Mionix lanserar gamingmusen Naos 8200

Permalänk

har både naos 3200 till laptopen och naos 5000 till den bärbara och 5000 är nog den bästa musen jag haft till datorn! mycket nöjd hade inte tänkt så dyr mus i början men var på inet och fick känna på dem och fastnade direkt! så denna lär ju inte bli sämmre.

Visa signatur

Amd Ryzen 3900x -I- H100i -I- Asus ROG STRIX X470-F Gaming -I- Asus GTX 3060 12GB -I- 32gb HyperX RGB @3600mhz -I- Chieftec nitro 650w Bronze -I- Corsair MP510 1gb m.2, Ocz trion 150 128gb och 240gb -I- Windows 10 Home -I- Fractal R4

Permalänk
Medlem

Naos 5000 är den bästa mus jag någonsin haft!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
ROG Astral GeForce 5080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
ASUS ROG Strix 27" WOLED

Permalänk
Medlem

Härligt med en ny mus. Dock var det inte så stor skillnad om man jämför med Naos 5000. Men bra att veta att det finns en nyare version om min Naos 5000 går sönder Lätt den skönaste musen jag någonsin har använt.

Permalänk
Medlem

Hoppas inte det är samma skräp som naos 5000, sämre mus får man nog leta efter, en mus ska inte kunna dra 100% cpu och ett företag som mionix ska inte ignorera det heller, tyvärr gör de det!

Permalänk

Mycket trevlig mus.
Musen i sig är rätt så låg, vilket jag tycker är fruktansvärt skönt.
Den har även inga onödiga tyngder som de andra.
Har inte hunnit prova den allt för mycket, men handen ligger i en riktigt skön position och efter 4 timmars spelande här om dagen så var jag inte det minsta trött i varken arm eller hand.
Tycker även att det var mycket trevligt med en "sleevad" usb-sladd.
Jag har inte kunnat hitta några som helst fel med den ännu.
Kan även tillägga att jag bara har spelat FPS-spel med den och då har den funkat alldeles fantastiskt!

Till er som undrar så är den INTE svårlyft!

Permalänk
Entusiast

Är i köptankarna kring en ny mus, har för närvarande en MX 518. Tror ni att denna skulle vara en värdig uppgradering?

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [Gigabyte Geforce RTX 5070 Eagle SFF] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Nöjd med Mionix NAOS 5000. Frågan är vad är skillnaden mellan den här nya och min? Känns bara som en rebrand Om någon vet skillnad, citera plox

Visa signatur

Ryzen 1700 @ 3.9ghz | 16GB 2666mhz | Gigabyte GTX 1080 | EVGA 850w

Permalänk
Medlem

Ah denna datormus fick mitt "köpstopp" att svacka! Jag vill ha denna!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Skäggig legend

Jag kör med en SteelSeries Ikari Laser sedan 3 år tillbaka. Nu efter all tid jag suttit vid datorn börjar den bli skitig, tappat "gummit" och polerat plasten under. Still going' strong! Jag är på jakt efter en ny men får se när lokomotivet slutar fungera.

Visa signatur

Tråden om Skägg! - My cave...
Main: Ryzen 7 5700X3D - 32GB CL16 - RX 9070 - Acer X34 OLED ultrawide
Bärbar: MacBook Pro 14"- M4 - 16GB - 1TB
Server: 5600G - 16GB - 24TB - Plex
🎧Schiit Hel + Fidelio X2HR - DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6

Permalänk
Medlem

Ser trevlig ut, men tror att om man t.ex flyger Jet med mus i BF3 då man lyfter mycket kan de här sidogreppen för ring-och lillfinger göra musen svårlyft. Har aldrig provat den här typen av mus själv dock. någon med den erfarenheten?

Visa signatur

Motorcykel: Ducati Streetfighter 848, -2013
PC - Ryzen 7 9800X3D / Noctua NH-D14 / Sapphire 9070 Pulse

Permalänk
Medlem

Avråder från Mionix möss. De har nåt knas med sitt USB-chip. Beroende på vilken USB-port man kopplar in musen i vill den ibland inte funka efter boot. Att dra ur kontakten och stoppa in den igen löser problemet och musen börjar funka.

- Jag har haft samma problem med olika moderkort och olika operativsystem (Win7 och Ubuntu).
- En polare har också nån mionix och han har samma problem.
- Jag ska tillägga att jag inte använder mionix drivers, jag tycker en mus ska fungera utan bloatware och dessutom hittade jag inga mionixdrivers när jag körde linux.

Dock är den ändå bättre än motsv Razer möss med deras urusla kvalitet på hårdvaran samt tvingande spyware de kör med. Nu låter jag bitter men jag råder folk att köpa Logitech eller Microsoft möss istället.

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv
Skrivet av usilusken:

Avråder från Mionix möss. De har nåt knas med sitt USB-chip. Beroende på vilken USB-port man kopplar in musen i vill den ibland inte funka efter boot. Att dra ur kontakten och stoppa in den igen löser problemet och musen börjar funka.

- Jag har haft samma problem med olika moderkort och olika operativsystem (Win7 och Ubuntu).
- En polare har också nån mionix och han har samma problem.
- Jag ska tillägga att jag inte använder mionix drivers, jag tycker en mus ska fungera utan bloatware och dessutom hittade jag inga mionixdrivers när jag körde linux.

Dock är den ändå bättre än motsv Razer möss med deras urusla kvalitet på hårdvaran samt tvingande spyware de kör med. Nu låter jag bitter men jag råder folk att köpa Logitech eller Microsoft möss istället.

Har haft samma problem, men oftast då jag väcker datorn från vänteläge. Ett tag var det 100% failrate.
Men om man orkar måste man väl kunna få sin mus utbytt om man kontaktar Mionix? Dock har det fungerat fint ett par månader nu av någon anledning. Kör också utan bloatware, men får säg att min Naos 5000 är ju suverän ändå.

Permalänk
Medlem

Rolig design, indentisk till deras Naos 5000.
Kan ju hoppas deras mjukvara fungerar bättre denna gång och att de åtminstone tar sig till att släppa ny firmware om den inte skulle fungera.

Visa signatur

Intel Core i5-3570K @ 3,4 GHz | Fractal Design R3 | ASRock Z77 Extreme4 | AMD Radeon R9 290 3GB | Samsung 830 128GB | WD Black 500GB | WD Green 3TB | Crucial BallistiX Tactical 16GB CL8
Kringutrustning: LG 24'' E2441V-BN | SteelSeires Rival | Logitech Illuminated K740

Permalänk
Skrivet av daskedennis:

Ser trevlig ut, men tror att om man t.ex flyger Jet med mus i BF3 då man lyfter mycket kan de här sidogreppen för ring-och lillfinger göra musen svårlyft. Har aldrig provat den här typen av mus själv dock. någon med den erfarenheten?

Jag förstår helt vad du menar. Det är just det som hindrat mig från att köpa en mus som denna, även fast jag gillar greppet när man kör palm grip och när man inte spelar. Men i snabba spel så lyfter jag ofta musen och då blir de problem med denna typen av design, man får inget grepp.

Visa signatur

Core i7 8700K | 32GB RAM | MSI GTX 1080 Twin Frozr | Asus Xonar Essence STX | Fractal Design Define R6 |

Permalänk
Avstängd

Den har hela 128 KB minne, men kan bara lagra 5 spelprofiler.
Ineffektivt.

Overkill att den har en 32-bitars ARM processor på 72 MHz.

Dumt att ha USB-anslutning med 1 000 Hz polling rate (1 ms), det gör bara att kerneln aldrig får sova.

Permalänk
Skrivet av tjobbo:

Naos 5000 är den bästa mus jag någonsin haft!

Samma här. Naos 5000 är überbra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av iWorm:

Rolig design, indentisk till deras Naos 5000.
Kan ju hoppas deras mjukvara fungerar bättre denna gång och att de åtminstone tar sig till att släppa ny firmware om den inte skulle fungera.

De har fått ordning på firmware-utvecklandet tycker jag, senaste versionen fungerar fint. I början var det katastrof!

Visa signatur

Better to have and not need, than to need and not have.

Permalänk
Skrivet av lacrits:

Kolsvart mus mot kolsvart bakgrund.. Vad försöker dom döllja?!

Kalibrera din skärm så ser du.

Har varit mycket nöjd med min 5000 förutom på två punker: man blir varm om handen när man spelar en längre tid och scrollhjulet har börjat vissla..

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | i5-3570K | Corsair Vengeance 16GB 1600Mhz | Asus P8Z77-V LE Plus | Intel 520 180GB SSD | Antec TruePower NS 650W | HD7950 Windforce 3X OC | ESI ESP1010e

Permalänk
Medlem

Hmm varför kan man inte bara göra en mus där man kan komma åt knapparna snabbt o enkelt utan att "behöva skifta grepp". 8200dpi vem använder det...? Lyse o pulserande färger..varför då när man har handen på den och tittar på skärmen...?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mikegnorp:

Samma här. Naos 5000 är überbra.

Samma för mig, lätt bästa musen:)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av bandite:

De har fått ordning på firmware-utvecklandet tycker jag, senaste versionen fungerar fint. I början var det katastrof!

Det hade varit skönt om flera hade kunnat bekräfta detta då jag och säkert många andra kan komma till å köpa denna mus.

Permalänk

Lite lik min Ikari, helt klart en potentiell ersättare då jag gillar den typen av möss

Visa signatur

Lian Li pc_A05fn, Corsair H80/NF F12 PNP, Intel 330 180GB, Asus p8p67 WS revolution, Intel i5 2500k, WD green 2TB, 16GB Corsair vengeance 4x4GB CL9 LP, Palit GTX 670 2GB, Corsair AX860

Permalänk
Medlem

Ni som krämar i byxorna över denna mus, hur tänker ni då? Det är bara en Naos fast med 9800 istället för 9500 sensorn. Priset är helt uppåt väggarna. Sensorn är sämre än den i G400 som kostar 270:-...

Mionix, ge oss en mus som är bra IRL och inte på papper. För papper spelar man inte med

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Medlem

Förboka [1 januari 2013]

Finns inte ute just nu, inte ens maxfps som brukar vara snabba med att ha bra saker inne har det ännu. Inte ens komplett/inet/webhallen har. Its all lies i tell you!

Visa signatur

AMD RYZEN 7 7700X / B650 AX-Y1 / 32GB RAM DDR5 / RX 9070 XT Reaper 16GB

Permalänk
Medlem

On- och offtopic på samma gång:

Detta är en bra mus: http://www.logitech.com/sv-se/product/optical-gaming-mouse-g4...

Edit: Varför? Ptja, den är inte fullsketen med knappar, den ser inte ut som en julgran, man kan lyfta den enkelt tack vare "klackarna" och den är billig.

Permalänk
Medlem

Jag gillar Mionix skarpt. Äger Naos 3200 och ett Zibal 60.
Utan tvekan bästa mus & tangentbord jag ägt.
Känns dock inte som jag har någon nytta av 8000DPI.
Vilken mus man sen gillar är ju individuellt.

Skrivet av ZOMBiEBRAiN:

Lite lik min Ikari, helt klart en potentiell ersättare då jag gillar den typen av möss

Gillar du Ikari kommer du gilla Naos. Fördelen med Mionix mössen är att dom inte har den vidirga ytan som Steelseries har.

Visa signatur

Fractal Design R3 Black | i5-2500K | Corsair TX750M | EVGA GTX 580 (single) | Gigabyte GA-Z68XP-UD4 |Corsair Vengeance 8GB CL8 | Western Digital Black 1TB | Crucial SSD C300 256GB | BenQ G2412HD

Permalänk
Medlem

rätt dyrt för lite p12 bling

Permalänk
Medlem

Gillar att möss ger stöd till hela handen, den ser bra ut.

Visa signatur

Fractal Design Pop XL Air RGB | ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | Gigabyte RTX 5070 12GB Gaming OC

Nintendo Switch 2 | PlayStation 5 | Xbox Series X
Min FZ Profil

Permalänk

5020 dpi eller 1000000 dpi, allt är fortfarande skit när mouse acceleration inte går att ta bort. Många dyra möss har inbyggd mus acceleration som inte går att ta bort, ångrar att jag köpte min Mionix Naos 5000 på grund av detta.

Tex. alla möss med avago 9500 sensorn har inbyggd mus acceleration som kanske går att ta bort med firmware fast företagen gör inte det. Dessa är väl Roccat, Mionix, Steel Series och Razer m.m. Tvivlar på att aimet blir mycket bättre än om man använder en IntelliMouse 3.0.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PoisonBill:

5020 dpi eller 1000000 dpi, allt är fortfarande skit när mouse acceleration inte går att ta bort. Många dyra möss har inbyggd mus acceleration som inte går att ta bort, ångrar att jag köpte min Mionix Naos 5000 på grund av detta.

DPI är också bara hur snabb musen är. 400 mot 8000 dpi, bara olika hastigheter.

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT