Permalänk
Entusiast
Skrivet av Fyren:

Funkar prima! Försökte igår men fick det inte att funka av någon anledning. Men nu funkar det iaf, sjukt najs!

Kul att höra! Då kan jag lägga till i huvudposten att det fungerar på Mac också

Permalänk
Medlem
Skrivet av Homer_S1:

Blev riktigt GRYMT !

Vill gärna se att det kommer till IE också.

/Homer_S

Mig veterligen finns inget sätt att använda custom CSS i IE, varken med eller utan plugin. Men hittar du ett så ska det teoretiskt sett fungera.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Körde in detta idag efter att ha kollat på tråden sen ganska långt tillbaka, är ganska nöjd hittills

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem

Standardtemat är i och för sig lagom ljust tycker jag.
(Ni kanske kör era skärmar med 100% ljusstyrka och 100% kontrast?)

Men visst om det är enkelt att ordna själv som alternativ så varför inte!
Kanske Swec själva är intresserade av att ha två (eller flera) stilteman?

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Monster Battle Station(tm)#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB RAM >-< RTX 4070S >-< Crucial 2TB SSD |[●▪▪●]|

Permalänk
Entusiast
Skrivet av RHWarrior:

Standardtemat är i och för sig lagom ljust tycker jag.
(Ni kanske kör era skärmar med 100% ljusstyrka och 100% kontrast?)

Men visst om det är enkelt att ordna själv som alternativ så varför inte!
Kanske Swec själva är intresserade av att ha två (eller flera) stilteman?

Jag kör 28% ljusstyrka på min skärm, och tycker det är grymt mycket skönare med temat igång. Men sen är jag ju ganska mycket part i målet om man säger som så

Biberu, Sweclockers webbutvecklare har berättat att dom följer tråden med intresse och uppskattar initiativet. Men att dom inte kan/har tid att implementera fler officiella teman.
Dock har det ju börjat tisslas och tasslas om att dom ska byta platform för forumet, till den som systersiten 99mac.se anvnder. Fast självklart med ett helt eget utseende.
Så om det finns en chans att dom implementerar även ett mörkt tema så borde det vara i samband med den övergången. Only time can tell

Fram tills dess så finns mitt redo (ja eller så gör du ett eget ^^)

Här är Biberus inlägg: #11973768

Permalänk
Medlem

Tack så mycket för detta, uppskattar det väldigt mycket.

Visa signatur

HP Pavilion 17-e016eo = 17,3" + A10-5750M + 8650G/8670M + 8GB + 1000GB.

Permalänk
Entusiast

Ett år!
Woho!

Det är nu ett helt år sedan detta temat kom till och många verkar ha anammat det. Över 1800 personer har visat intresse, sjukt många med andra ord.
Jag vet inte om det är så många som använder det men att döma av inläggen i tråden så är det en hel del.

Detta är nog den största impacten jag har gjort på världen, ganska litet i perspektiv men stort för mig ^^

Temat är fortfarande långt ifrån perfekt men i helhet känner jag mig nöjd.
Jag hoppas att ni kommer ha användning av det så länge denna versionen av Sweclockers finns och att det påverkar hur nästa version ser ut.
Om inte så får jag väl göra en ny insats då

Så ha en trevlig kväll och värna om era ögon!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blargmode:

Tack för att du använder mitt tema!

Idag så blev inlägg som blivit gillade 3 ggr gröna, istället för en stjärna bredvid inlägget. (för mig iaf)

(det är inte moddets fel, det är så utan stylen aktiverad. trodde det var stylens fel, ledsen. Men du kanske kan fixa det så att det var som förut?(om det nu är en ändring som kommer vara kvar))

https://www.dropbox.com/s/67oiap2piju7ctp/gr%C3%B6nlikes.JPG

Svar från en redaktör om de gröna barsen:

Hejsan! Det gröna är korrekt. Innan blev både trådskaparens inlägg och gillade inlägg orangea, vilket var rätt förvirrande. Nu är trådskaparens inlägg fortfarande orangea, samtidigt som gillade blir gröna. Mvh Emil Björklund Redaktör, SweClockers.com

Permalänk
Proffsmobbare

Använt temat ett bra tag utan problem nu, mycket bekvämare än original om man lätt får trötta ögon. Kanon!

Enda problemet egentligen, som inte är ett riktigt problem då bollen ligger på Sweclockers planhalva, är att många ikoner har taskiga kanter.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av m4gnify:

Idag så blev inlägg som blivit gillade 3 ggr gröna, istället för en stjärna bredvid inlägget. (för mig iaf)

(det är inte moddets fel, det är så utan stylen aktiverad. trodde det var stylens fel, ledsen. Men du kanske kan fixa det så att det var som förut?(om det nu är en ändring som kommer vara kvar))

Hejsan! Det gröna är korrekt. Innan blev både trådskaparens inlägg och gillade inlägg orangea, vilket var rätt förvirrande. Nu är trådskaparens inlägg fortfarande orangea, samtidigt som gillade blir gröna. Mvh Emil Björklund Redaktör, SweClockers.com

Jo jag har sett det och jag gillar skillnaden. Dock funderar jag på om det är lite för stark grön färg och jag kommer kanske att ändra den.

Vill du ha det som det var innan så kan du lägga till detta: efter @import raden i Stylish

.forum_post.isLiked .thead{ background-image: linear-gradient(top, rgb(217, 107, 15), rgb(191, 89, 0) 60%, rgb(178, 80, 0)) !important; background-image: -webkit-linear-gradient(top, rgb(217, 107, 15), rgb(191, 89, 0) 60%, rgb(178, 80, 0)) !important; background-image: -o-linear-gradient(top, rgb(217, 107, 15), rgb(191, 89, 0) 60%, rgb(178, 80, 0)) !important; background-image: -moz-linear-gradient(top, rgb(217, 107, 15), rgb(191, 89, 0) 60%, rgb(178, 80, 0)) !important; background-image: -ms-linear-gradient(top, rgb(217, 107, 15), rgb(191, 89, 0) 60%, rgb(178, 80, 0)) !important; }

Notera dock att det inte tar tillbaka stjärnan, så du kan inte se om det är trådskaparen eller ej om inlägget har 3+ likes.
Men som sagt, jag ska titta närmre på det hela.

Skrivet av Laine:

Använt temat ett bra tag utan problem nu, mycket bekvämare än original om man lätt får trötta ögon. Kanon!

Enda problemet egentligen, som inte är ett riktigt problem då bollen ligger på Sweclockers planhalva, är att många ikoner har taskiga kanter.

Tackar!

Ja jag önskar att jag kunde göra något åt de kantiga bilderna, men jag har redan bytt ut alla jag kan, alla som är inlagda via CSS. De som är kvar, tex smileys, är inlagda via HTML och då måste jag dra in Javascript och grejer för att ändra dem, vilket är ganska overkill och segar ner sidan.

Permalänk
Medlem

Älskar detta! Har det både på mitt jobb och hemma

Visa signatur

Kamera: D800
Optik:Nikkor 24-70mm f/2.8, Nikkor 70-200 f/2.8 VR, Sigma 50mm f/1.4, 500m f/4 VR

Permalänk
Medlem

Jag skulle gärna vilja se att man kunde göra TS inlägg blåa, och gillade inlägg den vanliga orange färgen. Orange känns mer "hett" och borde vara till populära inlägg, och blått känns mer neutralt än grönt.
Bara ett förslag

Permalänk
Medlem

Tycker tanken att ändra färg på 3+ gillade inlägg är bra men just grönt ser fult ut
Varför inte låta inlägget vara grått fast med en guldstjärna eller något?

Edit: Konstigt nog så visar min ena dator som det gamla medan min laptop visar det nya (alltså grönt istället för orange+stjärna)

Permalänk
Medlem

Har inte några direkt problem med att +3 inlägg får en annan färg än att det är ganska så onödigt.
Den gröna nyansen som används just nu är dock riktigt gräslig ^^
En mycket mer mörk grön hade passat bättre in imo, nu ser det mer ut som någon spy-grön färg som skriker efter uppmärksamhet.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Mimematis:

Har inte några direkt problem med att +3 inlägg får en annan färg än att det är ganska så onödigt.
Den gröna nyansen som används just nu är dock riktigt gräslig ^^
En mycket mer mörk grön hade passat bättre in imo, nu ser det mer ut som någon spy-grön färg som skriker efter uppmärksamhet.

Det är ju som sagt inte jag som har valt den gröna färgen, men det är kul att se folks reaktioner. Jag är färgblind och kan verkligen inte förstå hur ni ser den som skrikig
Jag gillar dock voro12s förslag och tänkte sätta mig och experimentera lite med det när jag kommer hem. Det kan nog tänkas ske lite förändringar inom de närmsta dagarna ^^

Skrivet av Friterad:

Tycker tanken att ändra färg på 3+ gillade inlägg är bra men just grönt ser fult ut
Varför inte låta inlägget vara grått fast med en guldstjärna eller något?

Edit: Konstigt nog så visar min ena dator som det gamla medan min laptop visar det nya (alltså grönt istället för orange+stjärna)

Det är inte särskilt konstigt, din ena dator har sidan cashad, alltså sparad så att det går snabbare att ladda den. Medan din laptop har hunnit uppdatera sig.

Skrivet av voro12:

Jag skulle gärna vilja se att man kunde göra TS inlägg blåa, och gillade inlägg den vanliga orange färgen. Orange känns mer "hett" och borde vara till populära inlägg, och blått känns mer neutralt än grönt.
Bara ett förslag

Jag gillar ditt förslag, ska testa det när jag kommer hem!

Permalänk
Skrivet av Blargmode:

Jo jag har sett det och jag gillar skillnaden. Dock funderar jag på om det är lite för stark grön färg och jag kommer kanske att ändra den.

Vill du ha det som det var innan så kan du lägga till detta: efter @import raden i Stylish

.forum_post.isLiked .thead{ background-image: linear-gradient(top, rgb(217, 107, 15), rgb(191, 89, 0) 60%, rgb(178, 80, 0)) !important; background-image: -webkit-linear-gradient(top, rgb(217, 107, 15), rgb(191, 89, 0) 60%, rgb(178, 80, 0)) !important; background-image: -o-linear-gradient(top, rgb(217, 107, 15), rgb(191, 89, 0) 60%, rgb(178, 80, 0)) !important; background-image: -moz-linear-gradient(top, rgb(217, 107, 15), rgb(191, 89, 0) 60%, rgb(178, 80, 0)) !important; background-image: -ms-linear-gradient(top, rgb(217, 107, 15), rgb(191, 89, 0) 60%, rgb(178, 80, 0)) !important; }

Notera dock att det inte tar tillbaka stjärnan, så du kan inte se om det är trådskaparen eller ej om inlägget har 3+ likes.
Men som sagt, jag ska titta närmre på det hela.

Släng in stjärnan vettja

.isLiked .statusicon { display: block !important; background: url('http://www.sweclockers.com/forum/images/statusicon/post_liked...') !important; }

Koden sket ner sig med alla klasserna, så jag kortade av det.

Visa signatur
Permalänk
Entusiast
Skrivet av Kebabhyvlarn:

Släng in stjärnan vettja

http://www.sweclockers.com/forum/images/statusicon/post_liked...

.isLiked .statusicon { display: block !important; background: url('http://www.sweclockers.com/forum/images/statusicon/post_liked...') !important; }

Koden sket ner sig med alla klasserna, så jag kortade av det.

Åh, snitsigt!
Jag tar och lägger till det som ett tillägg "Det-var-bättre-förr-clockers", om det är okej? ^^

Och visst är det kul med alla klasserna? x) Labyrint av rang

Permalänk
Skrivet av Blargmode:

Åh, snitsigt!
Jag tar och lägger till det som ett tillägg "Det-var-bättre-förr-clockers", om det är okej? ^^

Och visst är det kul med alla klasserna? x) Labyrint av rang

Hehe, gör så!

Jadu,. alla dessa klasser gör mig snurrig

Visa signatur
Permalänk
Entusiast
Skrivet av m4gnify:

Skrivet av Kebabhyvlarn:

Nu finns det ett tillägg under spoilern "Tillägg" i mainposten med en style som ger dig orangea headers på både TS inlägg och gillade inlägg. Även stjärnan är tillbaka.

"Det-var-bättre-förr-clockers kallar jag det" ^^

Ska ge mig på blåa headers för TS efter maten

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blargmode:

Nu finns det ett tillägg under spoilern "Tillägg" i mainposten med en style som ger dig orangea headers på både TS inlägg och gillade inlägg. Även stjärnan är tillbaka.

"Det-var-bättre-förr-clockers kallar jag det" ^^

Ska ge mig på blåa headers för TS efter maten

tackar Men tror jag håller mig till det nya med gröna bars. Man vänjer sig nog snart, så mycket som man hänger här

Permalänk

Blev ju dock lite fult med den stjärnan mot den gröna bakgrunden

Man kanske skulle ändra lite på dem?
Typ något sådant här:

Liiiiite ljusare

Jag hoppas att Sweclockers ändrar sina gif-ikoner när nästa version kommer

Visa signatur
Permalänk

Jag har testat lite och gjorde lite fix som jag tycker passar bättre, säg gärna vad ni tycker.

Det som jag har ändrat på än så länge är:
Bakgrunden (#111 istället för #000)
Meny bakgrunden
Fonten: Open-Sans

Bakgrunden är en aning ljusare än vad ts visade.
Det jag använder mig utav finns här. Den är baserad på TS men har ändrat bakgrunden och lagt till en annan font.

Bild och länkarna finns här

@import url('http://fil3n.se/swec-skum-tomte.css');
@import url('http://fonts.googleapis.com/css?family=Open+Sans');

Dold text

Vad tycker ni?

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Skum-tomte:

Jag har testat lite och gjorde lite fix som jag tycker passar bättre, säg gärna vad ni tycker.

Det som jag har ändrat på än så länge är:
Bakgrunden (#111 istället för #000)
Meny bakgrunden
Fonten: Open-Sans

Bakgrunden är en aning ljusare än vad ts visade.
Det jag använder mig utav finns här. Den är baserad på TS men har ändrat bakgrunden och lagt till en annan font.

Bild och länkarna finns här

Vad tycker ni?

Kan inte påstå att jag ser någon nämnvärd skillnad
Men du säger att du har ändrat bakgrunden från svart? Den är inte svart i mitt tema, den har en bakgrundsbild som är mörkgrå och kornig precis som i det mörka temat som hänger med Magic actions till Youtube.

Så om den är svart så har nog något blivit knas hos dig

Permalänk

varför lägger inte du till detta tema på stylish så kan man bara installera med ett klick, finns ju några men.. http://userstyles.org/styles/browse/sweclockers

Visa signatur

Ryzen 9950X3D [Cools with EKWB 2x 360mm XE/SE] | Asus Extreme X670E | ASUS RTX 5090 Astral LC Alphacool WB | Corsair HX1500i | G.Skill Neo 64GB 6000MHz (2x32GB) | 9100 PRO 8TB Gen 5 NVME | MP700 2TB Gen 5 NVME | Qnap NAS: 4x1TB NVME Raid 0 - 4x24TB Raid 10 (+Backblaze Backup) | LianLi O11 Dynamic XL | Main Screen: Samsung Oled G9 240Hz 49" Ultra-Wide | AUX: LG IPS7 27" (x2) | LG CX 55" G-sync | 10 Gbit/s ISP (Bahnhof) Connection | Copyright©1996-2025 RaW-D-Coy Inc.™ All rights reserved ®

Permalänk
Skrivet av Blargmode:

Kan inte påstå att jag ser någon nämnvärd skillnad
Men du säger att du har ändrat bakgrunden från svart? Den är inte svart i mitt tema, den har en bakgrundsbild som är mörkgrå och kornig precis som i det mörka temat som hänger med Magic actions till Youtube.

Så om den är svart så har nog något blivit knas hos dig

http://blargmode.se/files/sweclockers_dark_theme/images/grain...

Har en bakgrund med opacity på och sen har jag ändrat bakgrundsfärgen. Det är en liten skillnad. Har en bakgrundsbild med opacity på och sen har jag ändrat bakgrundsfärgen. Det är en liten skillnad. Jag märkte en skillnad. Det var lite fix som jag störde mig på och ville dela med mig utav bara.

Permalänk

Har en bakgrundsbild med opacity på och sen har jag ändrat bakgrundsfärgen. Det är en liten skillnad. Jag märkte en skillnad.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Skum-tomte:

Har en bakgrund med opacity på och sen har jag ändrat bakgrundsfärgen. Det är en liten skillnad. Har en bakgrundsbild med opacity på och sen har jag ändrat bakgrundsfärgen. Det är en liten skillnad. Jag märkte en skillnad. Det var lite fix som jag störde mig på och ville dela med mig utav bara.

Du får självklart dela med dig ^^ Och jag måste säga, ju mer jag tittar på din version av menyn ju mer gillar jag den. Den är lite mer clean

Permalänk
Skrivet av Blargmode:

Du får självklart dela med dig ^^ Och jag måste säga, ju mer jag tittar på din version av menyn ju mer gillar jag den. Den är lite mer clean

Ja det tycker jag med, den är lite skönare än den andra

EDIT: Kolla här så ser du skillnad

Dold text
Permalänk
Medlem

Tack, tack och åter supertack. Otroligt vackert alla timmar på dygnet, alla dagar i veckan.

Visa signatur

Ducky shine 4
Ducky mini PBT caps