Permalänk

Är det någon skillnad på Elgigantens Y500 och Webbhallens?

Permalänk

Hej, jag har nyligen köpt en y500 och har stött på lite problem med grafikkorten. När jag slår av SLI och kör på ett grafikkort flyter allt på hur bra som helst, men med SLI påslaget börjar det antingen flimra eller lagga. I Guild Wars 2 fick jag dubbelt så hög fps med SLI aktiverat, men det gick flimrande vågor över skärmen. I Dota 2 laggar hela spelet fruktansvärt med SLI aktiverat. Jag har provat med flera olika drivrutiner, annars har jag inte ändrat någonting i datorn. För tillfället har jag 314,07. Är det någon konfiguration som behöver göras som jag missat, eller kan det vara något fel? Tilläggas bör att jag inte är särskilt hajj på datorer och aldrig haft dubbla grafikkort förr så jag vore väldigt tacksam för hjälp. Jag har också provat LoL, Skyrim och Hon och alla laggar med SLI.

Permalänk
Skrivet av cklein:

Ja fast operativsystemet är inte installerat på ssd:n

Jo jag vet men nu är det väl möjligt om man har tillgång till 30GB SSD istället för 16GB?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MarcusSWE87:

Är det någon skillnad på Elgigantens Y500 och Webbhallens?

Modellbeteckningen såg jag var annorlunda mot webhallens. Verkar som att Elgiganten har den nyare i lager.

Samt att den är en femhundring billigare!

Har beställt en nu!

Visa signatur

c:\spel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Amazonite:

Jo jag vet men nu är det väl möjligt om man har tillgång till 30GB SSD istället för 16GB?

Absolut, det kanske man skulle testat om det går smärtfritt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lordgurkis:

Hej, jag har nyligen köpt en y500 och har stött på lite problem med grafikkorten. När jag slår av SLI och kör på ett grafikkort flyter allt på hur bra som helst, men med SLI påslaget börjar det antingen flimra eller lagga. I Guild Wars 2 fick jag dubbelt så hög fps med SLI aktiverat, men det gick flimrande vågor över skärmen. I Dota 2 laggar hela spelet fruktansvärt med SLI aktiverat. Jag har provat med flera olika drivrutiner, annars har jag inte ändrat någonting i datorn. För tillfället har jag 314,07. Är det någon konfiguration som behöver göras som jag missat, eller kan det vara något fel? Tilläggas bör att jag inte är särskilt hajj på datorer och aldrig haft dubbla grafikkort förr så jag vore väldigt tacksam för hjälp. Jag har också provat LoL, Skyrim och Hon och alla laggar med SLI.

314.07 är skräp, avinstallera, kör en sweep, installera 310.90

Det funkar för mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av cklein:

Absolut, det kanske man skulle testat om det går smärtfritt.

Tror det är bättre att låta windows använda den som cache enhet för dom filer som används ofta fortfarande?

Visa signatur

c:\spel

Permalänk

Vilken driver sweeper borde jag använda med windows 8? De jag hittar verkar lite suspekta

Permalänk
Medlem
Skrivet av lordgurkis:

Vilken driver sweeper borde jag använda med windows 8? De jag hittar verkar lite suspekta

Tror jag hade 3.2

Permalänk

Det fungerade Haha, jag hade nästan gett upp hoppet och var på väg att lämna in skiten. Nu flyter det på hur fint som helst! Tack som fan mannen, detta gjorde min vecka! (Ja, så länge har jag klyddat med det, jag lider kanske av en mindre datorretardation)

Permalänk
Medlem
Skrivet av lordgurkis:

Det fungerade Haha, jag hade nästan gett upp hoppet och var på väg att lämna in skiten. Nu flyter det på hur fint som helst! Tack som fan mannen, detta gjorde min vecka! (Ja, så länge har jag klyddat med det, jag lider kanske av en mindre datorretardation)

Haha gött att det löste sig, ja var också jävligt frustrerad innan jag märkte att den enda drivern som funkar bäst är 310.90.

Permalänk
Medlem

Jag köpte http://www.inet.se/produkt/1969592/msi-ge60-15-fullhd här om dagen men jag funderar på att lämna tillbaka den och beställa en Y500 istället då jag tycker msi:n är lite väl plastig.
Hur är Lenovon i byggkvaliten?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av thexps:

Jag köpte http://www.inet.se/produkt/1969592/msi-ge60-15-fullhd här om dagen men jag funderar på att lämna tillbaka den och beställa en Y500 istället då jag tycker msi:n är lite väl plastig.

Beror på vad man uppskattar. Lenovon känns förhållandevis rejäl. Dock tycker jag att den är lite väl böjbar så att säga, alltså att det går att bända lite för mycket på chassit. (Jag är skadad av Linus Tech Tips) Annnars är den en fröjd kvalitetsmässigt. Jag älskar tangentbordet och skärmen.

Visa signatur

Bitfenix Shanobi Red. CPU: i5 4690K GPU: EVGA 970 Ram: 8GB 1600mhz. Lagring: Hyper X 256GB SSDSmartphone: Xperia Z3Macbook Pro Retina Late 2013

Permalänk
Skrivet av thexps:

Har för mig att Inet inte har ångerrätt på laptops om den är använd.

Lenovo är kraftfullare en GE60
Om du vill ha en MSI med mindre plast så är GT serien bättre med sitt aluminium skal.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gröngås:

Beror på vad man uppskattar. Lenovon känns förhållandevis rejäl. Dock tycker jag att den är lite väl böjbar så att säga, alltså att det går att bända lite för mycket på chassit. (Jag är skadad av Linus Tech Tips) Annnars är den en fröjd kvalitetsmässigt. Jag älskar tangentbordet och skärmen.

Hur är en ljudmässigt? Låter fläkten mycket idle och full load?
Skärmen och tagentbordet är riktigt bra på MSI:n också faktiskt, tagentbordet är ett steelseries om de nu gör någon skillnad. Men skönt är det.
Sen är ju datorn något mindre än sina konkurrenter, anledningen till jag valde den.

Det är som sagt det väldigt plastiga chassit som jag retar mig på.

Permalänk
Medlem

Hittar ingen information om ångerrätt på webbhallens hemsida nån som vet om de har någon?

Visa signatur

Lenovo y500 |....

Permalänk
Permalänk

Fick mail av Alina idag, min dator är nu på väg hem igen

Visa signatur

Bitfenix Shanobi Red. CPU: i5 4690K GPU: EVGA 970 Ram: 8GB 1600mhz. Lagring: Hyper X 256GB SSDSmartphone: Xperia Z3Macbook Pro Retina Late 2013

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gröngås:

Fick mail av Alina idag, min dator är nu på väg hem igen

Hur lång tid tog det? Skickade nyligen in min till Webhallen

Permalänk
Skrivet av Nirneath:

Hur lång tid tog det? Skickade nyligen in min till Webhallen

Alina valde att byta ut min, därför tog det bara en vecka. De flesta säger att lagningen tar ungefär 4-6 veckor.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gröngås:

Alina valde att byta ut min, därför tog det bara en vecka. De flesta säger att lagningen tar ungefär 4-6 veckor.

Ibland har man tur, jag får väl vänta ett tag då

Permalänk
Medlem

Tänkte införskaffa Lenovon imorgon.
Är de någon ägare av datorn som kan motivera varför man inte ska köpa den?
Att lägga till 2000 och få en dator med 7970m skulle jag också kunna tänka mig men lenovon känns väldigt prisvärd.

Det jag är ute efter är igentligen bara bra byggkvalitet och möjlighet att spela nya spel på minst medium inställningar.

Ps. Kommer sälja min stationära i sign. Men om någon vill byta sin lenovo mot min så går de också bra. Pm. Om du är sugen.

Permalänk
Medlem

Hej,

Tänkte kolla med er om touchpad problemet som verkar finnas, har ni upplevt detta? Var inne på elgiganten idag men dem hade inte modellen inne och beställningen tar 1 månad hos dem.

Vad tycker ni om datorn nu när ni har haft den?

Jag pluggar och vill ha en tyst bärbar under lektioner när jag skriver i word samt kunna spela lite dock så är det OK att det hör lite då, vad säger ni om fläkt ljudet?

Visa signatur

Chassi: Fractal R6, Intel 8700K, SSD 2 x 256GB , Asus Z370-F, MSI RTX 3080 Trio X , 16GB Vengeance ,Corsair HX 750w, G900, G35 & G19 & Acer XB271Hu.
Inet.se fraktfritt

Permalänk
Medlem

Jag köpte datorn igår och är supernöjd med det jag använder den till. Gaming, musik och browsing. Allting har fungerat klockrent och kör med 310.90-drivarna från nvidia som någon länkade i forumet tidigare.
Köpte den från webhallen och såg att tillverkningsdatumet var 27/11 2012 enl. kartongen vilket gjorde mej lite nervös då det är sagt att datorer tillverkade efter 28/11 inte ska ha problem med touchpad osv. Blev dock positivt överraskad när jag startade den och såg att det var synaptics touchpad installerad, phew!
Har kört GW2 och Dota2 och båda spelen flyter riktigt fint i högre grafikinställningar.
Har inte haft några problem med tangentbord, touchpad, skärm eller wlan. Kommer upp i 22mb/s på en 802.11g-router vilket är OK för det billiga skräpet jag har till router. Ska köpa en 802.11n-router och se om jag kan komma upp lite i hastighet då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baste:

Jag köpte datorn igår och är supernöjd med det jag använder den till. Gaming, musik och browsing. Allting har fungerat klockrent och kör med 310.90-drivarna från nvidia som någon länkade i forumet tidigare.
Köpte den från webhallen och såg att tillverkningsdatumet var 27/11 2012 enl. kartongen vilket gjorde mej lite nervös då det är sagt att datorer tillverkade efter 28/11 inte ska ha problem med touchpad osv. Blev dock positivt överraskad när jag startade den och såg att det var synaptics touchpad installerad, phew!
Har kört GW2 och Dota2 och båda spelen flyter riktigt fint i högre grafikinställningar.
Har inte haft några problem med tangentbord, touchpad, skärm eller wlan. Kommer upp i 22mb/s på en 802.11g-router vilket är OK för det billiga skräpet jag har till router. Ska köpa en 802.11n-router och se om jag kan komma upp lite i hastighet då.

Har den en 16GB eller 30GB SSD?

Visa signatur

Gammal dator och många servrar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av devour:

Har den en 16GB eller 30GB SSD?

Hade en D: som var på typ 22.8 GB och i den fanns 2 mappar tror jag. En som hette applications och en som hette driver. Vet ej om det är denna som används som cache men antar detdå isf. Har faktiskt inte kollat under diskhanteraren då jag tog för givet att det skulle va 16 och att denna ej skulle vara synlig under dator.
Har hittills antagit att D: var en bit partitionerad från mekaniska disken för att kunna återställa den med onekey-funktionen
Ska dubbelkolla detta när jag kommer hem.

Permalänk
Medlem

Hur är fläkt ljudet när man surfar? Kör en hp g6 nu men stör mig som fan på fläkten för den hörs även vid idle

Visa signatur

Chassi: Fractal R6, Intel 8700K, SSD 2 x 256GB , Asus Z370-F, MSI RTX 3080 Trio X , 16GB Vengeance ,Corsair HX 750w, G900, G35 & G19 & Acer XB271Hu.
Inet.se fraktfritt

Permalänk

Är verkligen sugen på denna, den enda anledningen till att jag inte köper den är skärmen, vill så gärna ha 17" skärm då jag vill göra om lite på kontoret, och då finns det inte plats för en stor extern skärm.

Finns det någon liknande burk med 17" skärm?

Har en 15" laptop just nu så vet precis hur stort det är.

Permalänk
Skrivet av Damir2d:

Hur är fläkt ljudet när man surfar? Kör en hp g6 nu men stör mig som fan på fläkten för den hörs även vid idle

den är väldigt tyst vid gaming, vid idle/surfning hörs knappt fläkten, så jag tror inte du blir missnöjd

har också en hp och den låter ju som ett jetplan när man spelar.

Permalänk
Medlem

Ok tack för all info, tänkte åka till malmö webhallen men dem hade 1 igår och slut idag typiskt. Någon som har uppgraderat garantin till next business day i hemmet? Tråkigt att behöva skicka in den ifall det blir fel. Ska vänta denna veckan och se om elgiganten får in den så kan man testa den och lämna tillbaka den ifall man inte blir nöjd.

Visa signatur

Inet.se fraktfritt