Permalänk
Inaktiv

Fel på Grafikkort

Hej, har fått problem med mitt hd 7950. Jag använder två skärmar och på den skärm jag har desktop på brukar det flasha grönt i vänstra hörnet, eller få små svarta/gröna kuber på skärmen som försvinner då jag rör dem. Även haft andra problem ---->http://www.sweclockers.com/forum/126-radeon/1204087-hog-gpu-u...
Har inte sett något på den andra skärmen jag har dock, kan det vara något fel på mjukvara eller inställningar i CCC? Eller är det fel på kortet? :/

Permalänk

inte fel på skärmen då? eftersom det är i ena hörnet.

Visa signatur

-> I7-4790K@4,6ghz & GTX 980TI@1430mhz AMP EXTREME <-

Permalänk
Medlem

Testa att koppla in skärmen i en annan dator eller annan port på datorn, även installera om drivrutiner. Kan också kolla hur varm gpun blir med hjälp av tillexempel HW Monitor eller liknande program. Behöver inte vara fel på grafikkortet för att det visar konstiga färger, tänkte bara att du kunde kolla lite andra saker innan man drar slut satsen att grafikkortet är sönder.

Visa signatur

Imac 27" Retina 5k | 3x Dell P2715Q | Intel i7- 3820 @ 4.3 Ghz | Asus P9X79 DELUXE| G.Skill 24GB | Corsair HX 850W | EVGA GTX 1080 TI SLI | EVGA GTX 460 | Fractal Design Define R4 | Vortex POK3R RGB MX Nature White | W 10 Pro 64-bit | Arch Linux

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst*

§ 3.3 Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne, varken i samma eller olika forumdelar (så kallad korspostning). Om en moderator har låst en tråd, är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne.

Fortsätt diskussionen i den första tråden.

Med vänlig hälsningar
MichaSWE

Visa signatur

Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på min moderering.
Glöm inte att tala om vilken tråd ditt ärende gäller.
Kontaktvägar: via PM eller via E-post: michaswe@sweclockers.com
Mina System: HePC och Gaming