För att inte få helt stopp i loggen så kommer det lite mer smaskiga bilder! Om ni tycker att jag ska börja med spoilers så säg till. Då blir det iaf lättare att bläddra igenom tråden men kanske svårare att gå tillbaka och leta efter någon specifik bild. Annars kör jag bara på som hittills.
Nu över till en presentation av vattenkylningskomponenterna som inte visats förut:

Först en hög med påsar...

Här har vi en bra sammanfattning över vad som ska in i bygget. Det som saknas på bilden är i stort sett bara Kylmediet MAYHEM UV PASTEL WHITE och Masterkleerslangen. Annars är nog allt med här. Överdrivet många böjjar? Jo tjena, jag tog i lite i överkant vid beställningen mest utifallatt några böjjar skulle läcka. Dock kommer många böjjar att användas för att få ett stilrent utseende och öka på the shiny stuff;)

Förkromat är så snyggt!

GPUblocket, notera att det är ett 680-block. Det ska vara det till gigabytes 670kort pga att dom kör med samma design på både 680 och 670.

Såhär kommer jag att lösa in- och ut-gång till GPUblocket för att få plats under radiatorn. Man får ju med en vinkeladapter i lådan till blocket men den gör att hela konstruktionen bygger i höjdled vilket jag förmodligen inte kommer ha plats med. Iomed att min radiator är 140mm (totalt144mm)bred så kommer den alltså ligga över GPU och inte innanför som en vanlig 120mm rad hade gjort. Självklart är det även för att öka på mängden krom!

Byte av top och reservoir. Jag diggar verkligen kombinationen av top+res! Så gött att slippa en extra bit kort slang eller crossfirelänk mellan top och res som jag hade i förra bygget.

Inspektion av pumpen.

Kollar att O-ringen är fräsh. Jag beställde faktiskt en ny fin O-ring men när jag kontrollmätte den så visade den sig vara tunnare än originalet. DYNGA! Känner mej faktiskt lurad av shoppen jag köpte den och några andra komponenter ur. Aja, småsaker som kan lösas i vart fall.

Som en ostkrok, fast bättre.

Sista bilden för idag. Här har jag kopplat ihop alla böjjar med radiator och pump+top+res för att testa för läckage. Inget 24h test men under de 40 minuter jag körde så var det helt tätt. Tillochmed helt tätt i den böjjen som gick lättast att rotera och som känns helt jinglig och dålig och med lite glapp i. Helt klart ett plus till EKWB!! Nu fick jag även lite koll på hur reservoiren beter sig med virvlar och kan bara meddela att det snurrar ordentligt i denna lilla behållare. Mellanväggen är nog snudd på obligatorisk i denna. Jag har inte testat med filtersvampen i än men kommer nog inte använda den sen heller. Att fylla på så mycket destilerat vatten man bara kunde var dock en bra lösning.
Prodigy | Sensation Bygglogg: Supermoddad Bitfenix med vattenkylning & "Delidd".
Filco goes custom Bygglogg: Mekaniskt tangentbord, allt utom PCB utbytt/moddat.
TANK 93 Bygglogg; Mekaniskt tangentbord i rostfritt byggs från noll