Permalänk
Medlem

Asus rt-56u

Hej alla
Köpte en asus rt-56u idag och kopplade den till comhem routern inga problem där.
Nu behöver jag dock justerar lite inställningar men kan omöjligtb kom in på admin sida?
Testa över wifi och med kabel? någon ide vad som är fel?

Permalänk
Medlem

Testa skriva in 192.168.1.1 i addressfältet. det brukar vara "admin" som användarnamn och "password" som lösenord.

Visa signatur

Intel i5 2500k @ 4.5GHz • MSI Z68A-GD65 • Asus GTX 580 DirectCU ll 930/2100 1.125v • Corsair Vengeance 16GB • Kingston HyperX 120GB SSD • WD 1TB • Corsair H80 • Corsair HX 1050W • Cooler Master HAF X

Permalänk
Medlem

denna routern har, som default, "admin" som både användare och lösen

Visa signatur

Intel Skylake 6700k / Corsair DDR4 16GB 2666mhz / Sapphire Radeon 390x 8GB / Samsung 850 Evo SSD´s 500+250 / Corsair 100i GTX cooling / Asus Maximus VIII Hero / Evga G2 850w / Lian-Li PC-O7SX

Permalänk
Medlem
Skrivet av RageFace:

Testa skriva in 192.168.1.1 i addressfältet. det brukar vara "admin" som användarnamn och "password" som lösenord.

ja jo det vet jag redan men den står bara och tuggar kommer inte till inlogget

Permalänk
Medlem

Jag kom inte heller in (iofs var mitt återlämnat och prisnedsatt i butiken, och kanske hade lösen ändrats).
Men jag resetade (återställde) den så att jag kunde skriva admin / admin.
Testa det om inget annat funkar.

För säkerhets skull brukar jag alltid koppla ur alla kablar och starta om datorn för att det verkligen ska bli återställt.

Förresten - kör du med kabel eller trådlöst?
Om du ska köra trådlöst sen så använd kabel när du installerar.

Permalänk
Medlem

Eller kör med skivan. Det funkade bäst första gången.