Video: Far Cry 3 från E3-mässan jämförs mot det färdiga spelet

Permalänk
Medlem
Skrivet av terrakowski:

Nej du tar inte spelet "maxat" på 60 fps... Eller kör du på dx9?

Jag kör DX11 och har allt så högt de går, samt MSAA på 2x.

Visa signatur

MSI GeForce RTX 5090 32G VENTUS 3X OC
AMD Ryzen 7 9800X3D
Kingston BEAST 32GB DDR5 6000Mhz
@4K/138Hz

Permalänk
Skrivet av gurkburk92:

Tror dig ej, startar du med farcry3_d3d11.exe? Mitt 680 lyckas trycka ut 45 fps med dessa inställningar. Med dx9 är 60-70 inga problem.

Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av terrakowski:

Tror dig ej, startar du med farcry3_d3d11.exe? Mitt 680 lyckas trycka ut 45 fps med dessa inställningar. Med dx9 är 60-70 inga problem.

Mvh

Stillbild, men visst de är ett öppet fält som borde sänka FPSen egentligen.

edit; Jag startar med DX11 .exe'n.

Du har 1) Inte patchat spelet. 2) Inte adaptive V-sync igår i Nvidia controllern, samt tripple buffering.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D
@4K/138Hz

Permalänk
Skrivet av gurkburk92:

Skrivet av gurkburk92:

Stillbild, men visst de är ett öppet fält som borde sänka FPSen egentligen.

https://dl.dropbox.com/u/71410276/farcry3_d3d11%202012-12-01%...

edit; Jag startar med DX11 .exe'n.

Hm, du svarade inte på min fråga? Genom att bara öppna fracry3.exe får man inte igång dx11... Testa starta via farcry3_d3d11.exe istället

Källa: http://www.gamespot.com/far-cry-3/forum/to-play-in-dx11-mode-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av terrakowski:

Hm, du svarade inte på min fråga? Genom att bara öppna fracry3.exe får man inte igång dx11... Testa starta via farcry3_d3d11.exe istället

Svarade på din fråga, men visst. Jag startar bara med Dx11 .exen.

Och jag har det på Dx11 inställning inne i spelet, så du inte börjar gnälla på de också.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D
@4K/138Hz

Permalänk
Skrivet av gurkburk92:

Ni kan väll för helvete ta den diskussionen i PM och inte här.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av terrakowski:

Vad i helvete är det för skillnad på att starta via launchern eller d3dx11?

Du ändrar ju directx ingame, och du startar väl ändå via uplay, eller är ni alla en bunt pirater?

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Skrivet av gurkburk92:

Missade edit Aha, hade bara patch 1.01 installerad. Ska installera 1.03 och återkomma.

Permalänk
Skrivet av Dwightschrute:

Du ändrar ju directx ingame, och du startar väl ändå via uplay, eller är ni alla en bunt pirater?

Jag trodde detta var ett problem som gällde alla men det kan vara patchrelaterat. Eftersom jag ej fått igång dx11 via uplay så har jag behövt gå via farcry3_d3dx11.exe
På frågan om jag är pirat: Nej, är du?

Mvh

Permalänk
Avstängd
Skrivet av terrakowski:

Jag trodde detta var ett problem som gällde alla men det kan vara patchrelaterat. Eftersom jag ej fått igång dx11 via uplay så har jag behövt gå via farcry3_d3dx11.exe
På frågan om jag är pirat: Nej, är du?

Mvh

Du ställer ju in directx ingame? Inte i upaly?

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD

Permalänk
Medlem

Det buggar när man ställer in DX9/11 ingame.

Permalänk

Då upprepar jag mig då. Även om jag ställt in dx11 ingame så gör det ingen skillnad mot dx9 vilket jag tolkar som om dx11 inte drar igång. Om du kollade på min länk så finns det andra med samma problem. Den enda utvägen har för mig varigt att gå vägen runt uplay. Jag har då upplevt ganska dålig fps vilket verkar vara pga gammal patch.

Mvh

Permalänk

Episk derail.

Visa signatur

~: När du vill skriva "dem", skriv "de" eller "dom" istället :~

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thumbii:

Jag har inte kollat på E3 visningen men jag reagerade på att djungeln var mer tät i första uppdraget än resten av spelet.. hmm!

Ja ,dem la ner massor av tid på uppdragen tills efter "eldkastar /SKRILLEX" uppdraget.
Efter det uppdraget fallerade spelet ganska rejält. :/
Lite som om Ubisoft blev lata..Säkert fler som märker samma sak.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av terrakowski:

Då upprepar jag mig då. Även om jag ställt in dx11 ingame så gör det ingen skillnad mot dx9 vilket jag tolkar som om dx11 inte drar igång. Om du kollade på min länk så finns det andra med samma problem. Den enda utvägen har för mig varigt att gå vägen runt uplay. Jag har då upplevt ganska dålig fps vilket verkar vara pga gammal patch.

Mvh

KAn du aktivera HBAO/AA/ATOC så är DX11 igång.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

KAn du aktivera HBAO/AA/ATOC så är DX11 igång.

Nej... Lägg ner, snälla.. Jag får huvudvärk av att läsa dummare och dummare kommentarer.

Har du svårt att läsa vad jag skrev innan ? Även om du har DX11 igång ingame, och du har startat via uplay(launchern, så går inte DX11 igång samt inga inställningar som behöver DX11.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av TheFuq:

Nej... Lägg ner, snälla.. Jag får huvudvärk av att läsa dummare och dummare kommentarer.

Har du svårt att läsa vad jag skrev innan ? Även om du har DX11 igång ingame, och du har startat via uplay(launchern, så går inte DX11 igång samt inga inställningar som behöver DX11.

Hur är kommentarerna dumma?

DU ser väl ingame ifall antialiasing fungerar eller inte? Eller ifall SSAO blir mildare om du ändrar till HBAO? Så svårt kan det inte vara att ändra lite själv och titta på t.ex. en stol eller nåt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hur är kommentarerna dumma?

DU ser väl ingame ifall antialiasing fungerar eller inte? Eller ifall SSAO blir mildare om du ändrar till HBAO? Så svårt kan det inte vara att ändra lite själv och titta på t.ex. en stol eller nåt.

Ja precis. Man ser ingame om de fungerar eller inte. För att switcha mellan 9 och 11 måste du för de första starta om spelet, så är de för alla spel, och Far Cry 3 är inget undantag. De går inte att göra ingame.

Permalänk

Blindtest på denna http://fuskbugg.se/dl/caTan3/Far%20Cry%203.jpg

På den ena: HBAO+MSAA8
Den andra: SSAO+MSAA OFF

Jag ser då ingen skillnad, mitt dx11 funkar ej? (Farcry3.exe)

Permalänk
Medlem
Skrivet av terrakowski:

Blindtest på denna http://fuskbugg.se/dl/caTan3/Far%20Cry%203.jpg

På den ena: HBAO+MSAA8
Den andra: SSAO+MSAA OFF

Jag ser då ingen skillnad, mitt dx11 funkar ej? (Farcry3.exe)

Höger ser lite mer blurry ut.

Permalänk
Medlem

''Falsk'' markadsföring. Då är allt som det ska iallfall. Inget slår BF3 dock.

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Avstängd
Skrivet av TheFuq:

Ja precis. Man ser ingame om de fungerar eller inte. För att switcha mellan 9 och 11 måste du för de första starta om spelet, så är de för alla spel, och Far Cry 3 är inget undantag. De går inte att göra ingame.

Vad snackar du för goja?
Du ser ju för helv.. ifall HBAO fungerar eller om antialiasing/ATOC fungerar om du leker runt med inställningarna och använder dina ögon till att titta på omgivningen, är det någon skillnad? Nej? Då fungerar det väl inte. Är det skillnad? Ja Då fungerar det.

Hur tror du man ser skillnaden på 2x MSAA och 8x? Eller 0x och 2x? Genom att titta.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vad snackar du för goja?
Du ser ju för helv.. ifall HBAO fungerar eller om antialiasing/ATOC fungerar om du leker runt med inställningarna och använder dina ögon till att titta på omgivningen, är det någon skillnad? Nej? Då fungerar det väl inte. Är det skillnad? Ja Då fungerar det.

Hur tror du man ser skillnaden på 2x MSAA och 8x? Eller 0x och 2x? Genom att titta.

Far cry 3 kommer alltid starta i DX9 om du inte kör via DX11 .exen, så spelar ingen roll vad du gör.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon179202:

Kom väl på? Nej, detta är falsk marknadsföring - inget annat.
Och ändrar sig kommer dom nog inte att göra.. Konsollspelen är nog den enda orsaken till att spelen kommer till Pc överhuvudtaget, och då portning. Får hoppas på en förändring

Det är ju inte falsk marknadsföring om de visar upp en beta tidigt, och sedan i ett senare skede i utvecklingen av spelet beslutar sig för att göra ändringar. Det är ju inte bara saker som läggs till på en beta, saker tas ju bort och ändras också. Och som sagt OM de hade haft den grafiken möjlig i spelet så hade nog inte mer än någon procent av alla användare kunnat använda det och då hade de fått ännu mer skit för att det inte är optimerat för PC.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 4TB SATA SSD = total 16TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: ASUS PG32UCDM 32" 4K OLED 240Hz, Acer Predator XB323UGX 32" 1440p 270Hz
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Skrivet av TheFuq:

Höger ser lite mer blurry ut.

Den högra är den med HBAO OCH MSAA8

En ny med farcry_d3dx11.exe http://fuskbugg.se/dl/kQNQt0/Far%20Cry%2033.jpg
Höger: dx11
Vänster: dx9

Något är mysko...

Mvh

Permalänk
Avstängd
Skrivet av TheFuq:

Far cry 3 kommer alltid starta i DX9 om du inte kör via DX11 .exen, så spelar ingen roll vad du gör.

Vilket är skitsnack.

Isf hade det stått "d3d9" i mitt overlay, vilket det inte gör. Utan det står d3d11.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag hoppas verkligen att du driver. Dx11 fungerar inte genom att starta "vanligt", du måste starta med rätt .exe-fil för att det ska fungera. Att ändra in-game mellan dx9/dx11 ska inte fungera. Du fick en fin länk som förklarade detta men du vill tydligen vara en "pirat" själv, de som citerat dig ang. detta har rätt.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 4TB SATA SSD = total 16TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: ASUS PG32UCDM 32" 4K OLED 240Hz, Acer Predator XB323UGX 32" 1440p 270Hz
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

Hahaha, "medan vissa bara ser marginella skillnader".
Annan ljussättning, andra texturer, färre modeller, borttagna animationer, borttagen landmassa, är folk blinda?

Och svar ja, dom fejkade live-spelandet, syns ganska tydligt i demon.

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify Skärm: LG C2 oled GPU: 6950XT CPU: 5800X3D SSD: 480GB, M2 3TB PSU: Dark Power Pro 1,5KW Mobo: TUF GAMING X570-PLUS RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy Tbord: Logitech MX Mech Mini Lurar: DT1990 Pro OS: Win10Pro AI: Tascam 20x20 Monitorer: Yamaha HS7 Router: Wyse 5070 @ opnsense WIFI: Ubiquiti U7 Pro Switch: Zyxel 2.5Gbit. Citera när ni svarar! :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Klart man vill använda sin dator till max, men det utesluter väl inte att man kan spela spel som är mindre krävande?
Andra frågan förstod jag inte.
Givetvis är det tillåtet att gilla grafiskt vackra spel, har någon påstått något annat?

Håller med att skyrim har finfin grafik, men skulle spela det även om det såg sämre ut då det är så ruskigt roligt.

För övrigt roligt hur du i princip säger att grafik är allt och så spelar du call of duty som ser ut som spya.

Angående vad jag anser om multiplayer-fokuserade spels grafik får du läsa mitt tidigare inlägg ännu en gång.
EDIT: Vill även tillägga att jag anser CoD 4 vara ett av de grafiskt snyggaste spelen.

Visa signatur

Youtube | Steam | PSN
Fractal Design R3 | Asus P8P67 Pro Rev 3 | Asus GTX580 DirectCUII
Intel i7 2600K 4.0GHz | Antec KÜHLER H2O 620 | 8GB RAM | 2TB HDD | 120GB SSD
iPhone 6 | PlayStation 4

Permalänk
Avstängd
Skrivet av aMp:

Jag hoppas verkligen att du driver. Dx11 fungerar inte genom att starta "vanligt", du måste starta med rätt .exe-fil för att det ska fungera. Att ändra in-game mellan dx9/dx11 ska inte fungera. Du fick en fin länk som förklarade detta men du vill tydligen vara en "pirat" själv, de som citerat dig ang. detta har rätt.

Det förklarar ju varför MSI Afterburner tolkar spelet som DX11..?

Visa signatur