Komplett.se - allmän diskussion

Permalänk
Medlem

Hejsan!

Er annons här på SweC säger att http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=774014 ska kosta 2299kr, men på sidan kostar den 2499kr.. vilket pris är fel?
edit: såg att det har blivit fixat. nvm.

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av AldrigJa:

Hejsan!

Er annons här på SweC säger att http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=774014 ska kosta 2299kr, men på sidan kostar den 2499kr.. vilket pris är fel?
edit: såg att det har blivit fixat. nvm.

Hej,
Nu är det fixat! Tack för att du hörde av dig.

Vänligen

/Mikael

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Tjena!
Beställde en TV i onsdags och har stått som skickad sedan fredag eftermiddag. I söndags registrerades förhandsinformationen hos posten, men inget sedan dess. Är detta normalt?
Det är ett hempaket, om det spelar någon roll.

EDIT: 20 maj kl 20:47 Örebro City Lb, Sorterad
Lugnt!

Visa signatur

Asus P8P67 PRO REV B3 | Intel Core i5 2500K 4,2GHz | CM Hyper 212+ | Corsair Vengeance 8GB 1600Mhz | Gigabyte GeForce GTX 580 | Corsair SSD Force GT 120GB | Corsair HX 750W | Fractal Design Arc | QPAD MK-80 | Sennheiser HD598 | Cyborg R.A.T 7

Permalänk

Grym support igen! Blir alltid lika positivt överraskad!

Permalänk
Medlem

Hejsan!

Jag undrar hur eran garanti ser ut för andra hands köpen?

Jag kommer ev. köpa ett grafikkort som är inköpt i Augusti 2012 (XFX 7970). Hur lång tid bör det vara kvar på garantin och funkar det för mig eller är det endast original köparen?

Om garantin funkar för mig, vad behöver jag av han jag ska köpa det då? Kvitto eller liknande?

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Passar på att berömma för den snabba hanteringen av returen som jag skrivit om tidigare i tråden!

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Prefum:

Tjena!
Beställde en TV i onsdags och har stått som skickad sedan fredag eftermiddag. I söndags registrerades förhandsinformationen hos posten, men inget sedan dess. Är detta normalt?
Det är ett hempaket, om det spelar någon roll.

EDIT: 20 maj kl 20:47 Örebro City Lb, Sorterad
Lugnt!

Bra att den rör på sig. Tveka inte att höra av dig om du har några funderingar.

Skrivet av AldrigJa:

Hejsan!

Jag undrar hur eran garanti ser ut för andra hands köpen?

Jag kommer ev. köpa ett grafikkort som är inköpt i Augusti 2012 (XFX 7970). Hur lång tid bör det vara kvar på garantin och funkar det för mig eller är det endast original köparen?

Om garantin funkar för mig, vad behöver jag av han jag ska köpa det då? Kvitto eller liknande?

Hej,
Du tar över garantin. Det bör vara 2 års garanti på kortet - kolla på produktsidan för grafikkortet så finns det specificerat hur många månaders garanti som gäller.
Fakturan för ordern gäller som garantibevis och finns att hämta på kontosidan.

Skrivet av MrBoXon:

Passar på att berömma för den snabba hanteringen av returen som jag skrivit om tidigare i tråden!

Skrivet av Widholm:

Grym support igen! Blir alltid lika positivt överraskad!

Kul att höra att ni är nöjda med vår service! Det värmer.

Vänligen

/Mikael

Visa signatur

Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Hej,

Passar först på att berömma er för väldigt bra service, båda för mig privat, och de olika företag jag jobbat åt, som använt er som huvudleverantör

En snabb fråga, har ni planer att ta in Padfone Infinity, och någon gissning på när, jag ser den har börjat dyka upp hos andra på prisjakt.

Tack!

//Damir

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av DJ_Datte:

Hej,

Passar först på att berömma er för väldigt bra service, båda för mig privat, och de olika företag jag jobbat åt, som använt er som huvudleverantör

En snabb fråga, har ni planer att ta in Padfone Infinity, och någon gissning på när, jag ser den har börjat dyka upp hos andra på prisjakt.

Tack!

//Damir

Kul att du är nöjd med vår service Damir!

Vi kommer att ta in Padfone Infinity men har tyvärr inte fått något leveransdatum ännu.

Vänligen

/Mikael

Visa signatur

Permalänk

Inte för jag vill klaga, utan jag vill bara uppmärksamma Er på att det står "coh" istället för "och" under beskrivningen till "Komplett Gamer Premium - GTX 780 Edition" på er GTX 780 sida

Grym speldator utrustat med ett av världens råaste grafikkort, GTX 780. Du får en en suverän Intel Core i7 processor, 16GB minne coh en snabb SSD-hårddisk!

http://www.komplett.se/k/kcf.aspx?id=10418

Förlåt för att jag störde

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av VeryMadMeatball:

Inte för jag vill klaga, utan jag vill bara uppmärksamma Er på att det står "coh" istället för "och" under beskrivningen till "Komplett Gamer Premium - GTX 780 Edition" på er GTX 780 sida

Grym speldator utrustat med ett av världens råaste grafikkort, GTX 780. Du får en en suverän Intel Core i7 processor, 16GB minne coh en snabb SSD-hårddisk!

http://www.komplett.se/k/kcf.aspx?id=10418

Förlåt för att jag störde

Fixat! Tack för att du hörde av dig.

Vänligen

/Mikael

Visa signatur

Permalänk
Medlem

tjena komplett.. har vi rabatter hos er? typ fri frakt eller så..

Visa signatur

Asus Z370 prime, Intel i5 9400F kyld med Arctic cooler, 16 Gb HyperX DDR4, 240Gb HyperX, 1TB corsair, Asus GTX1650 Super. Win 10 pro.

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av jerqer:

tjena komplett.. har vi rabatter hos er? typ fri frakt eller så..

Hej,

Vi har inte särskilda rabatter för medlemmar på Sweclockers.

Vänligen

/Mikael

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har ni några kommande kampanjer på TV?

Permalänk
Medlem

http://www.komplett.se/k/kc.aspx?bn=12508

Konsol är felstavat på Wii U, PS4 och Xbox One.

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av el30:

Har ni några kommande kampanjer på TV?

Hej,
Vi har med TV i de allra flesta av våra kampanjer och kör nya kampanjer med jämna mellanrum. Håll utkik!

Skrivet av LeVvE:

http://www.komplett.se/k/kc.aspx?bn=12508

Konsol är felstavat på Wii U, PS4 och Xbox One.

Tack för att du uppmärksammade oss på detta. Nu är det fixat!

Vänligen

/Mikael

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Komplett:

Hej,
Vi har med TV i de allra flesta av våra kampanjer och kör nya kampanjer med jämna mellanrum. Håll utkik!

Tack för att du uppmärksammade oss på detta. Nu är det fixat!

Vänligen

/Mikael

Dold text

Känns som att ni har felstavningar till som tätt och för inte så länge sedan kallade ni SLI för Crossfire eller tvärtom Vad har ni för folk som sitter och skriver era texter? Lite stressade känns det som?

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Widholm:
Dold text

Känns som att ni har felstavningar till som tätt och för inte så länge sedan kallade ni SLI för Crossfire eller tvärtom Vad har ni för folk som sitter och skriver era texter? Lite stressade känns det som?

Hej,
Vårt mål är givetvis att vi alltid ska ha korrekt information och helt utan stavfel på hela sajten. Precis som du skriver så kan det ibland vara stressigt och fel smyger sig in. Vi är väldigt tacksamma för de som tar sig tid och påpeka felen så fixar vi det så snabbt som möjligt.

Vänligen

/Mikael

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Komplett:

Hej,
Vårt mål är givetvis att vi alltid ska ha korrekt information och helt utan stavfel på hela sajten. Precis som du skriver så kan det ibland vara stressigt och fel smyger sig in. Vi är väldigt tacksamma för de som tar sig tid och påpeka felen så fixar vi det så snabbt som möjligt.

Vänligen

/Mikael

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=757621

Fel på förstasidan där det står "radiatrofläktar" istället för radiator. Finns säkert många fler exempel, men återkommer isf.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av MultiMan:

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=757621

Fel på förstasidan där det står "radiatrofläktar" istället för radiator. Finns säkert många fler exempel, men återkommer isf.

Fixat - tackar!

/Mikael

Visa signatur

Permalänk

Hej! När jag ska gå in på er svenska hemsida så kommer jag in på komplett.ie istället. Verkar som att jag omdirigeras för att någonting tror att min ip är från Irland.

Permalänk
Medlem

det jag tycker är att ni borde göra tekniska specifikationer mycket tydligare så att man kan läsa v utan att man behöver sätta på extra sensorer och frakten kan svida ibland men det hindrar inte mig för att köpa från er. Er fredagsrea är det bästa som finns av alla webbsajter, jag kollar varje fredag, fast jag inte köper nåt så kan jag bara inte missa det
på tekniska specifikationer så borde ni göra på detta vis
ex
processor 3770k (den här raden ska vara lite gråaktig)
antal kärnor 4 (den här ska vara vit så man kan skilja raderna)

Permalänk
Jubileumsmästare

Kommer priserna på gtx 680 sänkas nu i samband me lanseringarna av gtx 780 o 770?
Mvh

Visa signatur

You have come a long way, baby!

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av jaggillarkakor:

Hej! När jag ska gå in på er svenska hemsida så kommer jag in på komplett.ie istället. Verkar som att jag omdirigeras för att någonting tror att min ip är från Irland.

Hej,
Det låter märkligt - det ska inte finnas någon sådan omdirigering vad jag känner till.

Skrivet av 007onex:

det jag tycker är att ni borde göra tekniska specifikationer mycket tydligare så att man kan läsa v utan att man behöver sätta på extra sensorer och frakten kan svida ibland men det hindrar inte mig för att köpa från er. Er fredagsrea är det bästa som finns av alla webbsajter, jag kollar varje fredag, fast jag inte köper nåt så kan jag bara inte missa det
på tekniska specifikationer så borde ni göra på detta vis
ex
processor 3770k (den här raden ska vara lite gråaktig)
antal kärnor 4 (den här ska vara vit så man kan skilja raderna)

Ditt önskemål är noterat inför framtida uppdateringar av sajten.

Skrivet av BumBumX:

Kommer priserna på gtx 680 sänkas nu i samband me lanseringarna av gtx 780 o 770?
Mvh

Det är inte alls otroligt att priserna kommer att förändras. Håll utkik!

Vänligen

/Mikael

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kommer ni att få in 770 kort med referens design? Det verkar inte vara en enda butik som har det just nu?

Mvh!

Permalänk
Skrivet av Komplett:

Hej,
Det låter märkligt - det ska inte finnas någon sådan omdirigering vad jag känner till.

Ditt önskemål är noterat inför framtida uppdateringar av sajten.

Det är inte alls otroligt att priserna kommer att förändras. Håll utkik!

Vänligen

/Mikael

Jag löste det! Det var adblock som omdirigerade mig

Permalänk
Medlem

Köpte hd7970 3gb Demo från Komplett, plocka up den nu på fredag från ICA, den var paketerat välldigt bra...(så kan inte vara transport skada.)
Själva kortet funkar men fläkt skydded(plast front) var sprucken och det rattlade en lös/sprucken skruv i antistatpåsen.
Hur kollar ni era demo produkter???

Visa signatur

Desktop: i7 2600k @ 4.2GHz, RX480, z77-MPOWER, 16GB DDR3, 120GB+240GB SSD, 3TB HDD, FD R4, 750W
Laptop: Asus x550J + MSI GE620DX | Mobil: Nexus 6P + Nokia X2 DS | Konsol: PS4, PS3 & PSVita

Permalänk
Medlem

hehe, ja nu har ni nog redan fått tillräckligt med input.. men det jag saknar är:

1. Frakten. Oftast är det detta som får mig att tippa över till Dustin. För mig är ni likvärdiga i snabbhet och support. 99:- är ganska mycket och det är oftast skillnaden när jag köper saker <1500:-. Saker på pall är 500:- dyrare. Har köpt tre TV's från Dustin i rad när ni hade samma pris på produkten. Hade jag som trogen kund fått gratis frakt under 6 månader efter mitt förra köp eller/och 50% på pallfrakten så hade ni nog fått mina beställningar på ca 50k.

2. Veckans erbjudande. Saknar att varje måndag surfa in hos er och kolla om det var något intressant. Kommer in mer sällan nu tack vare att ni tog bort det. Tur att ni har Superweekend kvar, det som oftast får mig att hoppa in på fredag em/kväll och känna mig köpsugen.

3. Ni har oftast bra bilder på produkterna. Ibland saknar jag dock riktigt högupplösta bilder på t.ex moderkort, baksidor på TV's, förstärkare och andra där man stoppar in kablar. Ibland kan det vara tajt om utrymme bakom eller i något och då hjälper en bra bild i planeringen. Lägg gärna upp en cm skala på bilden så att man kan mäta direkt på skärmen om sakerna får plats. Inte helt 100 på upplösningen på bilderna just nu, men de ligger väl på runt 1k x 1k? 3k x 3k hade nog gjort mig nöjd. Inet hade ofta bra bilder förut, osäker nu..

4. Ni har oftast bra och tydliga specs på produkterna. Uppskattas. Kan va på Norsk ibland men det e lungt.

Hoppas att ni förvaltar Webhallen bra!

Visa signatur

[1700X] [B350 mITX] [32GB DDR4@3000MHz CL15] [Vega 56] [Nano S] [D15S] [Win 10 Pro]

Permalänk
Hedersmedlem

Någon har tydligen en mindre bra dag.

*Otrevlig kommentar samt svar på det raderat*

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av DDemis:

Kommer ni att få in 770 kort med referens design? Det verkar inte vara en enda butik som har det just nu?

Mvh!

Vi kan inte få tag på dessa just nu. Så troligtvis sitter Nvidia på de få exemplar som finns. Förhoppningsvis får vi se GTX 770 med Titan-kylaren i butik framöver men just nu vet vi inte.

Skrivet av jaggillarkakor:

Jag löste det! Det var adblock som omdirigerade mig

Skönt att det löste sig. Märklig omdirigering. :/

Skrivet av NoClue:

Köpte hd7970 3gb Demo från Komplett, plocka up den nu på fredag från ICA, den var paketerat välldigt bra...(så kan inte vara transport skada.)
Själva kortet funkar men fläkt skydded(plast front) var sprucken och det rattlade en lös/sprucken skruv i antistatpåsen.
Hur kollar ni era demo produkter???

Tråkigt att ditt grafikkort var defekt. Givetvis ska även demoprodukter vara fungerande. Givetvis har du garanti i vanlig ordning på dessa. Hör av dig till oss så hjälper vi dig. Du når oss på 031-710 20 00.

Skrivet av HenKenny:

hehe, ja nu har ni nog redan fått tillräckligt med input.. men det jag saknar är:

1. Frakten. Oftast är det detta som får mig att tippa över till Dustin. För mig är ni likvärdiga i snabbhet och support. 99:- är ganska mycket och det är oftast skillnaden när jag köper saker <1500:-. Saker på pall är 500:- dyrare. Har köpt tre TV's från Dustin i rad när ni hade samma pris på produkten. Hade jag som trogen kund fått gratis frakt under 6 månader efter mitt förra köp eller/och 50% på pallfrakten så hade ni nog fått mina beställningar på ca 50k.

2. Veckans erbjudande. Saknar att varje måndag surfa in hos er och kolla om det var något intressant. Kommer in mer sällan nu tack vare att ni tog bort det. Tur att ni har Superweekend kvar, det som oftast får mig att hoppa in på fredag em/kväll och känna mig köpsugen.

3. Ni har oftast bra bilder på produkterna. Ibland saknar jag dock riktigt högupplösta bilder på t.ex moderkort, baksidor på TV's, förstärkare och andra där man stoppar in kablar. Ibland kan det vara tajt om utrymme bakom eller i något och då hjälper en bra bild i planeringen. Lägg gärna upp en cm skala på bilden så att man kan mäta direkt på skärmen om sakerna får plats. Inte helt 100 på upplösningen på bilderna just nu, men de ligger väl på runt 1k x 1k? 3k x 3k hade nog gjort mig nöjd. Inet hade ofta bra bilder förut, osäker nu..

4. Ni har oftast bra och tydliga specs på produkterna. Uppskattas. Kan va på Norsk ibland men det e lungt.

Hoppas att ni förvaltar Webhallen bra!

Vi är alltid tacksamma för input som kan göra oss bättre!
Frakt är en viktig del av vårt erbjudande tillsammans med sortiment, pris, support, service med mera som vi givetvis jobbar med. Vi har inga planerade förändringar på gång här men dina synpunkter är noterade.

Kul att du gillar Superweekend. Givetvis fortsätter vi som vanligt med kampanjer löpande även om inte just veckans erbjudande finns kvar.

Vi har nyligen startat upp en helt ny avdelning som enbart kommer att arbete med produktinformation och bilder. Vår förhoppning är att det kommer bli ännu bättre framöver. Jag skickar dina förslag vidare.

Vänligen

/Mikael

Visa signatur