Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Medlem
Skrivet av sp1k3n:

Om du öppnar appen "Foton" och går in under inställningar (...) så kan du ställa in hur du vill att kameran ska aktiveras.

Tack, du löste kameraproblemet. Önskar dig en God Jul!

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som tycker att Facebook appen är lite onödig när man har synkat "Kontakter" med FB? Jag tycker att just kontakter visar ett bättre intryck.

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Skrivet av Ullahau:

Lumia, Lumia, Lumia. Den dedikerade kameraknappen fungerar inte när telefonen är avstängd. Irriterande. Jag måste öppna upp den och sedan trycka in kameraknappen för att få det att fungera. Vid telefonsamtal är skärmen släckt hela tiden. Jag kan alltså glömma att trycka in val med knappsatsen. Vid samtalets slut får jag vänta på att telefonen avslutar och efter tio-15 sekunder tänds startskärmen. Någon frände som har tips?

har du kollat att rutan "förhindra att kameran slår på vid låst skärm" är urbockad? Du hittar det under inställningar, swipa höger och kamera och foto. Och så kan du pilla runt på andra inställningar där, så kanske skärm problemet försvinner.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5950x, 64Gb Ram, 2*1Tb Nvme, RX 6700 XT Red Dragon (placeholder)
Server: AMD Ryzen 5 1600 @3,80Ghz, HD7950, 16Gb ddr4, 256Gb NVME M.2 + 2Tb HDD*3, Nexus PSU RX-7000

Permalänk
Skrivet av Massabrassan:

Ja det är väl en rätt betydande andel av skärmen? Minst 10% till absolut ingen nytta. Då skulle man lika gärna kunna ha en mindre skärm eftersom en stor skärm gör absolut störst nytta vid surf.

Skulle nog säga högst 10%

Definitivt inte "enorm"...

Permalänk
Medlem
Skrivet av HikiSpray:

har du kollat att rutan "förhindra att kameran slår på vid låst skärm" är urbockad? Du hittar det under inställningar, swipa höger och kamera och foto. Och så kan du pilla runt på andra inställningar där, så kanske skärm problemet försvinner.

God Jul på dig också! Nu fungerar kameran som jag vill...

Permalänk
Skrivet av Ullahau:

Lumia, Lumia, Lumia. Den dedikerade kameraknappen fungerar inte när telefonen är avstängd. Irriterande. Jag måste öppna upp den och sedan trycka in kameraknappen för att få det att fungera. Vid telefonsamtal är skärmen släckt hela tiden. Jag kan alltså glömma att trycka in val med knappsatsen. Vid samtalets slut får jag vänta på att telefonen avslutar och efter tio-15 sekunder tänds startskärmen. Någon frände som har tips?

För att starta kameran måste du hålla inne knappen en liten stund, sedan startar den. Tror det är för att kameran inte ska starta i fickan av misstag.

Förresten är det någon som vet hur jag ändrar vilka google-kalendrar som synkar med telefonen? har testat att gå in på m.google.com/sync ett antal gånger men kommer inte till sidan där man ska logga in, bara hammnar vid någon slags informationsskärm. Kom fram till sidan en gång men sedan har jag inte lyckats igen. Mycket frustrerande...

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoArmsButCookies:

För att starta kameran måste du hålla inne knappen en liten stund, sedan startar den. Tror det är för att kameran inte ska starta i fickan av misstag.

Förresten är det någon som vet hur jag ändrar vilka google-kalendrar som synkar med telefonen? har testat att gå in på m.google.com/sync ett antal gånger men kommer inte till sidan där man ska logga in, bara hammnar vid någon slags informationsskärm. Kom fram till sidan en gång men sedan har jag inte lyckats igen. Mycket frustrerande...

Vad jag vet så verkar Google ta bort alla synkmöjligheter 30/1 -2013 kanske har något med detta att göra? http://www.wpcentral.com/google-drops-exchange-activesync-wha...

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk

Hur ska man göra för att köra gmail-kalender då? Detta är ju riktigt irriterande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ullahau:

Förstår inte vad du menar med att kameraknappen inte fungerar när telefonen är av? :S Det är väl självklart? Skärmen är bara släckt när man har huvudet emot telefonen när man pratar i telefon. Håller du den bara i handen så är den inte släckt.

Permalänk
Medlem

Hur kan man kolla sin internet hastighet på mobilien? Det finns ju inte bredbandskollen app till windows phone. Men går det på något annat sett?

Permalänk
Medlem
Skrivet av avm:

Hur kan man kolla sin internet hastighet på mobilien? Det finns ju inte bredbandskollen app till windows phone. Men går det på något annat sett?

Finns speedtest aps.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asusboy:

Finns speedtest aps.

Kan man lita på att dessa visar rätt då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asusboy:

Förstår inte vad du menar med att kameraknappen inte fungerar när telefonen är av? :S Det är väl självklart? Skärmen är bara släckt när man har huvudet emot telefonen när man pratar i telefon. Håller du den bara i handen så är den inte släckt.

Kameraproblemet är löst med hjälp av forumet. När jag ringer från t.ex telefonboken är skärmen belyst. När jag trycker på numret och håller telefonen i handen så släcks skärmen, och är släckt under hela samtalet. Jag har ingen möjlighet att avsluta samtalet, utan får vänta 10-15 sekunder tills den belysta telefonboken dyker upp. Problem uppstår om mottagaren inte svarar, då måste jag soft reseta telefonen för att få slut på samtalet. Jävligt störigt! Tips please!

Permalänk
Medlem
Skrivet av avm:

Kan man lita på att dessa visar rätt då?

Såklart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ullahau:

Kameraproblemet är löst med hjälp av forumet. När jag ringer från t.ex telefonboken är skärmen belyst. När jag trycker på numret och håller telefonen i handen så släcks skärmen, och är släckt under hela samtalet. Jag har ingen möjlighet att avsluta samtalet, utan får vänta 10-15 sekunder tills den belysta telefonboken dyker upp. Problem uppstår om mottagaren inte svarar, då måste jag soft reseta telefonen för att få slut på samtalet. Jävligt störigt! Tips please!

lämna tillbaka den och få en som fungerar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ullahau:

Skumt det där med att den slocknar, förstår att det inte är det roligaste, men har du provat att återställa?

Permalänk
Medlem

Verkar vara lite variation på batteritid här, kan dela med mig av mina erfarenheter.

Laddade den natten mellan fredag och lördag, på morgonen användes den inte speciellt mycket tog lite bilder osv bara.
På eftermiddagen kvällen blev det en del pillande då jag satt i flyg 6 timmar och var utråkad.
På kvällen mest surfande och några telefonsamtal.
Nästa morgon testade jag Nokia Drive GPSn i en timme (ingen strömförsörjning) när jag skulle ta mig från Arlanda, sedan rätt normalt användande på dagen.

Nu på kvällen börjar den ge upp efter 1 dag och 12 timmar.
Skulle säga att den håller mitt behov utan problem då jag inte spelar så mycket.

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

Skumt det där med att den slocknar, förstår att det inte är det roligaste, men har du provat att återställa?

Jag har gjort en soft reset. Men inte hard reset. Kanske det som är lösningen?

Permalänk
Skrivet av Ullahau:

Du har möjligtvis inte ett skärmskydd på? Har läst att många har problem med proximity sensorn då man använder skärmskydd.

Permalänk
Medlem

Det måste vara ett j-a sug efter denna mobil. Årets release?! Finns ju knappt att få tag på utan väntetid. Svårt att känna o klämma i butik också då flera butiker knappt har den till visning ens en gång. Någon som har koll på fysiska butiker i Gbg där man kan kika på den/ev köpa?

Visa signatur

Intel i5 2500K,MSI P67A-C45 REV B3, Noctua NH-U9B SE2, Kingston DDR3 32GB 1600Mhz HyperX, Corsair TX 650W, EVGA GTX 1070 8GB SC, Corsair SSD Force 3 Series 120GB, 1TB Western Digital Caviar Black 64MB,
2x500GB Western Digital Caviar SE, Zalman ZM-MFC1 Plus Fläktkontroll, Fractal Define XL, Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ullahau:

Jag har gjort en soft reset. Men inte hard reset. Kanske det som är lösningen?

ja fungerar inte det så är det ju hårdvaran. Som en annan sa,har du skärmskydd på?

Permalänk
Medlem

Du har möjligtvis inte ett skärmskydd på? Har läst att många har problem med proximity sensorn då man använder skärmskydd.

Jag har inget skärmskydd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kings:

Det måste vara ett j-a sug efter denna mobil. Årets release?! Finns ju knappt att få tag på utan väntetid. Svårt att känna o klämma i butik också då flera butiker knappt har den till visning ens en gång. Någon som har koll på fysiska butiker i Gbg där man kan kika på den/ev köpa?

kolla på elgigantens hemsida om dom finns i butikerna borde finns en utav någon färg iaf!

sedan borde det ligga gömt inne på någon Telenor, telia, tele2, phonehouse butik

dock skulle jag rings å kolla,med dom butiker för att veta med exakt eller om du nu har nära till någon utav dessa så in å fråga om den.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk

För att fixa google kalender

http://answers.microsoft.com/thread/764c6b01-b9d3-4131-a8bb-a...

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur man får igång Xbox music? Har signat upp för en månad, dock så kan jag endast lyssna på "samples" av låtar..

Permalänk
Medlem
Skrivet av maric:

Hej, jag beställde en 920 från Tre den 6/11. Fyra veckor senare ringde jag och frågade vad som hänt. De kunde då inte ”hitta min beställning”. Efter att ha mailat min orderbekräftelse till supporten fick jag en ursäkt och löfte om att en lur skulle skickas senare samma dag alt. dagen efter. Ytterligare en vecka senare ringer jag igen och frågar varför jag inte har fått något paket. Svaret blir att de inte har skickat något och att de inte heller kan hitta min beställning (deja vu). Efter nytt inskick av bekräftelsen lovar man återigen att skicka en lur men tipsar om att det går fortare om jag beger mig till en Tre-butik. Jag ber nu supporten stryka min order samt upplyser om att det nog inte blir fler chanser för Tre. Dagen efter råkar jag gå förbi en Tre-butik. Trots allt går jag in och frågar efter en 920. Killen är ute på lagret ett tag innan han kommer tillbaka med beskedet att han kan ha en 920 framme redan om fyra veckor! Det slutade med att jag åkte till Elgiganten och köpte en vit…

Fullt förståligt... Vore det inte för att jag trots allt jävla tjafs har ett riktigt schysst abonnemang hos 3 skulle jag skjutit ut mig för längesedan. Typiskt att företag aldrig kan erbjuda både pris, prestanda och service i ett. Usch.

Mvh. Mansion

Visa signatur

NCASE M1
CPU 5800X w/ NH-U9S MB ROG STRIX B550-I GAMING
GPU RTX 3070 VENTUS 3X OC M.2 2TB Samsung 970 EVO Plus
RAM Corsair 32GB 3200MHz PSU Corsair SF750 750W 80+ Platinum
LJUD ATH-AD1000X w/ Pro-Ject Head Box S BILD Acer XB271HU @ 165Hz

Permalänk
Skrivet av MattiasAsb:

Det tradiga är att jag redan har varit där och kollat, det var så jag fixade kalendrarna första gången men när man går in på sidan nu så kommer inte samma sida upp som förra gången. Det står att man ska gå in på en annan google sync sida för att fixa sina kalendrar men där finns inget vettigt alls ( på den sidan som google tycker att man ska gå in på istället). Mycket förvirrande och lite tradigt, det är ju egentligen inte microsofts fel utan Googles, det var/är ju samma om man kör iphone.

Permalänk
Medlem

Det här med att skärmen är helt mörk vid samtal är det tydligen en hel del som upplever. Det är tydligen proximity sensorn som är överkänslig för damm!, som tycks kunna leta sig in under skärmen! En del menar att Nokia måste komma med en uppdatering som minskar sensorn känslighet. Det jag lärt mig att göra är att trycka snabbt två gånger på powerknappen. Då blinkar displayen till en kort sekund. Jag trycker då på högtare och displayen lyser. Lysande Nokia! Trött jag blir!

Permalänk
Skrivet av Ullahau:

Det här med att skärmen är helt mörk vid samtal är det tydligen en hel del som upplever. Det är tydligen proximity sensorn som är överkänslig för damm!, som tycks kunna leta sig in under skärmen! En del menar att Nokia måste komma med en uppdatering som minskar sensorn känslighet. Det jag lärt mig att göra är att trycka snabbt två gånger på powerknappen. Då blinkar displayen till en kort sekund. Jag trycker då på högtare och displayen lyser. Lysande Nokia! Trött jag blir!

Ja det finns problem med att de läcker in damm vid frontkamera och sensorn. Hade bara min några dagar och hann ändå få in lite. Väldigt vanligt fel om man kollar amerikanska forum. Trodde det skulle vara fixat till Svensk release men det verkar inte helt fixat

Permalänk

Jag har inget damm i min telefon.