Tänkte återuppta wow efter ca 5 år ! Behöver lite tips av proffsen här :)

Permalänk
Medlem

Tänkte återuppta wow efter ca 5 år ! Behöver lite tips av proffsen här :)

Tja grabbar !
Slutade lira wow efter lvl 70 var väl ca 4-5 år sen ! Lirade då på outland precis när dom öppnade den servern !

Och har idag köpt på mig en bra spel dator och hela kittet

Nu till det svåra jag ett gammalt acc med massa små lvl gubbar som jag kan boosta upp till 80 med Scroll of res som jag precis fått!
Vilken ras på horde sidan är OP idag ?= tänkte försöka köra lite blandad pvp med lite random Pve men är lite mer av dps kille än healer .

Samt att kommer det bli väldigt svårt nu när man börjar på lvl 80 och inte kan ett skit på den nya rasen som är lvl 80 samt nya världen osv ?
Till det sista vilken server är bra ? är outland fortfarande mkt svenskar ? Då ingen av mina tidgare vänner lirar mera !

Mycket tacksam för svar !
Mvh

Permalänk
Medlem

Vilken ras ?
Gillar själv den extra silence som blelf har, men orc/troll är ju bättre för raidande.
Rätt mycket har ju hänt med racials sen du slutade, dom blir mer och mer värdelösa.
Och troligen försvinner dom helt nån gång.

Permalänk
Medlem

Kan säga sådär...Ska du pvpa, så är de Belf eller Undead..då Belf har extra Silence och Úndead en extra "trinket" för fear/charm/sleep, ifall jag fått de rätt nu
Orcer och Trolls är mer för Pve som tidigare nämndes, men är du hunter kan orc vara bra i pvp då Beast mastery är helt sjuk i dagens läge..och med orc får man mer pet damage

Goblin racials är bara för de lulz...

Pandorna kan sleepa..^^

Permalänk
Medlem

kör på Frostmane om du vill spela med många svenskar, och Orc Warrior är riktigt bra i hög lvl

Visa signatur

GeForce GTX 275. AMD Phenom II X4 640 3ghz. Gigabyte m720-us3. 4GB Ram. Samsung Syncmaster 24" 2ms. Astro A40. Razer Lycosa. Razer Deathadder.

Data = Information, inte dator.

Permalänk
Medlem

sorry menade mer om typ paladins, eller warrior etc jag som skrev fel , PÅ min tid va typ 2 h warriors grymma pvp sen kom paladin och vi hade ingen chans haha

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tanero:

sorry menade mer om typ paladins, eller warrior etc jag som skrev fel , PÅ min tid va typ 2 h warriors grymma pvp sen kom paladin och vi hade ingen chans haha

Du menar klass Alla klasserna är bra balanserade idag, det är ingen som är direkt "OP". Det handlar mer om smaksak och spelstil. Personligen gillar jag paladin för man kan vara alla tre funktioner, DPS, Healer och Tank, men det kan man till exempel med Monk och Druid också.

Permalänk
Medlem

Hej. Först och främst, välkommen tillbaka!
För tillfället är det hyfsat kaos i balansen i PvP, men som vi alla vet förändras det vid varje patch och vårt närmaste hopp är patch 5.2 som ska landa inom närmaste månaden förhoppningsvist. Så du tjänar inte mycket på att ge dig in i att börja farma pvp gear innan det. Förövrigt, Outland är Europas bästa server (pvp kvalite spelare mässigt ) och det är fortfarande många svenskar, men det är det väl generellt i WoW Tror inte det kommer bli allt för svårt för dig att hitta in igen, det är som att lära sig cykla, de sitter nog nånstans där i bakhuvudet. Lycka till med allt i din resa Du kan slänga PM här om du vill adda mig som friend på Outland Alliance om du behöver hjälp ;)!

Permalänk

Säg till om du behöver en scroll of resurrection.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zhacha:

Hej. Först och främst, välkommen tillbaka!
För tillfället är det hyfsat kaos i balansen i PvP, men som vi alla vet förändras det vid varje patch och vårt närmaste hopp är patch 5.2 som ska landa inom närmaste månaden förhoppningsvist. Så du tjänar inte mycket på att ge dig in i att börja farma pvp gear innan det. Förövrigt, Outland är Europas bästa server (pvp kvalite spelare mässigt ) och det är fortfarande många svenskar, men det är det väl generellt i WoW Tror inte det kommer bli allt för svårt för dig att hitta in igen, det är som att lära sig cykla, de sitter nog nånstans där i bakhuvudet. Lycka till med allt i din resa Du kan slänga PM här om du vill adda mig som friend på Outland Alliance om du behöver hjälp ;)!

Tackar Dessvärre har jag alltid spelar horde så blir ännu mer förvirrat att börja på alliance nu :=)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flawzeh:

kör på Frostmane om du vill spela med många svenskar, och Orc Warrior är riktigt bra i hög lvl

Tja kan du definera ang orc warrior , pvp lr pve ? varför just orc ?
Som sagt ursäkta massa dumma frågor

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tanero:

Tja kan du definera ang orc warrior , pvp lr pve ? varför just orc ?
Som sagt ursäkta massa dumma frågor

Warrior är bra både pvp och pve, och när det gäller warrior är orc helt enkelt vad jag föredrar, troll är också bra

Visa signatur

GeForce GTX 275. AMD Phenom II X4 640 3ghz. Gigabyte m720-us3. 4GB Ram. Samsung Syncmaster 24" 2ms. Astro A40. Razer Lycosa. Razer Deathadder.

Data = Information, inte dator.

Permalänk
Medlem

Välkommen tillbaks synd att du missa wotlk de va riktigt kul men cata va inte synd att du missa . Anyway vill du va op välj Frostmage.demolock/destro/ och armswarrior . Undvick att spela hunter dom har gjort hunters extremt värdelösa .

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Medlem

momi_gomi@hotmail.com ! Tackar

Skrivet av blue eyed devil:

Säg till om du behöver en scroll of resurrection.

Permalänk
Skrivet av Hagge:

Kan säga sådär...Ska du pvpa, så är de Belf eller Undead..då Belf har extra Silence och Úndead en extra "trinket" för fear/charm/sleep, ifall jag fått de rätt nu
Orcer och Trolls är mer för Pve som tidigare nämndes, men är du hunter kan orc vara bra i pvp då Beast mastery är helt sjuk i dagens läge..och med orc får man mer pet damage

Goblin racials är bara för de lulz...

Pandorna kan sleepa..^^

Glöm inte att pandor dessutom får dubbel food buff, något som jag finner användbart som tank i PvE!

Permalänk
Medlem

Enklaste svaret är alltid att köra det du vill och trivs med. Det hjälper inte dig att någon viss ras eller klass anses bäst av andra ifall du triggas och presterar bäst med något helt annat. Man presterar oftast bäst när man trivs så det är värt mer än vilka färdigheter de olika har "på pappret".

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)