Defiance - 3rd person shooter MMO

Permalänk
Skrivet av Aarox:

Har du skrivit in koderna på deras hemsida så de är synkade med ditt konto? om inte så gå in på account management -> apply code och skriv in dina cd-keys där

Förövrigt så går det inte att spela än eftersom spelet inte har släppts släpps 8AM

Eftersom det inte finns någon "apply code" på "defiance" hemsidan så är det via Trion sidan eller hur? Och om det stämmer så har jag gjort det korrekt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evilazazel:

Eftersom det inte finns någon "apply code" på "defiance" hemsidan så är det via Trion sidan eller hur? Och om det stämmer så har jag gjort det korrekt.

Har samma fel, står att inloggningen är korrekt men har inte tillgång till spelet. Att reseta password funkade inte för mig. :/

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 32GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Skrivet av Goteborgan:

Har samma fel, står att inloggningen är korrekt men har inte tillgång till spelet. Att reseta password funkade inte för mig. :/

Inte för mig heller, bara vänta på support antar jag..

Permalänk
Medlem

Igår märkte jag att spelet varken hade CD Key eller DLC synligt i Library (Steam). Läste en tråd om saken där över 200 personer hade samma problem. Tydligen var det just Skandinavien som hade problem. Skall lira med folk från UK och de hade fått sina CD Keys utan problem.

Är på jobbet nu så jag vet inte hur det ser ut men är det någon som har koll på läget?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Hur är spelet då ?
värt att köpa?

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

Hillo!
Ville bara säga att jag köpte mitt genom Trion och fick samma inloggningsfel som har nämnts här.
Lyckades dock att komma in och patcha nu efter att jag bytte mitt password.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evilazazel:

Skumt att så många har problem med inloggningen, mitt fungerade inte först men efter jag registrerade mina cd-keys på trions hemsida så fungerade det igen.

Har förövrigt spelat ca 2h (behövde ladda ner en gigantisk patch innan jag kunde spela) och än så länge är spelet väldigt underhållande. Finns hur många olika vapen som helst! det är lite klyddigt att lära sig allt, gör antagligen vissa saker fel fortfarande men av det lilla intryck jag fått än så länge är det helt klart värt!

Permalänk
Medlem

Hade samma problem ed CD-key, körde in http://www.cactusvpn.com/ gratis 24h PVN till UK så dyckte nycklarna upp i steam.
Sen funkade det fint att slå in dom på trion's hemsida.

Inte hunnit testa något än, men strax.

Visa signatur

Stationär : Ryzen 5600x | Asus B550m | Asus RTX3080 | 32GB DDR4 | Corsair AX750 | TJ08-E Vattenkyld | 2xAcer XB271HU
ESX host 1 : ESX+VS 6.0 | SuperMicro X8STE | Intel Xeon E5620 | 48GB DDR3 ECC/REG | Areca 1680x+HP SAS Expander | 22x Hitachi 3TB 5k3000 | APC SMART-UPS 1500 |
ESX host 2 : ESX+VS 6.0 | Intel DQ77KB itx | Xeon E3-1265L v2 | 16GB SODIMM | 2x Samsung 850pro 250GB |

Permalänk
Medlem

funka för mig.
köpte via steam och när jag startade spelet så fick jag en cdkey så gick in på trion och mitt konto och addade koden via där.
om ni inte har en apply code knapp på trion sidan så har ni kommit fel.

Visa signatur

Former trophy hunter with over 110 platinums

Permalänk
Medlem

Jag funderar på att köpa också men tänkte få lite feedback från er som redan har köpt och förhoppningsvis fått prova. Hur nöjda är ni? Vilket spel skulle ni jämföra Defiance med?

Visa signatur

I5-9600k | Asus ROG Strix Z390-F Gaming | Corsair Vengeance LPX 2x8GB 3200Mhz | Asus ROG Strix RTX2080 OC | Samsung 970 EVO M.2 NVMe 500GB | Corsair RM650i | Windows 10

Permalänk
Medlem

Fick ett plötsligt infall efter jag kommit hem efter gymmet och köpte mig en nyckel från greenmangaming.com. Mitt stackars ADSL svettas rätt hårt nu Skulle vara kul och dra ihop ett gäng och lira!

Permalänk
Medlem
Skrivet av LiTo:

Jag funderar på att köpa också men tänkte få lite feedback från er som redan har köpt och förhoppningsvis fått prova. Hur nöjda är ni? Vilket spel skulle ni jämföra Defiance med?

Det jag tycker det liknar är lite borderlands fast mmo.
Svårt å säja än vad man tycker om spelet, ett MMO startar ju först igentligen vid end-game, men helt OK hittils.

Visa signatur

Stationär : Ryzen 5600x | Asus B550m | Asus RTX3080 | 32GB DDR4 | Corsair AX750 | TJ08-E Vattenkyld | 2xAcer XB271HU
ESX host 1 : ESX+VS 6.0 | SuperMicro X8STE | Intel Xeon E5620 | 48GB DDR3 ECC/REG | Areca 1680x+HP SAS Expander | 22x Hitachi 3TB 5k3000 | APC SMART-UPS 1500 |
ESX host 2 : ESX+VS 6.0 | Intel DQ77KB itx | Xeon E3-1265L v2 | 16GB SODIMM | 2x Samsung 850pro 250GB |

Permalänk
Medlem

Kan spontant säga att arkfall events där det kommer stora bossar/speciella missions blir snabbt uttjatade. Man är ~40 pers som springer runt och skjuter på ett stort
Monster + minions i ca 20-25 minuter. Skjuter slut på ammon -> hämta ny -> repeat... Blir ganska tråkigt faktiskt efter 10 min eftersom allt bara upprepas, bossarna är inte speciellt svåra heller, var nog inte en enda som dog när jag körde arkfall events. Det är mina personliga tankar dock, andra tycker kanske det är underhållande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aarox:

Kan spontant säga att arkfall events där det kommer stora bossar/speciella missions blir snabbt uttjatade. Man är ~40 pers som springer runt och skjuter på ett stort
Monster + minions i ca 20-25 minuter. Skjuter slut på ammon -> hämta ny -> repeat... Blir ganska tråkigt faktiskt efter 10 min eftersom allt bara upprepas, bossarna är inte speciellt svåra heller, var nog inte en enda som dog när jag körde arkfall events. Det är mina personliga tankar dock, andra tycker kanske det är underhållande.

Tar arkfall events 20-25minuter att slutföra? Trodde dem var liknande till Rifts i Rift, där eventsen tar ca 2-3 minuter och lite mer variation mellan kill/collect/loot etc..

Permalänk
Medlem

Sådär. Nu laddar jag ner spelet, visade sig jag bara fick pre-order koden för items och inte spelet i sig. Fick koden för spelet i natt från G2Play.
Gjorde inget, kunde ändå inte spela något igår.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 32GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Harnace:

Tar arkfall events 20-25minuter att slutföra? Trodde dem var liknande till Rifts i Rift, där eventsen tar ca 2-3 minuter och lite mer variation mellan kill/collect/loot etc..

Det är inte alls som Rifts, det finns dock olika arkfall events. Vanligast är att det spawnar 3-6 stycken småbossar som man måste döda på olika ställen för att den stora bossen ska spawna, allt går på räls och så fort du dödat en boss springer du direkt till den andra tills du har dödat den största. Det kan ta allt från 15-30 min beroende på hur många man är och hur effektiv man är på att skjuta och hämta ammo.

Permalänk
Medlem

Ser mest ut som en billig kopia/inspiration av borderlands 1/2

Visa signatur

Dator | Intel Core i5-10400 | | Asus Prime B560-Plus | | MSI RTX 3060 Ti Gaming X | | 16GB Vengeance LPX @2933 | | WD Green 240 | | 2TB PNY CS900 | | Samsung 980 NVMe | | Corsair CX750F || | Fractal Design Focus G | | Be Quiet! Pure Rock 2 | |

Kringutrustning |HyperX Cloud II| |Qpad MK90| |Logitech G400s|| Asus VN247H||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aarox:

Det är inte alls som Rifts, det finns dock olika arkfall events. Vanligast är att det spawnar 3-6 stycken småbossar som man måste döda på olika ställen för att den stora bossen ska spawna, allt går på räls och så fort du dödat en boss springer du direkt till den andra tills du har dödat den största. Det kan ta allt från 15-30 min beroende på hur många man är och hur effektiv man är på att skjuta och hämta ammo.

Lite som Nexus i TERA.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Nån som kör med xbox kontroll och isåfall hur funkar det?

Permalänk
Medlem

Bra att det inte är nån avgift per månad i alla fall. Det lockar många spelare Köper nog idag, men letar efter folk att lira med

Visa signatur

AMD RYZEN 7 7700X / B650 AX-Y1 / 32GB RAM DDR5 / RX 9070 XT Reaper 16GB

Permalänk

Fick hjälp med supporten att fixxa buggen, så nu kan jag lira!

Har lirat ett tag och spelet blir bara roligare och roligare!

Jag skapar nu en klan/guild som heter Sweclockers. Det skulle vara roligt om ni här från swec skulle vilja vara med och skjuta lite hej vilt i PvP och PvE, instacer mm. Alla är såklart välkommna!

PMa mig ingame: Lady Stark, som account: RiddOW

Permalänk
Medlem

Någon som lyckats få SweetFX att fungera tillsammans med Defiance?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har nu köpt spelet och spelade ett par timmar igår. Skulle vara kul att dra igång ett swec gäng.

Nickar: Chaya

Skrivet av Mocka:

Någon som lyckats få SweetFX att fungera tillsammans med Defiance?

Finns en bra tråd på defianceforums: http://forums.defiance.com/showthread.php?13695-SweetFX

Intressant läsning föv. Var lite beviken på grafiken när jag fick mitt GTX670 och drog upp allt på max. Ska nog kolla upp SweetFX lite närmare. Man ska dock vara försiktig med att modda onlinespel. Glöm inte Bf3 fiaskot.

Visa signatur

Laptop: Thinkpad W540, i7-4910QM, 32GB, 1TB, Windows 10
MAC: Macbook Pro 13, 16GB, Intel HD4000, Crucial 240GB, 11.6 Big Sur

Permalänk

Nån mer än jag som inte kan logga in?

Visa signatur

Dice, ge tillbaks mitt liv!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ares93:

Finns en bra tråd på defianceforums: http://forums.defiance.com/showthread.php?13695-SweetFX

Intressant läsning föv. Var lite beviken på grafiken när jag fick mitt GTX670 och drog upp allt på max. Ska nog kolla upp SweetFX lite närmare. Man ska dock vara försiktig med att modda onlinespel. Glöm inte Bf3 fiaskot.

Oj tackar! Jag lade aldrig filerna i \live mappen varför det antagligen inte fungerade.
Sen var det ju lite problem med Win8 men jag ska testa först.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Muskännsligheten är inte koncist. Kan göra en 360 på en musmatta och vid annat ställe på banan gör man 240 eller 420 på en musmatta. Nån som vet hur man kan fixa det eller är spelet slarvigt kodat för mus? Kan inte spela om det inte är 1:1.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Manetsmet:

Nån mer än jag som inte kan logga in?

servern var nere ett tag under förmiddagen men den ska vara upp nu.

Skrivet av Silcan:

Muskännsligheten är inte koncist. Kan göra en 360 på en musmatta och vid annat ställe på banan gör man 240 eller 420 på en musmatta. Nån som vet hur man kan fixa det eller är spelet slarvigt kodat för mus? Kan inte spela om det inte är 1:1.

det är kodat efter vapnet. jag rapporterade det under alphan men fick svar att det ska vara så. man ska inte ha samma sensitivity med rocket laucher som med sniper etc.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av ares93:

servern var nere ett tag under förmiddagen men den ska vara upp nu.

det är kodat efter vapnet. jag rapporterade det under alphan men fick svar att det ska vara så. man ska inte ha samma sensitivity med rocket laucher som med sniper etc.

Det är med samma vapen. Och mus acc har jag inte. Har spelat kompetivt FPS spel sen quake1 och jag är dö kännslig om det är knas med mouse input.

Kolla http://forums.defiance.com/showthread.php?15918-Mouse-Sensiti....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Silcan:

Det är med samma vapen. Och mus acc har jag inte. Har spelat kompetivt FPS spel sen quake1 och jag är dö kännslig om det är knas med mouse input.

Kolla http://forums.defiance.com/showthread.php?15918-Mouse-Sensiti....

Det var ju skumt.... Läste tråden nu. Kan inte säga att jag har märkt av detta personligen. Förutom vid vapenbyte. Men inte som du beskriver det.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag köpte spelet till slut. Jag är inte särskilt imponerad. Just nu är det mer en tidsfördrift i väntan på något bättre. Defiance är bland de enformigaste MMO'n jag någonsin har spelat.

Visa signatur

I5-9600k | Asus ROG Strix Z390-F Gaming | Corsair Vengeance LPX 2x8GB 3200Mhz | Asus ROG Strix RTX2080 OC | Samsung 970 EVO M.2 NVMe 500GB | Corsair RM650i | Windows 10