"Bästa Datorpaketen 5-10k! Uppdateras 1-2 gånger i månaden!"

Permalänk
Skrivet av INn0va:

vet inte ens vad det är för kylare till (vet inte hur man ser det).
men kan du ge något exempel?

Jaha. ju den följer med cpu:n den ser ut så här: http://www.legitreviews.com/images/reviews/1060/core_i5_hsf2.... (den är lite knepig att installera). Det är en 40mm fläkt (om jag inte har fel). Lät min ligga kvar i lådan

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Jaha. ju den följer med cpu:n den ser ut så här: http://www.legitreviews.com/images/reviews/1060/core_i5_hsf2.... (den är lite knepig att installera). Det är en 40mm fläkt (om jag inte har fel). Lät min ligga kvar i lådan

jaha, nu förstår jag men okej ska ta en titt på det och sen beställa hem datorn tack så mycket!

gott nytt år!

Permalänk

Hej!

Har blivit sugen på att skaffa en bra gamingdator. Jag är rätt okunnig när det kommer till delar och sätta ihop en bra dator, därför vänder jag mig hit för råd och hjälp. Min budget ligger på 10 000 kronor. Kan någon där
ute sätta ihop den bästa möjliga gamingdatorn för det priset? Tack på förhand!

Permalänk
Skrivet av INn0va:

jaha, nu förstår jag men okej ska ta en titt på det och sen beställa hem datorn tack så mycket!

gott nytt år!

Var så lite så.
Gott nytt år!!! Kan tipsa om en bra billig kylare (men du reder nog ut det själv).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm

Permalänk
Skrivet av hakkspetsen:

Hej!

Har blivit sugen på att skaffa en bra gamingdator. Jag är rätt okunnig när det kommer till delar och sätta ihop en bra dator, därför vänder jag mig hit för råd och hjälp. Min budget ligger på 10 000 kronor. Kan någon där
ute sätta ihop den bästa möjliga gamingdatorn för det priset? Tack på förhand!

Där har du den:
http://www.inet.se/kundvagn/visa/2768465/2012-12-29

Vill du kunna klocka ordentligt är denna cpu:n bättre https://www.inet.se/produkt/5309986/intel-core-i5-2500k-3-3gh... (lättare att klocka för den nya har temperaturproblem vid klock, speciellt om du vill gå över 4,5Ghz).

Visa signatur

Permalänk

Tack för hjälpen! Får se vilken cpu jag väljer

Permalänk
Medlem

Hej, har suttit och läst runt i fyndtrådarna samt alla köprådsposter jag kan hitta på en stationär dator under 2veckor, så min fråga är om ni kan hjälpa mig att hitta en bra dator inkl skärm min budget för detta är 9-10 tkr.

Det jag kommer att anända datorn till är endel spel,( är ingen spelfantast förtillfället mest pga min dåliga laptop) samt poker spelande.

Jag har som sagt ingen aning om vad som är en vettig setup för mina endamål men hoppas ju som sagt att ni kan ge mig tips om detta, har Fö kikat på "thor" samt komplets "winter gamer" vad anser ni är dom vettigt prissatta eller är det bara ett set för att pumpa ur pengar ur it-analfabetiker som en annan?

Mvh.

Permalänk
Skrivet av altec:

Hej, har suttit och läst runt i fyndtrådarna samt alla köprådsposter jag kan hitta på en stationär dator under 2veckor, så min fråga är om ni kan hjälpa mig att hitta en bra dator inkl skärm min budget för detta är 9-10 tkr.

Det jag kommer att anända datorn till är endel spel,( är ingen spelfantast förtillfället mest pga min dåliga laptop) samt poker spelande.

Jag har som sagt ingen aning om vad som är en vettig setup för mina endamål men hoppas ju som sagt att ni kan ge mig tips om detta, har Fö kikat på "thor" samt komplets "winter gamer" vad anser ni är dom vettigt prissatta eller är det bara ett set för att pumpa ur pengar ur it-analfabetiker som en annan?

Mvh.

Dom är bättre balanserade än dom på stormarknader i alla fall.

Kan ju jämföra med mitt paket
http://www.inet.se/kundvagn/visa/2768492/2012-12-29

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Behöver en sista åsikt innan jag drar iväg en beställning.

Configen jag har ser ut som sådan just nu och kommer användas till photoshop/spel/surf

mobo: ASUS Z87-A Z87 S-1150 ATX
cpu: INTEL CORE I7 4770K 3.5GHZ 8MB S-1150
ram: CORSAIR 16GB DDR3 VENGEANCE PRO GOLD 1600MHZ (2X8GB)
Chassie: LIAN LI PC-V650B ATX BLACK
nätagg: BE QUIET! PURE POWER L8 630W MODULAR
graffe: GIGABYTE RADEON HD7950 3GB PCI-E DVI/HDMI/DP
ssd: SAMSUNG 840 EVO 120GB SSD SATA/600 TLC
hdd: WD GREEN 3.5" 2TB SATA/600 64MB
cpukylare: Silverstone Argon CPU cooler SST-AR03 Funderar även på någon sluten vattenkylning om det går att få in i chassiet.

Allt måste finnas på dustin (tyvärr ser det dock ut som chassiet utgått där nu så får väl ta det på webbhallen om det inte finns något annat liknande på dustin)

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Skrivet av RainesX:

Behöver en sista åsikt innan jag drar iväg en beställning.

Configen jag har ser ut som sådan just nu och kommer användas till photoshop/spel/surf

mobo: ASUS Z87-A Z87 S-1150 ATX
cpu: INTEL CORE I7 4770K 3.5GHZ 8MB S-1150
ram: CORSAIR 16GB DDR3 VENGEANCE PRO GOLD 1600MHZ (2X8GB)
Chassie: LIAN LI PC-V650B ATX BLACK
nätagg: BE QUIET! PURE POWER L8 630W MODULAR
graffe: GIGABYTE RADEON HD7950 3GB PCI-E DVI/HDMI/DP
ssd: SAMSUNG 840 EVO 120GB SSD SATA/600 TLC
hdd: WD GREEN 3.5" 2TB SATA/600 64MB
cpukylare: Silverstone Argon CPU cooler SST-AR03 Funderar även på någon sluten vattenkylning om det går att få in i chassiet.

Allt måste finnas på dustin (tyvärr ser det dock ut som chassiet utgått där nu så får väl ta det på webbhallen om det inte finns något annat liknande på dustin)

Vad jag ser, så är det ett bra paket. Men Skulle tagit ett bättre agg, tar helst agg med 5 år eller längre garanti och som har bra recensioner. Agg är ju inte det första man byter i en rig (har haft mitt agg i två gen av komponenter). Men det är upp till dig.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Vad jag ser, så är det ett bra paket. Men Skulle tagit ett bättre agg, tar helst agg med 5 år eller längre garanti och som har bra recensioner. Agg är ju inte det första man byter i en rig (har haft mitt agg i två gen av komponenter). Men det är upp till dig.

Oki skall kolla lite till på agg då.
Något tips så där på rak arm?

Hmm om jag tar detta mobot ASUS Z87M-PLUS Z87 S-1150 M-ATX och detta chassiet LIAN LI PC-V354 M-ATX BLACK

vad sägs om paketet då?

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Skrivet av RainesX:

Oki skall kolla lite till på agg då.
Något tips så där på rak arm?

T.ex http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=944499, http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1542413 och http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1368720.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Bara corsair där som finns på dustin. Hur är det med TX-serien när det kommer till ljudnivå?

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av RainesX:

Bara corsair där som finns på dustin. Hur är det med TX-serien när det kommer till ljudnivå?

Båda har 140mm fläktar, så bör inte låta mycket. Mitt VX som sägs låta en hel del, är tyst (bara för jag belastar den inte så hårt). Då får man betänka att jag kör jag rätt vassa delar i datorn. Men kommer inte upp i mer än runt 400 watt eller så (om inte mindre):)

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Båda har 140mm fläktar, så bör inte låta mycket. Mitt VX som sägs låta en hel del, är tyst (bara för jag belastar den inte så hårt). Då får man betänka att jag kör jag rätt vassa delar i datorn. Men kommer inte upp i mer än runt 400 watt eller så (om inte mindre):)

Kalas då blir det et 650w tx då. Tack för feedback

Nu skall jag bara komma på om det går in en h80i i ett lian li v354 ^^;

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av RainesX:

Kalas då blir det et 650w tx då. Tack för feedback

Nu skall jag bara komma på om det går in en h80i i ett lian li v354 ^^;

Lugnt

Är det detta chassi http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=716114? Fläktplatser för 120mm och 140mm finns i alla fall:)

Edit bör ju gå http://www.google.se/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&c... (trångt, men bör inte vara omöjligt).

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Lugnt

Är det detta chassi http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=716114? Fläktplatser för 120mm och 140mm finns i alla fall:)

Edit bör ju gå http://www.google.se/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&c... (trångt, men bör inte vara omöjligt).

mm blir ju 120 platsen man får använda för 140 sitter ju löjligt nära moderkortet. Otroligt dum placering tycker jag :\

Visa signatur

Permalänk

Duger denna dator om jag byter till Intel i5 och GTX 660 2gb? http://www.komplett.se/k/config.aspx?ConfigSystemId=10693 (ta bort mus, os, tangentbord osv)

Permalänk
Skrivet av InTompaWeTrust:

Duger denna dator om jag byter till Intel i5 och GTX 660 2gb? http://www.komplett.se/k/config.aspx?ConfigSystemId=10693 (ta bort mus, os, tangentbord osv)

Duger väll men agget http://www.tomshardware.com/reviews/power-supply-roundup,2062... är inget vidare. instabil volt. Går 5% över och 5% under (även om det är inom atx spexen). finns det betydligt bättre agg. Dessutom men endast med 2 års garanti. Om man skulle översätta det till andra marknader, så är det runt 6 månader/1 års hållbarhet (om man jämför med t.ex billiga skor).

Så mycket extra kostar inte ett agg som är vettigt. Skulle om möjligt ta ett XFX 550 watts agg eller Corsair då TX,HX eller AX (dock lite annan prisklass).

Cpu valet låter vettigt, en I5 K vore det bästa (om du har råd). GTX 660 eller 7870 (beror på vad du ska spela). En jämförelse mellan dessa http://www.anandtech.com/bench/product/857?vs=783 .

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Behöver ett tips.
Jag verkar ha försnillat mina gammla trogna skruvmejslar etc som jag haft och skruvat i datorer med.
Så nu behöver nya små smala skruvmejslar och div små bra verktyg som tex magnet för skruvar som trillat ner där dom inte bör vara.

Någon som har ett tips på en litet kitt som inte kostar skjortan.
Skadar inte om dom är esdskyddade när man ändå är igång.

Visa signatur

Permalänk

bump

Visa signatur

4690K, GTX 1080, 16GB RAM, 750W, 250GB SSD x2, iPhone 7, Macbook Pro 2012

Permalänk
Medlem

Wow!

Denna tråden har dött ut fullständigt.

Vet inte om någon laser denna mer men jag frågar ändå.

Jag har ett Asus RE V på väg in och jag undrar om det är värt att dyka på en m.2 ssd I stil med plextors m6e 128gb (kommer bara ha os på den och sen har jag tre 840 pro 128gb som skall gå I raid för installerade program/spel etc.

Så är det värt det eller skall jag skippa det för nu och vänta?
Finns ju inte m.2 ssd med pci-e anslutning :\

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av RainesX:

Wow!

Denna tråden har dött ut fullständigt.

Vet inte om någon laser denna mer men jag frågar ändå.

Jag har ett Asus RE V på väg in och jag undrar om det är värt att dyka på en m.2 ssd I stil med plextors m6e 128gb (kommer bara ha os på den och sen har jag tre 840 pro 128gb som skall gå I raid för installerade program/spel etc.

Så är det värt det eller skall jag skippa det för nu och vänta?
Finns ju inte m.2 ssd med pci-e anslutning :\

Är det nytt/gammalt moderkort. inte lätt när första googligen ger ett gammalt p67.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Är det nytt/gammalt moderkort. inte lätt när första googligen ger ett gammalt p67.

Rampage V Extreme X99 som släpptes för bara någon vecka sedan.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av RainesX:

Rampage V Extreme X99 som släpptes för bara någon vecka sedan.

Ja då är det lättare med råd

plextor vet jag inte så mycket om, men samsung 850 pro är nog den mest pålitliga disk och skrivtåligaste, plus klara hård last. 128Gb disk kan både funka och vara sämre, beroende på hur många minnetceller.

Har du plats i chassit så är m.2 lite sämre val, om jag inte har fel tappar du ett par sata kontakter eller pci-e liner om det är sata express.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Ja då är det lättare med råd

plextor vet jag inte så mycket om, men samsung 850 pro är nog den mest pålitliga disk och skrivtåligaste, plus klara hård last. 128Gb disk kan både funka och vara sämre, beroende på hur många minnetceller.

Har du plats i chassit så är m.2 lite sämre val, om jag inte har fel tappar du ett par sata kontakter eller pci-e liner om det är sata express.

hmm, jo vad jag vet är det 4x pci e 3.0 men det är ganska lungt cpun har väl 28 lanes vad jag vet.
tanken var att köra M.2 för system och mina tre 840 pro I raid 0 för program/spel etc

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av RainesX:

hmm, jo vad jag vet är det 4x pci e 3.0 men det är ganska lungt cpun har väl 28 lanes vad jag vet.
tanken var att köra M.2 för system och mina tre 840 pro I raid 0 för program/spel etc

Har du allt hemma eller kommer ha, så testa

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Har du allt hemma eller kommer ha, så testa

Har allt hemma så snart jag hämtat det.
Har dock ingen M.2drive då jag inte vet om det är värt det som läget är just nu.

Där av min fråga ^^

Vill få ut så mycket jag kan från burken och med tanke på bandbredden man får från till och med två 2.0 pci e lanes så känns det som en sådan borde vara snabbare än sata 6Gbps.
Dock har jag så got som ingen koll på den delen av marknade I och med att detta är mitt första mobo med det gränssnittet.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av RainesX:

Har allt hemma så snart jag hämtat det.
Har dock ingen M.2drive då jag inte vet om det är värt det som läget är just nu.

Där av min fråga ^^

Vill få ut så mycket jag kan från burken och med tanke på bandbredden man får från till och med två 2.0 pci e lanes så känns det som en sådan borde vara snabbare än sata 6Gbps.
Dock har jag så got som ingen koll på den delen av marknade I och med att detta är mitt första mobo med det gränssnittet.

aaa, då ska du ta en disk med många minnetsceller. om du vill ha hög prestanda. Dock är det riktigt dyrt med sådana kort, när jag titta nu.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

aaa, då ska du ta en disk med många minnetsceller. om du vill ha hög prestanda. Dock är det riktigt dyrt med sådana kort, när jag titta nu.

Kan nog vara värt att vänta då
Pris/prestanda borde ju bli bättre på dom också efter ett tag.

Visa signatur