Permalänk

Ny skärm, kass FPS

Är tokdesperat

Köpte idag en ny skärm (Asus VG248QE 144HZ), bytte upp mig från en Samsung SyncMaster 2233RZ.

Till problemet, får 144 hz på skärmen i windows och i spel (I detta fallet WoW), Men FPSen har gått ner från tidigare 120-150 till limmat på 20-25 FPS.
Även om jag kollar in i en vägg eller drar ner upplösning/kvalitén rör sig inte FPSen, kollat runt lite i forum och sett att folk har haft liknande problem men jag har inte sett någon lösning ännu.
Drivrutiner är sweepade och nyinstallerade up to date

Allting fungerade innan jag bytte till nya skärmen, testade även den gamla skärmen igen efter detta och problemet är nu på den skärmen också.

Ingen som stött på liknande problem eller har nån idé om vad det kan vara?
Geforce GTX660TI Intel(R) Core(TM) i5 CPU 760 @ 2.80GHz 12 gig RAM

Tacksam för alla svar och ideér!

Den som får det och fungera kan få en rimlig belöning

Permalänk
Medlem

Kass fps?

Visa signatur

Ducky shine 4
Ducky mini PBT caps

Permalänk
Medlem

Hittade följande efter en snabb googling:

Citat:

I have increased my fps by changing the "Standard 3D Setting" to optimal quality instead of optimal performance in Catalyst Control Center. Get now around the 80 fps now

Citat:

I had the same problem and am running 2 ati 5770s i fixed it by changing the settings in ccc panel i found it mainly to be the catalyst A.I setting which ive now set to performance and af which set to use app settings,the majority of the time get between 150 - 220+ fps,

https://www.lfsforum.net/showthread.php?t=74697

Testat olika sådana lägen?

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk

Provade allt det där, överlät datorn till en polare så var det fixad efter ett par timmars gnuggande av tänder. Tack ändå gott folk!

Permalänk
Medlem

Du har ingen aning om hur han fixade problemet och vill skriva ut det i tråden? Det kan hjälpa andra som får samma problem som dig och söker.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.