Microsoft ersätter MSN Messenger med Skype i mars

Permalänk
Hedersmedlem

Fy fan vad trist. Jag som är så nöjd med Miranda för ICQ och MSN. Så när kan jag få ett litet minimalistiskt gui till Skype? Jag behöver inte telefondelen öht. Jag vill bara ha en liten smidig im-klient.

Snart måste man väl ha facebook för att använda alla tjänster också..

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk

MSN var bra 03-05 innan dem förstörde det med massa Essentials och reklam. Bara dem inte för över detta till skype. Jag är faktiskt förvånad att folk fortfarande använder MSN fortfarande, skulle gissa på att det är äldre rävar som fortfarande använder det då dagens ungdomar nöjer sig med facebookchatten. (I have seen this)

Säger bara IRC 4 life med

Permalänk
Medlem

MSN är nostalgi men den blev ju helt förstörd efter version 7...

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk

http://arstechnica.com/information-technology/2013/01/microso...

Verkar som att det inte blir någon stenhård övergång i mars, utan att M$ påbörjar övergången då men att den kommer ta ett tag, eftersom många av M$ produkter inte har stöd för Skype ännu.

Permalänk

Får hoppas att dom förbättrar skype då...

Visa signatur

AMD Ryzen 3700X | ASUS Rog Strix X570-F | WD Black SN850 1TB | 32Gb | 3060Ti | Fractal Design Meshify C TG | Windows 11
LG 48GQ900 | Qpad 8K | Varmilo VA88M

Permalänk
Medlem

Synd bara att Skype inte är vidare kompatibelt med min dator (i7 860/8Gb ram/Gf 670). Kör jag samtal över Skype får jag stänga ner allt och ändå laggar det. Tidigare versioner klarade inte av 4-kärninga processorer så jag var tvungen att använda en 5 år gammal version. MSNs röst- och videosamtal fungerar felfritt utan lag.

Skypes IM-funktion är usel i jämförelse med MSN. Sambon använder bara Skype för att säga åt sin mamma att starta MSN så de kan köra videosamtal.

Jag har inget förtroende för Skype. Men när de nu blir uppköpta så kanske de får lite riktiga programmerare som kan få Skype att komma i närheten av vad MSN har klarat i åratal. Jag antar att hoppet är det senaste som dör.

Permalänk

Tror de flesta kommer få en smärre chock när de installerar skype för windows 8. Jag gick över från skype till msn när jag fick win 8. Tråkigt att msn läggs ner så man blir tvungen och köra med den där app skiten som tar upp hela rutan eller bli tvungen att multitaska hela tiden. Glöm allt vad det heter att kunna köra skype lite diskret i bakgrunden på aktivitetsfältet som det gick med tidigare versioner.

Permalänk
Skrivet av julgranen:

Tror de flesta kommer få en smärre chock när de installerar skype för windows 8. Jag gick över från skype till msn när jag fick win 8. Tråkigt att msn läggs ner så man blir tvungen och köra med den där app skiten som tar upp hela rutan eller bli tvungen att multitaska hela tiden. Glöm allt vad det heter att kunna köra skype lite diskret i bakgrunden på aktivitetsfältet som det gick med tidigare versioner.

Du är inte alls tvingad till att installera och anv. Metro versionen bara för att du kör Windows 8. Installera Desktop versionen och kör dem antingen sida vid sida eller var för sig. Du kan ladda ner desktop versionen som vanligt via http://www.skype.com/intl/en/get-skype/on-your-computer/windo...

Visa signatur

Notera: Jag är Microsoft anställd och jobbar på Microsofts Skype Division.
HW: Cooler Master Cosmos II | ASUS Rampage IV Extreme | Core i7 3930K 3,2GHz | Sapphire Radeon 7970 3GB | Rip Jaws Z 32GB | OCZ Vertex 3 120GB x 2 | 4 x Samsung Spin Point 2TB | 1 x Samsung Spin Point 1TB

Permalänk
Skrivet av Enkal:

Synd bara att Skype inte är vidare kompatibelt med min dator (i7 860/8Gb ram/Gf 670). Kör jag samtal över Skype får jag stänga ner allt och ändå laggar det. Tidigare versioner klarade inte av 4-kärninga processorer så jag var tvungen att använda en 5 år gammal version. MSNs röst- och videosamtal fungerar felfritt utan lag.

Skypes IM-funktion är usel i jämförelse med MSN. Sambon använder bara Skype för att säga åt sin mamma att starta MSN så de kan köra videosamtal.

Jag har inget förtroende för Skype. Men när de nu blir uppköpta så kanske de får lite riktiga programmerare som kan få Skype att komma i närheten av vad MSN har klarat i åratal. Jag antar att hoppet är det senaste som dör.

Detta låter inte alls bra, har du felanmält detta till Skype via Community forumet? Vi är väldigt interesserade i att få reda på sådana här problem. Du kan rapportera in det som inte fungerar via denna länk: http://community.skype.com/t5/Windows/bd-p/Windows

Visa signatur

Notera: Jag är Microsoft anställd och jobbar på Microsofts Skype Division.
HW: Cooler Master Cosmos II | ASUS Rampage IV Extreme | Core i7 3930K 3,2GHz | Sapphire Radeon 7970 3GB | Rip Jaws Z 32GB | OCZ Vertex 3 120GB x 2 | 4 x Samsung Spin Point 2TB | 1 x Samsung Spin Point 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av grenangen:

Detta låter inte alls bra, har du felanmält detta till Skype via Community forumet? Vi är väldigt interesserade i att få reda på sådana här problem. Du kan rapportera in det som inte fungerar via denna länk: http://community.skype.com/t5/Windows/bd-p/Windows

Problemed med 4-kärninga processorer var ett stort och känt problem. Den nuvarande versionen laggar mycket på min dator men inte på sambons, hon har en Core 2 Duo 8500 eller något sånt så quad core-problemet är inte helt löst. Jag ser även att den belastar kärna 1 väldigt mycket (>75% load).

Jag har inte orkat felanmäla tidigare då det varit välkänt, men nu blir jag väl tvungen.

Permalänk
Medlem

Vik hädan alla ni som läser högst 5 rader... :-D

Skrivet av Mocka:

Kan man skicka mess med Skype?
Hm, är lite för gammal för detta antar jag. Använt MSN sedan tonåren och ICQ innan det.

Heh, samma här. Viste inte heller innan att man kunde skicka meddelanden med Skype. Fast jag testade ICQ efter jag börjat med MSN, men jag fastnade aldrig för det. Nästan alla jag kände använde MSN.

Skrivet av Njure:

Det gör du om du installerar Google Talk. Det fungerar precis som med Messenger, det kommer upp en sådan där liten ruta nere i hörnet när du får nytt mail.

Om du fortfarande har hotmail och msn är det hög tid att byta till gmail och skype.

Jag trivs bra med Hotmail och undviker gärna Google faktiskt.

Skrivet av Ekner:

Håller med, det var tider det Lite sorgligt när stora institut som Lunarstorm och MSN överskuggas av andra tjänster (typ facebook...) och slutar användas.

Indeed. Speciellt när den övergången inte direkt är en utveckling. Hela IM-scenen är ju decimerad. Facebook-chatten är ju väldigt begränsad, torr och simpel i sin framtoning, och det går inte att skicka filer.

Skrivet av nanne:

Jag hör en lättnadens suck från alla kvinnor som nånsin loggat in på en community.
Frågan "Vad har du för MSN?" Från sliskiga män kommer vara ett minne blott!

Hehe. Det var som ett enklare, mindre laddat sätt att fråga om kontakt med någon. Vissa var mer påstridiga än andra.

Skrivet av Old KnotVillage:

Hotmail är väl ändå den mest använda tjänsten inom mail och "talk" kräver tydligen gmail och jag har ingen lust att byta mail efter typ 15 år.

Word. Fast så säger man visst inte längre. Man trycker på "gilla" har jag hört. (helt sjukt att, när man i princip alltid varit pionjär på det tekniska och nya kommunikationsvägar pga ens låga ålder, det gått såpass lång tid nu att man har fått "konkurrens" av de än yngre, och emellanåt framstår som teknikkonservativ!)

Skrivet av Zyriak:

Det är fortfarande fler som använder MSN än Skype..

Hehu.

Skrivet av Zyriak:

Varför skulle man byta från Outlook (som det numera heter) till Gmail?

Jag minns att det förut var på modet att man skulle ha gmail, när det fortfarande var i beta och invite only.

Skrivet av DegJ:

MSN klienten med flöde från FB och mail är helt superbt, fattar inte att de bara kan lägga ner MSN, när Skype inte har samma funktioner som MSN klienten. Säger bara suck.

Får hoppas att det utvecklas då, så att Skype täcker det.

Skrivet av emigrating12:

Varför? Outlook, som det nu heter, är mil bättre än gMail och Skype är ju helt enkelt en ersättare till MSN/WLM, om jag inte tar helt fel har Skype redan flyttats över till WLM protokollet.

Jag tror inte detta kommer beröra folk flest så mycket som vissa menar. Det är mer en re-branding än något annat, ungefär som Zune Music till Xbox Music. Visst, de plockar bort Messenger som produkt (förutom i Kina?!), men protokollet lever kvar och används redan i bl.a. Windows 8/RT/Phone, Xbox etc.

Är det så? Körs inte Skype i något proprietärt protokoll som inte är känt hur det funkar? Därför det inte finns något tredjepartsprogram som helt ersätter Skype.
Men ja, lite så är det, och det är väl en ganska naturlig utveckling.

Skrivet av backfeed:

Där går en epok i graven, eftersom de allra flesta IM-användare jag känner kör MSN (tyvärr).

Det blir att återgå till vanlig hederlig mail, fast det har jag iofs redan gjort i praktiken.

Mail > IM > telefon > video

Samma här. Fast de flesta av mina kontakter har redan försvunnit.

Skrivet av Holypalaswe:

Jag tycker detta är på tiden, MSN messenger är utdött. Skype 4.2 är mycket bättre även vid chattande, sedan att det är toppklass vid voip är väl huvudorsaken till att man använder det.

Enda saken jag finner dåligt är väl att ditt IP är väldigt lätt-tillgängligt för andra på din skype.

Ser fram emot att testa Skype sen.

Skrivet av pwntus:

Påverkar inte mig direkt, har inte använt MSN messenger på cirka 5-6 år sedan det började bli bloatat, fult och allmänt värdelöst. Tycker att Skype är mycket smidigare även för chatt, både snyggare och lättare att överblicka och så är såklart röst-delen skitenkel. Varför ha flera tjänster när en gör allt bättre?

Ja, detk ändes lite värre för varje version, men när version 9 kom, som döptes till 14, som marknadsfördes som 2009, gick man över en gräns. Även den vart väl okej om man stängde av en del saker, men ändå.
Intressant. Ser fram emot att testa Skype.

Skrivet av iMatter:

Jag har nästan 800 animated icons i MSN :'( Även om jag inte använder MSN lika mycket som förr, gillar jag det bättre än andra prg. Gillade i tidigare versioner än 2009 att man kunde starta och stoppa cam'en utan att ringa upp.

R.I.P.

Ja! Detta saknar jag verkligen!

Skrivet av MuLLvaD3n:

Och sen är skype en bättre och mer välutvecklar applikation vilket i sig leder till att den blir mer lönsam eftersom att den lockar fler användare. Det är helt sant att någon måste faktiskt betala för allt och efter att Microsoft köpte skype så var det nog bara en tidsfråga innan detta hände.

Intressant. Och sant.

Skrivet av Rasmus117:

Vad händer med hotmailen då? Jag har ju den till allt, försvinner den också?

Den ska va kvar. Och jag tänker stanna på Hotmail så länge det går. Outlook, vafan...

Skrivet av xpanterx:

Haha minns att man var stolt över att få ett så "lågt" nummer på ICQ (300.000 nånting) :).

Skickades från m.sweclockers.com

Hehe. Jag hade också något på 3xxxxx den lilla tid jag använde det.

Skrivet av Valiumballong:

Så länge de fixar ett vettigt gränssnitt för textchatt så ser jag inga problem med att gå över. Skype i nuvarande form är fullständigt värdelöst för den stora massa som inte vill sitta och använda VoIP jämt.

Får hoppas att de fixar detta. Resultatet kan bli grymt!

Skrivet av Shiftypants:

Jag har väntat på detta väldigt länge. Jag visste inte att det var så mycket hat mot Skype där ute i Sverige faktiskt.

För mig är Skype givet pga att jag gillar interfacet. Tycker det är väldigt lätt att navigera och inga problem alls att använda för IM.

Det som gjorde att det dog lite för mig med messenger är att "tabbarna" skulle han en fin animation varje gång man öppnade en grupp och det var 1 sekund som jag inte kände att jag hade lust att vänta. Jag hoppas att Microsoft löser dom problemen som ni andra verkar ha men för min del är detta en välsignelse.

För dom som kommer använder "messenger plus" till msn så har dom ju faktiskt stöd för Skype också om någon skulle vilja använda det.
Länk

Verkar vara delade meningar.

Skrivet av neom96:

äntligen!! Skype är så mycket bättre än msn och nu slipper man folk som bara har msn och blir där med icke kontakt bara

Haha! Menar du att du slipper folk som har MSN med aldrig svarar där, eller som bara har MSN och inte går att nå på annat sätt?

Skrivet av buddaz:

Outlook.com är nya namnet på hotmail. Du har kvar alla dina gamla adresser så länge du inte själv har valt att radera. Det som har hänt är nytt UI och bättre integration med Skydrive och Office web apps.

.

.

Var det lönt att rebrand för det? Tycker Outlook känns avskyvärt. Tänker hålla kvar i Hotmail så länge det går.

Många citat. Hade många tankar som jag ville framföra, men det blev väldigt sent, så jag tänkte att jag tar det nästa dag, lät datorn vara och gick och lade mig. Men så kom mycket av sig, därav många smått meningslösa citat Nåja.

Det verkar vara väldigt blandade meningar om ifall Skype är en bra ersättare till MSN/WLM som IM-tjänst eller ej. Efter att ha låtit nyheten sjunka in och känslorna lägga sig ser jag fram emot att prova. Jag känner starkt för detta och tycker det är synd att det händer, för MSN/WLM har varit med nästan ända sedan jag fick internet hemma för runt 13 år sedan.
Det har från och till varit en stor del av en liv. Man har ju växt upp med det. Flickvänner, goa polare, festkontakter, nattugglor och diverse löst folk har kommit och gått och bidragit till ens internetliv, och allt från djupt till enkelt har avhandlats, spel och tidsfördriv, relationer och livet på riktigt. På sistone var det framför allt de sena och nattliga sessionerna, särskilt på sommaren, som var riktigt härliga. Ah, vilka upplevelser..! Vilken tid..! Nu är det slut. En era går i graven.

Jag är visserligen inte helt trogen min utsaga. År 2009 tog jag en lång paus främst för att komma ifrån vissa personer ett tag, och lägga tiden på annat. Det blev utbildning, och sedan jobb. Dessutom kom ju version 9, som döptes till 14, och det förtog en del av charmen.
Jag har ännu inte tagit upp MSN/WLM, bara gjort några sporadiska besök, men har hela tiden haft tanken att återvända. Nu blir det kanske aldrig av. Väldigt lustigt och lite kusligt att jag råkade tajma nedåtgången. Mot slutet av 2009 och framför allt under 2010 dök användningen markant.

Men kanske kan Skype vara nytändningen. För jag vet fler som är mer positiva till Skype än MSN/WLM nuförtiden.

Vanligtvis brukar jag tycka det är synd och sorgligt när såna här stora grejer tar slut och sätter punkt för en tidsepok. Men för en gångs skull kan jag till stor del se fram emot förändringen. Delvis också för att jag varit från MSN/WLM ett tag, och att de gånger jag varit inne har det varit väldigt tomt. För när jag tänker på det känns detta som en naturlig utveckling. Till skillnad från många andra hypade tekniska mumbojumbo-tjänster för kommunikation så har väldigt många "vanliga" människor tagit till sig av detta, medan teknikentusiasterna och nördarna inte varit lika flitiga enligt min uppfattning. Nuförtiden har de flesta en bärbar dator, och nuförtiden har de allra flesta bärbara datorer inbyggd webbkamera. Skype har till sist blivit det som visionärerna och tekniktomtarna svamlat om de senaste 10 åren.

Skype är förlängningen av MSN/WLM. Flera här har betänkligheter kring just detta, närmare bestämt själva chattdelen i Skype. Om de bara kan få in allt som gjorde MSN/WLM bra, så blir ju Skype den ultimata IM-tjänsten som fyller kommunikationsbehovet som Facebook inte täcker.

Det är förresten väldigt lustigt att de allra flesta fortfarande säger MSN trots att det sedan länge blev omdöpt till Windows Live Messenger.

Men vänta, var det inte en sak till? Var det inte någon version man var tvungen att koppla WLM till sitt Facebook-konto för att det skulle funka? Var det inte därför som de flesta slutade använda alias och körde med sitt riktiga namn? Det avskräckte också från att återvända. Förutom att det från version 2009 var väldigt bloatat.

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Skrivet av Gibbe:

Heh, samma här. Viste inte heller innan att man kunde skicka meddelanden med Skype. Fast jag testade ICQ efter jag börjat med MSN, men jag fastnade aldrig för det. Nästan alla jag kände använde MSN.

Jag trivs bra med Hotmail och undviker gärna Google faktiskt.

Indeed. Speciellt när den övergången inte direkt är en utveckling. Hela IM-scenen är ju decimerad. Facebook-chatten är ju väldigt begränsad, torr och simpel i sin framtoning, och det går inte att skicka filer.

Hehe. Det var som ett enklare, mindre laddat sätt att fråga om kontakt med någon. Vissa var mer påstridiga än andra.

Word. Fast så säger man visst inte längre. Man trycker på "gilla" har jag hört. (helt sjukt att, när man i princip alltid varit pionjär på det tekniska och nya kommunikationsvägar pga ens låga ålder, det gått såpass lång tid nu att man har fått "konkurrens" av de än yngre, och emellanåt framstår som teknikkonservativ!)

Hehu.

Jag minns att det förut var på modet att man skulle ha gmail, när det fortfarande var i beta och invite only.

Får hoppas att det utvecklas då, så att Skype täcker det.

Är det så? Körs inte Skype i något proprietärt protokoll som inte är känt hur det funkar? Därför det inte finns något tredjepartsprogram som helt ersätter Skype.
Men ja, lite så är det, och det är väl en ganska naturlig utveckling.

Samma här. Fast de flesta av mina kontakter har redan försvunnit.

Ser fram emot att testa Skype sen.

Ja, detk ändes lite värre för varje version, men när version 9 kom, som döptes till 14, som marknadsfördes som 2009, gick man över en gräns. Även den vart väl okej om man stängde av en del saker, men ändå.
Intressant. Ser fram emot att testa Skype.

Ja! Detta saknar jag verkligen!

Intressant. Och sant.

Den ska va kvar. Och jag tänker stanna på Hotmail så länge det går. Outlook, vafan...

Hehe. Jag hade också något på 3xxxxx den lilla tid jag använde det.

Får hoppas att de fixar detta. Resultatet kan bli grymt!

Verkar vara delade meningar.

Haha! Menar du att du slipper folk som har MSN med aldrig svarar där, eller som bara har MSN och inte går att nå på annat sätt?

Var det lönt att rebrand för det? Tycker Outlook känns avskyvärt. Tänker hålla kvar i Hotmail så länge det går.

Många citat. Hade många tankar som jag ville framföra, men det blev väldigt sent, så jag tänkte att jag tar det nästa dag, lät datorn vara och gick och lade mig. Men så kom mycket av sig, därav många smått meningslösa citat Nåja.

Det verkar vara väldigt blandade meningar om ifall Skype är en bra ersättare till MSN/WLM som IM-tjänst eller ej. Efter att ha låtit nyheten sjunka in och känslorna lägga sig ser jag fram emot att prova. Jag känner starkt för detta och tycker det är synd att det händer, för MSN/WLM har varit med nästan ända sedan jag fick internet hemma för runt 13 år sedan.
Det har från och till varit en stor del av en liv. Man har ju växt upp med det. Flickvänner, goa polare, festkontakter, nattugglor och diverse löst folk har kommit och gått och bidragit till ens internetliv, och allt från djupt till enkelt har avhandlats, spel och tidsfördriv, relationer och livet på riktigt. På sistone var det framför allt de sena och nattliga sessionerna, särskilt på sommaren, som var riktigt härliga. Ah, vilka upplevelser..! Vilken tid..! Nu är det slut. En era går i graven.

Jag är visserligen inte helt trogen min utsaga. År 2009 tog jag en lång paus främst för att komma ifrån vissa personer ett tag, och lägga tiden på annat. Det blev utbildning, och sedan jobb. Dessutom kom ju version 9, som döptes till 14, och det förtog en del av charmen.
Jag har ännu inte tagit upp MSN/WLM, bara gjort några sporadiska besök, men har hela tiden haft tanken att återvända. Nu blir det kanske aldrig av. Väldigt lustigt och lite kusligt att jag råkade tajma nedåtgången. Mot slutet av 2009 och framför allt under 2010 dök användningen markant.

Men kanske kan Skype vara nytändningen. För jag vet fler som är mer positiva till Skype än MSN/WLM nuförtiden.

Vanligtvis brukar jag tycka det är synd och sorgligt när såna här stora grejer tar slut och sätter punkt för en tidsepok. Men för en gångs skull kan jag till stor del se fram emot förändringen. Delvis också för att jag varit från MSN/WLM ett tag, och att de gånger jag varit inne har det varit väldigt tomt. För när jag tänker på det känns detta som en naturlig utveckling. Till skillnad från många andra hypade tekniska mumbojumbo-tjänster för kommunikation så har väldigt många "vanliga" människor tagit till sig av detta, medan teknikentusiasterna och nördarna inte varit lika flitiga enligt min uppfattning. Nuförtiden har de flesta en bärbar dator, och nuförtiden har de allra flesta bärbara datorer inbyggd webbkamera. Skype har till sist blivit det som visionärerna och tekniktomtarna svamlat om de senaste 10 åren.

Skype är förlängningen av MSN/WLM. Flera här har betänkligheter kring just detta, närmare bestämt själva chattdelen i Skype. Om de bara kan få in allt som gjorde MSN/WLM bra, så blir ju Skype den ultimata IM-tjänsten som fyller kommunikationsbehovet som Facebook inte täcker.

Det är förresten väldigt lustigt att de allra flesta fortfarande säger MSN trots att det sedan länge blev omdöpt till Windows Live Messenger.

Men vänta, var det inte en sak till? Var det inte någon version man var tvungen att koppla WLM till sitt Facebook-konto för att det skulle funka? Var det inte därför som de flesta slutade använda alias och körde med sitt riktiga namn? Det avskräckte också från att återvända. Förutom att det från version 2009 var väldigt bloatat

Dold text

.

Bra skrivet:) Det var fler år sen jag använde MSN. Det blev bara mer skit och instabilt blev det (så fort någon skicka en längre youtube länk så la det av). Plus att det segade ner uppstarten.

Så fort jag hörde om skype så har jag använt det sen dess. Förstår inte hur text chatten inte skulle fungera bra.
Den gör ju sitt jobb man kan ju lätt skriva och skicka iväg text, skicka filer och osv. Ända är väll att det inte är obegränsat med smilisar

Du kan ju testa och ladda ner det redan nu,så du kan bekanta dig med gränssnittet.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av julgranen:

Tror de flesta kommer få en smärre chock när de installerar skype för windows 8. Jag gick över från skype till msn när jag fick win 8. Tråkigt att msn läggs ner så man blir tvungen och köra med den där app skiten som tar upp hela rutan eller bli tvungen att multitaska hela tiden. Glöm allt vad det heter att kunna köra skype lite diskret i bakgrunden på aktivitetsfältet som det gick med tidigare versioner.

Det där är inte pga skype utan windows 8.. Win 8 är ett os gjort för små skärmar/tablets osv, inte stationära datorer med >=24" skärm. Kommer aldrig installera den dyngan..

Visa signatur

/ Preed
[ Intel i7 13700K ] [ MSI MAG Z790 Tomahawk WIFI ] [ 2x32GB Kingston Fury Beast 6000MHz DDR5 ] [ Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 2TB ] [ Noctua NH-D15 chromax ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Borka:

Jag använder fortfarande en modifierad MSN 8.5 utan reklam. De senare versionerna av MSN och/eller Windows Live Messenger är hemska och nedlusade med reklam. Skype saknar många egenskaper, har vansinnigt dåligt konstruerad UI och har mer reklam än Xbox Live, MSN Today och Windows Live Messenger tillsammans.

Nej tack.

Tack för tipset!! Jag ville prova och mycket riktigt, funkar fint, nu kör jag old faithful 8.5 igen.

Guide:
http://www.raymond.cc/blog/download-and-use-older-version-of-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Preed:

Det där är inte pga skype utan windows 8.. Win 8 är ett os gjort för små skärmar/tablets osv, inte stationära datorer med >=24" skärm. Kommer aldrig installera den dyngan..

Snart blir man illa tvungen om man vill lira spel med 11.1 directX.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B450-F / Ryzen 7 3700X @4.3 / Hyperx 16 Gig / ASUS RTX 2070 SUPER 8 gig

Permalänk

vill prata istället än chatta

Skrivet av FiftyFifty:

Dags att förstöra Skype nu också.

varför ?, använder det till samtal,och inget annat ,använder inte chatt över huvudtaget om jag kan undvika, endast om man har problem med ljud

Permalänk
Medlem

Neje, måste man ju försöka nollställa skype kontot på något sätt, hade hoppats att jag aldrig skulle behöva använda det nå mer. Och jag har inte fått upp någonting i klienten eller fått mail om att MSN Messenger ska stängas ner, kan det vara för att jag sitter med den äldsta fortfarande stödda versionen?

Tråkigt helt klart, använt MSN i så många år och nu så måste man byta till det mest bloatade programmet i världen, usch för skype, det var bra i början, men inte längre.

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk

har använt skype i ungefär ett år nu, det tråkigaste är nog att ibland kan man få meddelande från någon ett antal dagar efter att det blev skickat...
någon som vet vad detta beror på? :S

Visa signatur

AMD Ryzen 3700X | ASUS Rog Strix X570-F | WD Black SN850 1TB | 32Gb | 3060Ti | Fractal Design Meshify C TG | Windows 11
LG 48GQ900 | Qpad 8K | Varmilo VA88M

Permalänk
Skrivet av Diablo_Lino:

har använt skype i ungefär ett år nu, det tråkigaste är nog att ibland kan man få meddelande från någon ett antal dagar efter att det blev skickat...
någon som vet vad detta beror på? :S

Skype kommunicerar över P2P och med hjälp av så kallade "supernoder" för att "hitta" användare, det finns ingen central punkt där allt lagras. Detta medför även att om du inte är online vid ett tillfälle en kontakt skriver ett meddelande så kommer detta levereras nästa gång du kommer online igen. Det kan även uppstå när det är en kontakt skriver till dig men inte kan nå dig på grund av nätverksrelaterade orsaker.

Skype har även avsaknad av att spara "läst" status, så har du flera maskiner där du loggar in med samma konto så kommer du behöva märka samma chattmeddelande som läst på varje individuell maskin du är inloggad på. Detta kan ses som både en nackdel och fördel beroende på hur man använder Skype.

Visa signatur

Notera: Jag är Microsoft anställd och jobbar på Microsofts Skype Division.
HW: Cooler Master Cosmos II | ASUS Rampage IV Extreme | Core i7 3930K 3,2GHz | Sapphire Radeon 7970 3GB | Rip Jaws Z 32GB | OCZ Vertex 3 120GB x 2 | 4 x Samsung Spin Point 2TB | 1 x Samsung Spin Point 1TB