Nvidia Titan DET ÄR DAGS!

Permalänk
Medlem

Ryktas nu om att hastigheterna har varit felaktiga (Skopa salt som vanligt, men skulle kunna förklara vissa "läckta" tester som visat högre än man trott)

Förut
GPU: 837 MHz
Boost: 876 MHz

Nu
GPU: 915 MHz (+9%)
Boost: 1019.5 MHz (+16%)

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Medlem

Sitter på riggen i signaturen, och vette tusan om uppgradering känns rätt. Min Dell U2410 på 24" känns som max storlek på det avståndet jag sitter på. Kanske om man går hela vägen med hög AA och annat jox så...

Visa signatur

Mac, Fender och synthar...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gardinen:

Sitter på riggen i signaturen, och vette tusan om uppgradering känns rätt. Min Dell U2410 på 24" känns som max storlek på det avståndet jag sitter på. Kanske om man går hela vägen med hög AA och annat jox så...

2st 7950 är bra mycket smartare än att byta till ett Titan

Titan är inte ett Entusiast kort, det är Exclusive of Hellgate of Joden Enthusiast, kostar 9000kr och har 6GB minne, det är endast ämnat för 3 skärmar, specialbyggen som endast kan ha ett grafikkort och för vissa som kräver 120 FPS med 120Hz skärmar, tex för Proffs då micro stuttering inte får existera

Att en svensson sweclocker som sitter och lirar WoW, BF3, CS:GO, LOL ens skulle fundera på att köpa detta gör mig orolig

Som jag sa i ett tidigare inlägg, 2st GTX580 1.5GB klarar exakt alla spel på marknaden i 60FPS+ stabilt på absolut högsta inställningar i 1920x1080, och du får 2st GTX580 på beg marknaden för 2000kr totalt, eller så köper du ett GTX Titan för ... 9000kr som ger 10-20 FPS extra (över 60FPS) som du inte ens märker, det betalar du 7000kr för

Aja, vill man ha en lång e-penis eller pappa betalar så visst Desto fler kort som säljs, desto mer stödjs Nvidia och förhoppningsvis ger fler entusiastgrafikkort i framtiden

Visa signatur

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Avstängd

Jag är också orolig över de som vill ha titan när de inte änns lirar spel, eller vill ha 120 fps men har endast en 60z benq for 1000:-, även mer fail. Eller att en svensson som spelar bf3 på allt low och har 0.6 i kd skulle behöva en titan, ännu mer bullshit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Som jag sa i ett tidigare inlägg, 2st GTX580 1.5GB klarar exakt alla spel på marknaden i 60FPS+ stabilt på absolut högsta inställningar i 1920x1080...

Det märks att du inte har kört med SSAA, riktigt fint blir det men slukar minne så det skriker om det.
Funkar i princip alla spel och "utjämnar" allt på bilden utan bieffekter, dvs också maskade texturer (alpha). Funkar också i spel som inte stöder AA normalt och som ofta använder FXAA eller MLAA post processing sheize, exempelvis NFS Most Wanted, GTA och andra spel med deferred rendering.

Varför det funkar? För att bilden renderas i en högre upplösning, exempelvis 2-16 gånger originalupplösningensom som sedan skalas ner till original innan visning på skärmen. Detta innebär fler "riktiga" samples på texturer med rätt shading/normaler/belysning som ger en finfin skarphet och detaljrikedom jämfört med alla andra typer av antialiasing.

Permalänk
Medlem
Skrivet av s029dg:

Haha Fan vad bra, stämmer ju nästan på mig (38 och barnen är 6 och 4, kör gods men med järnhjul) Men mina 580 sli med vattenblock som jag gav 10k+ för får nog duga ett tag till.
Kör även v70 och har gott om gaddar

Haha ok

Visa signatur

- Det var inte bättre förr, det var bara roligare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zzcool:

jag är 19 med ett jobb

(typ ett jobb)

Inte något som har med svenska språket att göra iallafall
Förstår inte det svåra med att bara skriva lite punkter här och var.
Sen trodde jag inte själv att det skulle kunna vara så svårt att läsa en text utan komman och punkter, men det är faktiskt svårare än vad man tror.

Speciellt om man skriver flera osammanhängande saker.

jag tror att detta kortet kommer bli jättegrymt kommer köpa detta jag spelar mycket battlefield hoppas kunna få 120 fps med detta kortet men det lär inga sweclockare få veta då de antagligen just nu behöver andhjälp det var ju synd hej då

OnT: Någon som vet något om nästkommande kort?

Permalänk
Skrivet av iSw3de:

Inte något som har med svenska språket att göra iallafall
Förstår inte det svåra med att bara skriva lite punkter här och var.
Sen trodde jag inte själv att det skulle kunna vara så svårt att läsa en text utan komman och punkter, men det är faktiskt svårare än vad man tror.

Speciellt om man skriver flera osammanhängande saker.

jag tror att detta kortet kommer bli jättegrymt kommer köpa detta jag spelar mycket battlefield hoppas kunna få 120 fps med detta kortet men det lär inga sweclockare få veta då de antagligen just nu behöver andhjälp det var ju synd hej då

OnT: Någon som vet något om nästkommande kort?

OT: Är man tvungen att skriva punkt /utropstecken? räcker det inte med detta? , osv?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dalton Sleeper:

Det märks att du inte har kört med SSAA, riktigt fint blir det men slukar minne så det skriker om det.
Funkar i princip alla spel och "utjämnar" allt på bilden utan bieffekter, dvs också maskade texturer (alpha). Funkar också i spel som inte stöder AA normalt och som ofta använder FXAA eller MLAA post processing sheize, exempelvis NFS Most Wanted, GTA och andra spel med deferred rendering.

Varför det funkar? För att bilden renderas i en högre upplösning, exempelvis 2-16 gånger originalupplösningensom som sedan skalas ner till original innan visning på skärmen. Detta innebär fler "riktiga" samples på texturer med rätt shading/normaler/belysning som ger en finfin skarphet och detaljrikedom jämfört med alla andra typer av antialiasing.

LOL "Det märks att du inte kört med SSAA", jag kan garanterat mer än dig om Anti Aliasing

Din logik: "4st Titan suger ju, det klarar ju inte Doom 2 med 16x SGSSAA i 60FPS vafan, tror jag skippar Titan, hoppas AMD kommer med med något 32GB Hexa Quad Crossfire nästa år då"

Visa signatur

Permalänk
Medlem

OT: Jag brukar försöka hålla mig utanför sådana här diskunioner men nu kunde jag inte låta bli. Efter allt prat om att en Svensson som sitter hemma å lirar WoW och BF3 osv. inte kommer dra nytta av detta kortet har fått mig lite fundersam. Jag ser mig själv som en Svensson, jag jobbar på ett lager 08:00-16:45 varje vardag och spelar mest spel eller kollar på film när jag inte jobbar.

Men köpte mig just en Skärm för lite över 5000:- och är nu på jakt efter ett grafik kort för att driva denna upplösning på 2560x1440, gör detta köp (och kommande köp) mig till nått annat än en Svensson? och sen när har det spelat för roll vad folk väljer att lägga sina pengar på? Nu är jag en av dem som är intresserad av Titan om det landar på en mer rimlig prislapp och inte 9000:-. Men om nån som sitter på en benQ för 1000:- med 1920x1080 och 60Hz och vill köpa sig ett Titan så får han göra det, kan ses som waste of money men det ärr upp till köparen att bestämma.

Nu tackar jag för mig och ska återgå till min säng för att försöka sova så jag kommer upp till mitt Svensson jobb imorgon(eller idag ser ja nu när ja kollar på klockan) Natti natt på er alla och håll tummarna för att vi får ett test på detta kort imorgon!

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D , Kingston Fury 32gb @ 6000MHz, MSI MAG X670E Tomahawk, EVGA RTX 3080 Ti 12GB FTW3 ULTRA, EK-AIO Elite 360, EVGA SuperNOVA 1000 G3, Lian-Li 011 Dynamic Evo, Samsung Odyssey G8 OLED, Asus PB278Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

LOL "Det märks att du inte kört med SSAA", jag kan garanterat mer än dig om Anti Aliasing

Din logik: "4st Titan suger ju, det klarar ju inte Doom 2 med 16x SGSSAA i 60FPS vafan, tror jag skippar Titan, hoppas AMD kommer med med något 32GB Hexa Quad Crossfire nästa år då"

Okay!

Det är ju finfint att du kan mer om AA än mej
Det jag menar är att dina kort inte är dom ultimata på något sett, speciellt inte för alla, skulle tro att dom börjar få problem med sin lilla frame buffer redan på 8xMSAA i FarCry, Crysis, Max Payne, BF3...

Har man två st titan så blir man säkerligen kräsen fort, med den minnesbussen samt minnesmängden så köarrar man lätt 16MSAA och säkert en hel del SSAA också (som man redan kan med 2x7970), har man inget annat alternativ med sina toksnabba kort än fxaa, varför inte punga på med något som faktiskt ser bättre ut än innan?

Själv tror jag inte på Titan alls, för dyrt ock för kass prestanda, exempelvis 7970 får man två för 6000 som springer hästlängder förbi titan, och har hyfsat med minne samt minnesbuss för att faktiskt utnyttjas...

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Oj då blev du Ledsen ?

oavsett sett så räcker inte 2st 580 till alla att maxa spel. End of story.

Visa signatur

Meshilicious, Amd 9950X3D, Asus X870E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX5090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9 , Samsung 49" G9 Oled

Permalänk
Medlem

Okay!

Det är ju finfint att du kan mer om AA än mej
Det jag menar är att dina kort inte är dom ultimata på något sett, speciellt inte för alla, skulle tro att dom börjar få problem med sin lilla frame buffer redan på 8xMSAA i FarCry, Crysis, Max Payne, BF3...

Har man två st titan så blir man säkerligen kräsen fort, med den minnesbussen samt minnesmängden så köarrar man lätt 16MSAA och säkert en hel del SSAA också (som man redan kan med 2x7970), har man inget annat alternativ med sina toksnabba kort än fxaa, varför inte punga på med något som faktiskt ser bättre ut än innan?

Själv tror jag inte på Titan alls, för dyrt ock för kass prestanda, exempelvis 7970 får man två för 6000 som springer hästlängder förbi titan, och har hyfsat med minne samt minnesbuss för att faktiskt utnyttjas...

Det är finfint att du tror att du kan mer än alla andra rättare sagt

Prestandan av 2st GTX580's är det mest optimala en svensson kan ha, och vem fan använder 8x MSAA? Mer än onödigt

Core i7 920 i 4.0GHz med 2st GTX580 överklockade 10% med orginalkylarna klarar av Metro 2033 i 1920x1080, 4xMSAA, 16xAF, PhysX, DX11 DoF och allt på Very High i över 60 FPS average

Seriöst vad mer vill man ha? Inget, nästa steg är 3 Skärmar alternativt 120 FPS i MP spel som BF3/CS/CoD

Och i de flesta fall ser 2x SGSSAA tillräckligt bra ut, stor skillnad på vilket spel det är också, de flesta klarar sig fint på 4xMSAA

Skrivet av Palme_570:

oavsett sett så räcker inte 2st 580 till alla spel. End of story.

Förklara hur du kommer fram till det

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

De vill maxa twitter med tre skärmar och 120 fps minst. De vill också maxa bonde söker fru på svt samt bingolotto på tv4.

"Flytta på dig 'humhum' Johan, annars maxxar jag dej" - Tagen ur filmen 30:e november, troligen så titans framtida köpare kommer bete sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Prestandan av 2st GTX580's är det mest optimala en svensson kan ha, och vem fan använder 8x MSAA? Mer än onödigt

Core i7 920 i 4.0GHz med 2st GTX580 överklockade 10% med orginalkylarna klarar av Metro 2033 i 1920x1080, 4xMSAA, 16xAF, PhysX, DX11 DoF och allt på Very High i över 60 FPS average

Seriöst vad mer vill man ha? Inget, nästa steg är 3 Skärmar alternativt 120 FPS i MP spel som BF3/CS/CoD

Och i de flesta fall ser 2x SGSSAA tillräckligt bra ut, stor skillnad på vilket spel det är också, de flesta klarar sig fint på 4xMSAA

Sist jag tittade så var det du som kunde mest om AA, det påpekade du ju själv?!

Vem använder 8xAA? Jag, alltid... och säkerligen en hel del här på swec.
2xSSAA ser inte tillräckligt bra ut, inte äns 4xSSAA ger finare kantutjämning än 8xAA + transparency, dock skarpare och mer detaljrik bild.

Många på swec är kräsna och ser definitivt skillnad på inställningar. 60 fps avg i metro skulle det också bli diskussion om, speciellt med halverad fps i tunneln med röken och dofen...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wolfie91:

OT: Jag brukar försöka hålla mig utanför sådana här diskunioner men nu kunde jag inte låta bli. Efter allt prat om att en Svensson som sitter hemma å lirar WoW och BF3 osv. inte kommer dra nytta av detta kortet har fått mig lite fundersam. Jag ser mig själv som en Svensson, jag jobbar på ett lager 08:00-16:45 varje vardag och spelar mest spel eller kollar på film när jag inte jobbar.

Men köpte mig just en Skärm för lite över 5000:- och är nu på jakt efter ett grafik kort för att driva denna upplösning på 2560x1440, gör detta köp (och kommande köp) mig till nått annat än en Svensson? och sen när har det spelat för roll vad folk väljer att lägga sina pengar på? Nu är jag en av dem som är intresserad av Titan om det landar på en mer rimlig prislapp och inte 9000:-. Men om nån som sitter på en benQ för 1000:- med 1920x1080 och 60Hz och vill köpa sig ett Titan så får han göra det, kan ses som waste of money men det ärr upp till köparen att bestämma.

Nu tackar jag för mig och ska återgå till min säng för att försöka sova så jag kommer upp till mitt Svensson jobb imorgon(eller idag ser ja nu när ja kollar på klockan) Natti natt på er alla och håll tummarna för att vi får ett test på detta kort imorgon!

Det kommer att kosta 9000kr ja, det är helt fel grafikkort för dig pga priset, prestandan håller jag absolut med att du behöver, men du kan få samma prestanda för under halva priset, du kan t.ex. köpa 2st GTX 660 2GB istället för under 3500kr nya totalt, med dom kan du köra BF3 i 2560x1080 med 64 Spelare i Multiplayer +60 FPS average

3500kr vs 9000kr.. båda är över 60 FPS i BF3 MP

Skrivet av Az1337:

De vill maxa twitter med tre skärmar och 120 fps minst. De vill också maxa bonde söker fru på svt samt bingolotto på tv4.

Haha, måste ju kunna köra FarmVille i 120 FPS 3D ju

Hela grejen är priset, jag är definitionen av datorentusiast och jag har ångest över Titan, egentligen är det ju inte värt 9000kr for shit, men jag tänker mycket på framtiden, jag kommer slänga på vattenkylning och överklocka så mycket det bara går, köpa ett tredje Titan när det behövs om typ 4 år, jag kommer använda dom fruktansvärt mycket då jag lirar i 6048x1080, gillar alla dom tyngsta spelen, kör competitive och vill ha 120 FPS, frapsar, redigerar och renderar väldigt mycket, modellerar osv the list goes on.. som sagt.. jag kommer använda dom väldigt väldigt mycket, ändå har jag ångest pga priset, därav kan jag inte förstå att någon som slösurfar och lirar WoW och BF3 casual är villig att lägga ner 9000kr utan att ens tänka till, det är extra konstigt då vi är på SweClockers, sveriges största datorforum, poängen är ju att lära sig här så att man INTE kastar bort 5000kr för ingenting, men folk verkar ju inte vilja ta till sig information

PS, jag kanske låter lite otrevlig, men jag vill faktiskt bara hjälpa folk tänka till så att dom inte kastar bort tusenlappar

Sist jag tittade så var det du som kunde mest om AA, det påpekade du ju själv?!

Vem använder 8xAA? Jag, alltid... och säkerligen en hel del här på swec.
2xSSAA ser inte tillräckligt bra ut, inte äns 4xSSAA ger finare kantutjämning än 8xAA + transparency, dock skarpare och mer detaljrik bild.

Många på swec är kräsna och ser definitivt skillnad på inställningar. 60 fps avg i metro skulle det också bli diskussion om, speciellt med halverad fps i tunneln med röken och dofen...

4x MSAA vs 8x MSAA = 1% Skillnad (Typ)

Jag vill att du tar en bild på ditt favoritspel med 4xAA vs 8xAA, och ladda upp på Imageshack med högsta kvaliten

Skillnaden är minimal, jag skulle aldrig någonssin lira med mer än 4xAA, helt pointless, dessutom pratar jag om SGSSAA, inte SSAA

Btw, majoriteten av SweClockers kör utan AA, det kan jag lova

Sen tar du upp scenarion igen som du inte ska, alla spel har sina weak points, det är som att ta ett spel, låt säga Mass Effect 3, det kan du lira i 40 timmar utan problem, i en scen, i 20 sekunder så skjuts det ut 20 smoke grenades samtidigt när ett par karaktärer försöker fly, då sjunker din FPS till 20 från att ha legat på stabila 100 FPS i 39 timmar, 59 minuter och 40 sekunder

Betyder det att spelets average FPS är 20 då? Nej. Måste man köpa 2st GeForce Titan för att kunna spela Mass Effect laggfritt för att undvika att droppa i den där smoke grenade scenen? Nej.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Jag får ångest när jag ska köpa något oavsett. Jag håller med om att det är för många casual som hypar detta kortet och "SKA BARA HA DET", även fast de egentligen inte vet varför. Personligen så är 9000:- för mycket pengar, om man redan har vettiga grejer och allt vad det innebär. Ska man dock köpa nytt system och har cash, då kan det vara intressant.

Permalänk
Medlem

Ser väl rätt ok ut?, fast man undrar ju över bullernivåerna, fläkten ser ju inte stor ut

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?

Permalänk
Medlem

Skulle tippa 7999:-

Permalänk
Jubileumsmästare

Segt att det ska kosta 9000kr om det nu är sant. Känner behovet av uppgradering för mitt GTX 580 börjar kännas trött.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

jag blir orolig över alla som oroar sig över andras pengar och vad dom går till. lägger folk inte 9000kr på ett graffe så kommer dom lägga det på nått annat "dumt".
finns definitivt värre saker att lägga pengarna på.

jag skulle kunna tänka mig ett titan av en enda anledning som de flesta SLI och CF förespråkare missar och det heter micro stuttering.

ser många som skriver vad man behöver och inte behöver "2xAA räcker gott och väl osv". hur man upplever grafik är en väldigt subjektiv upplevelse. som att jag inte klarar av micro stuttering medan några av minna vänner inte bryr sig det minsta och tycker inte det stör alls.

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16

Permalänk
Medlem

inte värt att lägga 8-15k på grafikkort, oavsett hur bra de presterar. Sitter på ett single 7970 där prestandan räcker och blir över, även för mig som är kräsen.

Visa signatur

ETT @ CPU: i7-10700K - RAM: 64GB - GPU: RTX 3080 - MON: 32" 1440p 144Hz
TVÅ @ CPU: i9-9900K - RAM: 64GB - GPU: GTX 1660 Ti - MON: 49" 1440p 120Hz
TRE @ CPU: i7-6700K - RAM: 16GB - GPU: GTX 1080 - MON: 27" 1080p 144Hz
FYRA @ CPU: i7-11700 - RAM: 128GB - GPU: RTX 3060 - MON 49" 1440p 120Hz
FEM @ CPU: i7-11800H - RAM: 16GB - GPU: RTX 3070 - MON 15,6" 1440p 165Hz

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av zhrooms:

Förklara hur du kommer fram till det

Går inte ens maxa alla spel med SLI 680 / CF 7970.

Men du har så klart "RÄTT" så spelar ju ingen roll.

Visa signatur

CASE CaseLabs SMA8-A + CaseLabs Nova X2M CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 7950X3D @5.7GHz GPUs RTX 3090 FE + RTX 3080 FE RAM 2x32GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x32GB 6000MHz CL30 Dominator Titanium PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD Corsair Force MP700 Pro M.2 NVMe 2.0 Gen 5 2TB, 2x Samsung 990 Pro 2TB M.2 Headphones Audeze Maxwell + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard ASUS ROG Crosshair X670E Hero + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murvel:

inte värt att lägga 8-15k på grafikkort, oavsett hur bra de presterar. Sitter på ett single 7970 där prestandan räcker och blir över, även för mig som är kräsen.

Men då sitter ju du med en 1080p skärm också

Permalänk
Medlem

Jag är redan idiotförklarad men är ändå sugen på det här kortet. Folk kommer alltid lägga för mycket pengar på saker de är intresserade av. Jag menar, jag pratade med min gode vän här om dagen, och han hade köpt en iPod-docka för 10 000 kr. Det kan också uppfattas som lite galet... men det är väl som det sagts om pojkar, män och deras leksaker.

Visa signatur

NES.

Permalänk
Medlem

Tycker det osar en hel del avundsjuka här, vilket är synd då Sweclockers hittills har tenderat att vara relativt fritt från just avundsjuka.

Till alla er som tänker köpa GTX Titan. Grattis, glöm inte att posta 3Dmark/Unigine Heaven-resultat!

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Aka_The_Barf:

ser många som skriver vad man behöver och inte behöver "2xAA räcker gott och väl osv". hur man upplever grafik är en väldigt subjektiv upplevelse. som att jag inte klarar av micro stuttering medan några av minna vänner inte bryr sig det minsta och tycker inte det stör alls.

Alltså, jag vet inte. FXAA är väldans mycket bättre än vad AA var innan. De andra kommer jag inte direkt ihåg om jag ens har. Men just AA är rätt överskattat, för mig då! Det skadar inte att kunna dra på men känns rätt överflödigt i sammanhanget. Men sen har jag haft mitt ena 570 i två år nu och är väl snarare undantag än regel i tråden.

Kan dock få ut i princip maxinställningar i 1080p (ska faktiskt byta upp mig innan jag skaffar nytt grafikkort), om man bortser från AA som jag inte ser meningen med.

Visa signatur

AMD 9800X3D - Corsair 32GB 6000 CL30- Gigabyte B650 Aorus Elite - Inno3D 4090 - Intel 900p - CaseLabs SMA8 - LG 42C2 - Asus Loki 1000W SFX-L - Aquaero 6 - Vattenkyld - Steam Deck LCD 1TB

Permalänk
Medlem

Folk som gnäller över att titans prestanda inte behövs, jag har vänner som kör crysis 3 med högsta grafik på ett 680 kort, 1920x1080p. Man märker att kortet har lite svårt att klara av crysis 3. Om jag köper ett grafikkort så vill jag även att det ska klara av högsta grafiken på spel om 1-2 år. det tror jag inte 680 kommer att klara, men titan kommer garanterat att göra det.

jag kör på en eizo ips skärm med 60hz och 1920x1080 och kommer att skaffa titan.

Visa signatur

Grafikkort: 7900XTX | Processor: 7800X3D | Moderkort: Asrock B650 PG Riptide | Ram: Kingston Fury Beast 2x16gb 6000mhz. | Mainskärm: 27" 1440p UltraGear™ (27GP850) QHD Nano IPS 180hz | Extraskärm: 27" 1080p AOC 27G2 144hz ips | Disk1: NVMe Seagate FireCuda 510SSD 2TB | Disk2: SATA SSD Kingston A400 480GB | Disk3: SATA Western digital 3000GB 5400rpm.
| Chassi: Fractal north | Headset HyperX Cloud Alpha 2 wireless | Tangentbord: HyperX Alloy elite 2 | Mus: Razer deathadder v2 pro

Permalänk
Medlem

Vafan låt folk lägga pengar på vad de vill.

Vill Svensson bränna 9000kr på ett grafikkort till sin i övrigt budget speldator eller 10000kr på ett par bling bling fälgar till sin Volvo 240 så kan de väl få göra det utan att man skall lägga sig i?

Det är svårt för att inte säga omöjligt att påstå att någon absolut skulle "behöva" eller måste ha kort som detta oavsett hur mkt entusiast man är...

Permalänk
Medlem

Jag trodde NDA:n skulle upphöra idag, men det verkar som det har förskjutits tills imorgon och lansering sker på torsdag (enl. NH). Det var väl det som grabbarna bitchade lite om i fredagspanelen skulle jag tro.

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?