Hej DanTheMAN!.
Du har helt rätt att jag inte läst på någon konsumentlag, däremot så har jag läst hela tråden fram tills mitt första inlägg. Personers argument lägger jag inte någon vikt vid när jag bedömer eftersom deras argument utgår från en relativt ståndpunkt. Jag nollställer mig och läser vad som anges i t.ex en produktbeskrivning, dvs jag går efter ren fakta. Jag använder inga känslor, inga tidigare erfarenheter och bedömer därefter. Och det resultat som jag kommer fram till är att det återförsäljaren återger är korrekt.
Varianter där motparter skall ha telepatikontakt med varandra så man förstår varandra lägger jag ingen vikt vid(detta med hänsyn till att folk i dagens Sverige enbart trycker på en knapp och tror att det som inte står beskrivet gäller utan att man först upprättat en dialog. Motparten kan inte känna till hur tjänsten/produkten skall nyttjas om detta ej anges vid upprättande av ett avtal mellan parterna.).
Om man däremot lägger in en gnuta erfarenhet i det hela så anser jag följande: Är man osäker så får man gräva djupare(det Du beskriver som inspector gadget i ett senare inlägg) alternativt upprätta en spårbar dialog mellan varandra(inblandade parter) för att vara säker på saker och ting.
En bra ståndpunkt - ber om ursäkt om jag som sitter i skiten har svårare att vara neutral Men jag försöker ändå vara så objektiv som möjligt och tar avstamp framför allt i konsumentköplagen.
Jag var inte osäker - produkten sades kunna dela ut mina hårddiskar i nätverket men misslyckades alltså med det. Det blir inte enklare än så, jag ska inte behöva gå längre än till produktsidan hos tillverkaren för att få information om att så inte är fallet.
Vad gäller routern så handlar det egentligen inte i slutändan om huruvida dustin eller jag har fullständigt rätt i frågan (trots att jag vidhåller min ståndpunkt), utan om hur mycket dustin värdesätter en kundrelation när ärendet gäller en struntsumma för deras del och informationen de presenterat åtminstone kan bedömas bristfällig eller vilseledande för gemene konsument som inte är expert (som de flesta mac-användare ju inte är, hehe).
Bro!