Passar detta grafikkort till min dator?

Permalänk

Passar detta grafikkort till min dator?

Hej! jag har installerat mitt nya grafik kort, powercolor hd 7750

men nu när jag ska använda det, så fungerar inte mitt tangentbord,mus eller skärm?

jag har ett 300w nättagg

jag använder denna datorn, hp pavilion 2060

tacksam för snabba svar!

Permalänk

Alltså frågan är igenkligen: om mitt aggregat klarat det!

Permalänk

Passar 7750 i min dator?

Tjenare!
Har en hp pavilion 2060 med 300 w nätagg

Och jag har ett radeon 7750 hemma och tänkte sätta i det, och eftersom att 7750 är otroligt strömsnålt så borde det väll fungera i min dator?

Jag lämnar över frågan till där eftersom att ni vett bäst!

Varför jag ställer frågan är för att jag blev lite nervös när det steg att jag behövde 400w

(Väldigt tacksam för snabba svar) peace!

Permalänk
Medlem

I swec tester så har ju 7870 max dragit 280w så tror inte det ska vara något problem med 300w för 7750.

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk

Tack för det snabba svaret! Så det är alltså bara koppla in det och köra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av olsson1996:

stoppa in det, avinstallera de gamla drivrutinerna och installera nya för kortet.

Permalänk
Skrivet av olsson1996:

Har nätagget ens en 6-pin kontakt?

Visa signatur

Define C, GTX 1070, R5 1600, ROG STRIX B350-F, AX860
Logitech G533, Logitech G502, QPAD MK 80

Samsung Galaxy S8 Plus, Synology DS218+ 8TB, AKRACING GaMiNGl33t-stol, Lenovo Yoga 710

Permalänk
Medlem

om datorn har pci express så ska det gå ^^

Visa signatur

Ryzen 7 5700x3d, MSI B450 Tomahawk Max, 2x16 gb kingston reaper rgb 3600 mhz Gigabyte rtx 4060 ti Eagle OC och nätagg be quiet 700w SSD: 1 tb pny cs 900, 2x Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb, 1x Samsung PM9A1 1 tb

Permalänk

Datorn har pci express!

Permalänk
Skrivet av Tuffingpågatan:

Har nätagget ens en 6-pin kontakt?

Har för mig att 7750 inte behöver någon extra strömförsörjning utan det klarar sig på moderkortets ström.

Visa signatur

| Intel i5-4670k @ 4.6Ghz | Noctua NH-U12P SE2 | Asus GTX 980 | ASUS Z-87 A| Några SSD | Corsair TX V2 750W PSU | 12GB DDR3 Ram|

Permalänk
Skrivet av Wallman_91:

Har för mig att 7750 inte behöver någon extra strömförsörjning utan det klarar sig på moderkortets ström.

Ja det stämmer!

Permalänk
Skrivet av Wallman_91:

Tänkte mer på om du skulle köpa 7870:it.

Visa signatur

Define C, GTX 1070, R5 1600, ROG STRIX B350-F, AX860
Logitech G533, Logitech G502, QPAD MK 80

Samsung Galaxy S8 Plus, Synology DS218+ 8TB, AKRACING GaMiNGl33t-stol, Lenovo Yoga 710

Permalänk

7750 orkar inte mitt 300w?

Hej! Står här med mitt nya kort! Och när jag ska koppla in skärmen så kommer det inte någon bild? Snälla hjälp så fört som möjligt

Skickades från m.sweclockers.com

uppdatering: tangentbord,mus,och skärm funkar inte när jag kopplat in mitt nya grafikkort! VARFÖR?

Permalänk
Medlem
Skrivet av olsson1996:

Hej! Står här med mitt nya kort! Och när jag ska koppla in skärmen så kommer det inte någon bild? Snälla hjälp så fört som möjligt

Det BORDE orka med nöd o näppe. Vad ha du fö andra delar i burken?

Permalänk
Avstängd

hejsan va har du för övriga grejor i datorn..??????

svårt att hjälpa med endast 2 termer.... menar det ditt nätagg 300watt kan vara nått skit agg är det FSP så ska det klara av o köra detta grafikkort på , jag körde mitt 7770 på ett fsp 350watts. måste va nått som är galet. På vissa ställen säger dom att det skall vara extra ström men när jag köpte ett 7750 från xfx från netonet då hade den inte extra ström.

ja vi måste ha lite mer information innan vi kna hjälpa dig

Visa signatur

Intel core i7 3770k 4,6ghz - 16gb ddr3 - 4tb lagring ,256gb SSDhd - gtx 670
testat SLI och fick i 3dmark 15600 på performens

Permalänk
Skrivet av TontteJooi:

Det BORDE orka med nöd o näppe. Vad ha du fö andra delar i burken?

I3 processor, en av dom sämre, 4 gb ram... Så inte överdrivet mycket som drar

Det som inte
Går är att jag bara inte får en bild ?

Permalänk

Det är en hp pavilion 2060!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd
Skrivet av olsson1996:

Det som inte

läs mitt inlägg ovan sen så förklarar du va du gjort vid instalationen av grafikortet. har grafikkortetsom du har en extra strömkontakt ja då måste du koppla in den. sen kan det va så illa att du inte tryckt ner grafiikortet testa föresten att koppla in vga/dvi kabeln till det inbygda grafikortet välj sen i bios att du skall starta från PCI -E först

Visa signatur

Intel core i7 3770k 4,6ghz - 16gb ddr3 - 4tb lagring ,256gb SSDhd - gtx 670
testat SLI och fick i 3dmark 15600 på performens

Permalänk
Medlem

testa med några olika kablar, VGA DVI och Hdmi, varit med om att ATI kort kan krångla lite, och när man kört HDMI har det hoppat igång, och sen efter ett tag så har resten hoppat igång (DVI) bara man varit inne i bios och sparat utan nån ändring.

Vet inte om ditt kort behöver extra ström, men om det finns en kontakt för det måste den vara ansluten till nätagget.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av olsson1996:

Det som inte

Om det inte funkar så får du börja med uteslutnings metoden. Kolla så kortet sitter fast ORDENTLIGT. Gör det det så prövar du med inbyggd GPU. Om det inte sitter ordentligt pröva rätta till det. Om du sen får som resultat att du får bild med inbyggd GPU, men ej med 7750, fastän det är korrekt installerat, så har du antagligen råkat ut för DOA.

Mvh.Joel

Permalänk

i3-2100 och HD7750 borde dra som högst ca 150w i fullt ös då 300w nätagg ska räcka.

Pröva gå in till BIOS (med skärmen kopplad till moderkortets videoutgång) leta fram display peripherals(eller liknande) och få fram någon AUTO inställning. Kan vara så att den är låst till den interna grafikkretsen hos prollen därför tillåter inte videoström från andra komponenter.

Visa signatur

Spelburk: R7 5700X | 6700 | 32GB RAM | MSI B350M PRO-VDH

Permalänk
Medlem

7750 drar väl ström direkt ifrån moderkortet om jag inte minns fel.

Visa signatur

Moderkort: Asus Sabertooth z77 Processor: Intel 3770k Nätaggregat: SilverStone Strider 1000W Grafikkort: EVGA Geforce GTX 680 2GB Minne: Corsair Vengeance 16 GB Hårddisk: WD Caviar Blue 1 TB - Extern LaCie 1 TB SSD: Intel 120 GB Chassi: Fractal Design Define R4 Svart

Permalänk
Skrivet av TontteJooi:

Om det inte funkar så får du börja med uteslutnings metoden. Kolla så kortet sitter fast ORDENTLIGT. Gör det det så prövar du med inbyggd GPU. Om det inte sitter ordentligt pröva rätta till det. Om du sen får som resultat att du får bild med inbyggd GPU, men ej med 7750, fastän det är korrekt installerat, så har du antagligen råkat ut för DOA.

Mvh.Joel

Vad menad med doa?

Permalänk
Skrivet av iDixxi:

7750 drar väl ström direkt ifrån moderkortet om jag inte minns fel.

Ja direkt från möderkortet!

Permalänk
Medlem
Skrivet av olsson1996:

Vad menad med doa?

Dead On Arrival

Permalänk
Skrivet av Kärlekstrollet:

i3-2100 och HD7750 borde dra som högst ca 150w i fullt ös då 300w nätagg ska räcka.

Pröva gå in till BIOS (med skärmen kopplad till moderkortets videoutgång) leta fram display peripherals(eller liknande) och få fram någon AUTO inställning. Kan vara så att den är låst till den interna grafikkretsen hos prollen därför tillåter inte videoström från andra komponenter.

Jag får inte ens fram någon bild när Jag kopplat in vga kabeln till moderkortet

Permalänk

Jag har kollat, och grafikkortet sitter fast bra, och det finns inte någon plats till för att Jag skall behöva extra ström, så vad kan jag mer kolla för att få igång det? ( fick det för en timme sedan( grafikkortet)

Permalänk

Tangentbord och mus verkar inte funka heller? Och drycker Jag på av/på knappen på datorn så stängs den av direkt! Snälla hjälp

Permalänk
Medlem
Skrivet av olsson1996:

Jag får inte ens fram någon bild när Jag kopplat in vga kabeln till moderkortet

Får du några beep-signaler när du startar datorn?

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 870 EVO 1TB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p