FAHControl, prioritera små WU:s?

Permalänk
Medlem

FAHControl, prioritera små WU:s?

Jag har börjat folda lite igen, grejen är att jag inte kan folda 24/7 utan jag har ett ganska kort spann på dagen jag kan köra, kanske 4-6 timmar, grejen är att nu fick jag en WU som tar runt 20 timmar med en Intel i7 860, runt 10k PPD verkar det som. Aja, grejen är att jag hellre skulle ta enklare WU som kanske skulle rymma inom dom 4-6 timmarna, kanske inte ens finns några sådana WU:s som tar så kort tid.

Så finns det något sätt att i FAHControl tala om att man vill ha simplare WU:s? Hittar ingen inställning för det, kanske går att lägga till något kommando i "Extra client options" eller "Extra core options"?

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Medlem

Hade också velat ha detta, nån som vet om det finns?

Visa signatur

MSI B850 Gaming Plus WIFI | AMD Ryzen 7 9800X3D | Be Quiet Dark Rock Pro 5 | PNY GeForce RTX 5070 Ti OC | Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000MHz CL30 | Samsung 980 PRO 2TB | Corsair RM750x Shift 750W | Fractal Design Define 7

Permalänk
Medlem

"In the V7 client, these WUs are becoming more standardized as computers grow more powerful and as we study larger and more complex proteins. We do not expect these to be a problem with more modern computers. All SMP WUs are Big WUs."

Fick ett antal mindre till en början men nu får jag bara stora WUs till cpun, och detta är alltså förklaringen.

Om ni kör någon av cmd klienterna kan ni alltid använda -small som flagga på genvägen ni gör så får ni bara små units som går fortare. Ni kan välja att bara installera det här nya stora paketet och så kör ni endast gpu på den och sedan kör ni smp klienten separat. Lite krångligare att installera men det finns instruktioner som går att följa.

Lycka till och se till att burkarna går varma! ^^

Visa signatur

Fips!

Permalänk
Medlem

Brukar inte glappen från att man hämta till att deadline är rätt stort?

Kollade min GPU & CPU

GPU: hämtad 14/12 - slutgiltig 28/12
CPU: hämtad 15/12 - slutgiltid 19/12

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Problemet är inte att jag inte hinner folda klart, utan ppd sjunker så mycket när man pausar den för att man inte kan folda 24/7, pga bonussystemet.

Visa signatur

MSI B850 Gaming Plus WIFI | AMD Ryzen 7 9800X3D | Be Quiet Dark Rock Pro 5 | PNY GeForce RTX 5070 Ti OC | Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000MHz CL30 | Samsung 980 PRO 2TB | Corsair RM750x Shift 750W | Fractal Design Define 7

Permalänk
Medlem

Du får väl några poäng iaf?

bättre än inget, har man inte möjlighet att folda 24/7 så är det ju bättre att göra det man kan och få dom poäng man kan?
själv foldade jag innan med under 1000 poäng per dag då det gav iaf något

Visa signatur

| Steam - Toivo |