behöver hjälp med att modda in min nya hdd [bilder]

Permalänk
Medlem

behöver hjälp med att modda in min nya hdd [bilder]

http://home.no/atrask/DSC00641.JPG
----
http://home.no/atrask/DSC00638.JPG

Fick en 60gs hdd till julen. Tyvärr glömde jag att jag inte hade något utrymme för en ny hdd. Så jag hade tänkt modda in den istället för att ge tillbaks den. Hade en ide om att ta bort floppyn. En annan ide var att ha den löst i burken. Det lär ju finnas bättre ideér.

Permalänk
Medlem

Under den befintliga hdd-vaggan mha spikband eller släng ut floppyn.

Visa signatur

Var snälla mot varandra och snåla inte på nätaggregatet.

Permalänk
Medlem

testa minska ner bilderna lite, så man får en liten mer överskådlig blick över vad det är....nästa gång.

ja tycker du ska fästa med spikband... lättast

Permalänk

Gaffatejp

Visa signatur

Jag har inte längre en Opel..

Permalänk
Medlem

har du en ledig 5.25 plats? ser inte riktigt på bilderna. du kan du juh sätta den där. I en novibe eller någn anna sak

Permalänk
Avstängd

Du har ju fan gott om plats, ta bort floppy och sätt den där, eller lägg den på chassi-golvet... eller liggandes på fläktintagsskiten

Visa signatur

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Permalänk
Medlem

floppy ska du ju såklart inte ha ...men om du nu måste (och om den inte används ofta) så kan ju den ligga löst i chassit (istället för hd:n)

Permalänk

dina bilder fick min dator att krasha!
tag lite hänsyn till oss som sitter på sina småsyskons skrothögar!

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av totten
floppy ska du ju såklart inte ha ...men om du nu måste (och om den inte används ofta) så kan ju den ligga löst i chassit (istället för hd:n)

Precis, min floppy sitter kavr av gammal vana och ska snart ersättas av en liten 3.5" Rheobus. Floppy med kabel kan man plocka fram när det ska flashas bios eller något annat sunkigt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

En IBM, har en likadan låda i skrubben
Jag skulle förmodligen åkt till morfar och klippt till 2st plåtremsor och borrat hål samt skruvat fast dom på båda sidor där nuvarande hårddisken sitter.
Men nu vet jag ju inte om du har tillgång till just det hehe

Visa signatur

Lian-Li V600, Intel Core2 Duo E6400 2,13GHz, Asrock ConroeXFIRE-ESATA2, 1GB DDR2, nVidia 7600GS 256MB, Samsung Syncmaster 172X

Permalänk
Medlem

Man använder inte floppy.

EDIT: med mitt inlägg hoppas jag att du förstår att du ska kasta ut skiten, gärna i skallen på någon förbipasserande.

Visa signatur

Watt is power.

Permalänk
Medlem

Ok ideén med att slänga ut floppyn kan bli svår. Efter som jag märkte nu att hårddisken kommer inte få plats eftersom prolle fläkten är i vägen !

Permalänk
Medlem

Bort me prollefläkten då!

Visa signatur

Permalänk

Grymma bilder, vad är det för kamera?

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
NAS: Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Medlem

Kameran är en halv nya sony. Har moddat in en extra blixt och tagit bort den som man fick till, den var lite för klen. Så nu är den jävl*igt mkt starkare.

Permalänk

du kan ju alltid hänga upp hdd i gummisnoddar *smart*
skämtar bara lite... men skaffa lite extra plåt löd dit... o skruva fast.. osv borra lite..

Visa signatur

Bal-Sagoth | Ensiferum | Windir | Finntroll | Wintersun | Amon Amarth | Moonsorrow | Nazgûl

Permalänk
Medlem

Gör 4 hål i botten och skruva fast den där.

Permalänk
Avstängd

finns säkert bättre men den här var billigast på gtek.net : http://www.gtek.net/index.php?mode=item&id=62&session=86307b1... . läs, skruva på hddn och skruva in det i ett 5.25fack! det är kanske lite mer bättre än "du kan ju alltid hänga upp hdd i gummisnoddar" t ex

finns dyrare och mer dämpande såna

Edit: letade runt och hittade mera intressant!
Hårddisk monteringsbyglar 3,5" i 5,25" fack inkl. frontluckan. 29,00 Kr
ID : MF-410
finns på www.dataparadiset.com

Visa signatur

"Difficile est satiram non scribere." - It is difficult not to write satire. -Juvenal

Permalänk
Medlem

jag såg nån tutorial om hur man skulle sänka ljudet på sin hdd... då hade man den hängandes i nåt sorts gummi. den var då fastsatt under den där "vaggan" och tar därför ingen extra plats. Så låter ju hdd:n nästan inget alls då

Visa signatur

"en trevlig sak man skulle kunna göra med hans fru, det är om man malde ner henne till köttfärs, med salt och peppar och sånt där. Så gjorde man en 352 hamburgare av henne som man då gav till honom. För att då skulle ju inte han kunna äta upp dom.. ja för han är ju vegetarian. Det vore trevligt."

Permalänk
Medlem

Blir nog lättast att sätta fast den på bottnen.

Visa signatur

Jag vet att du inte kan, men om du hade kunnat hur hade du gjort då?

Permalänk
Medlem

Alla hans 2 (!) 5.25" platser är ju upptagna ser ni väl.

Lillebror har en liknande låda, där sitter den extra hårddisken inte fast alls, den står på högkant i lådan.
Den står faktiskt på ett grönt suddgummi så det inte skulle leva om så mycket, funkar kanon

Permalänk
Medlem

Byt chassie

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080]

Permalänk
Medlem

Min brossa har precis som Gurre, en disk som bara står på högkant, har stält den på en bit skumgummi så att inte disken skadas eller för massa ljud... det är bra om inte datorn skall flyttas, annars kan man ju bara binda upp den eller hänga den eller använda buntband...

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem

det är väll inge problem... bara å sätta dit ett nytt rack eller som nån åvan skrev sätt ditt spikband... du har ju mkt plats ... företaget måste ha vare stolpskott som bara la in två 3,5

Visa signatur

| Lian-Li PC75 | XP1700+@2,3GHz | 512MB DDR | PowerColor 9800Pro | 540GB |

Permalänk
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mus
det är väll inge problem... bara å sätta dit ett nytt rack eller som nån åvan skrev sätt ditt spikband... du har ju mkt plats ... företaget måste ha vare stolpskott som bara la in två 3,5

Företagsdatorer brukar inte ha mer platser än vad som behövs direkt

Visa signatur

Lian-Li V600, Intel Core2 Duo E6400 2,13GHz, Asrock ConroeXFIRE-ESATA2, 1GB DDR2, nVidia 7600GS 256MB, Samsung Syncmaster 172X

Permalänk

Jag hade också problem med att det inte fanns tillräckligt med platser i mitt gigantiska fulltower.
Lösningen var att borra hål i lite aluminiumbitar och fästa dem under ordinarie 3.5" hållare.
På så sätt blev det 4 nya platser under 3.5" hållaren. Fungerar alldeles ypperligt och kostade mig inte en krona då jag hade lite aluminiumplåt i farsans garage.

Visa signatur

"?"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av metalbast
du kan ju alltid hänga upp hdd i gummisnoddar *smart*
skämtar bara lite... men skaffa lite extra plåt löd dit... o skruva fast.. osv borra lite..

Inget fel på att ha hdd upphängd med gummisnoddar
Nöden har ingen lag heter det väl?
Är dock lite nervös över att det ska bli lite varmt o att snodden ska spricka
Bäst man lägger in en beställning på ett chassi snart

Permalänk
Visa signatur

"Det finns inget skäl till att någon skulle vilja ha en dator i sitt hem."
citat:Ken Olsen, Digital, 1977