Permalänk
Medlem
Skrivet av lolformeandyou:

Tjabba ska beställa en dator hos er snarast dock har har jag lite frågor innan jag gör detta.

Jo jag har valt monterng av delar men har ejj tagt med någon dvdläsare eftersom jag har en hemma. Om jag nu får hen dator och sätter in den själv försvinner garantin då? Min andra fråga gäller också garantin. Om jag clockar processorn vad händer med den då?

Tack för svar

Processorn kan överhettas och bli ostabil om du inte är van vid överklockning, lyckas du så kommer det bli tvärtom på dom dåliga sakerna.

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Medlem

Det var inte lite VRAM.

Fixade trasig länk, jäkla dropbox.
Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Inet
Skrivet av krushy:

Tänkte bara säga att ni har jäkligt bra och trevlig support! Mitt ena grafikkort som jag köpte i butik var sönder när jag kopplade in det och då detta var innan ni öppnade i malmö så hade jag 30 mil till närmsta butik, ringde och skickade iväg ett mail, hade ett nytt kort dagen efter nere på posten som jag hämtade samtidigt som jag skickade iväg mitt som var sönder:)

så tack för alla år som ni har hjälpt mig med priser och bra erbjudande! Ni är ett företag som har ljus framtid!

Skickades från m.sweclockers.com

Kul och höra att du är nöjd med oss!

Skrivet av DavidtheDoom:

Hej Inet!

Bara av ren nyfikenhet:
Hur kommer det sig att ni har en mängd uppgraderingspaket med intel men endast ett med AMD, som dessutom innehåller en Phenom II?

I det här fallet så handlar det helt enkelt om vad folk köper. Intel har för tillfället en dominerande ställning och de flesta kunder önskar en Intelprocessor framför en AMD-processor.

Anledningen till att vi har en Phenom X4 965 i paketet är att det är den populäraste och mest efterfrågade processorn. Även FX-8350 har börjar rulla en del så kommer även upp ett paket med den inom kort!

Skrivet av lolformeandyou:

Tjabba ska beställa en dator hos er snarast dock har har jag lite frågor innan jag gör detta.

Jo jag har valt monterng av delar men har ejj tagt med någon dvdläsare eftersom jag har en hemma. Om jag nu får hen dator och sätter in den själv försvinner garantin då? Min andra fråga gäller också garantin. Om jag clockar processorn vad händer med den då?

Tack för svar

Det är inga problem att sätta in DVD-läsare själv utan att garantin ryker! Du får överklocka datorn, men om den går sönder på grund av överklockningen är det dessvärre ingenting som går på garantin då det räknas som självförvållat.

Skrivet av Bakgrund:

Ops, gick lite fort där. Grafikern får fixa på måndag!

Trevlig helg nu allesammans!

Mvh / Inet

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Tjenare Inet.

Har varit väldigt nöjd med köpen jag gjort hos er. och eran service om jag har haft problem.
Nu är det så att jag har problem med en vara som är endast 3 månader gammal.
Det är ett Corsair Vengeance 2000 headset.
Det har spruckit helt på höger insida och börjat spricka på vänster sida också.
Har gjort en reklamation på eran sida.

Måste jag vänta ända tills ni har fått in detta headset för att ni ska skicka ett nytt?
Detta tydligen är ett ganska så vanligt fel på dessa så tycker faktiskt jag att ni kan skicka ut ett så fort som möjligt.

MVH
Björn

Visa signatur

Dator 1: Chassie: Phanteks Enthoo Evolv X Moderkort: Asus Rog Strix B650E-F Gaming Cpu: AMD Ryzen 7800x3d Gpu: Rtx 4090 Minne: 32gb Corsair VengeanceKylning:Custom loop, Ekwb med 2x 360 radiator Lagring:För mycket ssd´s PSU: Corsair hx 1200

Dator 2: Chassie: Lian li O11 Dynamic mini Moderkort: Asus Prime B660 Cpu: Intel 12600k Gpu: Radeon 7900GRE Minne: 64 Corsair VengeanceKylning:Custom loopLagring:2tb Samsung 990pro PSU: Corsair SF750W

Permalänk

Fan va nice låter som bra rgler!

Permalänk
Medlem

Hej Inet, kommer ni få in denna:

http://www.tizzbird.se/TizzbirdF13.htm

Visa signatur

27" iMac Late 2013, 3.2 GHz Quad-core Intel Core i5, 256GB Flash Storage, 28GB 1600MHz DDR SDRAM, NVIDIA GeForceGT755M. Mac Mini i5 8GB RAM 256GB SSD, Ipad Pro 9,7" WiFi 32GB, Iphone 6s+ 64GB, Xbox One.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Inet
Skrivet av Gloremir:

Tjenare Inet.

Har varit väldigt nöjd med köpen jag gjort hos er. och eran service om jag har haft problem.
Nu är det så att jag har problem med en vara som är endast 3 månader gammal.
Det är ett Corsair Vengeance 2000 headset.
Det har spruckit helt på höger insida och börjat spricka på vänster sida också.
Har gjort en reklamation på eran sida.

Måste jag vänta ända tills ni har fått in detta headset för att ni ska skicka ett nytt?
Detta tydligen är ett ganska så vanligt fel på dessa så tycker faktiskt jag att ni kan skicka ut ett så fort som möjligt.

MVH
Björn

Tråkigt och höra att ditt headset gått sönder.

När det gäller fysiska skador på headset så tar vi normalt in produkten för att verifiera felet och skickar därefter ett utbytesheadset. Proceduren brukar ta några dagar beroende på hur belastningen på serviceavdelningen för tillfället är.

Om du absolut inte kan bli av med ditt headset under ett par dagar för att du ska på LAN eller liknande så skicka ett mail till service@inet.se eller slå oss en signal på 031-652700 så kollar vi om det går att göra en specialare för dig!

Skrivet av maccswe:

Väntar på svar från inköpsavdelningen!

Skrivet av Prodigys:

Om man beställer under helgen, får det en högre prioritering på måndag morgon än beställningar som kommer in på måndag morgon?

I princip ja, om vi får in flera ordrar på samma produkt så kommer den som kom in först att plockas och levereras först. Om vi har flera ordrar på samma produkt och tillräckligt många i lager så plockas dessa samtidigt för att få upp effektiviteten. Dock är det inte säkert att just din produkt plockas först på morgonen, utan det kan vara andra produkter som hamnar före i plockkön, men du har fortfarande kvar din turordning på beställd produkt/produkter.

Om ni beställer innan 17:00 på en vardag så plockar vi och skickar ordern samma dag i 99% av fallen!

Mvh / Inet

Visa signatur

Instagram

Permalänk
Inet
Skrivet av maccswe:
Skrivet av inet.se:

Väntar på svar från inköpsavdelningen!

Kommer upp på hemsidan under dagen! Med lite flyt så får vi in den innan veckan är slut (obs, preliminärt, leverantören var inte helt säker på om de kommit med fraktplanet)!

Mvh / Inet

EDIT: Uppe nu! -> http://www.inet.se/produkt/6606596/tizzbird-f13

Visa signatur

Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

Kommer upp på hemsidan under dagen! Med lite flyt så får vi in den innan veckan är slut (obs, preliminärt, leverantören var inte helt säker på om de kommit med fraktplanet)!

Mvh / Inet

EDIT: Uppe nu! -> http://www.inet.se/produkt/6606596/tizzbird-f13

Underbart! Har ni hunnit testa den? Nått att ha? Finns inte så många recensioner ute ännu så skulle va intressant och höra er synpunkt på den!

Visa signatur

27" iMac Late 2013, 3.2 GHz Quad-core Intel Core i5, 256GB Flash Storage, 28GB 1600MHz DDR SDRAM, NVIDIA GeForceGT755M. Mac Mini i5 8GB RAM 256GB SSD, Ipad Pro 9,7" WiFi 32GB, Iphone 6s+ 64GB, Xbox One.

Permalänk
Inet
Skrivet av maccswe:

Underbart! Har ni hunnit testa den? Nått att ha? Finns inte så många recensioner ute ännu så skulle va intressant och höra er synpunkt på den!

Tyvärr inte än, men så fort vi får in den så!

Mvh / Inet

Visa signatur

Instagram

Permalänk
Medlem

Satt o kikade på lite delar till min vattenkylning.

Det som slog mig var att hälften av alla slangar ni säljer har dimensionen 13/19
men till dessa har ni INGA slangklämmor.
Ni har bara 1 ynka sketen slangklämma (som klarar slang mellan 13-17mm) i sortimentet och till råga på allt så funkar den bara till halva sortimentet !?

Hur fick ni ihop den ekvationen ??

/Homer_S

Visa signatur

INTEL Core Ultra 7 265K @ 4.4GhZ| Gigabyte Z890 Eagle | NVidia RTX 5070 TI| 2x24Gb Kingston Fury 6000MhZ DDR5 | Kingston Fury Renegade Gen4 2Tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 34" Samsung Odyssey G8 OLED (S34DG850S) | Logitech G915 Lightspeed & G903 Lightspeed on G PowerPlay mouse pad | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Inet
Skrivet av Homer_S1:

Satt o kikade på lite delar till min vattenkylning.

Det som slog mig var att hälften av alla slangar ni säljer har dimensionen 13/19
men till dessa har ni INGA slangklämmor.
Ni har bara 1 ynka sketen slangklämma (som klarar slang mellan 13-17mm) i sortimentet och till råga på allt så funkar den bara till halva sortimentet !?

Hur fick ni ihop den ekvationen ??

/Homer_S

Alla våra anslutningar är numera kompressionsnipplar och då behöver du inga slangklämmor. Slangklämmorna är utgående och kommer inom kort försvinna helt från sortimentet.

Visa signatur

Instagram

Permalänk
Medlem

Öppna chassi

Tja! Jag har en dator med chassi Taurus R3 Miditower. Jag ska ta ut min hårddisk, men när jag öppnar chassit så kan jag inte få ut hårddisken för att det ser ut som att man ska öppna andra sidan av chassit och ta ut kablarna på det sättet, men jag kan inte få av den andra sidan. Jag har tagit loss båda skruvarna, är det någon spärr eller nåt som gör så jag inte kan öppna den eller något annat? Jag hoppas ni förstår vad jag menar i detta inlägget, kanske inte skrev nån jättebra förklaring

Permalänk
Medlem

Det ska väl bara vara och dra bakåt?
samma sätt som andra sidan. hmm

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Det går inte att dra av det.. Har tagit loss skruvarna och drar men det lossnar inte
Edit: fixade det

Permalänk
Medlem

Kära Inet,

Önskar att jag visste vad jag vet nu för ett halvår sedan. Längre leveranstider och dryg support (om man nu blir hedrad med ett svar, verkar endast vara intressant att svara på mail gällande deras fakturor), det kan man få om man vänder sig till era konkurenter märker jag.

Aldrig haft problem med er och tänker hädanefter enbart vara er trogna, tack för en underbar nätbutik med snabba leveranstider, mycket bra support och bra priser i förhållande till servicen ni erbjuder! Precis som sig bör och fler borde se och lära av er.

Tack!

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

Var hittar jag koderna för planetside 2, World of tanks + hawken? Letade med hela lådan jag fick från er igår och hittar bara min Assassins creed 3 kod!

Visa signatur

Desktop:| Corsair Crystal 280x | 2700 @ 4GHz | Corsair H100i PRO RGB |MSI B450M Mortar | Corsair Vengeance RGB PRO 16GB |Samsung 850 500GB & 860 1TB | Gigabyte 2080 Ti Gaming OC | Corsair RM850xV2 |
( För att garanterat svar skicka PM)

Permalänk
Medlem

Hejsan Inet!
Jag undrar om priset på detta kort inte är satt lite högt: http://www.inet.se/produkt/6305304/creative-sound-blaster-z-b... ?

Har sett konkurrenter som har samma kort fast komplett med kartong osv, för lägre pris.

Visa signatur

Phantek P400S | Asus ROG Strix Z370-F | i7 8700K | Corsair H115i | Corsair Vengeance 16GB 3000MHz | GeForce 2080 Super | Corsair AX 850W | Samsung 850 Pro 512GB | Samsung 840 EVO 256GB | 3TB WD Green |

Permalänk
Medlem

Hej Inet!

Har en fråga angående er tjänst "Byggnation och test av dator med valfria komponenter".

Blir kostnaden 799 kr oavsett hur många komponenter jag väljer? T.ex. ett chassi fullt med komponenter jämfört med chassi, moderkort samt cpu.

Visa signatur

5800X3D|Aorus Elite|32GB 3600MHz|6750 XT|Air 540|RM750X
PG279Q|VG259QM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gwaniiz:

Hej Inet!

Har en fråga angående er tjänst "Byggnation och test av dator med valfria komponenter".

Blir kostnaden 799 kr oavsett hur många komponenter jag väljer? T.ex. ett chassi fullt med komponenter jämfört med chassi, moderkort samt cpu.

Summan ska vara densamma oavsett vad eller hur mycket du vill ha monterat som jag förstått det, värt att tänka på är ju att du tjänar mer på att låta dom montera fler saker än bara mobo, cpu och nätaggregat. Det är rätt enkelt att fixa själv annars

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batman:

Summan ska vara densamma oavsett vad eller hur mycket du vill ha monterat som jag förstått det, värt att tänka på är ju att du tjänar mer på att låta dom montera fler saker än bara mobo, cpu och nätaggregat. Det är rätt enkelt att fixa själv annars

Ok! Har inga problem med att bygga ihop en dator, undrade bara om det blev billigare om man valde färre saker. Tänkte att det kanske blir billigare eftersom det går snabbare att bygga ihop.

Visa signatur

5800X3D|Aorus Elite|32GB 3600MHz|6750 XT|Air 540|RM750X
PG279Q|VG259QM

Permalänk
Medlem

Tja Inet!
Ni är nog bästa butiken enligt mig!

Har en förfrågan, skulle ni kunna ta in enermax cluster 140 mm i sortimentet?
Har ett FD arc chassi och cluster 120mm passar inte i fronten, är också lite tråkigt att fylla 140 mm platserna med 120 mm fläktar
Skulle vara bäst om ni gjorde det!
Älskar er även om ni inte tar in dem <3

Visa signatur

Samsung 250 gb ssd, 2x Msi gtx 660, i5 3570K, FD Arc

JVC JA-s31, Mirsch OM 3-28, Micro seiki mb-15

iPhone 5, iPad air

Beats solo HD red, Supra Nitro black

Permalänk
Medlem

Hej Inet.

Jag köpte en Steelseries Raw Rubberized 2012-10-17 (Ordernummer: 5686706)
Nu senaste veckorna har höger musknapp börjat bete sig lite konstigt.
Om man trycker i utkanten av knappen så blir det segt motstånd/svårare att trycka ner.
Låter även inte som det ska (dvs ett klick) utan man hör att det är något fel på switchen.
Vänster musknapp går felfritt att trycka på vart som, ute i kanten, inners,mitten osv.

Jag undrar om detta går på garantin då musen inte är sönder direkt, utan mer att en knapp har blivit sämre, knappen fungerar, och det märks inget om man trycker i mitten men då jag ofta trycker på knapparna mera utåt i kanten så har jag svårt att använda musen längre.

Vill kolla vad ni säger innan jag gör något.

Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Hej Inet.

Jag köpte en Steelseries Raw Rubberized 2012-10-17 (Ordernummer: 5686706)
Nu senaste veckorna har höger musknapp börjat bete sig lite konstigt.
Om man trycker i utkanten av knappen så blir det segt motstånd/svårare att trycka ner.
Låter även inte som det ska (dvs ett klick) utan man hör att det är något fel på switchen.
Vänster musknapp går felfritt att trycka på vart som, ute i kanten, inners,mitten osv.

Jag undrar om detta går på garantin då musen inte är sönder direkt, utan mer att en knapp har blivit sämre, knappen fungerar, och det märks inget om man trycker i mitten men då jag ofta trycker på knapparna mera utåt i kanten så har jag svårt att använda musen längre.

Vill kolla vad ni säger innan jag gör något.

Mvh

Dom får inte svara på enskilda support ärenden i tråden då det bryter mot sweclockers regler. Varför inte bara skapa ett ärende på deras hemsida då jag lovar dig att du får snabbare svar där.

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Torach:

Dom får inte svara på enskilda support ärenden i tråden då det bryter mot sweclockers regler. Varför inte bara skapa ett ärende på deras hemsida då jag lovar dig att du får snabbare svar där.

Tanken var inte att dom skulle lägga upp ett supportärende.

Detta var en fråga om hur dom ställer sig till garanti på sådant jag hade.
Innan jag gör ett reklamationsärende.

Så detta bryter inte mot sweclockers regler.

Jag ber inte han att fixa en reklamation åt mig, jag frågar helt enkelt hur dom ställer sig till det.

Permalänk
Medlem

Vad tror ni om möjligheterna till att uppgradera från ett 660Ti OC som ska skickas in pga coilwhine/missljud till ett 670?

Från början hade jag beställt ett låst 660Ti, men moderkortet var knas när jag fick hem prylarna, så det slog ut grafikkortet + andra delar, istället för att vänta på ny leverans skickade Inet ett 660Ti OC (lite bättre). Kanske Inet är schyssta den här gånger också och låter mig betala mellanskillnaden för att få ett 670? Vill helst inte få tillbaka ett vanligt 660Ti i alla fall :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Tanken var inte att dom skulle lägga upp ett supportärende.

Detta var en fråga om hur dom ställer sig till garanti på sådant jag hade.
Innan jag gör ett reklamationsärende.

Så detta bryter inte mot sweclockers regler.

Jag ber inte han att fixa en reklamation åt mig, jag frågar helt enkelt hur dom ställer sig till det.

Om du bor nära en av deras butiker kan du åka dit och låta dem kolla på musen. De måste nog känna på den för att avgöra om det är ett fel som täcks av garantin. Ring eller maila kundtjänsten direkt om du vill ha svar snabbt.

Visa signatur

NZXT H1 | AMD Ryzen 7 5800X | ASUS ROG Strix B550-I | G.Skill 32GB 3600MHz | ASUS RTX 3080 TUF OC 10GB | Corsair Force MP510 1TB SSD | WD Blue 1TB SSD | LG 35WN75C-B 35" UWQHD | Logitech G915 TKL | Logitech G Pro Superlight | Plantronics RIG 800HD

Permalänk
Medlem

Hej Inet, ville bara lämna lite positiv feedback gällande mitt ärende hos er. Skickade in mitt grafikkort för felsökning hos er och även om det visade sig att problemet inte satt där så var servicen den bästa jag upplevt hos en datorbutik.

Att få statusuppdateringar till sin mobil kring sitt ärende var mycket tillfredsställande, och även beskrivningen jag fick hur ni har gått tillväga för att felsöka kortet.

Jag har handlat en hel del hos Inet och i fortsättningen kommer jag ha er som förstahandsval när det gäller köp av hårdvara eller liknande.

MVH

Visa signatur

GTX 670 - 3570K - 8GB CORSAIR LP

Permalänk

Hej Inet När jag köpte mitt asus gtx 690 hos er kosta det 8490:- den 2012-10-17 nu kostar samma kort 9 190 :- hur kan det vara så mkt dyrare nu än då?? Förövrig är mitt sönder nu har lämnat in en förfrågan till er om garanti

Visa signatur

PC1:Mobo:P8Z68-V Pro Cpu:i7-2600K @ 4.4Ghz CpuKylare:Noctua NH-D14 Gpu:ASUS GTX 690 Ram:XMS3 DDR3 1600MHz 16GB HDD:HyperX 3K SSD 240GB,OCZ VERTEX Plus 120GB ,1.0TB Bildskärm:3 x ACER 24''TFT 3D 120Hz Chassi:Thermaltake Level 10 GT Psu:HX750W Silver Mod OS:Win 7 Pro
MediaPC: Mobo:GA-78LMT Cpu:II X4 965 3,4GHz Cpukyl:Hyper 212 EVO Ram:8GB 1600Mhz Psu:CX 430M Mod Chassi:Define Mini Svart