Chassi till Raspberry pi- behövs det?

Permalänk
Medlem

Chassi till Raspberry pi- behövs det?

Hej, jag funderar på att köpa en Raspberry Pi och undrar om man behöver eller om ni rekommenderar att köpa ett chassi till den.
Min kompis sa att man kan förvara den i lådan den kommer i med vet inte. Överväger då jag är en snål jävel och de 99 Kr kan jag spendera på annat om det inte behövs.

Tacksam för alla svar och kommentarer!

Mvh Skingken

Visa signatur

Bara för att du inte hittar ett virus så betyder det inte att det inte finns där.

Jag anmäler mina egna kommentarer för att någon ska läsa dem.
<!-- Sad Smiley -->

Permalänk
Medlem

Klart du inte behöver. Körde min någon månad innan jag köpte mitt. Mest för att det är gött att ha och man kan hålla i chassit hur man vill när man meckar med den.

Permalänk
Medlem

Ok, är ganska ny när det kommer till mikrodatorer. Tänker satsa att ha någon Linux på den. (Eller Gnu+Linux om någon så vill).

Tack!

Visa signatur

Bara för att du inte hittar ett virus så betyder det inte att det inte finns där.

<!-- Sad Smiley -->

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Skingken:

Hej, jag funderar på att köpa en Raspberry Pi och undrar om man behöver eller om ni rekommenderar att köpa ett chassi till den.
Min kompis sa att man kan förvara den i lådan den kommer i med vet inte. Överväger då jag är en snål jävel och de 99 Kr kan jag spendera på annat om det inte behövs.

Tacksam för alla svar och kommentarer!

Mvh Skingken

Du behöver inget chassi till din stationära dator heller, men jag tror du håller med om att det underlättar en del.

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Aa,håller med!

Visa signatur

<!-- Sad Smiley -->

Permalänk
Medlem

PM din adress så skickar jag ett chassi gratis.

Beställde nämligen en Pi tidigt som fan, men när de skulle dra pengarna så fanns det inte nog på konto så jag hamna sist på listan. Har inte orkat beställa sen dess.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

KONSOL: Playstation 5
SKÄRM: Acer Nitro 4K 144 Hz XV282KKV
GAMING PC: i5-13600KF / Sapphire Radeon RX 7900 XTX 24GB Pulse Gaming OC / Gigabyte Z790 UD AX / Corsair Vengeance RGB EXPO 32GB 6000Mhz DDR5 / ADATA XPG GAMMIX S70 BLADE 2TB / Corsair iCUE H100i Elite Capellix XT / Corsair RM1000x Shift 1000W / Corsair 3000D RGB
GAMING LAPTOP: Razer Blade / 15,6" 144Hz / i7 10750H / 16GB / 512GB HD / RTX 2070

Permalänk
Medlem

Själv köpte jag ett chassi på ebay. Betalade 40 spänn inklusive frakt för ett genomskinligt plastchassi. Köpte det av ett företag i England så leveranstiden var bara nån vecka.

Permalänk
Medlem

Bygg eget

Visa signatur
Permalänk

Jag byggde ett av en kartong till min iphone.

Visa signatur

ASUS P6T | Intel i7@4ghz | MSI 680GTX | 3x4gb+3x2gb DDR3 BCLK 195 |Intel X25M 160GB G2 x2 | WD Raptor X Gamer 150gb | SpinPoint F1 1TB | WD Green 1TB |

Permalänk
Medlem

Snyggt! Tror jag får satsa på något liknande!

Visa signatur

<!-- Sad Smiley -->

Permalänk
Medlem

Det här är lite fräckt om du ska ha den till en skärm eller tv med 10x10 vesa

http://www.adafruit.com/products/986

Permalänk
Medlem
Skrivet av sp00k:

Själv köpte jag ett chassi på ebay. Betalade 40 spänn inklusive frakt för ett genomskinligt plastchassi. Köpte det av ett företag i England så leveranstiden var bara nån vecka.

Köpte samma: http://www.ebay.com/itm/Raspberry-Pi-Rpi-Case-Enclosure-Compu...

Riktigt nice chassi och det är så sjukt skönt att kunna hantera datorn på riktigt!

Permalänk
Medlem

WOW! Tror jag ändrar mig och satsar på att köpa något liknande!

Visa signatur

<!-- Sad Smiley -->

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Faktiskt inte, men det är något jag har funderat över att göda dock.

Visa signatur

<!-- Sad Smiley -->

Permalänk
Medlem
Skrivet av Romoes:

Det här är lite fräckt om du ska ha den till en skärm eller tv med 10x10 vesa

http://www.adafruit.com/products/986

Det här var ju riktigt smidigt faktiskt!
Själv byggde jag ett i lego tills jag köpte ett från Inet istället.
Skulle tat vesa inser jag nu, :/

Permalänk
Medlem

Som sagt, bygg eget:

Visa signatur

Mb: MSI Z77A-G43 ATX | Ram: Crucial Ballistix Sport 8GB 1600Mhz | CPU: Intel Core i5 3450 3,1Ghz (Ivy Bridge) | Chassi: Cooler Master Elite 430 Svart | Psu: Fractal Design Integra 500W | Grafikkort: PowerColor Radeon HD7970 | Hdd: 1TB Seagate Barracuda | SSD: Samsung EVO Basic 256gb | Monitor: HP Compaq LA2306x 23'' & (random) Acer 19''
Diverse projekt