Hejsan!
Har en riktigt jobbig betongbunker till lägenhet och skulle vilja få WLAN i hela.
Har 100/100 lina kopplat till en netgear WND3700(central placerad) just nu och den täcker inte hela.
Har precis köpt mig en htpc med 2 trådade nätverkskort och inbyggt wlan på moderkortet(Gigabyte Z77N).
Så fick en snilleblix att om jag sätter routern i ena delen av lägenheten och drar kabel till htpc:n(som jag självklar redan har gjort).
Borde man inte kunna använda htpcn som accesspoint/repeater/extender, vad man nu vill kalla det?
Måste väl finns någon mjukvara som kan fixa det eller?
Mina dator/nätverkskunskapar är helt skapliga men ingen nätverkstekniker.
//Micke
Obs, har försökt hitta andra trådar men utan framgång. Länka gärna om ni vet.
Kika på connectify, länge sedan jag provade. Sätt den med samma ssid men på en annan kanal (1,6 eller 11). Kan finnas fler program idag googla lite vet ja
Tackar, ska kolla på det.
Jag googlade men hittade inte riktigt fram i djungeln. Därför vänder jag mig till ett forum där man kan få lite vettigare information och ett bättre start.
Tackar, ska kolla på det.
Jag googlade men hittade inte riktigt fram i djungeln. Därför vänder jag mig till ett forum där man kan få lite vettigare information och ett bättre start.
Jo alla saker hittar man inte direkt. Men nu finns ju en väg in dv. ett alternativ så jag googlade "connectify alternative" och fick här en lista som kan vara värd att kika på. Kan säga att man inte alltid själv hittar det man letar efter medan en annan hittar rätt direkt. http://alternativeto.net/software/connectify/