Kanske ska köpa nytt headset, möjligtvis surround, kan behöva lite hjälp och tips :)!
God jul till alla i förskott först och främst !
Ja, sneglat lite på headset som tidigare varit hyfsat dyra men som nu ramlar ner närmare i en lite bättre prisklass för mig
Spelar en bra del, går över till vänner för LAN, men lyssnar även på blandad musik och ser film ibland på laptopen, annars på tvn.
Läst på med recensioner och vissa har varit lite blandade gällande kvalite vid stereo, ni som har erfarenhet av surroundheadsets får gärna säga hur ni tycker era känns
Först upp är Corsair, med 7.1 virtuellt ljud och trådlös anslutning via USB:
http://www.dustinhome.se/product/5010636776/corsair-vengeance...
Sedan Razer Megalodon 7.1 virtuellt ljud och USB anslutning via externt ljudkort:
http://www.netonnet.se/art/dator/gaming/comp/gamingheadset/ra...
Jag har en Asus G53JW laptop som hittills har ljudet inte gjort mig besviken ( ännu ) , och med Carcharias headset har det varit frid och fröjd, men känns att nästa steg ( tills SSD blir lite billigare ) för datorn blir att piffa upp ljudet en del
Tidigare sneglat på Megalodon pga det externa virtuella 7.1 ljudkortet, dock såklart är den inte trådlös och en del har klagat på bra surround men dålig stereo, och såklart det lite högre priset.
Corsair Vengeance däremot är trådlösa och vann över Megalodon på ett bra antal tester, dock är utan ljudkort, vilket då jag varken kan utnyttja 7.1 riktigt väl och att laptopens 5.1 ljud kanske är mycket sämre jämfört med Megalodons ljudkort.
Någon som har/testat dessa och kan säga vad dem tycker, eller andra som kan tipsa vad som kanske vore bästa köpet ?
Andra surround headset är även av intresse om ni kan tipsa och varför, budget ligger på cirka 1500 kr max.
Elgiganten har ju sitt öppet köp där man tydligen får ´´ pröva ´´ och lämna tillbaka i befintligt skick , så om dem har nån av lurarna eller liknande så ska jag testa på riktigt innan såklart jag bestämmer mig vilket jag ska behålla baserat på era svar
Tackar för hjälpen i förväg !