Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Medlem
Skrivet av knaz:

Jag antar att du provat med volym ner och powerknappen i typ 10 sek eller vad det nu är som krävs för en reboot ?
om inte det funkar kör en hard reset.
http://www.hard-reset.com/nokia-lumia-920-hard-reset.html

Tyvärr inte, redan testat :(. Bilden fastnar i startupen på Nokia loggan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krass:

Tyvärr inte, redan testat :(. Bilden fastnar i startupen på Nokia loggan.

följ guiden i post 1

http://forums.wpcentral.com/nokia-lumia-920/203979-fix-bricke...

Om det nu är det du råkat ut för

Visa signatur

Eller kort och gott använda argument som "för att det är roligt" eller "för att jag kan", alternativt "alltid retar det någon". Det motiverar det mesta i livet.

Permalänk
Medlem

Någon som har ett svar på om man kan se mottagning(staplar) och batteristatus hela tiden? Vill alltså inte att de försvinner när jag går in på startsidan.

Permalänk
Skrivet av Urven:

Någon som har ett svar på om man kan se mottagning(staplar) och batteristatus hela tiden? Vill alltså inte att de försvinner när jag går in på startsidan.

De försvinner alltid efter några sekunder, men man får ju snabbt fram dem igen med att svepa ner. Tror inte det finns någon inställning för att de ska vara permanent synliga, tyvärr. Tycker också att det är lite dumt.

Edit: Finns ju såklart en app för batteristatus som du kan fästa på startskärmen som en live tile men den tar ju upp lite plats då.

Permalänk
Medlem

Tänkte lite på det här med skal o sånt. Jag är inget fan av skal men har köpt en Golla Cajun för att skydda mobilen när den ska med till skogen och risken för sand i fickan är överhängande.
Den satt, som jag skrev nån gång tidigare, inte helt hundra utan telefonen sticker ut 1 mm vilket är tillräckligt för att det ska kännas lite b.
Min kollega köpte samma dag Golla Sarajevo (finns i andra färger men heter då lite olika), den sitter mycket bättre eftersom man viker över en flik med kardborre. Jag har tagit en bild på hur det ser ut med Lumian i som jag kan posta ikväll om intresse finns.
Kan rekommendera den eftersom det tvingar en att ta fram telefonen så man ändå får se den

När jag kikade runt lite efter nån bra pouch/strumpa/case så såg jag bla på wpcentral att många är sugna på Nokias CP-600 men att det är lika sällsynt som alla andra tillbehör, men i mitt letande så såg jag att komplett har 39 st inne, jag köpte ett som jag tänkte reviewa o sen ska min kollega byta den mot sin Sarajevo med mig.
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=765930&cks=ASS&assoc=B99...

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk

Trådlösa laddaren

Såg att den trådlösa laddaren har samma kontakt som gamla Nokia telefoner(?), är det någon som har den och kan testa med en gammal Nokia laddare? Skulle nämligen vilja köpa laddaren och installera i bilen, har en gammal Nokia laddare för bilen liggandes..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrGoreMann:

Hittar du den i windows phone marketplace? Jag gör nämligen inte det.

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrGangBanger:

Hittar du den i windows phone marketplace? Jag gör nämligen inte det.

Jag klickade på länken i webläsaren, sen installerades den på min telefon.

Visa signatur

Ryzen 3900X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aktsu:

Upplever samma här. Märkte dock inte det när jag körde headset. Tror nästan det har att göra med hur man håller denna stora lur, det är alltid när jag använder axeln för att hålla telefonen och den börjat vinkla sig lite nedåt bort från munnen det händer. Tror det är en kombination av brusreducerande mikrofon som inte skall ta upp bakgrundsljud och att munnen hamnar för långt från den eller något liknande.

Kan vara så. Vill inte byta ut telefonen igen.

Mvh J

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nisse-Tuta:

Tänkte lite på det här med skal o sånt. Jag är inget fan av skal men har köpt en Golla Cajun för att skydda mobilen när den ska med till skogen och risken för sand i fickan är överhängande.
Den satt, som jag skrev nån gång tidigare, inte helt hundra utan telefonen sticker ut 1 mm vilket är tillräckligt för att det ska kännas lite b.
Min kollega köpte samma dag Golla Sarajevo (finns i andra färger men heter då lite olika), den sitter mycket bättre eftersom man viker över en flik med kardborre. Jag har tagit en bild på hur det ser ut med Lumian i som jag kan posta ikväll om intresse finns.
Kan rekommendera den eftersom det tvingar en att ta fram telefonen så man ändå får se den

När jag kikade runt lite efter nån bra pouch/strumpa/case så såg jag bla på wpcentral att många är sugna på Nokias CP-600 men att det är lika sällsynt som alla andra tillbehör, men i mitt letande så såg jag att komplett har 39 st inne, jag köpte ett som jag tänkte reviewa o sen ska min kollega byta den mot sin Sarajevo med mig.
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=765930&cks=ASS&assoc=B99...

fick min cp-600 idag i brevlådan som jag beställde från komplett i måndags. Satte dit den för ca en timme. Sedan. Tycker den är välgjord och ser Bra ut. Utseendet är självklart en smakfråga.

fordralet sitter tajt o Bra. Var nästan lite jobbigt att få dit det. Lite väl tight då man skall stänga locket men säkert ngt som blir bättre med tiden.

skyddar alla sidor utav telefonen. Smart med lock. Mycket Bra passform.

minus är en lite irriterande gjutskarv på den sidan som knapparna sitter på.

Tror jag får mycket nytta av den eftersom man är hantverkare och telefonen åker ur fickan då och då.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrGoreMann:

Jag klickade på länken i webläsaren, sen installerades den på min telefon.

Tackar för tipset! Fungerar hur bra som helst.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

åååå... blir så trött på att den enda internet delnings funktionen (hotspot via wifi) inte funkar som det skall.

samma problem som innan portica updaten :/

kan ansluta till nokian men internet slutar funka på tabben, datorn eller vad jag försöker ansluta med.
testat ett tag nu med att ladda ned flera olika tangentbordsspråk som ska tydligen tvinga wp8 att ladda ned updates som finns tillgängliga. men icke.

det enda som faktiskt fortsätter funka efter 30sek ansluten tid är utorrent haha... den fortsätter ladda ned

tydligen kan inte datorn göra några requests, bara använda dom anslutningar som står "öppna" som i utorrent så tvingas lumian att ha dom fortsatt öppna.

verkar som en tråkig bugg, inget hjälper tyvärr. Testat allt reset, update, flash heter..

Någon som har problem ? det är en Elgigants mobil, kör med portico updaten samt tele2 4G (funkar mkt bra i mobilen)

portico firmwaren är den som fanns på navifirm för norge, vågade inte testa en annan firmware utan tog den firmwaren som skulle komma till EG mobilerna.

edit-

Ni som har eller INTE har problem, har ni lust och skriva vad ni har för operatör, firmware nya/gamla och om den är köpt från EG, tele2, telenor osv.
Samt om det funkar som det skall också

Tack

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Medlem

Såja, nu är mina Lumior inskickade, bara att vänta på pengarna tillbaka. Trist att det krånglat så, men i slutändan behöver jag en telefon som fungerar så jag fortsätter att köra med min Samsung Omnia 7 ett tag. Trist med den trådlösa laddaren och fodralet :/

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jeddan:

Såja, nu är mina Lumior inskickade, bara att vänta på pengarna tillbaka. Trist att det krånglat så, men i slutändan behöver jag en telefon som fungerar så jag fortsätter att köra med min Samsung Omnia 7 ett tag. Trist med den trådlösa laddaren och fodralet :/

Trist att du hade oflax, du kanske får prova lyckan hos HTC, tycker deras WP8-telefoner är riktigt fina.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

Trist att du hade oflax, du kanske får prova lyckan hos HTC, tycker deras WP8-telefoner är riktigt fina.

Jag ska avvakta och se, HTCn lockar mig inte :/ Den har ju problem med att färgen från skalet slits bort om man har den i fickor också Ska dessutom köpa nästa telefon via Halebops studentabonnemang, och den finns inte där så

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Vet någon hur xbox music fungerar? Fick precis en gratis månad, men kan inte streama till min lumia 920. Står bara att jag måste köpa låtarna.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Är det någons som har en förklaring till att vi inte fått portico uppdatering till windows phone 8 på vår kära lumia 920. När ska den komma finns det något officiellt datum? har hört att den kommer i februari, stämmer det?

Är det svårt att flasha själv finns det någon guiden? Hur är det med garantier?

För i hällskotta jänkarna fick väl uppdateringen förra året varför ska det ta en sådan tid att skicka den över atlanten?!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Ture6600:

Är det någons som har en förklaring till att vi inte fått portico uppdatering till windows phone 8 på vår kära lumia 920. När ska den komma finns det något officiellt datum? har hört att den kommer i februari, stämmer det?

För i hällskotta jänkarna fick väl uppdateringen förra året varför ska det ta en sådan tid att skicka den över atlanten?!

Jag har pratat med en på Nokia och han säger att den kommer i slutet av denna månad.

Visa signatur

Ryzen 3900X

Permalänk
Skrivet av Ture6600:

Nya mjukvaror måste godkännas av operatörerna. Inte sällan blir det backjobb flera gånger innan man kan släppa den till allmänheten. Där har du förklaringen. I USA räcker det med att AT&T är nöjda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Massabrassan:

Nya mjukvaror måste godkännas av operatörerna. Inte sällan blir det backjobb flera gånger innan man kan släppa den till allmänheten. Där har du förklaringen. I USA räcker det med att AT&T är nöjda.

Räcker det inte med samma sak i Sverige då? När en operatör är nöjd så släpper de den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrGangBanger:

Vet någon hur xbox music fungerar? Fick precis en gratis månad, men kan inte streama till min lumia 920. Står bara att jag måste köpa låtarna.

Vad händer om du klickar på den lilla "Play" knappen brevid låtarma om du går in i Storen via Xbox music?

Permalänk
Skrivet av MrGangBanger:

Jag bootade om och då började det funka som tänkt/visas korrekt. Vill minnas att det stod"köp eller beta eller vad det nu är" nån sekund innan labeln ändrades till "ladda ner" nån gång (en gång typ). Inte kollat så noga sen dess och nu är telefonen på service.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyriak:

Vad händer om du klickar på den lilla "Play" knappen brevid låtarma om du går in i Storen via Xbox music?

Den spelar ett klipp av låten på 30 sekunder.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av calanbalan:

Jag bootade om och då började det funka som tänkt/visas korrekt. Vill minnas att det stod"köp eller beta eller vad det nu är" nån sekund innan labeln ändrades till "ladda ner" nån gång (en gång typ). Inte kollat så noga sen dess och nu är telefonen på service.

Ja, det verkar fungera nu när jag bootade om, tackar för hjälpen!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

En kille ska köpa min gamla iPhone imorn så jag skulle synka över alla kontakter. För det första var ju det så smidigt att det inte är sant, 30 sek så var det klart.

När jag satt o vänta insåg jag att en av de bästa grejerna med WP8 är fan loadscreens när de små röda pluttarna swishar förbi, så jäkla snyggt jämfört med snurror, klockor och timglas

Permalänk
Medlem

Ser mörkt ut detta än baseball är trots allt ganska hård.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av MrGangBanger:

Den spelar ett klipp av låten på 30 sekunder.

Hade också det problemet, två gånger, senast när min gratismånad tog slut, trodde summan skulle dras men fick betala manuellt och då funkade det, första gången var det någon kontoinställning, om du öppnar Xbox music ska det finnas under settings..minns bara inte vd jag gjorde.

EDIT: Ah bra, det löste sig!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Massabrassan:

Så i mitt fall ska jag alltså ringa till halebop och be dem att lägga på några kol.

Förresten är det någons bilder som ser likande ut?

länk

länk

Jag syftar då på himlen, den ser pixlig eller gryning ut på något sätt även lite färgad, framför allt snön på det andra kortet. svårt att beskriva tycker jag. Eller är det min skärm som är knasig. Det ser endast ut så i svagare ljus.

Apropå på kameran är det någon som haft problem med att den helt har slutat fokusera har hänt två gånger för mig jäkligt jobbigt men hux flux har den bara börjat fungera igen.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hej!

Har drabbats av battery drain problemet nu märkte jag. Batteritiden var fantastisk de första dagarna men nu har telefonen börjat ladda ur sig på nätterna. Är det någon app som gör det? Ska pröva att avinstallera alla tappar och kolla. Skumt är det iaf.

Mvh J

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar