[UNDER AVVECKLING] Mumble.SweClockers.com

Permalänk
Medlem

Kan man skapa en MW3 server genom detta?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extror3:

Kan man skapa en MW3 server genom detta?

Skickades från m.sweclockers.com

Hur? What?! O.o Öhm. Nej?

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airikr:

Hur? What?! O.o Öhm. Nej?

Så det funkar inte? Vrf

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extror3:

Så det funkar inte? Vrf

Skickades från m.sweclockers.com

Mumble är ett VoIP-program. Call of Duty: Modern Warfare 3 är ett spel. Två helt olika saker.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airikr:

Mumble är ett VoIP-program. Call of Duty: Modern Warfare 3 är ett spel. Två helt olika saker.

Aha, ok. Synd att man inte kunde skapa en server så där, skulle vilja ha en mw3 server

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Finns det något rum för planetside 2? Om ej, har någon nån annan mumble server där folk spelar planetside 2?

Visa signatur

Datorn: Lian Li Lancool PC-K62, 2st powercolor 7970, MSI P67A-GD55 B3, Intel Core i5 2500K, Noctuna NH-D14, Corsair HX750W, 12gb ram, Samsung 840 evo 250GB ssd + 3TB lagring.
Tillbehör: Benq 24", logitech Z5500, Logitech G110 + Mionix Naos 5000

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extror3:

Aha, ok. Synd att man inte kunde skapa en server så där, skulle vilja ha en mw3 server

Skickades från m.sweclockers.com

Det är väl en självklarhet att man inte kan skapa en server för ett spel, i ett VoIP-program?

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av haapppoooo:

Finns det något rum för planetside 2? Om ej, har någon nån annan mumble server där folk spelar planetside 2?

Visst har vi en kanal för det spelet.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Extror3:

Kan man skapa en MW3 server genom detta?

Skickades från m.sweclockers.com

Av ren nyfikenhet, hur tänkte du nu? Vad gav dig uppfattningen att Mumble kan användas för att sätta upp en MW3 server?

Om du däremot undrar om vi, administratörer bakom spelservrarna SweClockers.com, kan tänka oss lägga upp en mw3 server är det en annan femma.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Av ren nyfikenhet, hur tänkte du nu? Vad gav dig uppfattningen att Mumble kan användas för att sätta upp en MW3 server?

Om du däremot undrar om vi, administratörer bakom spelservrarna SweClockers.com, kan tänka oss lägga upp en mw3 server är det en annan femma.

Hur jag tänkte var ju att det stod, server så då trodde jag på att man kunde skapa en MW3 server då. Eller kanske hjälper ni till med admin på de andra 2 servers (de 2 som jag är moderator i) genom att sammanbeta med homon (om ni får det eller om ni bara sätter upp server med erat namn på)

Och sen så är jag moderator på 2 mw3 servers så det skulle vara roligt att både ha en server (egen som man kan samarbeta med de andra 2 ) för det skulle vara roligt. Om ni nu skulle fundera på att skapa en mw3 server så kan jag komma med idéer till den

jag kan ochså påpeka att de servarna som jag är moderator i är några av dem populäraste (top 50 tror jag ) servrarna i världen (det är 2 st INFECTED servers men namn: INFECTED High Jump 1 och INFECTED High Jump 2)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag och en polare satt i er mumble igårkväll och försökte få igång positionellt ljud i bf3 men fick det inte att fungera. Någon som vet vad vi gör fel?

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av biffenh:

Jag och en polare satt i er mumble igårkväll och försökte få igång positionellt ljud i bf3 men fick det inte att fungera. Någon som vet vad vi gör fel?

Skicka ett meddelande till en admin som är inne så hjälper dom er. Jag är inne just nu t.ex.

Permalänk
Medlem

Har ni en kanal för FC3?:)

Visa signatur

OS: MacOS/ Windows 10 Pro 64-bit MB: ASUS-Z97-A CPU: i7 4790k
NÄTAGG: EVGA SUPERNOVA G2
RAM: 32768 MiB GPU: 1070 FTW Chassi: Fractal Design R4
MBP 13" i5 | 256GB | 16GB RAM | MID 2014

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av N0iZE:

Har ni en kanal för FC3?:)

Med FC3 antar jag att du menar Far Cry 3, vilket vi har

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

Med FC3 antar jag att du menar Far Cry 3, vilket vi har

Det var det jag menade!

Visa signatur

OS: MacOS/ Windows 10 Pro 64-bit MB: ASUS-Z97-A CPU: i7 4790k
NÄTAGG: EVGA SUPERNOVA G2
RAM: 32768 MiB GPU: 1070 FTW Chassi: Fractal Design R4
MBP 13" i5 | 256GB | 16GB RAM | MID 2014

Permalänk
Medlem

Tja Tja, Mycket trevligt med en SwecMumble.

En snabb fråga bara, Finns det möjlighet till en WoW (World of Warcraft) Kanal mån'tro?
(Har kollar igenom listan och hittar ingen)

\\D

Visa signatur

Why!?

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av DaniZzH:

Tja Tja, Mycket trevligt med en SwecMumble.

En snabb fråga bara, Finns det möjlighet till en WoW (World of Warcraft) Kanal mån'tro?
(Har kollar igenom listan och hittar ingen)

\\D

Hej! Kul att du gillar en offentlig Mumble!

Klart det finns en möjlighet men vi har inte så många som lirar det (som vi har hört talas om) och vi försöker hålla nere antalet kanaler. De kanaler vi har nu finns det flera spelare som nyttjar.

Jag ska höra mig för lite mer om intresset men det ser ut som att vi helt enkelt har för få i dagsläget. Om du har några polare som vill hänga med dig på Mumble så är de varmt välkomna också vilket ändrar läget.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk

Kul! Detta måste jag kolla in senare ikväll.

Finns det någon kanal för Borderlands 2, tro?

Visa signatur

MOBO: ASUS ROG STRIX Z490-F GAMING CPU: i7 10700K (Corsair Hydro H100x)
MEM: Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX GPU: ASUS GeForce RTX 3070 8GB TUF GAMING OC
SSD: Kingston A2000 1TB + 2TB Lagring
PSU: Corsair RM750 CASE: Taurus Gaming Elite
MONITOR: Samsung 34" 3440x1440 1000R + 2x 24" 1920x1080 KEYBOARD: Xtrfy K4 TKL Retro MOUSE: Xtrfy M42 Retro

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av DrumTiger:

Kul! Detta måste jag kolla in senare ikväll.

Finns det någon kanal för Borderlands 2, tro?

Japp.

Varmt välkommen.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Mera folk till mumble!
När jag första gången "klev in" på mumble så var jag en total räddhare som inte vågar säga något men man blev snabbt varmt välkomnad av alla admins och man blev snabbt en i gänget! De är faktiskt inte farliga bitska personer utan mer som ett gäng kramgoa björnar!
För mig är det höjdpunkten på dagen att få gå in på mubmle på kvällen när alla kommit hem från sina jobb och loggat in, man har alltid en trevlig pratstund och får sig alltid ett gott skratt ^^

Jag tycker att många fler borde joina på mumble och inte vara rädda för att sätta sig i "admin tillgänglig, välkommen in" (där vi oftast sitter i början) och säga hej och fråga vad vi gör Vi spelar ju en massa onlinespel som man kan vara med i, ju fler desto bättre!

Permalänk
Medlem

Mycket trevligt initiativ, nu vet jag vart jag ska spendera mina BF3 kvällar efter jobbet.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av stn1337:

Mycket trevligt initiativ, nu vet jag vart jag ska spendera mina BF3 kvällar efter jobbet.

Varmt välkommen.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

ett starcraft 2 rum hade varit bra

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av shady93:

ett starcraft 2 rum hade varit bra

Med tanke på HoS släppet så är det nu fixat.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Moderator
Moderator

Observation och fråga: När man har trettio personer på Steam online listan som alla spelar ett spel du gillar, har vi lyckats bra med konceptet Mumble som en bra mötesplats för spelare?

Följdfråga: Vilket spel ska jag spela nu...?

Svar: Mera roliga tester med ARMA III förstås. CPU testet så festligt ut (statistiknerd som man är).

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Trevligt med en Swec. mumble!
Dock bara ett rum dedikerat för cs? Inga rum för GO?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Grante:

Trevligt med en Swec. mumble!
Dock bara ett rum dedikerat för cs? Inga rum för GO?

Det finns en kanal för CS:GO faktiskt.

Gemensamma kanaler>Counter-Strike (public)>Global Offensive

Visa signatur

Meow

Permalänk

Är servern nere tillfälligt? Kan inte ansluta
edit
Det fixade sig så nvm

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Jacke3:

Är servern nere tillfälligt? Kan inte ansluta

Nix, jag anslöt just på prov via en androidtfn. Den är uppe.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk

Är det några som lirar WoW? Spelar inte så mycket BF3 tyvärr.

Får kanske ta och hälsa på,på mumble ikväll

Visa signatur

Dator 1|Fractal Design R3 Titanium|AMD Phenom 2 X6 1055T 2.8Ghz |Noctua NH-U9B SE2|Gigabyte GA-880GM-UD2H |Corsair 8GB 4x2GB XMS3 DDR3|AMD 7970| Chieftec750w| Intel 320 120GB SSD|
Servern|NZXT Lexa S |AMD Dualcore 3.1Ghz|Arctic Cooling Rev2 |Gigabyte DS3 |4x2 Crucial DDR2 667mhz |Nvidia GT 430|4x2TB Western Digital Green|Chieftec 400w|
"Try not. Do or do not, there is no try"