Permalänk
Medlem

Letat i månader, vilken mus?

Jag har en Razer Deathadder och en Logitech G500, två möss som inte riktigt fungerat för mig, speciellt inte Deathaddern.

Jag HATAR dåliga beslut och vill hitta den perfekta musen.

Först var jag inne på att köpa en ergonomisk mus som tex. logitechs eller mionix naos, QPADs 5k och massor av andra. Men då insåg jag att jag varit ''missnöjd'' med både Deathaddern och G500, och de är ergonomiska. Vad jag inte gillar med dem är storleken eftersom jag inte är särskilt gammal och har inte särskilt stora händer. Förmodligen så är jag bara väldigt petig för jag har på riktigt utan att överdriva letat efter den rätta musen i 1,5 månader nu men kan fan inte bestämma mig.

Jag vill nästan kalla mig ''mus expert'' nu eftersom jag känner till nästan varje gaming mus som finns och vad alla har för specificationer och vad allting betyder.

Men jag ger nu upp och låter någon här på SweClockers ge sina egna åsikter och förslag.

Möss jag är sugen på, fast förmodligen inte kommer vara om en vecka för den enkla anledningen att jag är petig och har svårt att bestämma mig:

Zowie EC2

Steelseries Kana

Razer Ouroboros

Logitech G700s

CM Stom Sentinel Adv.2

Det är alla jag kan komma på nu men snälla, spamma denna tråden med olika möss ni gillar från egen erfarenhet eller en mus som ni bara tycker är intressant, Go!

snyggade till rubriken
Permalänk
Medlem

Jag tycker att Q-Pad 5k är superb, men du verkar inte vara inne på samma spår så :/

Visa signatur

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Lejkahh:

Jag har en Razer Deathadder och en Logitech G500, två möss som inte riktigt fungerat för mig, speciellt inte Deathaddern.

Först var jag inne på att köpa en ergonomisk mus som tex. logitechs eller mionix naos, QPADs 5k och massor av andra. Men då insåg jag att jag varit ''missnöjd'' med både Deathaddern och G500, och de är ergonomiska. Vad jag inte gillar med dem är storleken eftersom jag inte är särskilt gammal och har inte särskilt stora händer. Förmodligen så är jag bara väldigt petig för jag har på riktigt utan att överdriva letat efter den rätta musen i 1,5 månader nu men kan fan inte bestämma mig.

Jag vill nästan kalla mig ''mus expert'' nu eftersom jag känner till nästan varje gaming mus som finns och vad alla har för specificationer och vad allting betyder.

Men jag ger nu upp och låter någon här på SweClockers ge sina egna åsikter och förslag.

Möss jag är sugen på, fast förmodligen inte kommer vara om en vecka för den enkla anledningen att jag är petig och har svårt att bestämma mig:

Zowie EC2

Steelseries Kana

Razer Ouroboros

Logitech G700s

CM Stom Sentinel Adv.2

Det är alla jag kan komma på nu men snälla, spamma denna tråden med olika möss ni gillar från egen erfarenhet eller en mus som ni bara tycker är intressant, Go!

Jag har Func MS-3. Tycker att den spöar Logitech G400, Razer Deathadderoch de flesta andra jag har testat. Jag gillar också Mionix Naos 8200.

Edit: Jag gillar Qpad 5K också, men väljer hellre de två jag nämnde. Personligt, så klart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lejkahh:

Först var jag inne på att köpa en ergonomisk mus som tex. logitechs eller mionix naos, QPADs 5k och massor av andra. Men då insåg jag att jag varit ''missnöjd'' med både Deathaddern och G500, och de är ergonomiska.

Jag får inte ihop denna delen.

Mössen du angav är inte i närheten av så oergonomiska som razern och G500, Har du ens kännt på Mionix, Func, Qpad mössen?

Jag råder dig att börja där

Permalänk
Medlem

Jag gillar g700, med den har du också möjligheten att köra trådlöst.

Visa signatur

Main dator| Define R3|i7 930|Asus P6X58D-E|1TB Western Digital Caviar Black SATA III|Corsair TX 950W|Creative Sound Blaster Audigy SE|Samsung SH-S223C|GTX 480|Corsair 6 gb ram 1600 Mhz|Windows 7 64 bit| Dell Ultrasharp U2311h|Logitech G700|Logitech G110
Ljud|Denon Avr-1311|Elac FS 57.2|Elac CC 51.2|Dynavoice dynamite S-61|Proson rumble R-8|AKG K 242 HD|AKG K550

Permalänk
Avstängd

Razer Naga Hex!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Hur jävla svårt kan det vara att inte särskriva?!

Permalänk
Medlem

Skrevs av Burks:

Mössen du angav är inte i närheten av så oergonomiska som razern och G500, Har du ens kännt på Mionix, Func, Qpad mössen?

Jo jag har känt på både QPAD 5k och Naos 5000 och dem kändes bra men lite väl klumpigt och inte riktigt enligt mig optimerade för långa sessioner när man spelar FPS. Hade enkelt använt en mionix/qpad ifall jag typ spelade D3 eller ngt MMORPG. Jo jag vet att dem är mycket mer ergonomiska och att det är en enorm skillnad. Vad jag söker är något stilrent som fungerar väl (Ouroboros är kanske inte direkt stilren, men är ändå lite sugen på den trots all negativ kritik mot den)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lejkahh:

Zowie EC2

Steelseries Kana

Razer Ouroboros

Logitech G700s

CM Stom Sentinel Adv.2

Om du är riktigt petig med att hitta en mus som passar dig så skulle vilja veta din handstorlek. Om du har en linjal så kan du mäta från basen av handen, till toppen av långfingret. Den här killen (http://www.youtube.com/watch?v=k9InL-J30fY) har 19 cm stora händer ( rätt små ) o han har testat väldigt många möss ( För att nämna några; Deathadder, Sensei, IME 3.0, Zowie AM, Xai, o IME 1.1 ) och hans favorit mus är, som han nämner i videon, Zowie FK ->http://www.maxfps.se/product_view.aspx?productid=5993 (554kr med frakt) ( Har en grym optisk sensor och är lite smalare o mindre än sensei ). Här har du också en jämförelse på Sensei, Zowie AM och Zowie FK;
http://www.youtube.com/watch?v=M_8mqx_TTCQ. Han nämner också att hans tidigare favorit mus var Sensei / Xai, så tycker att du också borde spana in en Sensei Raw Rubberized som NetOnNet dessutom har ett väldigt bra pris på ( 399kr ) -> http://www.netonnet.se/art/dator/gaming/comp/gamingmss/steels...
Hoppas de va till nån hjälp

edit; här har du en bild på Zowie FK med en Sensei Raw Rubberized, en Zowie EC1 och en Zowie AM;
http://www.google.se/imgres?imgurl=http://www.overclock.net/c...

Visa signatur

GPU: MSI GeForce GTX 660 2GB TwinFrozr III - CPU: 3570k - COOLER: CM Hyper 212 Evo RAM: Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE LP - HDD: 1TB WD Caviar Black - SSD: 120GB Intel 330 - FANS: Corsair AF140 - MB: ASRock Z77 EXTREME4 - CASE: R4 -PSU: EVGA SuperNOVA NEX650
Min första build 9k
Fraktfritt Inet Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lejkahh:

Skrevs av Burks:

Jo jag har känt på både QPAD 5k och Naos 5000 och dem kändes bra men lite väl klumpigt och inte riktigt enligt mig optimerade för långa sessioner när man spelar FPS. Hade enkelt använt en mionix/qpad ifall jag typ spelade D3 eller ngt MMORPG. Jo jag vet att dem är mycket mer ergonomiska och att det är en enorm skillnad. Vad jag söker är något stilrent som fungerar väl (Ouroboros är kanske inte direkt stilren, men är ändå lite sugen på den trots all negativ kritik mot den)

Andvänd Citera "knappen"

Hur är dom klumpiga för längre sessioner? dom är ju anpassade för att kunna användas längre. Stilrena (om nu en mus kan vara det) är mössen, eller hur menar du när du säger stilrent?

Kanske du ska ta dig en titt på Razer Lachesis,

Dock så totalsågar jag razers kvalitet på sina möss, så det är inget jag rekommenderar.

Skrivet av dnp:

Om du är riktigt petig med att hitta en mus som passar dig så skulle vilja veta din handstorlek. Om du har en linjal så kan du mäta från basen av handen, till toppen av långfingret. Den här killen (http://www.youtube.com/watch?v=k9InL-J30fY) har 19 cm stora händer ( rätt små ) o han har testat väldigt många möss

19 Cm är inte små händer, Mera mot riktningen Normal till stora händer. Detta är min uppfattning av vad folk klassar som stora och små händer.

Har dessutom mätt mina egna händer och dom är inte små, Du kan läsa Här

Mått:

21 cm = långfingertoppen till handleden
10.5 cm = tumleden till början av lilfingret.

Permalänk

Steelseries SENSEI FTW!

Permalänk
Medlem
Skrivet av trolliban:

Razer Naga Hex!

Skickades från m.sweclockers.com

Min kompis har en Naga Molten och jag älskar hur den känns men den är ju en MMORPG mus så jag uteslöt därför hela naga serien, men när jag tänker på det så är HEX rätt annorlunda och hade faktiskt kunna funka... Tack för tipset, men ni andra, spamma in mer möss !

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lejkahh:

Skrevs av Burks:

http://www.maxfps.se/product_view.aspx?productid=831

den kanske är något för dig? är en favorit bland många cs spelare

http://www.maxfps.se/product_view.aspx?productid=834

köp dig ett paket med glides och en rejäl musmatta

tyvärr så är denna musen snordyr nuförtiden men tror den har slutats produceras och därav priset!

Visa signatur

R7 5800X3D / RTX 4070 / 32GB Ram / 1 + 2 TB M.2 SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ghostload:

Steelseries SENSEI FTW!

Sorry, Min kompis har sensei och den matchar inte min hand, för stor tror jag.... tack ändå!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Burks:

Andvänd Citera "knappen"

Hur är dom klumpiga för längre sessioner? dom är ju anpassade för att kunna användas längre. Stilrena (om nu en mus kan vara det) är mössen, eller hur menar du när du säger stilrent?

Kanske du ska ta dig en titt på Razer Lachesis,

Dock så totalsågar jag razers kvalitet på sina möss, så det är inget jag rekommenderar.

Sorry jag är ny på forumet som du ser haha ^_^

Nej håller med dig om Razer, har haft ett Lycosa som pajade + att deathaddern inte passar mig.

Jag vet inte riktigt hur jag tänker om Qpad men allt jag vet är att när jag först kände på min kompis QPAD och sen min andra kompis naga var att nagan var skönare och mindre...

Permalänk
Medlem

Qpad om-75

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

http://www.maxfps.se/product_view.aspx?productid=831

den kanske är något för dig? är en favorit bland många cs spelare

http://www.maxfps.se/product_view.aspx?productid=834

köp dig ett paket med glides och en rejäl musmatta

tyvärr så är denna musen snordyr nuförtiden men tror den har slutats produceras och därav priset!

Ahh... denna musen har jag hört om ÖVERALLT på olika ställen under mitt långa mus sökande, men det är den fulaste musen jag vet skulle jag tro. Den tilltalar mig inte på något annat sätt än den enormt fina omdömena... Den är en jag får tänka över lite mer Tack för alla tips!

Permalänk
Medlem

Logitechs möss är generellt mindre än många andra märken så det är en svår fråga det här.
Du har inte möjlighet att ta dig till någon butik och testa, helt enkelt?

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lejkahh:

Ahh... denna musen har jag hört om ÖVERALLT på olika ställen under mitt långa mus sökande, men det är den fulaste musen jag vet skulle jag tro. Den tilltalar mig inte på något annat sätt än den enormt fina omdömena... Den är en jag får tänka över lite mer Tack för alla tips!

http://dx.com/p/x-lswab-l9-usb-wired-800-1200-2000dpi-optical...

en sådan kanske? min polare har en sådan till sin laptop och han älskar den kolla runt lite bland utbudet på möss i kina och kolla om du hittar nån modell som verkar passa dig där.

Visa signatur

Permalänk

Har du gått till en butik och faktiskt klämt på mössen? Allt annat är ju ren spekulation och hype.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

http://dx.com/p/x-lswab-l9-usb-wired-800-1200-2000dpi-optical...

en sådan kanske? min polare har en sådan till sin laptop och han älskar den kolla runt lite bland utbudet på möss i kina och kolla om du hittar nån modell som verkar passa dig där.

Woah vad är detta för någon? Har aldrig sett eller hört talas om den.

15 dollar för en sådan mus stinker dålig kvallitet + att på undersidan är det en roccat logga? och det står på typ thailändska eller något. Stilren är den inte men det ser ändå ut som en bra mus, men det är dock ett väldigt osäkert köp... tack för tipsen ändå!

Permalänk
Avstängd

Möss är sååå personliga! Du måste känna på dem! Annars kan det bli fel!

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinboson:

Har du gått till en butik och faktiskt klämt på mössen? Allt annat är ju ren spekulation och hype.

I butik har jag endast känt på Mionix Naos 5000... Skulle in idag men det blev inte av. Om inte annat så uppdaterar jag nog tråden om jag varit inne och känt på dem...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lejkahh:

Woah vad är detta för någon? Har aldrig sett eller hört talas om den.

15 dollar för en sådan mus stinker dålig kvallitet + att på undersidan är det en roccat logga? och det står på typ thailändska eller något. Stilren är den inte men det ser ändå ut som en bra mus, men det är dock ett väldigt osäkert köp... tack för tipsen ändå!

ja det är ju billiga kopior av kända möss men du kan ju alltid kolla igenom och titta om du hittar något skapligt rätt unikt utbud jämfört med det i sverige

själv sitter man med deathadder 2013 och älskar den

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Logitech G9X är tevlig med anpassningsbar vikt och två olika grepp.

Visa signatur

ASUS TUF Z390-PRO GAMING, Intel Core i7-9700K, Noctua NH-D15, 4x8GB Corsair PC4-24000, Palit RTX 3080 GamingPro 10GB, 1.1TB SSD + 4TB HDD, X-Fi Titanium HD, Corsair RM1000i, Fractal Design R4

Permalänk
Medlem

Corsair m60/m65 är grym. Riktigt liten vilket passar mina dvärghänder. Bra mängd med knappar också, inte för mycket, inte för lite.

Visa signatur

| Fractal Design XL R2| 2x Gigabyte 680 Gtx@1254/7300mhz | Asrock Z77 OC Formula | 3570k@4.5ghz(1.36v) & Phanteks PH-TC14PE | 16gig hyperx beast series@2133mhz | Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ | Samsung SSD Basic 840-Series 512GB | 2TB Toshiba 7200rpm SATA6 | 9x Scythe Glide Stream 2000rpm | 2x Bitfenix Recon Fan Controller | BenQ 27'' XL2720T 120Hz + Dell UltraSharp 27" U2713HM IPS 2560x1440 | Sennheiser HD595

Permalänk
Medlem

Func MS-3 är allt jag kan säga egentligen. Så kär i denna mus. Helt underbar att sitta med i timmar efter timmar efter timmar.
Det eller Mionix Naos, bästa mössen.

Visa signatur

Ignorance is voluntary misfortune.

Permalänk
Medlem

Mionix Naos

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lejkahh:

Zowie EC2

Steelseries Kana

Razer Ouroboros

Logitech G700s

CM Stom Sentinel Adv.2

Först och främst måste vi veta hur du håller musen, claw-grip? palm-grip eller något mellanting?

Permalänk
Medlem

gå in till en butik, säg Media Markt där dom oftast har 40-50 möss liggandes så man får känna och klämma lite
Sen är det bara skriva upp dom du tyckte var sköna och kolla recensioner på dom mössen.
Överväga för/nackdelar
köpa

Permalänk
Medlem
Skrivet av Esseboy:

Möss är sååå personliga! Du måste känna på dem! Annars kan det bli fel!

Sant, älskar min Deathadder, det är bara materialet på sidorna som kan vara lite jobbiga när man svettas.
Själva formen är väldigt go, finns skönare möss men av någon anledning så när jag känt på möss som QPAD 5K
så är dom sköna men går inte bra att spela med. Riktigt konstigt men så är det