Permalänk
Medlem

Ny datorstol 5000 kr budget

tja behöver tips på en skön arbetstol för cirka 5 tusenlappar

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem

rh stolen är liknande kinnarps, men osäker om de båda ligger så lågt som 5k

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem

det jag har guck på 4600kr

står under |
|
v

Visa signatur

CPU- AMD Phenom II X4 965@3,8GHz Black EditionRAM- Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1333Mhz VALUEPSU- XFX P1 550wMK- Asrock 960GM-GS3 AM3CHASSI - Antec ONE GK- EVGA GeForce GTX 550Ti SC

Permalänk
Medlem
Skrivet av simre:

det jag har guck på 4600kr

står under |
|
v

que!?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av simre:

det jag har guck på 4600kr

står under |
|
v

Fast nu var det ju en datorSTOL som hen ville ha.

Visa signatur

Fractical Design R3, ASUS P8z68, Intel Core i5 2500k, GeForce gtx 560ti, Corsair Vengeance 8gb 1600mhz, Corsair TX 750w

Permalänk
Avstängd
Skrivet av griid_83:

Él no sabe lo que está hablando.

TS: kolla om du hittar en billigare kinnarps stolar i blocket och pröva sitta på stolar om det finns försäljare tillgängligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gulanka:

tja behöver tips på en skön arbetstol för cirka 5 tusenlappar

Köp en "Markus" på ikea för 1600kg och sen köper du chips och jolt för 3400kr.

Permalänk
Skrivet av KoloN:

Köp en "Markus" på ikea för 1600kg och sen köper du chips och jolt för 3400kr.

Skulle han mot förmodan hitta en oöppnad jolt så lär den bli dyr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WolfOfVengeance:

Skulle han mot förmodan hitta en oöppnad jolt så lär den bli dyr.

Volt Cola finns ju

Permalänk
Medlem
Skrivet av KoloN:

Köp en "Markus" på ikea för 1600kg och sen köper du chips och jolt för 3400kr.

Lyssna inte på den här dåren. Jag har en "Markus" och den är verkligen värdelös. Visst, den kändes rimlig vid test och under de första veckorna, men sen blev den skit.

Den är inte värd 160 kronor... än mindre 1600.

Visa signatur

Si vis pacem, para bellum.

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av Oskar.:

Volt Cola finns ju

Som inte smakar jolt </3 tyvärr finns ingen som har återskapat jolt cola än

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem
Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rikimaru:

Lyssna inte på den här dåren. Jag har en "Markus" och den är verkligen värdelös. Visst, den kändes rimlig vid test och under de första veckorna, men sen blev den skit.

Den är inte värd 160 kronor... än mindre 1600.

Jag har också en och är helnöjd! Du kanske har en knasig röv?

Permalänk
Medlem
Skrivet av WolfOfVengeance:

Skulle han mot förmodan hitta en oöppnad jolt så lär den bli dyr.

Ja och han har ju en bra budget till det!

Permalänk
Medlem

Denna har jag, billig, men helvete vad skön.. dör lite i den än idag!

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/20196807/

Visa signatur

Mobo: MSI MAG X570 Tomahawk | CPU: 3900X | CPU Kylare: Noctua NH-D14 SE2011 | RAM: 32GB G.Skill TirdentZ Neo | GPU: ASUS 3080 ROG STRIX OC White Edition | | PSU: Corsair RM750X | SSD: Silicon Power US70 | Chassi: Fractal Design Define C | Skärm: AOC CQ32G1
Realme x2 Pro 12gb/256gb

Permalänk
Medlem

Jag har själv inte testat dessa, men har hört mycket gott om dem.
http://www.maxfps.se/product_list.aspx?catid=387&sort=hot

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem

RH/kinnarps.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mille666:

Denna har jag, billig, men helvete vad skön.. dör lite i den än idag!

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/20196807/

Har samma stol i brunt (inte direkt mitt förstaval) och den är ganska skön faktiskt. Att jag hittade den bland fynd och bara gav ~298kr för den gör det inte sämre

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rikimaru:

Lyssna inte på den här dåren. Jag har en "Markus" och den är verkligen värdelös. Visst, den kändes rimlig vid test och under de första veckorna, men sen blev den skit.

Den är inte värd 160 kronor... än mindre 1600.

Håller med. De som har en Markus och är nöjda med den är det nog mest för att det är en rejäl uppgradering från den nedsuttna "Allak'en" de hade innan. (flame incoming misstänker jag...)

Och det är den ju visserligen, och inte så dyr heller.
Men bra är den inte, det allra sämsta med den ergonomiskt sett är att armstöden är på tok för höga och inte går att ställa in alls.

Nä, har TS en budget på 5k så gör han nog klokt i att använda mer av den och få en vettig stol!

Permalänk
Medlem

låter ju som det är kinnarps jag ska titta på, men tycker det står dåligt med priser på deras sida.
blir väl att åka till närmsta återförsäljare

Permalänk
Medlem

Officeline bra skit!

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Medlem

Absolut inget fel på ikeas Markus. Har en sådan själv och är riktigt nöjd med den.
Jag har stora problem med min rygg/nacke, och denna stolen är helt klockren i mitt tycke.

Skönt svankstöd, skön sittdyna, skönt ryggstöd. Visst hade man väl önskat att det gick att ställa in armstöden lite.
Men helt klart värd dom 1600kr den kostar

Visa signatur

[Nanoxia Deep Silence 1][Intel i5 2550K] [ASUS P8Z77-V [16Gb DDR3 G.Skill Ripjaws X] [OCZ Agillity 3 90GB] [WD Black 1.0TB] [XFX HD7970 DD GHZ-Edition] [LG 27" IPS] [BOSE 2.1 system] [BeQuiet Straight Power 680W 80+ Gold Modular] [Qpad QH-90 Headset]

Permalänk
Medlem
Skrivet av mille666:

Denna har jag, billig, men helvete vad skön.. dör lite i den än idag!

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/20196807/

jag har den och jag hatar den! gillar inte alls armstöden sen så finns ju det inte ens nackstöd.. -.-

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem

Gamingstolarna som Maxfps/chili har är inte jättebra. Det intrycket jag fick var att de sparat in mö på kvalitén. Kändes som de lätt skulle gå sönder.
De flesta i denna tråden som rekommenderar ikea stolar har nog aldrig suttit i en riktig kontorsstol. En riktig stol kan man ställa in efter kroppen och håller betydligt längre sitt kvalitén i stoppningen. Har man haft en sämre stol innan så förstår jag att man kanske gillar ikeas och jysk stolar. Men det är som att säga att volvo 740 är den bästa bilen, bara för att det är det enda man kört.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av roadspig:

Håller med. De som har en Markus och är nöjda med den är det nog mest för att det är en rejäl uppgradering från den nedsuttna "Allak'en" de hade innan. (flame incoming misstänker jag...)

haha precis vad jag gjorde.. hade en allak och bytte till en marcus. köpte skinnstolen.
dem första timmarna efter bytet var det inte så gutt. ovant och kändes hårt. men nu efter några veckor, så tycker jag faktiskt att de är helt ok.
skönt att jag har dämpning på armstöden

Visa signatur

CPU - Ryzen 3600 Kyl - CM Hyper 212 BE 2xCorsair SP120 Moder - MSI B450 GAMING PLUS MAX Ram - Corsair 16GB 3200MHz Vengeance HDD - TR200 256gb, Corsair 120GB, OCZ Agility 3 120GB, Grafik - KFA2 RTX 2070 Super
PSU - Corsair HX 750W Chassi - Corsair 650D Skärm Asus MG248Q

Permalänk
Skrivet av Rikimaru:

Jag har en "Markus" och den är verkligen värdelös. Visst, den kändes rimlig vid test och under de första veckorna, men sen blev den skit.

Måste hålla med här. Har också en Markus, och den är skön i början men kvaliteten är genomusel. Rekommenderas inte.

EDIT: Jo, kom att tänka på en sak, kan du tänka dig beg stol? Det finns firmor lite här och där (t.ex. denna) som säljer begagnade kontorsmöbler, går antagligen att hitta bra stolar där för en billig slant.

Visa signatur

~: När du vill skriva "dem", skriv "de" eller "dom" istället :~

Permalänk
Medlem

Absolut bästa datorstolen jag haft var ett framsäte ifrån en Saab 9000 Aero

En sån här (den till vänster faktiskt) satte jag fast på en träbänk med snabbtvingar (helt perfekt tillsammans med höj- och sänkbart kontorsskrivbord!):

Alldeles perfekt skålade och underbart sköna att sitta i!

Väger en hel del dock med alla elmotorer osv för inställning av stolen så man skulle behöva ett riktigt rejält underrede att montera stolen på om man skulle ha det som permanent stol.

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk

Annars så kan ni kolla igenom en av de tiotusen trådar som redan finns:
http://www.sweclockers.com/forum/56-kringutrustning/1113715-t...

Permalänk
Medlem

hehe datorstol för 5 pannor låter extremt jag själv sitter på en matstol o jag är himla nöjd, lägg pengarna på ny hårdvara till datorn istället eller 1tusen på stol o resten dator

Visa signatur

Linux Kalle - Skaffa dig ett liv!
Torrent Johan - Får ta och tanka hem ett!
-----------------------------------------------------
Overclocking during summer is a bitch!