Hjälp med Överklockning ASUS GeForce GTX 670 2048MB DirectCUII

Permalänk

Hjälp med Överklockning ASUS GeForce GTX 670 2048MB DirectCUII

Hejsan folket, jag skulle behöva lite hjälp med att överklocka mitt grafikkort,
använder Asus GPU Tweak och MSI afterburner men vet inte hur mycket jag ska ställa in värdena på ?
kanske är det någon här på Sweclockers som har ett asus gtx 670 som har en bra överklocknings inställning ?
och som skulle kunna vara stabilt i battlefield 3,

tacksam för alla svar Mvh Jonathan

Permalänk
Medlem

Googla på ditt grafikkort och se hur mycket andra fått upp det i.
Ställ in värden lite under det och bencha, funkar det bra, höjj litegrann.
Det är lättast att klocka först GPU, sedan när du nått taket ställer du tillbaka den till standard och ser hur högt minnerna vill gå

Permalänk
Medlem

Kör msi afterburner och öka mhz bara, öka en bit sedan kör 3dmark eller liknande å kolla så allt är stabilt med temperatur, sen höjer du ännu mer och stresstestar igen kollar temperaturer och ser så allt flyter bra.

Permalänk
Medlem

Öka ett par mhz på gpu och stresstesta en stund. Öka några mhz till och stresstesta. Fortsätt så tills det kraschar.Sänk då några mhz och kör ett långt stresstest minst 2tim för att kontrollera stabilitet.Om det krashar sänk lite och stresstesta annars börja göra samma sak på memory(öka med kanske 50 i taget) och stresstesta.
gör en custom fan curve för att se till att du inte hamnar över 80 grader(jag skulle försöka hålla mig under 70)

Visa signatur

CPU:intel core i5 2500k 3.30ghz||MB:Gigabyte z68x-ud3h-b3||
RAM:corsair vengeance 8gb 1600mhz||GPU:kfa2 gtx 680 (accelero hybrid)||
PSU:corsair TX750w||CHASSI: fractal design define r3 ||
HDD:2tb||SSD:120gb||

Permalänk

Jag gjorde så att jag kikade hur högt en annan medlem fått sitt kort, och provade lite under det, när det funkade så gick jag bitvis högre tills det tog stopp, är lite skönare än att köra hela vägen dit

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

men om man har otur så får kortet artifacter och skadas utan att man märker det.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

man måste åtminstonde stresstesta länge så att man vet att det är helt stabilt för att undvika skador

Visa signatur