Permalänk
Fractal Design
Skrivet av Theposjo:

Ja Men hade det gått på garanti om inte skulle fått ut skruven?

Yttre påverkan, inklusive saker som stoppats eller fallit in i nätagg, täcks inte av normal garanti. I vissa fall kan vi dock ersätta saker som goodwill-ärenden, men det är naturligtvis svårt att svara på om så hade skett om det här fallet inte hade löst sig som det gjorde.

Skrivet av Subdubwise:

Jag vill inte vara den som märker ord, men ni sa faktiskt "slutet av Mars/tidig April" och nu har halva april passerat utan att jag har mottagit någon "uppdaterad version" av Adjust 108.

Hur går det för er?

Tyvärr har det skett vissa fördröjningar, som så ofta händer i produktutveckling. Vi har dock en liten batch som just nu flygs in, så vi kommer troligen börja ersätta enheter för kunder med problem under nästa vecka.

Skrivet av WallEm:

Jag undrar också hur det går, när får återförsäljarna dem i butik t.ex?

Detta kommer dröja något längre, större mängder behöver fraktas på ett mer kostnadseffektivt sätt. Planeringen är ännu ej färdig, men det handlar åtminstone inte om de närmaste veckorna.

Permalänk
Skrivet av Fractal Design:

Tyvärr har det skett vissa fördröjningar, som så ofta händer i produktutveckling. Vi har dock en liten batch som just nu flygs in, så vi kommer troligen börja ersätta enheter för kunder med problem under nästa vecka.

Är det någon sorts beta-batch ni skickar iväg nu eller är de identiska med de som kommer hamna i butik så småningom?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Blev uppringd av Fractal Design för två dagar sedan. De berättade att de var ledsna över fördröjningarna av de nya "Adjust 108"-enheterna. I vilket fall kommer folk att börja ta emot nya enheter under den kommande veckan. Det innefattar alltså de som redan har köpt en "Adjust 108"-fläktkontroller och som har mailat Fractal Designs support gällande att de vill ha en ny, som inte orsakar de problemen som har tagits upp tidigare här i tråden.

Jag fick även reda på att de enheterna som de skickar ut nu är identiska med de som senare kommer att komma i butik, så vi kommer inte att vara några försökskaniner och ta emot några beta-enheter, vilket är skönt att höra!

Permalänk

Har lite problem med fläktarna(fläktkontrollen?) på min fractal design arc. Helt plötsligt kan de sluta snurra. Är det någon som vet lösningen på detta problem?

Permalänk
Medlem

Det är inte att du har kontrollern står inställd så pass lågt att fläktarna inte orkar starta när du slår på datorn?
Så är det i alla fall i mitt XL och syrrans mini chassin att man kan ställa kontrollern så lågt att fläktar (alla inkopplade fläktar är från fractal i båda chassina) inte orkar starta.
Kan tänka mig att det kan skilja något på om en fläkt kan orkar starta om den är kall,varm dvs vid ett visst läge på kontrollern startar fläkten när den är varm men inte när den är kall (heller tvärtom).
Med andra ord prova att dra upp farten lite och se om det hjälper!

Heller är det att dom lägger av när dom känner för det trots att datorn varit igång en tid?

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk

Blev i dag uppringd av UPS och jag tog emot den nya och uppdaterade versionen av Adjust 108, som förhoppningsvis inte ska orsaka att vissa fläktar för oljud vid låg styrka. Ska montera den efter jag har kommit hem från skolan, och jag hoppas innerligt att den kommer fungera bättre än den första versionen av Adjust 108.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Subdubwise:

Blev i dag uppringd av UPS och jag tog emot den nya och uppdaterade versionen av Adjust 108, som förhoppningsvis inte ska orsaka att vissa fläktar för oljud vid låg styrka. Ska montera den efter jag har kommit hem från skolan, och jag hoppas innerligt att den kommer fungera bättre än den första versionen av Adjust 108.

Skickades från m.sweclockers.com

UPS, ringa? Vad har hänt? O.o

Får väl hoppas den nya funkar, min polare väntar också på sin.

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Skrivet av KaakaaN:

UPS, ringa? Vad har hänt? O.o

Vad menar du? Dessa "utbytesenheterna" som skickas ut till tidigare ägare av "Adjust 108" verkar levereras via UPS – ja. Det var åtminstone så jag tog emot min i eftermiddags. Antagligen är det då också på det viset alla andra kommer ta emot sina nya enheter.

Skrivet av KaakaaN:

Får väl hoppas den nya funkar, min polare väntar också på sin.

Jag kan bekräfta att problemet är eliminerat. Dock ser inte komponenterna, på kretskortet, särskilt vackra ut. "proportiornerligt" och "symmetri" verkar vara två ord som Fractal Design inte vet vad de innebär (jag tar för givet att grejerna på kretskortet inte är tänka att sitta så fruktansvärt snett och konstigt som de gör). Jag förstår inte vilken funktion det skulle kunna fylla. Se bilder nedan:

Dessutom verkar det som att det sitter kylflänsar på kretskortet, vilket bara(?) kan tyda på att det är voltreglering och inte samma slags reglering som på de tidigare "Adjust 108"-enheterna – vilket faktiskt är en av deras marknadsföringspunkter för denna produkten. Att de har bytt till voltreglering skulle isåfall förklara varför problemet är borta, men enligt dem själva ska det inte handla om någon voltreglering – utan om en mer avancerad version av denna PWM-liknande tekniken. Det skulle då innebära att de ljuger i sin marknadsföring och vad de berättar för kunder. Men detta är som sagt bara spekulationer, jag vet inte om det ens är kylflänsar – men de ser nästan identiska ut med kylflänsarna som sitter hos en tidigare fläktkontroller som jag har i min ägo.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Subdubwise:

Vad menar du? Dessa "utbytesenheterna" som skickas ut till tidigare ägare av "Adjust 108" verkar levereras via UPS – ja.

Menade mer att dom aldrig ringt innan dom kommer till mig.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Skrivet av KaakaaN:

Menade mer att dom aldrig ringt innan dom kommer till mig.

Skickades från m.sweclockers.com

Jaha! Nej då, de ringde mig. Vilket var tur då jag befann mig i skolan vid den tiden då UPS-lastbilen skulle köra sina ärenden i Falkenberg. Jag lyckades hur som helst stämma träff på en annan plats och fick till slut mitt paket efter identifikation och namnteckning.

Tråkigt bara att kretskortet verkar så slarvigt sammansatt...

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Subdubwise:

Jag kan bekräfta att problemet är eliminerat. Dock ser inte komponenterna, på kretskortet, särskilt vackra ut. "proportiornerligt" och "symmetri" verkar vara två ord som Fractal Design inte vet vad de innebär (jag tar för givet att grejerna på kretskortet inte är tänka att sitta så fruktansvärt snett och konstigt som de gör). Jag förstår inte vilken funktion det skulle kunna fylla. Se bilder nedan:

http://anony.ws/i/2013/04/25/NGqvk.jpg

http://anony.ws/i/2013/04/25/YIvkQ.jpg

http://anony.ws/i/2013/04/25/2huU.jpg

Om kretskortets hålmonterade komponenter placeras för hand, vilket är rätt vanligt i elektronikbranchen, så hamnar dessa inte i "perfekt symmetri". Det är trots allt ett handarbete. Det är bara för dig att räta upp sådant som du tycker ser för snett ut. Tänk dock på: Böj inte runt komponenterna för mycket. De kan gå av.
Dessutom är det som du säger. Det har ingen praktiskt funktion till att det sitter snett, utan är bara orsakat av den som monterat komponenterna för hand. (Undantaget spolar, som brukar justeras in mekaniskt. Men detta är idag sällsynt)
Sitter det ett gäng fabriksarbetare utefter ett löpande band och skall montera tusentals enheter varje dag, så har man inte tid att dona till med "perfekt symmetri" bara för syns skull. I synnerhet på ett kretskort som inte är tänkt att synas utifrån ändå.

Själv ser jag inga problem med att det sitter "lite snett". Återigen: Det påverkar ingenting praktiskt sett.

Däremot: Kontakten som sitter snett. Det var ett dåligt utfört jobb av montören, så där kan jag hålla med dig. Kontakter skall sitta propert för att få den bästa mekaniska hållfastheten. Jag gissar att du åtgärdade det med lite "yttre påverkan"

Skrivet av Subdubwise:

Dessutom verkar det som att det sitter kylflänsar på kretskortet, vilket bara(?) kan tyda på att det är voltreglering och inte samma slags reglering som på de tidigare "Adjust 108"-enheterna – vilket faktiskt är en av deras marknadsföringspunkter för denna produkten. Att de har bytt till voltreglering skulle isåfall förklara varför problemet är borta, men enligt dem själva ska det inte handla om någon voltreglering – utan om en mer avancerad version av denna PWM-liknande tekniken. Det skulle då innebära att de ljuger i sin marknadsföring och vad de berättar för kunder. Men detta är som sagt bara spekulationer, jag vet inte om det ens är kylflänsar – men de ser nästan identiska ut med kylflänsarna som sitter hos en tidigare fläktkontroller som jag har i min ägo.

Kylflänsar?... vilka kylflänsar?

Tänker du på TO220 kapseln på reksektive transistor/IC?
Detta är en detalj man får med själva transistorn/IC-.kretsarna vare man vill det eller ej.
Se följande: http://en.wikipedia.org/wiki/TO-220

Detta är vad jag tolkar som kylflänsar, och några sådana kan jag inte se på dina bilder.

EDIT:
Nu vet jag inte hur den tidigare versionen av fläktkontrollern såg ut, men jag gissar att den tidigare modelle använde en "för klen" transistor/MOSFET för PWM-styrningen av fläktarna, varav kunder som använder lite större och kraftigare fläktar helt enkelt överbelastade kretsarna ifråga, och startproblemen uppstod.
Jag gissar att man i den här versionen valt en kraftigare transistor/MOSFET för PWM-sturningen, så att även de mer strömkrävande fläktarna kan starta utan överbelastning.

Till Fractal Design:
Personligen hade jag programmerat processsorn i fläktkontrollern så att PWM-styrningen fördröjs en cirka 5 sekunder, så att fläktarna hinner starta propert innan hastighetsregleringen "kickar in". Det är så man brukar göra med PWM-styrning av fläktar, då många fläktmodeller har svårt att starta direkt på en PWM-reglerad matning. Det är också så många moderkorts-tillverkare gör med sina PWM-styrningar.

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Medlem

Tjena! Undrar om det finns möjlighet att få tag på nya "kuddar" som chassina står på. En i hörnet är borta på mitt Arc Mini så datorn står o vinglar på golvet, orsakar fula ljud och kan i värsta fall ha sönder det om någon råkar slå i det uppifrån

//Joel

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hej,

Har köpt en R4 och Corsair H110, men jag får dom inte att passa, ska det gå eller är det jag som gör något fel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MP_Swede:

Hej,

Har köpt en R4 och Corsair H110, men jag får dom inte att passa, ska det gå eller är det jag som gör något fel?

Det går inte, Jag har provat
I ARC går det utmärkt

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Skrivet av SysGhost:

Om kretskortets hålmonterade komponenter placeras för hand, vilket är rätt vanligt i elektronikbranchen, så hamnar dessa inte i "perfekt symmetri". Det är trots allt ett handarbete. Det är bara för dig att räta upp sådant som du tycker ser för snett ut. Tänk dock på: Böj inte runt komponenterna för mycket. De kan gå av.
Dessutom är det som du säger. Det har ingen praktiskt funktion till att det sitter snett, utan är bara orsakat av den som monterat komponenterna för hand. (Undantaget spolar, som brukar justeras in mekaniskt. Men detta är idag sällsynt)
Sitter det ett gäng fabriksarbetare utefter ett löpande band och skall montera tusentals enheter varje dag, så har man inte tid att dona till med "perfekt symmetri" bara för syns skull. I synnerhet på ett kretskort som inte är tänkt att synas utifrån ändå.

Själv ser jag inga problem med att det sitter "lite snett". Återigen: Det påverkar ingenting praktiskt sett.

Däremot: Kontakten som sitter snett. Det var ett dåligt utfört jobb av montören, så där kan jag hålla med dig. Kontakter skall sitta propert för att få den bästa mekaniska hållfastheten. Jag gissar att du åtgärdade det med lite "yttre påverkan"

Kylflänsar?... vilka kylflänsar?

Tänker du på TO220 kapseln på reksektive transistor/IC?
Detta är en detalj man får med själva transistorn/IC-.kretsarna vare man vill det eller ej.
Se följande: http://en.wikipedia.org/wiki/TO-220

Detta är vad jag tolkar som kylflänsar, och några sådana kan jag inte se på dina bilder.
http://static.electro-tech-online.com/imgcache/4419-to220heat...

EDIT:
Nu vet jag inte hur den tidigare versionen av fläktkontrollern såg ut, men jag gissar att den tidigare modelle använde en "för klen" transistor/MOSFET för PWM-styrningen av fläktarna, varav kunder som använder lite större och kraftigare fläktar helt enkelt överbelastade kretsarna ifråga, och startproblemen uppstod.
Jag gissar att man i den här versionen valt en kraftigare transistor/MOSFET för PWM-sturningen, så att även de mer strömkrävande fläktarna kan starta utan överbelastning.

Till Fractal Design:
Personligen hade jag programmerat processsorn i fläktkontrollern så att PWM-styrningen fördröjs en cirka 5 sekunder, så att fläktarna hinner starta propert innan hastighetsregleringen "kickar in". Det är så man brukar göra med PWM-styrning av fläktar, då många fläktmodeller har svårt att starta direkt på en PWM-reglerad matning. Det är också så många moderkorts-tillverkare gör med sina PWM-styrningar.

Tack så mycket för det detaljerade svaret! Lyckligtvis hade jag helt fel angående "kylflänsarna".

Du har helt rätt, fläktkontrollern i sig fungerar utmärkt – jag och dock väldigt estetiskt lagd så jag stör mig lätt på när saker och ting inte ser perfekt ut.

Angående att fläktar inte startar igång så har det aldrig, mig veterligen, varit något problem med "Adjust 108". Problemet har däremot varit att vid allting annat än full fläktstyrka har många fläktars motorer fört oljud ifrån sig. Se följande video:

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Subdubwise:

Tack så mycket för det detaljerade svaret! Lyckligtvis hade jag helt fel angående "kylflänsarna".

Du har helt rätt, fläktkontrollern i sig fungerar utmärkt – jag och dock väldigt estetiskt lagd så jag stör mig lätt på när saker och ting inte ser perfekt ut.

Jag gissar igen:
Fractal Design ville väl få fram en batch av den uppdaterade versionen så snabbt det gick, och pressade på sin anlitade fabrik (Som jag gissar är en Asiatiskt fabrik, som många andra). Det har antagligen resulterat i att första batchen är lite "ihophastad".
Jag gissar också att kommande batchar ser estetiskt bättre ut, men detta är som sagt bara min gissning. Framtiden får visa om jag gissar rätt här.

Skrivet av Subdubwise:

Angående att fläktar inte startar igång så har det aldrig, mig veterligen, varit något problem med "Adjust 108". Problemet har däremot varit att vid allting annat än full fläktstyrka har många fläktars motorer fört oljud ifrån sig. Se följande video:

http://www.youtube.com/watch?v=NSZ2KhxwHSE

Aha, ljudproblemet ja. Återigen gissar jag att det har med PWM-styrningen att göra. En del fläktar har en intern hastighets-reglering som kan komma i konflikt om man använder PWM styrning direkt på fläktens 12v matningen (För 3-pins DC-fläktar som inte har de fjärde stiftet för separat PWM-signal), varav ojlud kan uppstå.

Detta är en egen erfarenhet efter att ha tillverkat en egen PWM-styrning med den klassiska 555-kretsen.
En del DC-fläktar kan inte PWM-styras utan att orsaka oljud eller ojämn gång, då den interna hastighetsregleringen krockar med den externa PWM-matningen, varav fläktmotorn utsätts för dubbla pulser, som i sin tur genererar oljudet.
En del lågvarviga DC-fläktar har en egen "start-puls" som bara triggar en gång efter att matningen slås på, men med PWM-styrning på matningen, så sker denna start-puls varje gång PWM-matningen pulserar. Vibrationer uppstår.

Själv har jag en bekant som hade problem med start av fläktarna på den här kontrollern. Denne kunde helt enkelt knuffa igång fläktarna, så fungerade det normalt. Det handlade dock om några fläktar i 200 millimeters-utförande som behöver "full sprutt" under start-ögonblicket för att snurra igång, så det är relativt förståeligt.
Personen ifråga lämnade tillbaks sin kontroller då den inte fungerade med fläktarna som man ville styra.

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Skrivet av SysGhost:

Jag gissar igen:
Fractal Design ville väl få fram en batch av den uppdaterade versionen så snabbt det gick, och pressade på sin anlitade fabrik (Som jag gissar är en Asiatiskt fabrik, som många andra). Det har antagligen resulterat i att första batchen är lite "ihophastad".
Jag gissar också att kommande batchar ser estetiskt bättre ut, men detta är som sagt bara min gissning. Framtiden får visa om jag gissar rätt här.

Jag tror att du har fullkomligt rätt gällande detta. Fractal Design har låtit väldigt stressade under hela den här perioden, genom mail, forum och telefon, så det är mycket möjligt att deras stress är orsaken till alla sneda komponenter på kretskortet. När jag pratade i telefon med någon från Fractal Design sa han att de hade varit tvugna att gå tillbaka till ritbordet åtminstone en gång, då de inte hittade någon lösning på problemet, och att det är tack vare detta som hela processen har dröjt såpass länge.

Skrivet av SysGhost:

Aha, ljudproblemet ja. Återigen gissar jag att det har med PWM-styrningen att göra. En del fläktar har en intern hastighets-reglering som kan komma i konflikt om man använder PWM styrning direkt på fläktens 12v matningen (För 3-pins DC-fläktar som inte har de fjärde stiftet för separat PWM-signal), varav ojlud kan uppstå.

Vad jag minns beskrev Fractal Design själva det som att någonting med deras PWM-liknande styrning gjorde att oljudet orsakades av att det sändes ut låg spänning till fläktarna – som i sin tur fick fläktmotorerna att låta knasigt. Men jag minns inte riktigt! Var trots allt ett litet tag sedan nu.

Härligt att de verkar ha fått bukt på problemet åtminstone.

Permalänk
Hedersmedlem

En kommentar angående Jonnyguru's test av Newton R3 1000W som jag gjort en tråd om här tror jag skulle vara uppskattat. Tack på förhand!

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Illa, väldigt illa fractal
Hur ska vi nu kunna lite på vad ni lovar att era produkter ska inehålla i framtiden?

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av SysGhost:

Om era ljudproblem med pwm fläktar

Skrivet av Subdubwise:

Om era ljudproblem med pwm fläktar

Pwm tekniken i sig är att välkänt problem som ger oljud pga sina snabba pulsationer i effekt, det ger små momentryck i motorerna som ger upphov till hörbara resonanser i motorn
Ska man ha en riktigt "tyst" motorstyrning så använder man helst inte pwm teknik, eller så anpassar man pwm kretsen till den motor som ska kontrolleras så att de tillsamman inte ger upphov till resonansljud, men det är svårt om man inte ser kontrollern och motorn som en gemensam enhet.

http://ww1.microchip.com/downloads/en/AppNotes/00771b.pdf
Den här var "lite" djupare:
http://www.utc.fr/lec/theses/manuscrits/ThesisMotorNoiseReduc...

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

hej kära Fractal

jag har tidigare i veckan skaffat mig ett define R4 (vit). Och nu är det dags att skaffa mig eran fläktkontroll adjust 108. Eftersom jag har den vita versionen av chassit och fläktkontrollen är svart så matchar inte färgerna så jag undrar ifall adjust 108 kommer att finnas tillgängligt i färgen vit

Permalänk

Hej,

Hur är det med skador på chassit som uppkom under frakten, kan man kontakta supporten via mail på "support@fractal-design.com" på svenska för att få en ny sida samt front på chassit utskickat till sig? Går enkelt att byta själv tänker jag.

Hur lång tid tar det ungefär? Skickade ett mail i torsdag, kompletterade idag med ett par bilder. Kan dock inte hitta serienumret på chassit. Det är ett Fractal Design Define Mini, är det någonting som går att få utskickade till sig direkt då jag hört mycket gått om er support.

Tack på förhand!

Permalänk
Fractal Design
Skrivet av Ultra94:

hej kära Fractal

jag har tidigare i veckan skaffat mig ett define R4 (vit). Och nu är det dags att skaffa mig eran fläktkontroll adjust 108. Eftersom jag har den vita versionen av chassit och fläktkontrollen är svart så matchar inte färgerna så jag undrar ifall adjust 108 kommer att finnas tillgängligt i färgen vit

Adjust 108 kommer tyvärr troligen inte komma i vitt.

Skrivet av henrikj93:

Hej,

Hur är det med skador på chassit som uppkom under frakten, kan man kontakta supporten via mail på "support@fractal-design.com" på svenska för att få en ny sida samt front på chassit utskickat till sig? Går enkelt att byta själv tänker jag.

Hur lång tid tar det ungefär? Skickade ett mail i torsdag, kompletterade idag med ett par bilder. Kan dock inte hitta serienumret på chassit. Det är ett Fractal Design Define Mini, är det någonting som går att få utskickade till sig direkt då jag hört mycket gått om er support.

Tack på förhand!

Ja, att kontakta supporten direkt via mail är helt rätt väg att gå. Svenska går utmärkt, och vi brukar försöka se till att svar kommer senast inom två arbetsdagar.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Ultra94:

hej kära Fractal

jag har tidigare i veckan skaffat mig ett define R4 (vit). Och nu är det dags att skaffa mig eran fläktkontroll adjust 108. Eftersom jag har den vita versionen av chassit och fläktkontrollen är svart så matchar inte färgerna så jag undrar ifall adjust 108 kommer att finnas tillgängligt i färgen vit

Spraylackera den.
Tips: Biltema hobbyfärger på sprayburk.
Börja med att ta isär alla detaljerna, så att du endast har ramen kvar.
Rengör ramen med varmt vatten och handdiskmedel. Viktigt att fett och fingeravtryck försvinner. Annars fäster inte färgen.
Primer: tre - fyra tunna lager med 10-20 minuters torktid emellan.
Vit färg: tre - fyra tunna lager, med 10-30 minuters torktid emellan.

En mer utförlig sprayguide kan du lätt Googla fram, om din google-fu är stark.

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Avstängd

Ni borde verkligen göra ett liknande mITX chassi, Fractal Design.
Skulle bli en väldigt stilren HTPC/Speldator!

Bilden är gjord av HurMycket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

Har nu fått bekräftat från Fractal direkt att det inte kommer en ny version - det var ett gammalt svar och har situationen har ändrats sen dom publicerade det.

Exakt varför den utgår eller inte kommer någon ny vet vi inte utan bäst att ni frågar direkt till Fractal om ni vill veta det.

Puh, sådär

Så det kommer ingen ny adjust 108? heller har inet fel?
Om det inte kommer någon ny varför?
ni har ju skickat ut till dom som ville ha en ny pga missljud var det fel på dom med?

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem

Hej fractal!
Fick precis svar från inet att ni kommer sluta producera adjust 108.
Varför gör ni så, nu när ni fått bukt med fläkt problemen?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Samsung 250 gb ssd, 2x Msi gtx 660, i5 3570K, FD Arc

JVC JA-s31, Mirsch OM 3-28, Micro seiki mb-15

iPhone 5, iPad air

Beats solo HD red, Supra Nitro black

Permalänk
Skrivet av WallEm:

Hej fractal!
Fick precis svar från inet att ni kommer sluta producera adjust 108.
Varför gör ni så, nu när ni fått bukt med fläkt problemen?

Skickades från m.sweclockers.com

Oj, det här kom oväntat. Jag är en av de som har varit mest pådrivande gällande tillverkningsfelet som fanns hos deras "Adjust 108"-enheter. Nu när de väl har fått ordning på det låter det väldigt konstigt att de ska lägga ner tillverkningen helt och ta bort den ur sitt sortiment. Riktigt snygg är den, och den nya revisionen fungerar felfritt, för min del, än så länge.

Ska bli intressant att se vad Fractal Design har att säga om detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Subdubwise:

Oj, det här kom oväntat. Jag är en av de som har varit mest pådrivande gällande tillverkningsfelet som fanns hos deras "Adjust 108"-enheter. Nu när de väl har fått ordning på det låter det väldigt konstigt att de ska lägga ner tillverkningen helt och ta bort den ur sitt sortiment. Riktigt snygg är den, och den nya revisionen fungerar felfritt, för min del, än så länge.

Ska bli intressant att se vad Fractal Design har att säga om detta.

Ja, det ska bli intressant, jag väntade med att köpa den efter att jag fått höra om fläktproblemet, men kanske borde ha gjort det så att man fått en ny iallafall :/
Kändes lite pafft när inet sa att de inte skulle tillverkas mer och vill gärna ha det bekräftat isåfall

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Samsung 250 gb ssd, 2x Msi gtx 660, i5 3570K, FD Arc

JVC JA-s31, Mirsch OM 3-28, Micro seiki mb-15

iPhone 5, iPad air

Beats solo HD red, Supra Nitro black

Permalänk
Medlem

Hej Fractal!

Jag undrar, är nätagreggatet Newton R3 1000w så att säga Haswell-Ready?

Visa signatur

Save Scummer!