USB minne tar inte filer på över 2 GB

Permalänk
Medlem

USB minne tar inte filer på över 2 GB

Hej!
Jag fick ett usb minne på 16 GB med min skärm som jag köpte på inet (Lacie key nånting). Filsystemet är FAT32 och minnet vill inte ta STORA enstaka filer (.iso). Den största .iso jag har prövat med är på 2 GB men när jag kliver upp till omkring 5 GB så säger windows
http://i.imgur.com/8JPR0PF.png
Självklart är minnet helt tomt och defraggler säger att det finns 14,9 GB kvar.
Jag har redan prövat att wipe:a med CCleaner 2 gånger tror jag.
Om någon här har en aning om vad som kan vara problemet, tell me please. För jag vill kunna föra över stora filer.
//obolla

Visa signatur

Ducky shine 4
Ducky mini PBT caps

Permalänk
Medlem

Filsystemet måste konverteras till NTFS. Sök på Kommandotolken.

Skriv "convert e: /fs:ntfs" där e: är bokstaven på USB-minnet så konverteras filsystemet till ntfs.

Visa signatur

5900X | Gigabyte X570 | NH-U14S | 32 GB @3200 DDR4
RTX 4060 | RMx 650W | Dell U2415 UltraSharp

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superlight:

Filsystemet måste konverteras till NTFS. Sök på Kommandotolken.

Skriv "convert e: /fs:ntfs" där e: är bokstaven på USB-minnet så konverteras filsystemet till ntfs.

Tack så mycket

Visa signatur

Ducky shine 4
Ducky mini PBT caps

Permalänk
Skrivet av Obolla:

Hej!
Jag fick ett usb minne på 16 GB med min skärm som jag köpte på inet (Lacie key nånting). Filsystemet är FAT32 och minnet vill inte ta STORA enstaka filer (.iso). Den största .iso jag har prövat med är på 2 GB men när jag kliver upp till omkring 5 GB så säger windows
Om någon här har en aning om vad som kan vara problemet, tell me please. För jag vill kunna föra över stora filer.
//obolla

höger klicka på E: välj formatera > välj NTFS ... klart

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonatan80:

Mycket roligare i cmd men tack iaf

Visa signatur

Ducky shine 4
Ducky mini PBT caps

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av jonatan80:

Skrivet av Obolla:

Mycket roligare i cmd men tack iaf

Dessutom konverterar den bara filsystemet, formaterar man i "Den här datorn" försvinner allt på minnet. Väldigt enkelt att göra nåt åt men iaf.

Permalänk
Skrivet av Obolla:

Hej!
//obolla

Om man vill ha filer större än eller lika med 4 GB på sitt USB-minne måste man byta filsystem som andra sagt här...

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Rekordmedlem

Exfat kan vara ett bättre val på ett usbminne, ntfs är dåligt anpassat för flashminnen och sliter betydligt mer på dem och exfat tillåter stora filer men skippar journalföringen som ger extra skrivningar på minnet.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Exfat kan vara ett bättre val på ett usbminne, ntfs är dåligt anpassat för flashminnen och sliter betydligt mer på dem och exfat tillåter stora filer men skippar journalföringen som ger extra skrivningar på minnet.

EXFAT stöds visserligen inte på Linux, men stöds på fler 'portabla' enheter, och fungerar bättre i Mac OS.