Crytek: Spelkonsoler kan omöjligt matcha prestandan i en gamingdator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

PC känns också så 90 tal, nu är det Tablets/Mobiltelefoner som gäller...

Jag ska hänga upp min mobilen på vägen i vardagsrummet som ska ersätta våran 50", blir filmkväll med familjen.
Ju jävligare det är att se bilden desto bättre!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon150792:

Så som Spelkonsoler är utvecklade så kommer PC alltid att vara bättre, spelkonsoler kanske kan vara bättre i några månader, men om man han en PC så kan man byta ut allt, just därför en PC alltid kommer vara kraftfullare än spelkonsoler (så som det ser ut i dagens läge iaf) om spelkonsoler ändras så kommer det ju mer att vara som en dator och inte en spelkonsol om det ska kunna matcha PC.

Läs igen. Jag skrev faktiskt att det kommer vara så här i minst två konsol generationer till kanske fler, men jag förhåller mig att det kan ändras.

Dessutom kommer saker komma till en nivå där kraft och prestanda blir orelevant det är den nivån där realismen(grafiskt och i fysikberäking) är på samma nivå som realismen i verkligheten så för eller senare kommer de bli exakt lika starka. Om det är om 10, 20 eller 50 år vet jag inte men det kommer inträffa någon gång. Som sagt det är i framtiden någon gång.

Citat:

Men just nu är det så uppenbar skillnad mellan PC och spelkonsol att det är löjligt. Och så kan det säkert vara en eller två generationer till. Men det är svårt att se bort om 20 års tid så jag förhåller mig att det kan ändras.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av WDac:

under en kortare period ja, sen kommer det ny hårdvara till oss PC folk å vi kör ifrån de senaste konsollerna igen å så är vi där igen där vi är idag.

Den hårdvaran som sitter i nuvarande konsoler är verkligen skit.. det var skit för många år sedan, nog kommer de nya konsolerna antagligen få en betydligt bättre grund att jobba med och räkna med att prestandan är mer jämn med PC ett längre tag.

Det är vad jag tror...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MugiMugi:

Det beror på hur du läser den artikeln, läser du 10 miljoner som antal sålda spel totalt för alla plaformar som också artikeln de quotar där säger... ja alltså 10 miljoner till alla plaformar totalt, jag orkar inte diskutera detta längre men folk värkar ha problem att inse att Skyrim till PC inte sålde mest, utan minst till alla planformar. 10 miljoner var vad de de gick ut med SJÄLV alltså officiella siffror.

http://www.eurogamer.net/articles/2011-12-16-valve-skyrim-fas...

Här är artikeln i fråga som wikipedia quotade, här är det lilla finstilta du kanske vill titta på, det är värt att du noterar att det säger SHIPPED, och inte SALES.

Samt nej jag saknade inga moddar då jag spelade med moddar på en PC, har aldrig ens sagt att jag spelat Skyrim på konsol, enda jag har skrivit är att jag överlag föredrar RPG på konsol, detta betyder inte att jag föredrar _ALLA_ rpg på konsol något folk har enormt svårt att fatta.

Men .... Snälla

kollade du enns http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_best-selling_PC_video_ga... ?

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon150792:

Det argumentet kan man ju dra för både PC och alla andra konsoler "det spelet finns inte till den och den och den"

Klart man kan, men nu argumenterar jag inte emot något utan för något. Många här inne tycks hata konsoler enbart pga den sämre hårdvaran, vilket jag finner extremt löjligt då i alla fall jag personligen hellre spelar bra och fula spel än dåliga och snygga spel. Men men. Det är inte jag som blir lidande av att hata konsoler av en sån löjlig anledning. Jag har möjligheten att spela alla tänkbara spel. Nu idag så har det t.ex. blivit en hel del Civ5 (tack vare PC), och nu hade jag tänkt fortsätta med lite New Super Mario (tack vare Wii U).

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av _Merc_:

Skyrim må vara det snabbaste sålda spelet på Steam, men av dessa 10 miljoner exemplar så har bara 14% av dom sålts på PC.
http://www.statisticbrain.com/skyrim-the-elder-scrolls-v-stat...

Jag personligen anser att Skyrim ska spelas på PC pga moddarna, men många PC-användare ser nog tyvärr Skyrim som ett spel man lika gärna kan ladda ner eftersom att det bara är singleplayer. Av alla jag känner så är det bara jag och en annan som har köpt spelet på PC, alla andra har laddat ner det eller köpt det på konsol.

Permalänk
Medlem
Skrivet av _Merc_:

Du ser vilken källa sidan använde eller hur???? Kolla NOGA på siffran [7] på Wikipedia, du ser ganska så FORT att den länkar till http://www.statisticbrain.com/skyrim-the-elder-scrolls-v-stat...

här ser du ännu fortare att totalt har spelet sånt 10 miljoner, varav 14% är till PC.

Så snälla vad? Det är otroligt att du lyckats två gånger i rad med examt samma fel, är det så enormt viktigt att spelet sålt mest till PC eller vad?

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SiRai:

Konsol = Spel
PC = Betala räkningar

PC= Spela, betala räkningar, göra alla media saker i IT-världen....

Konsol= Bokhållare eller brevpress, eller som askfat...Du väljer själv Men att spela på NEJ! Lagget/Hacket och kontrollerna är patetiskt så man kan inte kalla dessa saker för underhållningsmaskiner...

Visa signatur

-Thuban X6@3,9GHZ + NH-D14

-HD7950@1300/6000MHZ + Accelero Extreme

-Corsair TX850W

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MugiMugi:

Du ser vilken källa sidan använde eller hur???? Kolla NOGA på siffran [7] på Wikipedia, du ser ganska så FORT att den länkar till http://www.statisticbrain.com/skyrim-the-elder-scrolls-v-stat...

här ser du ännu fortare att totalt har spelet sånt 10 miljoner, varav 14% är till PC.

Så snälla vad? Det är otroligt att du lyckats två gånger i rad med examt samma fel, är det så enormt viktigt att spelet sålt mest till PC eller vad?

Statisic brain ljuger då minst 5 miljoner har köpt Skyrim för PC då 5 miljoner spelare samtidigt spelade det på Steam den 2 januari 2012.

sen efter alla steam reor så har antalet minst dubblats eller mer.

http://www.gameskyrim.com/are-buyers-really-the-minority-t221... bra kalkyleringar.

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem
Skrivet av _Merc_:

Statisic brain ljuger då minst 5 miljoner har köpt Skyrim för PC då 5 miljoner spelare samtidigt spelade det på Steam den 2 januari 2012.

sen efter alla steam reor så har antalet minst dubblats eller mer.

http://www.gameskyrim.com/are-buyers-really-the-minority-t221... bra kalkyleringar.

Men ärligt talat SE ÖVER DINA KÄLLOR! Artiken den där otroligt dåliga Wikipedia biten handlar om är att steam nådde 5 miljoner aktiva användare online samtidigt, dessa användare spelade långt ifrån ALLA Skyrim, Läser du källan så ser du det men som sagt va du har problem med att förstå innebörden av källförteckningar, sedan länkar du till en artikel som helt och hållet tar siffror i luften med 10%, 60-70% o.s.v. utan ens länka till en enda källa i huvud taget.

Du har lyckats göra exakt samma misstag 3 ggr i rad helt otroligt.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Jag är på intet sätt en gamer. Visst, ibland händer det jag att lirar lite Magicka med ett par vänner, eller varför inte lite cod på mitt Ps3 när någon är på besök. Men i normalfallet spelar jag inte. Detta gör att jag gillar konsoll bättre - det är liksom enklare att bara sätta i en skiva, linka ett par kontroller och sätta sig och spela. Det är enkelt, och det är gött för de som inte är så hardcore gamers Om någon verkligen gillar att spela och ägnar mycket tid åt det (och mycket tid själv, då det finns för få split screen spel för dator) skulle jag utan tvekan rekommendera dator dock.

OT: Steam för Linux! Så najs! Hoppas att det lyckas. Jag vill byta till Linux, och om de får gaming-communityn på sin sida kommer mycket flyttas dit.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MugiMugi:

Men ärligt talat SE ÖVER DINA KÄLLOR! Artiken den där otroligt dåliga Wikipedia biten handlar om är att steam nådde 5 miljoner aktiva användare online samtidigt, dessa användare spelade långt ifrån ALLA Skyrim, Läser du källan så ser du det men som sagt va du har problem med att förstå innebörden av källförteckningar, sedan länkar du till en artikel som helt och hållet tar siffror i luften med 10%, 60-70% o.s.v. utan ens länka till en enda källa i huvud taget.

Du har lyckats göra exakt samma misstag 3 ggr i rad helt otroligt.

i och med steam finns det ett så pass stort mörker tal i Skyrim Försäljning för PC sidan Vilket resulterar i felaktiga siffror, digitala kopior registreras inte Vilket omöjliggör en jämförelse. om man bryter ner försöljnings siffrorna.

även i Wikipedia http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_best-selling_PC_video_ga... "This is a list of PC games (including Microsoft Windows, Mac OS X, and Linux) that have sold or shipped at least one million copies." så om det står 10 million copies för PC samtidigit som den inte nämner någoting on PS3 eller Xbox siffror så kan den enda slutsatsen vara PC copies.

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem

Och sanningen är ju att det är billigare i längden att vara PC Gamer än konsoll-gamer.
Det är dessutom inte svårt att koppla in datorn i TV'n och lägga sig i soffan med en 360-controller inkopplad.

PC = Win Win
Konsoll = dammig, dyr och oflexibel

Med bättre stöd för att streama filmer från en NAS eller annan dator så hade konsollerna varit mer eller mindre användbara som "HTPC" men i dagsläget så är tekniken för att streama videos till konsollerna väldigt primitiv.

Min PS3:a använder jag främst för BluRay och Netflix.
Min 360 kanske jag spelar på nån gång per år. (Då gäller det spel som är konsoll-exklusiva)
Min Wii kanske jag spelar på en gång vart annat år. (Och då inte längre än max en halvtimme)

PS3:an har visat sig vara den mest användbara konsollen. Men dock inte för spelande.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 3950X | Asus Crosshair VIII Hero | 64 GB DDR4 3200MHz | MSI GeForce RTX 3090 Suprim X 24GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoshman:

void skriver om hårdvara och spel/programvara

Spelutvecklingen består ju av en rad verktyg och ett gäng middleware eller mellanprogramvaror som köps in från tredje part färdigoptimerade utöver spelmotorer som köps in eller utvecklas/anpassas in house. Dessa middleware är ofta utvecklade för att dra nytta av features / funktioner på konsolerna, eller blir det efterhand, men det betyder inte att de blir anpassade för PC, en del fysikbibliotek har ju kört x87 om du inte kört Cuda eller konsolversioner. Det är inget enskilda spelutvecklare rår på och ibland finns det politiska beslut bakom det hela. Att säga att programbiblioteken som ingår i ett spelprojekt inte är anpassat för flertrådat, SPE:er, olika SIMD och flyttalsfunktioner och liknande vore däremot inte sant, men det är handanpassad kod tyvärr. Det betyder ju inte heller att de inte är bättre på en ren Windows PC. Dessutom betyder det att olika delar i projektet kommer fungera på olika sätt och utnyttja olika saker, och skala helt olika.

Hade det varit typ ANSI C som man sen hade verktyg för att konvertera för att köras på plattformen och fullt ut utnyttja alla funktioner, eller typ OpenCL, Cuda, SPE-element, multicore och liknande och ändå kunna undvika flaskhalsar hade det kanske sett lite annorlunda ut. Sen kan det helt enkelt bli så att du har en budget att anpassa den för Cell på PS3 (vilket behövs om du ska visa upp någon prestanda), men sen blir PC-porten relativt portabel kod där man låter kompilatorn stå för mycket av anpassningen. Jag vet inte om man kan belasta spelutvecklarna för så mycket, de utvecklar främst spel för middleware/spelmotorer. Visst är det bra med saker som fungerar bra på processorer med hög IPC och relativt höga klockfrekvenser på PCs, alltså i princip enkeltrådat, men jag ser ingen jättestor nackdel med att ha ett gäng något långsammare processorer. Att skippa flertrådat och skippa jobba med concurrency och andra moderna utvecklingstekniker hjälper nog inte heller. PC-spel måste någon gång anpassas för att också kunna skala på de flesta datorer utan att totalt suga. Att kräva att ett par snabba kärnor ska driva runt allt betyder ju att du per tråd och processor måste ha en hel del prestanda istället. I framtiden kommer trotts allt väldigt få äga speldatorer, eller ens stationära med mainstream-grafik. Ultrabooks kommer bli spelplattform de också. Så de måste nog investera i att utveckla smartare, och bygga bättre arkitektur på projekten.

Permalänk
Medlem

It's all about the size

Permalänk
Medlem
Skrivet av suffix:

konsoler tävlar inte med PC.

Folk som lirar på konsol förväntar sig inte att det ska vara PC-grafik, lirar man på konsol är det oftast spelkänslan som är i fokus, det är i alla fall så jag tycker, som hellre sitter i soffan än framför datorn.

Valve släppte för ett tag sedan "Big picture" till steam, vilket är ett gränssnitt för kontroll. Det är integrerat med Xbox360-kontrollen så det tex startar upp när du trycker på Xbox-knappen. Datorn blir alltså en "konsol" som är kopplad till TV:n precis som vanligt.
Min poäng är att det är miiiiiiiinst lika smidigt och bekvämt med en dator.. Ditt argument är så ute och cyklar på djupa hav.

Visa signatur

Chassi: Louqe Ghost S1 | CPU: AMD Ryzen 7 7700X | Kylare: Cooler Master MasterLiquid Lite 240 | Ram: Kingston Fury Beast RGB 32GB 6000MHz | GPU: AMD Radeon RX 6800 | MB: ROG STRIX X670E-I GAMING WIFI | PSU: Corsair SF750 Platinum | SSD: Samsung 970 EVO 1TB + Intel 660p 1TB | Skärm: Acer Nitro XV252QF@390hz | Ljud: HD650+Røde AI-1 | KB: Hemmabygge 60% | Mus: Logitech PRO X Superlight 2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av _Merc_:

i och med steam finns det ett så pass stort mörker tal i Skyrim Försäljning för PC sidan Vilket resulterar i felaktiga siffror, digitala kopior registreras inte Vilket omöjliggör en jämförelse. om man bryter ner försöljnings siffrorna.

även i Wikipedia http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_best-selling_PC_video_ga... "This is a list of PC games (including Microsoft Windows, Mac OS X, and Linux) that have sold or shipped at least one million copies." så om det står 10 million copies för PC samtidigit som den inte nämner någoting on PS3 eller Xbox siffror så kan den enda slutsatsen vara PC copies.

Om du tittar på källan på Wikipedia så kommer du vidare till en sida som listar följande källor för statistiken

Citat:

Statistic Verification
Source: Bethesda Game Studios, Steam, Zenimax

Försäljningen på Steam är alltså inräknad i dessa tio miljoner exemplar. PC-spel säljer helt enkelt inte lika bra som spel på konsol, och jag tycker PC-användarna har använt argumentet "ja men digital försäljning räknas inte med i statistiken" på tok för mycket och för länge nu. Detta argument stämmer bara när det handlar om oberoende undersökningar som oftast utförs av NPD. När utvecklarna/utgivarna själva går ut med statistik, som i Skyrims fall, så är all försäljning inräknat, inklusive Steam. Eller tror ni att företagen som producerar spel inte har den blekaste aning om vart pengarna kommer i från?

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Avstängd

Jag har byggt datorer och spelat PC-spel sen jag var 12 år och idagsläget är jag snart 30 år och PC-spelandet finns knappt på kartan längre. Anledningen är ganska enkel; jag tappade totalt intresset för att bygga datorer och hålla datorerna i gott skick, uppgradera med jämna mellanrum, hålla koll på ny tech, bråka med DRM osv.

Efter att gett upp PC-spelandet till förmån för konsol (360 i mitt falll) så känner jag fortfarande inte att jag gått miste om något väsentligt. De flesta spelen släpps till konsoll, jag har inga som helst problem att spela med handkontroll, jag är inte lika kräsen när det gäller fps:en längre så det gör mig inget att de flesta spelet körs i 30 fps och jag är inte grafikkåt som måste köra allt på högsta möjliga inställningar. Det finns liksom inga fördelar för mig att bygga en speldator och sätta mig och spela på kontoret när jag kan sätta mig i soffan, trycka in en skiva i xboxen och avnjuta ett spel på 64":aren med tilllhörande B&W 804or. Att ha en speldator stående i vardagsrummet intill TV:n är inget alternativ och inte heller att dra kablar över hela lägenheten från kontoret till vardagsrummet.

Med det sagt så har jag så klart en dator också (det ena utesluter inte det andra som de flesta här verkar tro) som är fullt kapabel till att spela de senaste spelet på höga inställningar med okej fps, men då får jag dras med boot camp och windows, något som jag inte har lust att börja krångla med. Det som spelas på i det här fallet min iMac är EVE, SC2 och QuakeWorld och det är också de enda spelen som jag spelar på dator idagsläget och inget utav spelen kräver något i prestandaväg.

Något som däremot är intressant för min del är Steambox och den väntar jag med spänning på.

Visa signatur

:¨·.·¨:
`·.  Det spelar ingen roll vad du än säger för min Mac är bättre än din PC.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pl4yGround:

Valve släppte för ett tag sedan "Big picture" till steam, vilket är ett gränssnitt för kontroll. Det är integrerat med Xbox360-kontrollen så det tex startar upp när du trycker på Xbox-knappen. Datorn blir alltså en "konsol" som är kopplad till TV:n precis som vanligt.
Min poäng är att det är miiiiiiiinst lika smidigt och bekvämt med en dator.. Ditt argument är så ute och cyklar på djupa hav.

Nej det blir dom inte!

PC blir mer ''tv'' vänliga om man vill sitta i soffan och spela...

Visa signatur

-Thuban X6@3,9GHZ + NH-D14

-HD7950@1300/6000MHZ + Accelero Extreme

-Corsair TX850W

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gender Bender:

Om du tittar på källan på Wikipedia så kommer du vidare till en sida som listar följande källor för statistiken

Försäljningen på Steam är alltså inräknad i dessa tio miljoner exemplar. PC-spel säljer helt enkelt inte lika bra som spel på konsol, och jag tycker PC-användarna har använt argumentet "ja men digital försäljning räknas inte med i statistiken" på tok för mycket och för länge nu. Detta argument stämmer bara när det handlar om oberoende undersökningar som oftast utförs av NPD. När utvecklarna/utgivarna själva går ut med statistik, som i Skyrims fall, så är all försäljning inräknat, inklusive Steam. Eller tror ni att företagen som producerar spel inte har den blekaste aning om vart pengarna kommer i från?

Fråga Blizzard vilken plattform som dom säljer bäst till

Visa signatur

-Thuban X6@3,9GHZ + NH-D14

-HD7950@1300/6000MHZ + Accelero Extreme

-Corsair TX850W

Permalänk
Medlem

Självklart kommer inte prestandan i en konsol slå en PC. Det krävs fortfarande stora grafikkort för att slippa hopplöst dålig AA (sågtänder på alla kanter på varje modell). Det går inte att komma ifrån det i nuläget. Riktigt synd att bra licenser slösas på ett stackars konsolspel.. Gråter varje dag en tår för en grafiker eller designer vars jobb blir slösat på en katastrofalt dålig ps3/xbox360-release där dem underbart jämna kanterna som just nu bara PC kan leverera finns. Det är som att flytta tillbaka grafiken 5 år minst. Hemst synd att se. Det är som att ta och skruva ner inställningarna till det absoluta minimum.

Men det är ändå smällar man får ta. Vill man ha en enkel maskin med OS gjort för småspel på TV:n är konsolerna ett okay alternativ. Jag har PS3 endast för att SquareEnix och några andra envisas med licenser ENBART till konsoler. Tråkigt men sant nu när jag sitter med MINST 5 maskiner runt TV:n för att kunna spela det jag vill och att koppla om ljud, ladda ett tjugotal olika kontroller, sladdar till allt (känns som 50+) koppla om source på TV/ signalkablar bakom TV:n varje gång man ska göra något.

Men vad gör man inte för sina favorittitlar? Hatälskar elektroniken som krävs.

Visa signatur

Gaming: CPU: 2600k@4.4GHz GPU: ASUS GTX780 RAM: 16GB HDD: SSD+Lagring Chassi: Fractal Define R4
Kamera: Nikon D600 Wide: 14-24/2.8 Normal: 24-70/2.8 Tele: 70-200/2.8
Övrigt: League of Legends > Cosplayer > Fotograf > IT-Tekniker > pryl***

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon4992:

Vad vi alla redan visste, typ common knowledge.

Däremot gör det ont i mitt gamerhjärta att många storspel nu på allvar är kantade av besvikelser, dåliga kontroller och alldeles, alldeles för enkelt gameplay med en massa autoregen och ja allmänt begränsningar. Det skulle ju bli bättre, inte sämre?

2012 slutade med förskräckelse med katastrofer som Ass Creed 3, Hitman Absolution, och börjar riktigt skitdåligt med Colonial Marines och SimCity :/. Troligen hamnar även Bioshock Infinite i denna sörja då jag nyss fått reda på att man bara kan ha två vapen samtidigt (som i "nya" Duke Nukem) och dessutom är autoregenererande hälsa aktivt.

Men kanske mitt fel som fortfarande tittar på de stora titlarna? Någon indiénisse här på swec som köttat lite titlar och kan tipsa om något kul? Något som kräver något av spelaren dvs? Trött på GPSspel med quicktimevents och dassig grafik.

PC Gaming Master Race

Detta är nog väldigt nischat, men jag tycker du kan ta en kik åt den gamla skolans arkad shoot-em-up, (flyga ett skepp, skjuta och undvika skott.) typ gradius, blazing star, r-type osv, det finns även en hel del nyare och bra spel innom "bullet hell" under-genren. Såsom ketsui, mushihime sama och raiden spelen.

De är inte "snygga" i en teknisk bemärkelse, men gameplayet är allt som oftast helt fenomalt och kräver hög koncentration, snabba reflexer och god memorering. Spelen ska dock spelas med 1cc (one credit clear) i åttanke så använd alldrig ett continue och klara det. Ger en enorm känsla när man gör det!

Det är nog ganska lätt att avfärda dessa som ganska simplistiska spel, vilket de är i grunden, men många av dem har ganska komplexa scoring system, som kräver endel av spelaren för att följa.

Är som regel i de flesta sådanaspel att man dör på en träff, så inget regenerande hälsa här inte.

Rekomenderar jamestown på steam som ganska bra inkörsport i genren, att köpa en arkadsticka och spela med rekomenderas också!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ak-47:

Fråga Blizzard vilken plattform som dom säljer bäst till

Kanske ska passa på och fråga vilka plattformar dom säljer till också då när man ändå är i gång

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk

Spelar hellre på en konsol än PCn. Köpte min stationär PC 2010 och det finns knappt spel som inte laggar på lägsta inställningarna till den. Splinter Cell Conviction med lägsta inställningarna och 1280x768, laggar som satan. Kan inte maxa Hitman Blood Money som släpptes 2006. Metro 2033 samma som SC C. De spel som inte laggar är Portal och CSGO.

Min systers bärbära dator (2011) pallar knappt Sims 2.

Majoriteten av folk har inte stationär (spel)dator (som en del verkar tro). Folk har laptops. Lycka till med att köra Crysis på dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toruk Makto:

Spelar hellre på en konsol än PCn. Köpte min stationär PC 2010 och det finns knappt spel som inte laggar på lägsta inställningarna till den. Splinter Cell Conviction med lägsta inställningarna och 1280x768, laggar som satan. Kan inte maxa Hitman Blood Money som släpptes 2006. Metro 2033 samma som SC C. De spel som inte laggar är Portal och CSGO.

Min systers bärbära dator (2011) pallar knappt Sims 2.

Majoriteten av folk har inte stationär (spel)dator (som en del verkar tro). Folk har laptops. Lycka till med att köra Crysis på dem.

Bara för att.

Min kan köra Crysis . CROSSFIRE X baby! .....och en jävla massa Micro Stuttering....fan. Skämt och sido, ett exempel nu. Metro 2033 medium, 1024x600, DX9 (40-110fps), spelet laddas knappt.

Visa signatur

💻GPD WIN 1 Portable "3DFX" | 💻 CATICORN (22")Lappy | 💻Compaq Armada 1592 DT | 💻Thinkpad x240 Linux Mint |
🖥️Desktop | i9 10850k | Kraken X53 CPU |Trident Z 4000MHz 32GB RAM | PALIT RTX 3090 | BYKSKI AIO WC GPU | 3x NVME | 2x SSD | Kolink Stronghold Overseer |
💻IBM Thinkpad T42 | 32GB IDE SSD | 128MB RAM | Radeon 7500 | 14" |
Länk till över 20 års Egenkomponerad Musik

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är så otroligt efterblivet att jämföra en konsoll för 2000 mot en dator för 10.000. Vem som helst kan ju räkna ut att datorn kommer vara mycket bättre! Jag menar, försök hitta en en färdigbyggd mini-dator för 2000 kr som verkligen går att spela på i acceptabel fps.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gender Bender:

Om du tittar på källan på Wikipedia så kommer du vidare till en sida som listar följande källor för statistiken

Försäljningen på Steam är alltså inräknad i dessa tio miljoner exemplar. PC-spel säljer helt enkelt inte lika bra som spel på konsol, och jag tycker PC-användarna har använt argumentet "ja men digital försäljning räknas inte med i statistiken" på tok för mycket och för länge nu. Detta argument stämmer bara när det handlar om oberoende undersökningar som oftast utförs av NPD. När utvecklarna/utgivarna själva går ut med statistik, som i Skyrims fall, så är all försäljning inräknat, inklusive Steam. Eller tror ni att företagen som producerar spel inte har den blekaste aning om vart pengarna kommer i från?

jo men de räknar inte med steam som är den online tjänsten som säljer mest.

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem

Jag har alltid tyckt att Super Mario är bäst på Nintendo*pun intended*, och det är fortfarande en gammal vana at ha en Nintendo burk stående, fast det är min dotter på 9 år som sköter konsollspelandet i dag Hon tycker om dans och musikspel och gulliga figurer och hon slänger sig på tekken med någon killkompis ibland på et ps3 jag använder som mediaspelare ( trodde det skulle bli konsollspelande den gången ) X-Box hadde jag i 2 veckor medans jag letade efter köpare men orkade inte fula bleka klumpen som bara spelade det döda formatet HD nånting jag glömt... Sen blev det inget mer med det, dög inte som mediasenter när den inte gjorde det,, så fick en liten kusin det han tyckte var en fin present. ... Usch vad pengar jag slängt ut på skit genom åren... När jag ska spela då får det bli dator, även en laptop med lite sämre prestanda är fortfarande mer lockande at spela på för mig i alla fall. Konsollspelandet tog slut efter ps2 egentligen för min del, då han datorerna springa förbi prestandamässigt medans åren försvann i väntan på PS3 och Xbox 360... Ps3 blev som sagt en filmburk och 360 blev inget, den enda konsollen som följt mig är Nintendo som jag haft sedan 8 bit versionen och nostalgin väcks fortfarande av Super Mario och Zelda fast de blivit kanske aningen mer serietidnings figurermed åren, men dom är ändå klassiker jag måste spela igenom varje gång det släpps nytt, jag trodde Sony skulle skapa den känslan med Resident Evil serien, men det lyckades inte föra känslan vidare til PS3... Hvilken konsoll kan efterapa prestandan i GTX680 sli och en 3770K i 4,9 Ghz och 16gb ram ? Och mer än antagligen blir det Titan nästa.. Så de provar ju inte ens ge mig prestanda i konsollen som kan dra spel på min framtida 4k tv som handlas när priset rasat om något år eller två. Men hvem vet om jag stoppar ner titan eller uppföljaren i et litet (tiltaget) mediacenter och plockar med mig gamepad och mus in i hörnet i soffan och låtsas att det är en ny konsoll.. vad coolt skulle det inte vara med Crysis3 på en 60 tums 4K då tror jag ni ska förvänta pilar i skallen så det känns... Nä dom försöker inte ens med konsollerna, snart har surfplattorna lika bra prestanda som dom, fast med lika bra upplösning som datorskärmar som är normala för 24 tummare i dag, så hur dumt många tycker det låter, en sån razerplatta vore faktiskt mer interessant i brist av en riktig dator för mig.. WiiU blev det för flickans skull, men med den ansträngningen Sony och MS och Nintendo gjort så blir det underkänt på alla tre konsollerna för min del, När de släppte sist för några år sen så gjorde dom revolt på grafikprestandan för sista gång tror jag...

Permalänk
Medlem

Håller mig til pc nu men sist jag hade konsol så var det xbox då jag och morsan inte hade råd och fixa dator men vi hade två tv apparater ( den man hade då var tjock tv på 32 tum i sitt rum tyckte man var lyx då :3 man var liksom 7 år gammal heh) tillsammans med ett xbox med två kontroller halo 1 och 2 Midtown madness 3 och Serious sam 2.

har ett annat xbox hemma som är chippat med lite olika spel och där sitter lillebror och lillasyster ibland men de har egen dator nu med 2 gb ram amd dualcore am2 på 2.5 ghz och mitt gamla hd 3650 för att spela enklare spel typ lego starwars minecraft och liknande.

sitter med mobilen och spelar diverse emulatorer på gamla konsoller runt 16 bit eran på bussen eller tåget ibland, Bland annat sonic 2 och mario ^^

tycker inte det ska vara så mkt fokus på just grafik utan har hellre intressant story och interaktiv gameplay där man verkligen kan följa med och själv Half-life 2 och portal 2 typ än utmärkt support för tesselering och superdetalierade explosioner och texturer i spel som kräver t ex hd 5750 minst för att flyta på med motionblur i 720p...

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem

Det är därför man har Wii U och en PC, då får man det bästa spelutbudet. Gillar att Nintendo går sin egen väg, varför ha massa prestanda när man ändå inte kan tävla mot en PC. Så jag tycker konsoltillverkarna behöver tänka om angående prestanda framför spelkänsla. Sen gillar jag PS3 och Xbox360, men i slutändan kan man spela det mesta på PC.

Visa signatur

ATX: Intel Core i5 4690k | Asus Z97-A | MSI R9 390 8GB | 2x Corsair DDR3 2133Mhz | Crucial BX480Gb | Corsair TX650W | Fractal Design Define R4
mITX: Intel Core i3 6100 | Asus B150I | 2x8Gb Corsair DDR4 2133Mhz | Samsung 850 Evo 500GB | Cooler Master V750 | Fractal Design Define Nano S