Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindahl:

Det enda felet med trucker spel är att intresset dör ganska snabbt.
Om dom drar tummen ur röven och ger ut mera och större maps samt om det går att få till ett online spel så kommer intresset vara länge.

Större maps vet jag väl inte om det är det mest nödvändiga i ETS 2. Här skulle jag hellre se variation i kartan allt ser ju likadant ut överallt, spelar ingen roll om man kör i England eller i Tyskland ser likadant ut förutom att dom kör på fel sida i England ;).

En polare i England som spelar detta spelet vägrar köra där för det ser inte alls ut som i England, tycker sånt är tråkigt kan ju inte vara så svårt att göra ordentligt.

Med mer variation skulle spelet vara roligare men när man ser exakt samma sak vare sig man kör till London eller till Berlin så är det inte roligt att spela längre än kanske 10-20 timmar.

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

köpte spelet idag, och ja man glömmer bort klockan kan man minst säga när man har kört några lass... eller ja, jag började spela vid 5 och efter en lång spelrunda så tänkte jag att klockan är väl snart 10 så det är väl dags o lägga sig för jobbdag imorgon (kl 07) jo vad är klockan? den är kl 01:00 !! nu är man inne i det stadiet att man är för trött och samtidigt inte kan somna..

här är i alla fall min lastbil (ingen mod).

Med ett last grus.

Har även 2 förare och två likadana bilar som ovan fast svart.

Visa signatur

MODERKORT: ASRock Z68 Extreme4 | CPU: Intel Core i5 2500K | CPU Kylare: Noctua NH-D14 | RAM: Corsair 16GB 1600Mhz Vengeance |
GPU: GTX 580 1536MB X2 SLI | PSU: Corsair TX 850W 80+ Bronze M | Chassi: Fractal Define Arc | Skärm: LG IPS Panel
Guide: Hur man gör rent i sin dator.

Permalänk
Medlem
Skrivet av krrjon:

Större maps vet jag väl inte om det är det mest nödvändiga i ETS 2. Här skulle jag hellre se variation i kartan allt ser ju likadant ut överallt, spelar ingen roll om man kör i England eller i Tyskland ser likadant ut förutom att dom kör på fel sida i England ;).

En polare i England som spelar detta spelet vägrar köra där för det ser inte alls ut som i England, tycker sånt är tråkigt kan ju inte vara så svårt att göra ordentligt.

Med mer variation skulle spelet vara roligare men när man ser exakt samma sak vare sig man kör till London eller till Berlin så är det inte roligt att spela längre
än kanske 10-20 timmar.

Jo nog ser det likadant ut vart man än kommer.
städerna skulle kunna varit större med istället för en by-korsning...

Visa signatur

[img]http://i6.photobucket.com/albums/y227/Deagle-66/Sort-2.jpg[/img]

I worshipped him, that's why my own helmet is blue and yellow.

Permalänk
Medlem

Äntligen ny patch!

What's new in this update:

official licenses from Iveco and Volvo
ability to change the company name, logo or preferred brand
retarder (automatic or manual)
per-profile mod selection (can be overridden using -force_mods command line parameter)
support local currencies of each country in the game
gearbox accessory selection
new online radio stations (now up to 190 stations)
physics takes into account different weights for trailers and cargos
Renault Premium upgrades
Renault Magnum side-skirts are now an optional upgrade
hired driver log
hired drivers more likely to find suitable cargo on the way back
re-hired driver issue fixed
ferry fee is not charged to player for quick jobs
UK distances in GPS fixed
fixed memory leak when playing mp3 files using radio
improved handling of corrupted save files
improved resiliency to some types of corruptions caused by mod removal
fixed cabin blur during rain
over 200 map changes and fixes
several German roads thoroughly tweaked and prettyfied
bump causing damage on German A3 fixed
powerline columns in the middle of the road removed
gas station in Bremen
AI curves fixing on some prefabs
increased vertex buffer sizes to improve game stability with more detailed vehicle models
Product Key verification step added, only genuine keys in good standing accepted as of version 1.3+

Visa signatur

Phantek P400S | Asus ROG Strix Z370-F | i7 8700K | Corsair H115i | Corsair Vengeance 16GB 3000MHz | GeForce 2080 Super | Corsair AX 850W | Samsung 850 Pro 512GB | Samsung 840 EVO 256GB | 3TB WD Green |

Permalänk

Är patchen släppt ännu? Testade precis spelet på steam och där var det fortfarande Valiant istället för Volvo...

Visa signatur

Bloggen för dig med sjuk/egendomlig humor:
http://www.colinzeal.se

Permalänk
Skrivet av ColinZeal:

Är patchen släppt ännu? Testade precis spelet på steam och där var det fortfarande Valiant istället för Volvo...

Den finns på deras update site (http://www.eurotrucksimulator2.com/update.php) , kanske är så att steam inte har hunnit att rulla ut patchen än?

Visa signatur

Grundare av www.TruckSims.se - Ett Nordiskt community för lastbilssimulatorer

Permalänk
Medlem

har problem! kan inte uppdatera mitt euro truck, för det står när jag klickar på pachten att det inte är ett giltigt win32 program. vad är felet???
tacksam för svar!:)

Permalänk

Vilket underbart spel. Fullständigt kär!

Visa signatur

Bloggen för dig med sjuk/egendomlig humor:
http://www.colinzeal.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av ColinZeal:

Är patchen släppt ännu? Testade precis spelet på steam och där var det fortfarande Valiant istället för Volvo...

Skrivet av Mattias P:

Den finns på deras update site (http://www.eurotrucksimulator2.com/update.php) , kanske är så att steam inte har hunnit att rulla ut patchen än?

Enligt deras blog:

Citat:

Steam edition of the game will be updated later today, please have patience with us, this patch is applicable to all retail as well as digital editions of the game except for the Steam build.

Nu uppdaterar sig spelet på Steam hos mig

Visa signatur

"Vi har vattenklosetten här som ju nu för tiden är en given del i det svenska folkhemmet. Förr så gjorde man det utomhus men nu i dessa dagar med våra verandor och campingbord så vill vi gärna äta ute och bajsa inne." - Bertil Svensson

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattias P:

Den finns på deras update site (http://www.eurotrucksimulator2.com/update.php) , kanske är så att steam inte har hunnit att rulla ut patchen än?

Har laddat ner patchen och har installerat den men nu kraschar hela spelet vid uppstart.
Är hela installationen med min karriär och alla mods åt h.....e nu?
Ska man ta bort alla mods innan eller?
Vet någon vad som kan orsaka kraschen?

Tacksam för hjälp/Peter

Visa signatur

CPU: Intel I9 11900K | RAM: DDR4 Corsair Vengeance LPX 3600 Mhz 32 GB | Moderkort: MSI MAG Z590 Tomahawk WIFI | GPU: MSI RTX4090 Gaming X Trio | PSU: Seasonic Focus GX 850W | Kylare: Noctua NH-U12A | Fläktar: Noctua NF-A14 IPPC-3000 | Chassi: INET Taurus R2 Miditower | OS: Windows 10 | SSD1: Samsung 860 EVO 1TB SSD2: Samsung 970 EVO 1TB | Monitor: LG Ultragear 38GN950 | VR Headset: HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av P.E:

Har laddat ner patchen och har installerat den men nu kraschar hela spelet vid uppstart.
Är hela installationen med min karriär och alla mods åt h.....e nu?
Ska man ta bort alla mods innan eller?
Vet någon vad som kan orsaka kraschen?

Tacksam för hjälp/Peter

Ta bort alla, lägg sedan tillbaka dem en och en tills du hittar den som strular för dig.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Skrivet av Aldric T:

Ta bort alla, lägg sedan tillbaka dem en och en tills du hittar den som strular för dig.

Skickades från m.sweclockers.com

För mig var det "Better headlights for AI" som spökade. Bara ett tips!

Permalänk

Spelet är nu uppdaterad via Steam, mycket trevligt. Här kommer nu lite bilder:

Vi börjar med lite Volvo, bytte med min kollega så ni kan få se hur loggan ser ut ;):

Hytten:

Nu till min huvudbil, Scania:

Tidig morgon:

Nu ska det backas lite:

Visa signatur

Period!

Permalänk
Medlem

Visst har dom uppdaterat ljudet på Volvon i samband med uppdateringen?

Nu njuter man av alla långa backar där man får segdra på växlarna

Visa signatur

"Vi har vattenklosetten här som ju nu för tiden är en given del i det svenska folkhemmet. Förr så gjorde man det utomhus men nu i dessa dagar med våra verandor och campingbord så vill vi gärna äta ute och bajsa inne." - Bertil Svensson

Permalänk
Medlem
Skrivet av myrre01:

har problem! kan inte uppdatera mitt euro truck, för det står när jag klickar på pachten att det inte är ett giltigt win32 program. vad är felet???
tacksam för svar!:)

Kan jag få hjälp med detta?????:)

Permalänk
Hedersmedlem

började dagen med en långkörning.

inte illa pinkat för en som började spela spelet igår eftermiddag?

kan väl även säga att man bara har haft tid eftermiddag/kvällar då man jobbar.
förövrigt så tyckte jag det var riktigt segt innan man fick igång radion :-/ men nu flyger tiden verkligen förbi en...

sen tänkte jag ställa en fråga hur är era kort-kommando för exempel blinkers med vidare?

ja kör bl.a blinkers på knapparna Q samt E och hel/halvljus på X.
skulle varit bra om någon har något smidigt sätt o hantera det på för nu får man ligga på halva tangentbordet..

Visa signatur

MODERKORT: ASRock Z68 Extreme4 | CPU: Intel Core i5 2500K | CPU Kylare: Noctua NH-D14 | RAM: Corsair 16GB 1600Mhz Vengeance |
GPU: GTX 580 1536MB X2 SLI | PSU: Corsair TX 850W 80+ Bronze M | Chassi: Fractal Define Arc | Skärm: LG IPS Panel
Guide: Hur man gör rent i sin dator.

Permalänk
Medlem
Skrivet av To33e:

sen tänkte jag ställa en fråga hur är era kort-kommando för exempel blinkers med vidare?

ja kör bl.a blinkers på knapparna Q samt E och hel/halvljus på X.
skulle varit bra om någon har något smidigt sätt o hantera det på för nu får man ligga på halva tangentbordet..

Jag är igentligen en sim racer (rFactor, GTR2 GTR Evolution" och kör med ratt.
Kolla på blocket efter en billig Logitech ratt, jag har en G27(kostar allt för mycke bara för att köra detta spel, c.a 2500:-)
se om du hittar nån MOMO eller liknande och signa blinkers till knapparna på ratten.
en fördel med att köra med G27 eller G25 är H-lådan
Man har fullt upp ibland med o få i rätt växel i backarna

Visa signatur

[img]http://i6.photobucket.com/albums/y227/Deagle-66/Sort-2.jpg[/img]

I worshipped him, that's why my own helmet is blue and yellow.

Permalänk
Skrivet av logoz:

Visst har dom uppdaterat ljudet på Volvon i samband med uppdateringen?

https://www.youtube.com/watch?v=9EIM4_Uhi2Y

Nu njuter man av alla långa backar där man får segdra på växlarna

Jag märkte detta också igårkväll, mycket trevligare ljud med både turbovin och en del muller från fh16.
Sedan låter autoretarder/motorbromsen bättre än den gamla som man aktiverar manuellt.

Men något jag retar mig på är bromsarna som inte kunde varit längre ifrån verkligheten då man inte kan bromsa fullt och släppa utan att allt stannar till noll.

Men en riktigt bra uppdatering är ju att backarna nu påverkar olika för hur tung lasten är. Verkar som att 25ton är max vad som finns och då går det klart tyngre uppför än med ett 9tons lass.

Scs är en bit på vägen men har mer att uppdatera framöver...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guteklockaren:

Jag märkte detta också igårkväll, mycket trevligare ljud med både turbovin och en del muller från fh16.
Sedan låter autoretarder/motorbromsen bättre än den gamla som man aktiverar manuellt.

Men något jag retar mig på är bromsarna som inte kunde varit längre ifrån verkligheten då man inte kan bromsa fullt och släppa utan att allt stannar till noll.

Men en riktigt bra uppdatering är ju att backarna nu påverkar olika för hur tung lasten är. Verkar som att 25ton är max vad som finns och då går det klart tyngre uppför än med ett 9tons lass.

Scs är en bit på vägen men har mer att uppdatera framöver...

Håller helt med. Fysiken har blivit mycket bättre. Tycker det märks när man svänger för tvärt att trailern trycker på mer i sidled än vad den gjorde innan. Tyvärr verkar det räcka att man tittar på bromsen så stannar ekipaget.

Nåt annat som buggade ur för mig igår var när man skulle backa: man bromsar fullt och petar i backen så dör motorljudet helt. Motorn är igång för gasar man till rör den på sig och ljudet kommer tillbaka. Får hoppas det kommer en 1.3.1 uppdatering snart med lite buggrättningar

Visa signatur

"Vi har vattenklosetten här som ju nu för tiden är en given del i det svenska folkhemmet. Förr så gjorde man det utomhus men nu i dessa dagar med våra verandor och campingbord så vill vi gärna äta ute och bajsa inne." - Bertil Svensson

Permalänk
Medlem
Skrivet av logoz:

Håller helt med. Fysiken har blivit mycket bättre. Tycker det märks när man svänger för tvärt att trailern trycker på mer i sidled än vad den gjorde innan. Tyvärr verkar det räcka att man tittar på bromsen så stannar ekipaget.

Nåt annat som buggade ur för mig igår var när man skulle backa: man bromsar fullt och petar i backen så dör motorljudet helt. Motorn är igång för gasar man till rör den på sig och ljudet kommer tillbaka. Får hoppas det kommer en 1.3.1 uppdatering snart med lite buggrättningar

Jag postade en mod tidigare i denna tråden.
Ladda ner den som passar dig och testa den.
Den ändrar bromsarna och du kan ändra vikten på bilen och släpet om du vill.
du öppnar filen med winrar.

Visa signatur

[img]http://i6.photobucket.com/albums/y227/Deagle-66/Sort-2.jpg[/img]

I worshipped him, that's why my own helmet is blue and yellow.

Permalänk
Medlem

Hur ändrar man vikten med modden säger du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bolingtk:

Hur ändrar man vikten med modden säger du?

du öppnar filen med winrar.
När du öppnat filen i winrar så ser du en mapp som heter "def"
I den sen finns en mapp som heter vehicle och en fil som heter game_data_sii.
Öppna mappen vehicle och i den finns filen som du kan gå in och ändra saker i.
Filen heter physics.sii

Här är mina inställningar på vikt mm.

cabin_mass: 1100.0
truck_mass: 15500.0
trailer_mass: 50000.0
wheel_mass: 100.0
ai_car_mass: 1700.0

För att få lite bättre koppling så kan du ändra värdet på clutch_viscosity: tror den står på 350 i modden och jag har den på 250.
Den är fortfarande inte bra men sammtidigt får man ta i beräknngarna att det är ett väldigt enkelt spel.

Denna mod är en "Måste mod" till detta spel.

Visa signatur

[img]http://i6.photobucket.com/albums/y227/Deagle-66/Sort-2.jpg[/img]

I worshipped him, that's why my own helmet is blue and yellow.

Permalänk
Skrivet av myrre01:

Kan jag få hjälp med detta?????:)

Prova ladda ner patchen igen men från mirrors istället, vad jag har läst mig till på deras officiella forum är att de första filerna (torrent) som las upp var korrupta för att där var något fel på en av deras servrar.

Visa signatur

Grundare av www.TruckSims.se - Ett Nordiskt community för lastbilssimulatorer

Permalänk
Skrivet av Lindahl:

Jag är igentligen en sim racer (rFactor, GTR2 GTR Evolution" och kör med ratt.
Kolla på blocket efter en billig Logitech ratt, jag har en G27(kostar allt för mycke bara för att köra detta spel, c.a 2500:-)
se om du hittar nån MOMO eller liknande och signa blinkers till knapparna på ratten.
en fördel med att köra med G27 eller G25 är H-lådan
Man har fullt upp ibland med o få i rätt växel i backarna

Tror jag hellre hade köpt en Logitech Driving Force GT istället för en MOMO ratt. 900 graders rattutslag, växelspak och paddlar, ett hav av knappar samt en hyffsad FFB motor för ca 1000:- nytt på CDON och räds man inte blocket så lär man hitta dom billigt där.

Visa signatur

Grundare av www.TruckSims.se - Ett Nordiskt community för lastbilssimulatorer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindahl:

du öppnar filen med winrar.
När du öppnat filen i winrar så ser du en mapp som heter "def"
I den sen finns en mapp som heter vehicle och en fil som heter game_data_sii.
Öppna mappen vehicle och i den finns filen som du kan gå in och ändra saker i.
Filen heter physics.sii

Här är mina inställningar på vikt mm.

cabin_mass: 1100.0
truck_mass: 15500.0
trailer_mass: 50000.0
wheel_mass: 100.0
ai_car_mass: 1700.0

För att få lite bättre koppling så kan du ändra värdet på clutch_viscosity: tror den står på 350 i modden och jag har den på 250.
Den är fortfarande inte bra men sammtidigt får man ta i beräknngarna att det är ett väldigt enkelt spel.

Denna mod är en "Måste mod" till detta spel.

Tackar för hjälpen! kör själv med en g27 ratt och känner att kopplingen verkligen inte är som man vill att en koppling ska vara

Permalänk
Medlem

har jag provat moddet nu och det verkar inte funka på nya patchen..

Permalänk
Skrivet av Bolingtk:

har jag provat moddet nu och det verkar inte funka på nya patchen..

Gissar på att det är modden "Realistic Physics" som inte fungerar? I så fall, ladda ner version 1.7 den stödjer nya patchen.

Länken: http://forum.scssoft.com/viewtopic.php?f=39&t=2432

Visa signatur

Grundare av www.TruckSims.se - Ett Nordiskt community för lastbilssimulatorer

Permalänk
Medlem

Hur böfvelen får ni spelet på svenska? Kan bara välja engelska och några andra, inte svenska. Har givetvis senaste versionen.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Skrivet av Bakgrund:

Hur böfvelen får ni spelet på svenska? Kan bara välja engelska och några andra, inte svenska. Har givetvis senaste versionen.

Jag kan ändra från Engelska till Svenska via Options -> Gameplay -> Language högst uppe i fönstret.

Visa signatur

Grundare av www.TruckSims.se - Ett Nordiskt community för lastbilssimulatorer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattias P:

Gissar på att det är modden "Realistic Physics" som inte fungerar? I så fall, ladda ner version 1.7 den stödjer nya patchen.

Länken: http://forum.scssoft.com/viewtopic.php?f=39&t=2432

Tackar för länken, men jag var ute efter att få öka på vikterna på grejerna, men det gick inte till denna mod nån som vet nått annat man kan dra hem för att kunna lägga på några ton?