Permalänk
Skrivet av fantomsmurfen:

Det där resultatet kan inte vara riktigt. Om du tittar längre ner i listan så ser du många som har scores på 11k-12k.

ja, men så står det skrivet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anoushiravan:

visar hur mkt du vet

Har du överklockat?

Visa signatur

| MSI B650 Tomahawk | Ryzen 7 9800X3D | ASUS RTX 3070 | 64GB DDR5 6000MHz | MSI MPG A1000G | Samsung 970 Evo M.2 1TB + 2x WD Black SN850X 2TB|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anoushiravan:

hur fick du det då?

Nvidias kort ger otroligt låga poäng i nya 3DMark, det är väl spel du ska spela inte 3DMark?

Visa signatur

AMD Ryzen 5 9600X :: AMD Radeon RX 9070 16GB :: Kingston FURY Beast 32GB 6000 MT/s CL30 :: Kingston Fury Renegade 1TB :: Kingston Fury Renegade 2TB :: MAG401QR

Permalänk

jag vill bara veta om det är fel på kortet eller inte. är det bara att acceptera? för när jag spelar crysis 3 på högsta så går det bra, men det kan lagga lite då o då. tänkte att det kanske beror på det. vet ej

Permalänk
Medlem
Skrivet av jika:

Yupp.. Seems perfectly legit!

Såg precis den scoren oxå.
Sedan har de ju i stort sett samma score på "grapichs" med ett eller två titan, skumt...

Visa signatur

Så blir det!

Permalänk
Skrivet av Kvickstick:

Nvidias kort ger otroligt låga poäng i nya 3DMark, det är väl spel du ska spela inte 3DMark?

ja men 3d mark visar ändå nästa generations grafik och man vill ju gärna att titan hänger med.

Permalänk
Skrivet av BrutalSwede:

Har du överklockat?

nej...vet faktiskt inte hur man överklockar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anoushiravan:

ja men 3d mark visar ändå nästa generations grafik och man vill ju gärna att titan hänger med.

Hänga med vad? Titan är ju det överlägset snabbaste singelgpu kortet som finns. Så vad ska det det hänga med?

Visa signatur

Så blir det!

Permalänk

ja jag vet....pinsamt. hur gör man?

Permalänk
Skrivet av Kern:

Hänga med vad? Titan är ju det överlägset snabbaste singelgpu kortet som finns. Så vad ska det det hänga med?

ja vi vet ju inte än vad bf4 kräver. blir lite orolig om det ska klara av bf4 om den inte klarar sista testet utan att lagga som den gör

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anoushiravan:

ja jag vet....pinsamt. hur gör man?

Om du menar överklockning så finns det hur många guider här på forumet som helst.
Det finns ingen bra quickfix om du ska lära dig grunderna ordentligt.
Så sök information och plugga, men var försiktig. Det är inga billiga saker du lirar med...

Visa signatur

Så blir det!

Permalänk
Skrivet av Kern:

Om du menar överklockning så finns det hur många guider här på forumet som helst.
Det finns ingen bra quickfix om du ska lära dig grunderna ordentligt.
Så sök information och plugga, men var försiktig. Det är inga billiga saker du lirar med...

ska man typ lödda m.m?

Permalänk
Medlem

jag fick 38000 tusen poäng på mitt 7970 ditt titan är nog skevt eller något. Killar när jag endå är här jag vill ha 42k poäng hur gör jag då? känner mig inte nöjd jag heller menar har jag slängt ut pengar på en sak som ger mig laggfritt i spel så vill jag ju givetvis att ett benchmark program vars poäng basis inte påverkar när jag spelar eller inte ska vara lite högre! tack på förhand

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anoushiravan:

ja vi vet ju inte än vad bf4 kräver. blir lite orolig om det ska klara av bf4 om den inte klarar sista testet utan att lagga som den gör

Du sitter ju med toppkortet!
I dagsläget finns ju inga andra alternativ om du inte ska köra med 2 kort.
Nej, chilla och njut av ditt underbara kort.
Är du osäker, leta fram fler tester och jämför.
Den testen som pratades om här verkar inte riktigt ok, eller hur.
Så sök fram några bra överklockningsguider och plugga på

Visa signatur

Så blir det!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anoushiravan:

ska man typ lödda m.m?

Precis, du ska löda dit några extra poäng !!!

Permalänk
Medlem

http://www.sweclockers.com/recension/16541-nvidia-geforce-gtx...
Tar ju 5 sekunder att inse att runt 10k är helt normalt för ett titan med CPU som kan hantera kortet.
Enda anledningen att byta ut det är om det inte är stabilt i grundinställningarna. Allt annat är överklockning och inget som täcks av gartanti eller bytesrätt.

36182.5 FPS i Graphics Test 2 är ju helt normalt och luktar inte...

Permalänk
Skrivet av intel&nvidia fan:

http://www.3dmark.com/fs/325602
för andra gg

Permalänk
Skrivet av Anoushiravan:

ja ,sorry såg den sen och tog bort mitt inlägg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anoushiravan:

visar hur mkt du vet

Visar hur mycket du vet, sure visst att man kan få 26K me 1 Titan....

Visa signatur

AMD R5 1600 3.2 GHz | Gigabyte AX370 Gaming K3 | Corsair Vengeance LP 2x8GB 3200MHz CL16 | Sapphire RX580 Nitro+ 8GB | Phanteks Eclipse P400S | 1x Samsung 970 EVO 500GB 1x WD 500GB | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anoushiravan:

ska man typ lödda m.m?

Hej!

Nej, du behöver inte löda någonting på kortet. Här finns en länk till en bra guide som du kan läsa på innan du börjar att testa dig fram!

Lycka till.

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem

ofta du får under 20k+, jag snittar runt 75k+

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anoushiravan:

Vilket bevisar att det tydligen går att fuska när det inte är möjligt att få 36000FPS på normal väg i GT2 så detta resultat är stor bluff och inget att ens använda som referens annat än fuskscore på ett kort.

Ärliga rekordet för ETT Titan men så var det ju i bench only utförande på extremkylning och inget för 24/7 eller längre stabilitet än testet i sig.
http://www.3dmark.com/fs/288002

Permalänk
Medlem

Jag hatar 1:a April...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gyhlen:

Du verkar vara en trevlig kille som alla vill hjälpa.. Vill man ha hjälp kanske man ska försöka vara lite trevlig också?

What he said.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anoushiravan:

jä,för dom här 2 resultaten under Detailed scored graphics test 2 så skall du see att något uppenbarligen än knas med ensamma kortet som fick höga poäng.

1 st kort

2 st kort
http://www.3dmark.com/fs/316493

som du ser ligger 2 kort ganska stadigt stabilt över 1 kort, men på graphics test 2 har antingen något gått väldigt fel när testet hämtat resultat eller så har personen fuskat på något vis

( 97 fps med 2 kort, 36182.5 med 1 ) inte helt legit där

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Medlem

De som toppar mätresultat är antagligen professionella som arbetar med att modifiera datorer för att maxa prestandan. Att du ska gå och köpa ett dyrt grafikkort och tro att du indirekt ska maxa en lista fungerar inte. Börja läs om överklockning kylning etc.

Sedan är det för mig ett mysterium att amatörer köper ett sådan dyrt grafikkort. Finns ju ingen anledning att köpa detta grafikkort till "normala" spel jämfört med de billigare grafikkorten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anoushiravan:

här http://www.3dmark.com/fs/325602

vet ej var du kollar men jag kollar på listan med single gpu

också överklockat på cpun samt gpu 3800 mhz är det väl inte original 4.8 ghz det når man nog inte så lätt med luftkylning om man nu inte sitter med deltafläktar på någon riktigt fet jäkel på 1 kg eller någon customloop med vattenkylning för bruk längre än en timme skulle jag tro eller så satt han det så högt bara för testets skull

Visa signatur

Ryzen 7 5700x3d, MSI B450 Tomahawk Max, 2x16 gb kingston reaper rgb 3600 mhz Gigabyte rtx 4060 ti Eagle OC och nätagg be quiet 700w SSD: 1 tb pny cs 900, 2x Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb, 1x Samsung PM9A1 1 tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laggzor:

jä,för dom här 2 resultaten under Detailed scored graphics test 2 så skall du see att något uppenbarligen än knas med ensamma kortet som fick höga poäng.

1 st kort

2 st kort
http://www.3dmark.com/fs/316493

som du ser ligger 2 kort ganska stadigt stabilt över 1 kort, men på graphics test 2 har antingen något gått väldigt fel när testet hämtat resultat eller så har personen fuskat på något vis

( 97 fps med 2 kort, 36182.5 med 1 ) inte helt legit där

lol såg det nyss jag med.
det är nog buggad drivrutin han kör med eller så fick han programmet och bugga ur så han egentligen körde på typ 640x480 och ganska låga details medans programmet tror det var maxat
han som körde med ett kort körde även utan ljud.

Visa signatur

Ryzen 7 5700x3d, MSI B450 Tomahawk Max, 2x16 gb kingston reaper rgb 3600 mhz Gigabyte rtx 4060 ti Eagle OC och nätagg be quiet 700w SSD: 1 tb pny cs 900, 2x Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb, 1x Samsung PM9A1 1 tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av plajton:

De som toppar mätresultat är antagligen professionella som arbetar med att modifiera datorer för att maxa prestandan. Att du ska gå och köpa ett dyrt grafikkort och tro att du indirekt ska maxa en lista fungerar inte. Börja läs om överklockning kylning etc.

Sedan är det för mig ett mysterium att amatörer köper ett sådan dyrt grafikkort. Finns ju ingen anledning att köpa detta grafikkort till "normala" spel jämfört med de billigare grafikkorten.

Har ju sagts förr att Titan ersätter flera andra kort i CF/SLI till samma eller böttre prestanda och många föredrar ett kort men en GPU av bekvämlightesskäl.
Är ju enkelt att "maxa", dvs ha konstant 60FPS i många spel med Titan och ändå låta det gå på tomgång eller lägre 3D inställningar så kortet inte värmer upp sig vilket svagare kort tvinga göra för att hålla 60FPS.
Sen har du nissar som vill ha 120 resp 144FPS samt multipla skärmar och finner Titan vara bästa lösningen för ingen vill ju sitta på ett 600 kort som stryps av sin maximala minnesanvänding på 2,2-2,3GB innan det syns att det inte hänger med.
660Ti SLI eller 690 må vara både billigare och fina fisken men långt ifrån optimalt för höga upplösningar dör minne och bandbredd behövs.
Tänk på at GPGPU kan och kommer med stor sannolikhet bli vanligare i framtida spel när AMD sparkat in dörren med TressFX och där råkar 600 seriens akilleshäl befinna sig och 7970:s fördel över 680 förutom att kortet kan hantera 3GB Vram mot maximalt 2,3GB för 680.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Anoushiravan:

hur fick du det då?

Körde ''basic'' i 3dmark 11 med datorn i sign.

Visa signatur

-Thuban X6@3,9GHZ + NH-D14

-HD7950@1300/6000MHZ + Accelero Extreme

-Corsair TX850W