Komplett sänder inte tillbaka mobil efter service

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Perdurabo:

fick då ett email om att den skulle skickas +en högst modest ersättning för skada...............

Vi vill givetvis ha lite mer info än så

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Skrivet av skeddan:

varför komplett ? verkar ju vara skit service, syster min beställde en komplett dator för något år sedan och 3 fläktar funkade ej då hon fick den och dom skyllde på transportskada så dom gjorde ingenting åt det. hört talas om Inet? billigare, utmärkt service, och väldigt snabba leverans tider!

Har haft tre ärenden hos komplett de senaste åren, två grafikkort samt ett moderkort med problem som bara dök upp ibland, samma med ena grafikkortet, beskriver man tydligt vad felet är så har man en ny vara inom en vecka, det hade då jag.

Självklart kan något gå fel ibland och det är förstås frustrerande men det är sånt som händer och kan hända överallt, googlar du så hittar du garanterat liknande ärenden hos vilken butik som helst!

Permalänk
Medlem
Skrivet av norowner:

men ifall du ringer dem 10 gånger o säger rätt address men ändå så failar dem att skicka till rätt address? lite fail! där har du en anledning till att jag inte ska köpa där!

Helt klart att de borde fixat det. Säger bara att jag inte har några negativa erfarenheter av kompletts service, dock var det många år sedan jag skickat in något dit så det kan ju ha ändrats. Men jag tycker att de ändå verkar ta tag i saken på ett sätt som inte oseriösa aktörer gör.

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem
Skrivet av skeddan:

varför komplett ? verkar ju vara skit service, syster min beställde en komplett dator för något år sedan och 3 fläktar funkade ej då hon fick den och dom skyllde på transportskada så dom gjorde ingenting åt det. hört talas om Inet? billigare, utmärkt service, och väldigt snabba leverans tider!

Har handlat mycket av både Inet och Komplett och JAG upplever ingen större skillnad i pris/frakt eller service på det jag handlar. Komplett har fixat mitt garantiärenden utan tjaffs. Har fortfarande högt förtroende för både inet och komplett. Jag kan inte säga något om dina upplevelser men men för mig har komplett alltid fixat mina problem utan strul.

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk

Du bör kontakta ARN. Lite sorligt att komplette inte kan ha bättre servics. Har själv haft problem med komplette och kommer aldrig mer att handla där ifrån.

Permalänk

Jag kan avsluta denna tråd med att jag fick min mobil ca en vecka efter att denna tråd skapades.Den var lagad som den skulle så allt var väl där. Tråkigt att det skall i runda slängar ta ett halvår att få sin mobil lagad. Talade med en på kundtjänst som artigt lyssnade på vad jag hade att säga, kan inte säga att de tog till sig av kritiken eller höll med mig men grabben lyssnade i alla fall.

Som ersättning får jag en rabatt på 400 kr nästa gång jag handlar där (högst osäkert att det händer). Tråkigt att de gånger jag köper dyrare grejer hos komplett så är det alltid något fel på dem. Första gången jag beställde en dator där (färdigbyggd) skramlade grafikkortet runt i den (inte fastskruvat, inte helt optimalt med ett splitternytt 8800GTS på den tiden samt cd läsaren var defekt men de skickade en ny gratis).

Min bild av komplett är att de är för stora så de har inte koll på vad som kommer in och går vidare längre. De har tagit in produktgrupper de inte riktigt behärskar och därför får de problem med service som många andra storföretag. Tar man däremot upp ärendet i socialamedia så löser de det kvickt p.g.a PR.

Skall man vara riktigt krass så kan man säga att en mobil i dagsläget håller i ca två år, av dessa två år var jag utan mobilen under 6 månader. dvs 1/4 av tiden. Faktisk kostnad för minskad användning var således 5400 kr/4=1350 kr och då räknar vi inte in det 3G abonnemang och spotify jag betalade under tiden...

Mina 5 cent så här framåt kvällen.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Perdurabo:

Jag kan avsluta denna tråd med att jag fick min mobil ca en vecka efter att denna tråd skapades.Den var lagad som den skulle så allt var väl där. Tråkigt att det skall i runda slängar ta ett halvår att få sin mobil lagad. Talade med en på kundtjänst som artigt lyssnade på vad jag hade att säga, kan inte säga att de tog till sig av kritiken eller höll med mig men grabben lyssnade i alla fall.

Som ersättning får jag en rabatt på 400 kr nästa gång jag handlar där (högst osäkert att det händer). Tråkigt att de gånger jag köper dyrare grejer hos komplett så är det alltid något fel på dem. Första gången jag beställde en dator där (färdigbyggd) skramlade grafikkortet runt i den (inte fastskruvat, inte helt optimalt med ett splitternytt 8800GTS på den tiden samt cd läsaren var defekt men de skickade en ny gratis).

Min bild av komplett är att de är för stora så de har inte koll på vad som kommer in och går vidare längre. De har tagit in produktgrupper de inte riktigt behärskar och därför får de problem med service som många andra storföretag. Tar man däremot upp ärendet i socialamedia så löser de det kvickt p.g.a PR.

Skall man vara riktigt krass så kan man säga att en mobil i dagsläget håller i ca två år, av dessa två år var jag utan mobilen under 6 månader. dvs 1/4 av tiden. Faktisk kostnad för minskad användning var således 5400 kr/4=1350 kr och då räknar vi inte in det 3G abonnemang och spotify jag betalade under tiden...

Mina 5 cent så här framåt kvällen.

Förstår inte varför du inte bara hävde köpet..... Hur som helst ska du ha ersättning och inte nån sketen rabattkod!

Skrivet av Komplett:

Blablabla
/Mikael

Tycker ni verkligen att detta är en ok lösning? Skickade ni detta "erbjudandet" den 1. April eller? Ni borde antingen ha hävd köpet eller gett TS en ekonomisk kompensation (en rejäl sådan).

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Hej,

Vi ber om ursäkt för förseningen av din service. Som du säger så skickades den ut till dig i mitten av november men kom tillbaka till oss i retur. Det verkar ha varit en liten förvirring kring vilken av de tre adresserna på ditt konto som telefonen ska skickas till.
Vi har den här och ska givetvis skicka ut den till dig så fort som möjligt. Vi kontaktar dig under dagen för att bekräfta adressen innan vi skickar tillbaka telefonen till dig.

Vänligen

/Mikael

FRUKTANSVÄRT pinsamt gjort av er komplett att ge den här personen en rabattkod på 400 kr då han varit utan sin mobil i 6 månader.. Ni borde självklart ha hävt köpet och gett han pengar tillbaka. riktigt pinsamt och fult gjort av er!

Visa signatur

Dator: Taurus eSport GTX680 CPU:Intel i7-3770K GPU:EVGA GTX 680 2048 MB Moderkort: ASRock Z77 RAM: Corsair Vengeance LP 2x8192 MB 1600Mhz CHASSI: Silverstone Sugo SG08B 600W SSD: Samsung 840 250 GB HDD: 3TB 7200RPM

Permalänk
Medlem

Jag föreslår att du läser igenom Konsumentköplagen. Börja med 16§ och avsluta med 32§.
Inledningen börjar med hur ett fel definieras och avslutas med hur ett skadeståndskrav kan läggas fram.
Om Komplett inte utfört sitt uppdrag i enlighet med Konsumentköplagen har du rätt att erhålla skadeståndsersättning med mera som regleras i Konsumentköplagen.

Du kan läsa hela Konsumentköplagen här:

http://www.riksdagen.se/sv/Dokument-Lagar/Lagar/Svenskforfatt...

Är du säker på att 16§ fram till och med 32§ (alla behöver inte ingå i ett fall) är tillämpbara i ditt fall föreslår jag att du kontaktar Komplett och pratar med dem om de villkor du fått gällande den kompensation du erhållit. Kommer ni inte överens, kontakta Konsumentvägledaren i din kommun för att fråga om råd om vad de anser gäller och om de råd du kan få.

Följd de råd och anvisningar som Konsumentvägledaren ger dig.

Åge