Problem med fläktarna på min dell xps 17 laptop.

Permalänk
Medlem

Problem med fläktarna på min dell xps 17 laptop.

Hejsan! Jag tror jag har ett problem med min laptop, dell xps 17, med fläktarna. Jag har på senare tid märkt att den blir VÄLDIGT varm, detta har jag inte märkt förut. Förut har det varit så att den blev lite varm när jag spelade men sen kylde den ner sig, nu har jag min laptopkylare på fullt fräs under datorn (vilket jag inte ens hade innan, men tro mig det är inte problemet) och den blir mycket varmare. När jag känner med handen vid fläkten känns det inte som den blåser alls mycket.

Har någon tips på hur man kan lösa detta? undviker helst att lämna in den eftersom det tar väldigt långt tid, så löser det HELST hemma, men självklart gör jag vad som krävs.

Tack på förhand!!

Permalänk

Skruva bort undersidan av datorn och gör rent fläktarna med tryckluft!

Permalänk
Medlem

Problemet är att fläkten sitter på sidan av datorn, så spelar ingen roll fall jag rengör fläktarna som sitter på undersidan... vet nämligen inte riktigt hur man kmr åt den på sidan.

Permalänk
Skrivet av Hanssun:

Problemet är att fläkten sitter på sidan av datorn, så spelar ingen roll fall jag rengör fläktarna som sitter på undersidan... vet nämligen inte riktigt hur man kmr åt den på sidan.

Testa att googla på disassemble a dell xps 17

Permalänk
Skrivet av Hanssun:

Hej

Du kan evt. få hjælp i manualen: http://www.dell.com/support/Manuals/se/sv/sedhs1/Product/xps-...

Dog skal jeg nævne, at vi ikke anbefaler, at du åbner maskinen selv, for hvis uheldet er ude, og en del går i stykker ved åbningen, så dækkes dette ikke af garantien.

Du kan evt. også forsøge at opdatere BIOS & Chipset driveren, da der er en lille chance for at dette kan hjælpe. Du finder de nyeste drivers her: http://www.dell.com/support/drivers/se/sv/sedhs1/DriversHome/...

Indtast blot servicetag, og siden finder automatisk de relevante drivers til din maskine.

Med venlig hilsen

Karina Hansen
Dell | Social Media & Communities Professional
Følg os på Twitter: @DellLyssnar og Facebook

Visa signatur

Vi på Dell Sociala Medier hanterar frågor som gör gällande befintliga beställningar och produkter som kunder fortfarande har garanti på.

Tyvärr kan vi inte svara på sälj- och marknadsföringsfrågor.

Det går utmärkt att kontakta oss på Facebook, Twitter (@DellLyssnar) och här på forumet - både i trådar och genom privata meddelanden.