Kollade precis på en webbsida jag håller på med, i Safari på en ipad och upptäckte en märklig sak...Sidan har min-width:100% på allt annat än contentdelen (alltså header, navigation och footer ska sträcka sig över hela bredden), men det blir ett glapp på högersidan på ca 70pixlar. alltså, det blir inte 100% width, utan kanske 95%...varför...?
Funkar som det ska på mina 2 Windowsburkar, med olika upplösning, och funkar på en Androidplatta. Fattar inte ipads Safari 100%?!
edit, av någon märklig anledning funkar det om jag tar bort all min-width som ska vara 100%, och sätter min-width: 1124px på body, men det känns inte som helt rätt väg att gå...
Aha, en förklaring alltså. Dumma ipad! Då funkar det som jag gjorde att sätta min-width till 1124px....och lägre upplösning på andra skärmar (skiter i mobiltelefoner...) har man väl knappast?
Lite konstigt att det inte funkar att sätta min-width till 1024px, det är ju ipadens upplösning, men ändå blir det glapp, om än ett mindre. Jag får prova mig fram :).
Tack!
1060px verkar räcka..
edit, jag provade den andra lösningen, att sätta skalningen genom att lägga till <meta name="viewport" content="width=device-width, initial-scale=1.0" /> i <head>, den funkar också, och den känns som ett vettigare sätt att lösa problemet på.