Muskampen 2025 är igång! Varje dag 19:00

Battlefield 3: End Game lanseras för PC

Permalänk
Medlem
Skrivet av bandite:

Jag tror inte DICE kan vinna över sina kritiker hur de än skulle göra. BF3 saknar BF-känslan säger ni. Jag håller inte med. Men hade de valt att göra en "upphottning" av BF2, då hade det hetat att de bara gjort en remake på 2:an. Sen får man inte glömma, även gamers åldras. Vissa spel som vi älskade förr, var de egentligen så bra som vi vill minnas? En bra parallell är MacGyver. Han var ju kung! Men se serien idag, med lite äldre ögon, mja, inte riktigt lika bra va?

Jag brukar svänga mig med ungefär samma argument varje gång det gnälls om något. Får ganska ofta mothugg men jag vidhåller ändå att det är precis såhär det är så det är skönt att se fler som är inne på samma tankebana.

BF3 hade dock, enligt min syn, kunnat bli ett mycket mer angenämt spel med vissa grundläggande modifieringar som både komplicerar, förenklar och skapar mer diversitet i gameplay.

Permalänk
Medlem

Trevlig, trevligt. Längtar dock till BC3, Mirror's Edge 2 eller en uppföljare till BF: 2142. BF3 är knappast roligt jämfört med tidigare titlar (enligt mig)

Permalänk

Kul för de som spelar BF3! Var rätt länge sen jag körde FPS faktiskt.

Visa signatur

Stationär Speldator: AMD Ryzen 7 5700 I AMD Radeon 6750 XT I W10
Stationär Extra: AMD Ryzen 7 2700 I AMD Radeon 270 X I Ubuntu 24.04.3
Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti I W11

Permalänk
Medlem

men vad fasiken håller di på med..?..häromdan laddade jag ned 6gig update och trodde det var Endgame, men i dag vart jag tvungen att ladda ned ytterligare 4gig...om den första nedladdningen var en Patch så måste det ha varit århundradets största.....
Men nu spelar jag i allafall.

Visa signatur

"quod est pretiosa hodie,cras sit questus magis pretiosa"
#positive thinking

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av bandite:

Jag tror inte DICE kan vinna över sina kritiker hur de än skulle göra. BF3 saknar BF-känslan säger ni. Jag håller inte med. Men hade de valt att göra en "upphottning" av BF2, då hade det hetat att de bara gjort en remake på 2:an. Sen får man inte glömma, även gamers åldras. Vissa spel som vi älskade förr, var de egentligen så bra som vi vill minnas? En bra parallell är MacGyver. Han var ju kung! Men se serien idag, med lite äldre ögon, mja, inte riktigt lika bra va?

hata inte på MacGyver! bästa serien någonsin! hehe

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Medlem

Är det någon som också fastnar på "Connecting" ? Har testat massor av servrar. Är det någon ny update som buggar eller? Behövde ni tanka något mer idag? Har förra veckans 6GB update.

Visa signatur

System #1 - Intel 6700K@4.8GHz + Corsair H110i PnP ~ ASUS ROG MAXIMUS VIII RANGER ~ 32GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2400MHz ~ 2x Gainward GeForce GTX 980 Ti 6GB 'GS' ~ 2x 512GB Samsung EVO 850 ~ Corsair RM1000W ~ Acer 27" Predator G-Sync XB271HU
System #2 - Intel 2500K@5.0GHz + Corsair H60+PnP ~ ASRock P67 Extreme4 ~ 16GB DDR3 ~ Gainward 980Ti 'GS' ~ BenQ 24" XL2430T ~ 2x512GB Samsung EVO 840 ~ 750W Corsair TX

Permalänk
Inaktiv

Vilket DLC var det som skulle innehålla stora banor? (blev dom stora?)

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon4992:

Armored kill. Och ja, jag tycker dom är rätt stora iaf

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-U12A Chromax/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li 217/Seasonic Vertex 850/ Wobkey Crush80
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fiio FT1

Permalänk

Bra valuta för pengarna tycker jag, 600+ timmar total speltid delat med min systerson nu. Kommer nog upp i 1000 timmar ännu innan andra spel tar över.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 870 EVO 1TB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av anon4992:

Skrivet av THEBADGUY:

Armored kill. Och ja, jag tycker dom är rätt stora iaf

AK är rätt trevligt, gillar Alborz mountains men en karta i de svenska skogarna skulle heller inte vara fel.

Permalänk
Skrivet av spinxen:

Är det någon som också fastnar på "Connecting" ? Har testat massor av servrar. Är det någon ny update som buggar eller? Behövde ni tanka något mer idag? Har förra veckans 6GB update.

ja det är en till uppdatering på lite över 4gb du måste göra först.

Visa signatur

Datorlåda:CaselabsMerlinSm8.Moderkort:MSI Z170a X Titanium.CPU:6700K.GPU:1080.RAM:32GB 3200mhz Corsair.PSU:EVGA G2850W.SSD:950 Pro RAID0,850evo.Kylning: Alphacool 360+480PP, Swiftech RES,EK block Cpu,Gpu,1D5.Tagentbord:Pok3r.Hörlurar:HD800s,ATH R70X+ Grace M9XX.Skärmar: Asus PG348Q.Datormus: Zowie FK1+.Matta:Qpad:UC90.Mic:Blue Jeti

Permalänk

Tänkte bara tillägga att Webhallen har ett medlemspris på Premium pc (fysisk) för 199kr för er som är intresserade! vet ej om man måste har "gold" som jag har men kolla ni som är fundersamma på att skaffa det.

Visa signatur

Datorlåda:CaselabsMerlinSm8.Moderkort:MSI Z170a X Titanium.CPU:6700K.GPU:1080.RAM:32GB 3200mhz Corsair.PSU:EVGA G2850W.SSD:950 Pro RAID0,850evo.Kylning: Alphacool 360+480PP, Swiftech RES,EK block Cpu,Gpu,1D5.Tagentbord:Pok3r.Hörlurar:HD800s,ATH R70X+ Grace M9XX.Skärmar: Asus PG348Q.Datormus: Zowie FK1+.Matta:Qpad:UC90.Mic:Blue Jeti

Permalänk
Medlem

Kostar även 220kr på Randyrun

Permalänk
Medlem

När jag läser i tråden här och på ett par andra ställen ser jag att det är ett antal personer som gnäller över BF3. Personligen tycker jag att det är kanonbra.

Ja, jag har nött hundratals timmar med varje BF som släppts (med undantag för BC1 som bara släpptes till konsol, BF:Vietnam som jag aldrig riktigt fastnade för samt Vietnam DLC:et till BC2 som "inte var min kopp te"). Den mod jag spelade mest till BF:1942 var Desert Combat, även om jag testade det där 'Sverige vs Norge' och 'Star Wars' också (de var inget vidare).

Jag hade gärna sett att nästa BF blev antingen WW2 eller något i stil med BF:2142, men så ser det inte ut att bli. Istället verkar det åter bli nutid, liksom i den nuvarande versionen, vilket säkert inte kommer att vara dåligt det heller.

Jag älskar mina Battlefield-spel och är stolt över att säga att jag är en DICE-fanboy av rang. Jag har passerat 30-strecket för ett par år sedan och "när jag var ung" jag spelade faktiskt Digital Illusions pinball-spel på min Amiga 1200.

Även om jag får medge att jag var lite avigt inställd till det här med Battlelog till en början, tycker jag att plattformen är riktigt funktionell samtidigt som den har presterat klart över förväntan. Jag hoppas på att det blir något liknande till BF4.

Och till er då som gastar ur er saker som att BF är samma sak som alla andra skjutarspel får jag lov att påstå att ni har fel. Jag har aldrig riktigt gillat MW, COD eller CS - så någon skillnad är där allt. Vill jag lira riktigt taktiskt och (nära) realistiskt spelar jag istället Arma.

Battlefield har alltid varit bra och jag tycker att BF3 är det bästa spelet i serien hittills.

Edit: Kom på att jag glömde bort att nämna tre titlar. Dels handlar det om BF:1943 som bara släpptes till konsoll (?) och det där Free2Play-tjaffset. De två spelen har jag lirat max 30 minuter sammanlagt. Så visst, allt är inte bra men det mesta är det. Det tredje jag inte nämnde tidigare är BF:Heroes som jag tycker var ganska roligt även om det är långt ifrån vad jag förväntar mig av ett BF-spel.

Sedan kan ju var man och kvinna själv välja vad de vill spela. Sluta gnäll så förbaskat mycket och spela något annat istället om det är så väldans dåligt alltihopa.

Permalänk
Medlem

fortfarande inget som är som 1942, inte ens bf2 var lika bra som 1942!!!!

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|Fedora Srv VM Host: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem

BF3 är bra!!!! Synd på alla fuskare som gör att man inte spelar lika ofta längre!

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|Fedora Srv VM Host: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk

BF2 var episkt bra med känslan, men om man inte lägger krut på att jämföra så tycker jag att BF3 är minst lika bra på alla plan utom grafiken...där är den överlägsen.
Hade också svårt för ett nytt BF men man behöver ju inte spela alla banor om man inte vill. Somnågon tidigare skrev så är det valfritt att spela spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon34034:

Om man bara äger orginalet av BF3 då finns knappt några servrar att spela på, de som finns har dålig ping och / eller få spelare.
Det är tråkigt.

Skojar du?... Jag spelar bara "originalet" finns massor av banor som har grymt bra Ping och är så gott som fulla med folk...

Permalänk
Medlem
Skrivet av spinxen:

gå in på Origin högerklicka ditt BF3 klicka på "visa speldetaljer", ladda ned senaste DLC'n sen kan du spela...nedladdningen är på 4gig

Visa signatur

"quod est pretiosa hodie,cras sit questus magis pretiosa"
#positive thinking

Permalänk
Medlem
Skrivet av WDac:

BF3 är bra!!!! Synd på alla fuskare som gör att man inte spelar lika ofta längre!

Jag har faktiskt inte mött en enda fuskare på ett halvår nu i BF3. Dock är det många som kallar mig fuskare

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Paprikan:

Skojar du?... Jag spelar bara "originalet" finns massor av banor som har grymt bra Ping och är så gott som fulla med folk...

Jag önskar att jag skämtade.. installerade det på nytt och testade någon för månad sedan. Ett fåtal servrar i norden.. resten av EU pingar jag dåligt mot. Trist att man skall behöva expansioner för att njuta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WDac:

Har inte mött en fuskare på aslänge, dock väldigt många som klagar på att folk "fuskar" för att dom är bättre än vad dom själva är, händer mig dagligen... Det är allt från cheater till hacker man blir kallad ... detta är originalet "Axelind reported, hacker" men dom reportar mig aldrig...Men dom små p12orna hotar och det är kul men samtidigt jobbigt...

Permalänk
Medlem

Någon som vet var man köper Premium billigast i dagläget ?

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk
Medlem

Ska bli kul att testa.

Men jag tror jag struntar i det idag! Känner jag EA rätt så kommer origin krasch lagom tills ungarna sover och man kan spela... bättre att vänta tills imorrn än att sitta och sitta och svära ett par timmar vid datorn.

Sista expansion...fast nu hoppas jag på BF3 SF som jag gärna skulle betala ytterligare för

Visa signatur

NZXT H2 Vit| i7 2600 + Hyper 212 | Fractal Design Newton R2 650W | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | G.Skill Ripjaws X 2x4GB | SSD A-Data 511 120 GB | 1TB WD Caviar Blue | Gigabyte GTX670 Windforce 3X OC | 2 x DVD | Corsair Vengeance K60 & Razer Imperator & Steelseries Siberia V2 USB

Permalänk

Syns på Swec-servern ikväll!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i73820 | P9X79 PRO| Intel 330 120gb | 16gb Corsair 1600 | GTX680OC | Antec P280 |

Permalänk
Medlem

CTF var riktigt kul faktiskt. Lär bli totalt kaos med 64 spelare dock.

Visa signatur

1800x @ 4,025GHz @ 1,2875V, Noctua NH D15 AM4, 2x8Gb G-Skill Flare X 3200 MHz CL 14,14,14,37 MSI 1070 Gaming-X 8 GB, 8GB RAM, Slaktad Seagatedisk på 4TB, Define R3, Corsair TX V2 750 W

Lenovo Yoga 2 Pro, i7, 8GB, 256GB

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon34034:

Jag önskar att jag skämtade.. installerade det på nytt och testade någon för månad sedan. Ett fåtal servrar i norden.. resten av EU pingar jag dåligt mot. Trist att man skall behöva expansioner för att njuta.

nej, finns massvis

Permalänk
Medlem

På min födelsedag och allt! <3

Visa signatur

Cpu: AMD Ryzen 5 5600x @4.85Ghz
Gpu: Acer Nitro Rx 7700 XT
Ram: Kingston Fury 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz
Lagring: WD Green SN350 2TB M.2 SSD
Psu: Corsair RM750e Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon34034:

Vad konstigt... Jag hittar alltid fulla servrar och många med bra Ping.. Alla EU servrar har jag bra Ping i... Men börjar tröttna på banorna nu... Kör dessutom 80% Nashra Canales... Hehe

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

AK är rätt trevligt, gillar Alborz mountains men en karta i de svenska skogarna skulle heller inte vara fel.

Den ena nya kartan påminner lite om de svenska skogarna.

Visa signatur

[Jonsbo TK-2 Svart] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i5 9600K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB RS DDR4 32GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Rog Strix Z370-F] [ASUS RTX 4070 12GB ProArt OC] [C:Samsung 970 EvVO Plus 1TB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]