angående mus så kan jag inte tänka mig att det finns bättre än dessa för <300 :-, har en g400 sj, hade en mx518 i 3 år innan dess. Fantastiska möss för prislappen, störtnöjd.

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

MX518 har dom slutat tillverka nu men jag har en av den o de är kalas. Tg vet jag inte utan att du mer får köra på känsla då jag själv har ett G15 som inte görs nu men det är jag nöjd med då jag haft det sen 2007 o det har inte krånglat alls mer än att färgen börjar släppa på vissa delar.

Visa signatur

Spelburk: ASUS Maximus VI Formula . Intel Core i7 4770K .Nocuta DH15 . 16 GB Corsair Vengeance Pro 2400mhz. Nividia GTX 1080 Strix . 250 GB Samsung EVO SSD . Fractal Design Arc R2 . Corsair AX 860i . 1 st Benq 144hz 24" 1 st Benq 60hz 24"

Permalänk
Medlem

Tycker steelseries siberia v2 är riktigt bra headset, sitter otroligt skönt och bra jud samt mycket bra mic.

Mus vet jag ej :/. Kör med min razor laechesis fortfarande och den tycker jag är helt perfekt för mig.

Permalänk
Inaktiv

Logitech G500 och ett Steel Series Siberia v2 headset.

Permalänk

Det blir iaf en logitech G400 mus, men fortfarande ingen aning om vad jag ska ha för headset.
Siberia ogillar jag, tycker ljudet känns så instängt och vill gärna ha ett headset med bra bas.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir.Klockalot:

Det blir iaf en logitech G400 mus, men fortfarande ingen aning om vad jag ska ha för headset.
Siberia ogillar jag, tycker ljudet känns så instängt och vill gärna ha ett headset med bra bas.

Mycket bra val.
Lär ha den bästa sensorn på marknaden just nu och gillar man formen så är den ett självklart val, enligt mig.
Jag köpte mest bara på skoj för att testa när den ändå var så billig (250 spänn gav jag) och nu är det är helt klart min favoritmus.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 48 | In-game namn : iller
Yrke : Kvantanalytiker, systemutvecklare.
Utbildning : PhD matematik. Självlärd med över 10 års erfarenhet av finansiell matematik och associerade ämnen.