Jag kan avsluta denna tråd med att jag fick min mobil ca en vecka efter att denna tråd skapades.Den var lagad som den skulle så allt var väl där. Tråkigt att det skall i runda slängar ta ett halvår att få sin mobil lagad. Talade med en på kundtjänst som artigt lyssnade på vad jag hade att säga, kan inte säga att de tog till sig av kritiken eller höll med mig men grabben lyssnade i alla fall.
Som ersättning får jag en rabatt på 400 kr nästa gång jag handlar där (högst osäkert att det händer). Tråkigt att de gånger jag köper dyrare grejer hos komplett så är det alltid något fel på dem. Första gången jag beställde en dator där (färdigbyggd) skramlade grafikkortet runt i den (inte fastskruvat, inte helt optimalt med ett splitternytt 8800GTS på den tiden samt cd läsaren var defekt men de skickade en ny gratis).
Min bild av komplett är att de är för stora så de har inte koll på vad som kommer in och går vidare längre. De har tagit in produktgrupper de inte riktigt behärskar och därför får de problem med service som många andra storföretag. Tar man däremot upp ärendet i socialamedia så löser de det kvickt p.g.a PR.
Skall man vara riktigt krass så kan man säga att en mobil i dagsläget håller i ca två år, av dessa två år var jag utan mobilen under 6 månader. dvs 1/4 av tiden. Faktisk kostnad för minskad användning var således 5400 kr/4=1350 kr och då räknar vi inte in det 3G abonnemang och spotify jag betalade under tiden...
Mina 5 cent så här framåt kvällen.