Permalänk
Medlem

Oväntat dålig hastighet - wifi

Hej!

Precis hemkommen till ett helt ny installerat internet-uttag. Med mig har jag en Linksys EA3500 Dual Band N750.

Packar upp grejerna och stoppar i cd-skivan som medföljer för konfiguration. tick tack tick tack, - succsess!

So far so good, får ut 69mbit på ett 70 abonnemang med kabel ansluten, ''

Jag kan dock knappt tro mina ögon när jag kör ytterligare ett test utan kabel, då jag endast får ut mellan 0,6 - 2~ mbit! (???)

Det är en veckas gammal ACER Aspire E1-571, med i5 proc

Acer Nplify 802.11 b/g/n

Broadcom 802.11n Network Adapter
Broadcom Netlink Gigabit ethernet
Microsoft Kernel Debug Network adapter

Kanal och kanalbredd är ställda på automatisk i routern

dator nr 2 landar mellan 15-25
Iphone-maxar
Android-maxar

Kommentarer på detta?

Tusen tack på förhand

Permalänk
Medlem
Skrivet av yomen:

Hej!

Precis hemkommen till ett helt ny installerat internet-uttag. Med mig har jag en Linksys EA3500 Dual Band N750.

Packar upp grejerna och stoppar i cd-skivan som medföljer för konfiguration. tick tack tick tack, - succsess!

Jag kan dock knappt tro mina ögon när jag kör ytterligare ett test utan kabel, då jag endast får ut mellan 0,6 - 2~ mbit! (???)

Acer Nplify 802.11 b/g/n

Iphone-maxar
Android-maxar

Kommentarer på detta?

Tusen tack på förhand

Hur är det med drivisarna? har du provat installera dom? har du annars provat att ominstallera dom?

Permalänk
Medlem

Vilka är det du tänker på?

Jag tänker att datorn är så pass ny, så att de borde vara up to date.

Edit:

Datorn sa till mig att drivrutinerna var uppdaterade, men efter lite eget letande på nätet upptäkte jag att fallet visst inte var så.

fan så sjukt

Nu mäter jag iallafall runt 40mbit och det tycker jag är ett hyffsat godkänt resultat trådlöst.

!

Permalänk
Medlem
Skrivet av yomen:

Vilka är det du tänker på?

Jag tänker att datorn är så pass ny, så att de borde vara up to date.

Förlåt att jag var otydlig. Jag menar laptopen. Den är ny men bara för det behöver inte alla drivrutiner vara nere. Tycker du bör titta in på det

Permalänk
Medlem

att ha senaste firmwaren till routern brukar hjälpa ibland. Kör du wifi med dubbla frekvenser ? tänk på att avståndet mellan dator och router spelar stor roll om du använder wifi över 5Ghz bandet.

Visa signatur

Intel Skylake 6700k / Corsair DDR4 16GB 2666mhz / Sapphire Radeon 390x 8GB / Samsung 850 Evo SSD´s 500+250 / Corsair 100i GTX cooling / Asus Maximus VIII Hero / Evga G2 850w / Lian-Li PC-O7SX

Permalänk
Skrivet av yomen:

Hej!

Acer Nplify 802.11 b/g/n

Iphone-maxar
Android-maxar

Kommentarer på detta?

Tusen tack på förhand

samma här minsäger 0% typ hela tiden men har fortfarande 30ping på tyska servrar no problem

Visa signatur

Vi börjar med grunden. -MnM A.K.A Mulle Meck