Jag vill ha en lånemus under reparationstiden, tillverkaren går inte med på detta

Permalänk
Medlem

Förstår din irritation över att behöva vara utan mus. Det hade jag också blivit. Hade jag inte haft någon reservmus så hade jag säkert tagit ut det på tillverkaren också. Förstår ditt resonemang kring lånemus. Det är inte fel, men det rör sig inte om jätte marginaler när det gäller möss även om "gaming-mössen" är överprissatta.
Mitt tips för att slippa onödig irritation är att skaffa en billig reservmus!
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=439329

Jag köpte en logitech b110 då jag letade nya gamingmöss som skulle passa mig. Det slutade med en hög dyra gamingmöss, och att jag tillslut helt och hållet gick över till att bara använda logitechmusen. Den ligger galet bra i hand. Ingen som helst positiv/negativ acceleration. Den enda nackdelen är att den bara har 250hz pollingrate. Har inte testat att patcha någon usb-port för att se om sensorn grejar 500hz. Men presterar ändå hyfsat i quake live.
Behåll standardsensen i windows, installera "set point"-mjukvaran från logitech. Stäng av all accel både i win och mjukvaran och sänk sensen i set point mjukvaran så har du bra precision för 50kr. Kör tygmatta och klogrepp.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk

Trodde alla datorägare hade minst en mus i reserv? Själv har jag ett tio tal olika liggandes. Kan ju vara bra ifall en går sönder

Visa signatur

Corsair 800D\Asus P9x79 Deluxe\Intel i7 3930\Corsair H80i\Minne G.Skill 32Gb 2133Mhz Ripjaws Z Performance\2X Sapphire Radeon HD 7970 3GB GDDR5\ SSD A-Data 511s 120GB\3 WD 2TB\PSU Corsair HX 1000W\Win7 Ultimate

Permalänk
Medlem
Skrivet av hjorten66:

Trodde alla datorägare hade minst en mus i reserv? Själv har jag ett tio tal olika liggandes. Kan ju vara bra ifall en går sönder

Kan bara instämma, har typ en 4 stycken liggande, av dessa 4 så ligger den ena som standard i min laptop väska. De andra ligger i en låda hehe. Sen är ju inte en typ Deltaco eller Logitech optisk "standardmus" dyr heller, inte många kronor man lägger ut för att ha en som backup skulle man ha problem med sin gamingmus igen.

Visa signatur

AMD FX-8350 | Enermax Liqtech 120X | 8GB Kingston HyperX Grey 1600mhz | SSD: Samsung 840 120GB |HDD: Samsung F3 1TB, Western Digital Green 500GB | Gigabyte 990FXA-UD3 | Sapphire R9 290 | OCZ ZT 550w | Fractal Design Define R2 Black Pearl |Toshiba Chromebook 2 | Mac Mini 2011| BF3: Thursfield | Citera så svarar jag snabbare.

Permalänk
Medlem

Samma här, har minst 2 extra liggandes och ett extra tangentbord :p.

Men jag fått uppleva mycket god service av möss, det som TS efterfrågar. Dock var detta från Logitech.
Hade en Mx Performance vars vänster-klick slets ut under det första året. Missade klick ibland, men annars inget konstigt med den. Kundservice skickade ut en ny mus direkt, jag behövde inte ens skicka tillbaka den defekta musen. Så den fungerar som extramus här hemma nu om det skulle krisa.
Hur det ärendet sköttes fick gav mig enormt förtroende för Logitech och har lett till att jag har flera produkter från de, utan att det jag valt de medvetet...

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Säljer man kvalitet med bra service får man behålla sina kunder. Så fungerar yrkeslivet. Är det en produkt som inte fungerar får du en ny eller en tillfällig, så gör uppenbarligen flera bolag. Om det är en nivå du inte är van vid, tråkigt för dig. När man köper ett dyrare märke, men tydligen inte ovanligt bland sämre märken heller som jag trevligt nog fått erfara.

Seriöst? självklart får du ingen "Lånemus" för att du skickar din på ett garantiärende, musjäveln kostar två timlöner och har du inte efter säkert minst 20 år av datoranvändande en annan mus hemma eller på jobbet du kan använda i ett par dagar så är det ta mig sjutton något fel på dig. De erbjuder ju sig ta in din mus för reparation alt. utbyte men då måste de ju också få en chans att försöka reparera musen, konstaterar dom att det inte går skickar de en ny åt dig. förväntar du dig att dom ska ta kostnaderna det medför att distribuera en mus till dig "tur och retur" för en produkt som i princip har ett nollvärde är du ute och cyklar fullständigt.

och kom inte o jämför det med en bil, en bil är FÖRSÄKRAD och måste så vara enligt lag för att du ska få bruka den, om du krockar får du ut en lånebil tack vare din försäkring medan din bil är på reparation, det är inget som bilverkstaden betalar för och tror knappast att du har tecknat en halvförsäkring på din mus, sluta klaga och inse att du har fel i ärendet. tack.

trollanklagelse borttagen
Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone 13

Permalänk
Medlem

Jag tycker att Qpad sköter detta fall helt utmärkt, precis som en tillverkare ska göra. Att TS sedan kräver en ersättningsmus att ha under tiden är bara löjligt.

Bilar, javisst, det är en sak som folk oftast inte klarar sig utan och just därför så är ersättningsbil en självklarhet. Men en datormus, kom igen? Köp en billig skräpmus för 20kr så du iallafall kan använda datorn och skicka in din felaktiga mus till Qpad. Jag lämnade in min TV en gång till Elgiganten för att det var fel på den, jag fick inte någon ersättningstv då det är en sak man faktiskt kan klara sig utan ett tag, precis som med datormöss. Nej TS, jag förstår verkligen inte ditt resonemang och att du ens jämför detta med en bil som jag sa tidigare är en nödvändighet för många förstår jag inte heller.

Jag försöker inte håna TS eller nått, utan mest dunka in i hans huvud att det han klagar på här är bara löjligt.

onödig formulering borttagen
Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | MSI RTX 4070 SUPER | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem

Hör av dig till Martinshop och påvisa att du minsann ska ha låneleksak medans din repareras.

Visa signatur

Jag förstår, men vad menar du?
Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Palmie:

*Tråd rensad*

Från diverse hån, otrevligheter, förolämpningar och något off-topicinlägg.

Vänligen tänk på hur ni uttrycker er, oavsett om man anser någon ha fel eller inte så är det inte fritt fram att skriva vad som helst. Diskutera gärna er ståndpunkt, men gör det i så fall sakligt och utan otrevligheter.

Palmie, om du får lön för ditt modererande, så lär du bli miljonär på denna tråd.
Det verkar TYVÄRR som om flashback, har smittat av sig sina medlemmar på Sweclockers.com

/Jordenxxx

olämplig formulering bortredigerad
Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem

TS har i-lands problem, tyck synd om TS.

Min nästa mus blir en Qpad utav princip efter att ha läst denna tråd.

Permalänk

Qtek väljer själva att lägga sin service precis på den lägsta nivå dem behöver. Hade du tex råkat dra av en kabel från tillverkaren shure som tillverkar lurar så tar du bara ett kort på varan och mailar dem din adress så får du ett par nya eller uppgraderad modell från tillverkaren utan krångel.

Att Qtek valt att lägga ribban på lägsta möjliga nivå är inget som kommer att gynna dem i längden. Service kostar massor med pengar. Men lönar sig senare i slutänden när en kund står och väljer vara.

Redan i början av tråden så svarar qtek med en dålig ton precis som om det vore du som ska vara glad för att du ens får handla av dem. Duger absolut inte någonstans. Ni kommer att passera revy som tillverkare i en stenhård marknad där ni snabbt kommer att glömmas bort.

Tack för mig.

Visa signatur

Fractal Design R5 - Asus Maximus ix Code - Intel 7700K - Cryorig H7 - Samsung 960 Pro - Corsair RM750 V2- Asus ROG Strix 2060 - AOC Q3277PQU - NAD D3020 - Shure Aonic 50 - Dali Evidence 470 - Monitor Audio Bronze BR5 - Denon Rcd-M40 - XTZ 8.17 - Mionix Zibal 60 - Mionix Naos 3200 - Wharfedale Diamond 210 - IOTAVX SA3 - Sen fortsätter det typ...

Permalänk
Medlem
Skrivet av hårdnackad:

Qtek väljer själva att lägga sin service precis på den lägsta nivå dem behöver. Hade du tex råkat dra av en kabel från tillverkaren shure som tillverkar lurar så tar du bara ett kort på varan och mailar dem din adress så får du ett par nya eller uppgraderad modell från tillverkaren utan krångel.

Att Qtek valt att lägga ribban på lägsta möjliga nivå är inget som kommer att gynna dem i längden. Service kostar massor med pengar. Men lönar sig senare i slutänden när en kund står och väljer vara.

Redan i början av tråden så svarar qtek med en dålig ton precis som om det vore du som ska vara glad för att du ens får handla av dem. Duger absolut inte någonstans. Ni kommer att passera revy som tillverkare i en stenhård marknad där ni snabbt kommer att glömmas bort.

Tack för mig.

Tur att Qpad håller lite högre nivå än Qtek då!

Permalänk
Medlem
Skrivet av hårdnackad:

Tack för mig.

Vad har Qtek med saken att göra?

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem

Varför sådant liv för en mus, köp en billig eller använd en gammal medans din Qpad mus är på rep eller tills du får en ny.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av htbtoma:

Seriöst? självklart får du ingen "Lånemus" för att du skickar din på ett garantiärende, musjäveln kostar två timlöner och har du inte efter säkert minst 20 år av datoranvändande en annan mus hemma eller på jobbet du kan använda i ett par dagar så är det ta mig sjutton något fel på dig. De erbjuder ju sig ta in din mus för reparation alt. utbyte men då måste de ju också få en chans att försöka reparera musen, konstaterar dom att det inte går skickar de en ny åt dig. förväntar du dig att dom ska ta kostnaderna det medför att distribuera en mus till dig "tur och retur" för en produkt som i princip har ett nollvärde är du ute och cyklar fullständigt.

och kom inte o jämför det med en bil, en bil är FÖRSÄKRAD och måste så vara enligt lag för att du ska få bruka den, om du krockar får du ut en lånebil tack vare din försäkring medan din bil är på reparation, det är inget som bilverkstaden betalar för och tror knappast att du har tecknat en halvförsäkring på din mus, sluta klaga och inse att du har fel i ärendet. tack.

Har du testat att verkligen läsa det någon skriver, du kanske borde försöka med det någon gång. Testa igen, försök komma ihåg det du lärde dig i skolan, så kanske du ser att det inte har med någon skada att göra ens. Läste du de andra exemplen jag gav?

svar på borttaget inlägg borttaget
Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Commander:

Samsung och deras skärmgaranti är dock tipp top. Jag hade backlight problem samt lite pixelfel som gick på deras garanti. Ringde deras support och de svarade med att de skickar en skärm till mig som kommer med retursedel som jag skall använda för min tidigare.

Dagen kom och jag fick en ny skärm som tyvärr också hade backlight och allmänt ingen samsung panel (Samsung 226BW skandalen) Ringde yttligare och de skickade ännu en skärm där det inte fanns fel på pixlar eller någon större backlight bleeding.

Alltså vid ett tillfälle satt jag med 3st Samsung 226BW skärmar och testade på Eyefinity innan jag skickade iväg de andra två med deras retursedel.

Logitech brukar oftast skicka in en ny mus utan att fråga om den tidigare musen hade problem. Hade en G9 mus som skalet började bli ganska skadat (mer mindre känt problem). Ringde logitech där de bara skickade en ny mus till mig utan några krav eller frågor om min nuvarande.

Samma sak angående deras tangentbord där mitt bara slutade fungera (G15 blå) och ett samtal senare skickade logitech mig med DHL paket ett Logitech G15 rött.

Både Samsung och Logitech har enligt mig varit utmärkta inom garantiärenden inom mina ärenden.

Western Digital erbjuder också att skicka en hårddisk om ens går sönder dock så kräver de att man betalar in pengar som hålls kvar fram tills du skickar tillbaka den skadade. När de konstaterar att den är skadad och inom garanti ramarna så skickar de pengarna tillbaka.

Så att säga att ingen annan tillverkare satsar på support eller goodwill är bara fel. Även om många inte gör det så finns det tillverkare som gör detta. Detta har gjort att jag exempelvis kommer och är fortfarande en glad kund för alla mina hårddisk köp och går till WD och när det kommer till tillbehör till datorn (mus etc så är det Logitech) tyvärr så hade cooler master bättre tangentbord än logitech samt mycket billigare som gjorde att mitt nya tangentbord kommer inte från Logitech.

Supporten ser annorlunda ut hos de flesta företag. Men i vilket fall som blir där alltid en dötid, från den stunden supporten skickar ut en ny produkt tills den har landat i din brevlåda. Det jag försöker poängtera är att företagen kommer inte med privat bud hem till dig när din hårddisk har defekt och ger dig en hårddisk att låna medans dom ev. reparerar din befintliga hårddisk. Jag själv felanmäler en hel del produkter, både på jobb och privat. Och måste säga att 9/10 fall så skickar de ut en ny produkt för att vi sedan ska skicka tillbaka den defekta.

I de flesta fall väljer företagen att skicka en ny produkt till kunden för att göra kunderna nöjda och själva spara tid, istället för att felsöka produkten som tar x antal dagar för att sedan, möjligtvis, konstatera att produkten är defekt och ändå behöver de skicka en ny produkt. De "defekta" produkterna gås sedan igenom för funktionskontroll, sen säljs de som returvara eller till företag, i vissa fall.

Visa signatur

"De som fattar, fattar."

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Har du testat att verkligen läsa det någon skriver, du kanske borde försöka med det någon gång. Testa igen, försök komma ihåg det du lärde dig i skolan, så kanske du ser att det inte har med någon skada att göra ens. Läste du de andra exemplen jag gav?

Förmodar att du fortfarande inte har skickat in musen på lagning ?
Tänk om du hade gjort det... då hade du, förmodligen, haft en fullt fungerande mus nu.
Vill du alltid ha allt serverat på silverfat ?

Visa signatur

| Intel i5-2500K @ 4,5ghz | MSI P67A-C45 REV B3 | Corsair Vengeance 16GB 1600mhz | SSD A-data SP900 128gb | Fractal Design 650W | HDD Samsung 1TB x2 | ASUS GeForce GTX680 DirectCUII TOP | Noctua NH-U12P SE2 | Corsair 800D | Samsung S27A950D 27" | Ducky SHINE3 TKL | Ace Edge 3200 | Seagate EE 2 TB x2 |
Citera gärna !

Permalänk
Medlem

Lånegrejer är väl vanligast att man får när man vänder sig till återförsäljaren. Finns nog en och annan tillverkare som tillhandahåller det också. Är det ett, för tillverkaren, typiskt känt fel man kontaktar dem om så kan det hända att de skickar ut en ny direkt då de inte anser det värt jobbet att laga produkten.

Ser inget fel i qpads agerande och de tycks ha försökt blidka dig som kund så gott de kunnat.

Att jämföra med bilservice kan ju dock ha varit att ta i... Till att börja med är det normalt sett bra mycket mer pengar investerat i en bil jämfört med en datormus. Service eller reparation av en bil är sällan billig, i vissa serviceavtal ingår det lånebil vid behov dock tror jag inte man får en likadan bil under tiden. En service på sin bil är ju allt som oftast klar samma dag som man lämnar in den, såvida de inte upptäckt något större fel.
Förstår inte helt ditt resonemang med att qpad skulle förvänta sig att du ska betala för en mus medan de lagar din nuvarande... Bilverkstäderna förväntar ju sig att du ska betala för bensinen för lånebilen, så jag ser inte riktigt skillnaden där, vilket du inte verkar ha några problem med.

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

För du tog verkligen in det han sa... allvarligt, du har alla emot dig här på forumet och ändå tror du att du har rätt? Jag har aldrig stött på någon som har så fel som du och det är dags du vaknar till! Se till att skicka in musen bara...

Och jämförelsen med möss och bilar är lika OFF som att jämföra våldtäkter med sex med frugan...

Visa signatur

Fractal Design R5, i5 6600k, MSI Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION, MSI GTX 980, 8GB Minne @ 2400MHz, BeQuiet Kraft 700W

Permalänk
Medlem

Det är ingen bil du skickar in på service direkt... så förvänta dig inte en "Lånebil" av din mekaniker..
QPAD gör inget fel i ärendet.

Visa signatur

Never trust a computer you can't throw out a window

Permalänk
Skrivet av qpad:

Vi är, trots din frustration fortfarande villiga att hjälpa dig...

Ni är trots allt hans frustration tvungna att hjälpa honom pga. svensk lag, inte för att ni vill vara schyssta...

Förövrigt tycker jag ts är löjlig. En mus kostar 35-40 kr på Biltema/Jula och dessa fungerar tillräckligt bra för att använda i några veckor!

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

ja, du skriver att musen inte fungerar tillfredställande, och det är väl ganska så klart att musen inte lever upp till varken dina förväntningar eller qpads "standard". så långt är vi alla med, sen om du väljer att kalla det för skada, defekt, eller vad du vill, det är av mindre vikt. Faktum kvarstår att du måste förstå det absurda i ditt "krav" på en lånemus medan de försöker reparera din defekta mus. Istället för att låna en mus på jobbet i två dagar så har du dragit årets mest absurda ragetråd.

förolämpning borttagen
Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone 13

Permalänk
Medlem
Skrivet av Red Beaver:

Ni är trots allt hans frustration tvungna att hjälpa honom pga. svensk lag, inte för att ni vill vara schyssta...

Förövrigt tycker jag ts är löjlig. En mus kostar 35-40 kr på Biltema/Jula och dessa fungerar tillräckligt bra för att använda i några veckor!

Nej det är dom inte, däremot har återförsäljaren en massa skyldigheter enligt svensk lag.

Permalänk
Medlem

Ett alternativ hade varit om Qpad skickat ut en ny mus med retursedel för den gamla, hade TS gamla mus varit trasig pga användarfel eller inte trasig alls så hade Qpad kunnat skicka en faktura till kunden för ersättningsmusen de skickade ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Nej, jag pröjsade för bensinen. De frågade om jag ville låna en bil eller ej efter att jag betalt. Jag har då sagt ja, vid fler än ett tillfälle och då fått låna. Så det är en kostnad som indirekt deras företag bär genom alla sina kunder. F.Ö. ett företag som fått 4.9 på rejta.se, kompetenta och sköna att ha och göra med.

Nu börjar vi ju diskutera löjliga detaljer här, men du bär inte hela kostnaden själv, den slås ut på alla, men likt väl betalar du för den, kostnaden för lånebilen kommer ju tas ifrån något ställe.

Men det är ju lite äpplen och päron ändå.
Du har dels försäkring på bilen, du betalar för att få en service utförd, du lämnar den "över disk" till en servicepartner, det blir ingen extrakostnad för dem att skeppa iväg en bil åt dig.
Men framförallt är det ett serviceställe och inte tillverkaren du vänt dig till.

Dessutom är ju kostnaden för att låna ut en bil åt dig under servicentiden nominell jämfört med vad din bil kostar och vad de tjänar på att du lämnar in din bil där.

Vad tror du att du fått för svar om du ringt till GM i USA och krävt en gratis service och upphämtning av bilen PLUS en exakt lånebil under tiden den är borta?
Skratt, hån eller bara ett klick?

Tillbaka till musen då.
Kostnaden för musen är låg, du har ingen försäkring och betalar inget för att få den lagad.
Du vänder dig direkt till tillverkaren, vars kärnverksamhet inte är service i utbyte mot pengar, utan tillverkning av möss.
Du får ändå, trots att du egentligen borde vända dig till din återförsäljaren, gratis service av musen och fri frakt på detta.

Du har inte köpt musen för en halv miljon, du har inte försäkring på den och du lämnar inte in den på service för tusentals kronor.
Det finns inget pålägg på toppen som bär extrakostnaden som lånemus över post innebär.

Om du skulle vända dig till ett serviceställe och säga "här är 2000 spänn fixa min mus" så får du garanterat en lånemus under tiden.

Citat:

För att det låg nära till hands? Nyligen gjort ett par förändringar på bilen och vid annat tillfälle servat den. Känndes inte direkt konstigt att nämna. Hade varit samma pris med som utan lånebil. Fått låna mustang, volvo v70 och någon äldre simplare ford.. så låg rätt nära.

När det däremot gäller datorer och problem så har jag sällan haft problem, det är egentligen bara 3 st problem varav 1 jag var missnöjd med servicen, moderkort som pajade från komplett.

Visst fan kan jag förstå förvåning över en liten mus. Men den kosta ändå 6-700 kr och jag hade ingen mus liggande i reserv, drygt med massa skräp man inte nyttjar. Så då tycker jag det är principielt galet att jag som kund skall behöva pröjsa för en ny mus för att kunan skicka in denna på service. Jag fattar fan inte hur folk kan bli upprörda över min reaktion där. Jag anser, uppenbarligen, att jag är helt i min rätt. Denna mus blev plötsligt 50% dyare. Det är principiellt jävligt galet.

Ja, visst, poäng. Borde jag kanske kollat upp, men var inget jag tänkte på.

Nej kostnaden är inget problem för mig, gällande mus. Men jag är, som ni kanske märkt, envis tills jag inser att jag har fel. Vilket jag kan tänkas ha, sett till ev. aval ingen orkat läsa.

Det jag dock tycker är konstigt här är att så många är förvånade på min reaktion och anser att jag är löjeväckande i min tanke att qpad borde kunnat skickat ut en ny plastbit till mig att använda under tiden de servar. Folk som arbetar för sina pengar får mer respekt för dem, oavsett om man tjänar bra eller ej tror jag. Det är för mig lätt att tänka tillbaka till student tiden eller på andra som tjänar sämre, alla har väll fan inte extra mus liggandes och ska då behöva slanta för att mjukvaran eller minnet i musen (som håller inställningarna) är dåligt?
Jag anser därmed fortfarande att det är principiellt dålig service från qpad. I min erfarenhet ovanligt dålig sådan också då man köpt en produkt som är dyrare än konkurrenternas och vars tillverkningskostnad troligen är extremt låg.

Dold text
Permalänk
Rekordmedlem

Naturligtvis kan man se till att få snabb service på plats från en Del(l)

Å andra sidan skulle man kunna köpa en pall med möss för vad det kostar

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Tycker väldigt många hakar upp sig på att han vill ha en lånemus då flera exempel (inklusive mitt) trycker för att han borde fått en ny mus direkt utan att behöva skicka in sin befintliga då båda parter har konstaterat att den är defekt.

Permalänk

Ändå. När man byter bilglas på Ryds så får man låna en bil den korta stund man blir utan.

Visa signatur

Ryzen 5600X | 16 gb DDR4 | B550 ASUS-bräda | Inno3D RTX 3070 | Crucial P3 1TB | Corsair RM750 | Fractal Design Arc | Win 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av soderkvist:

Ändå. När man byter bilglas på Ryds så får man låna en bil den korta stund man blir utan.

Fysisk butik, som så många påpekat vid tidigare tillfällen.

Visa signatur

"This is VAR, spelled A-U-T-O"

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av htbtoma:

Seriöst? trollar du? självklart får du ingen "Lånemus" för att du skickar din på ett garantiärende, musjäveln kostar två timlöner och har du inte efter säkert minst 20 år av datoranvändande en annan mus hemma eller på jobbet du kan använda i ett par dagar så är det ta mig sjutton något fel på dig. De erbjuder ju sig ta in din mus för reparation alt. utbyte men då måste de ju också få en chans att försöka reparera musen, konstaterar dom att det inte går skickar de en ny åt dig. förväntar du dig att dom ska ta kostnaderna det medför att distribuera en mus till dig "tur och retur" för en produkt som i princip har ett nollvärde är du ute och cyklar fullständigt.

Det är inte alla som har Hyrbilstillägg på sin försäkring. (Hyrbilstillägg är definitivt inget lagstiftat krav. Trafikförsäkring är det dock).
Min glassmed i stan ger en gratis lånebil till sina kunder när de byter ruta.

(Dock håller jag med dig att TS har något löst).

Skrivet av mrqaffe:

Naturligtvis kan man se till att få snabb service på plats från en Del(l)
http://forumbilder.se/CEB2H/dellprosuport.JPG

Å andra sidan skulle man kunna köpa en pall med möss för vad det kostar

Ytterligare något extra man betalar för

Visa signatur

| PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Jag har förståelse för TS frustation över att inte kunna använda sin dator under tiden det tar att få tillbaka en ny/renoverad som utlovat.

Kan även förstå varför företaget väljer att få in den gamla innan en ersättningsmus skickas.

Annars så skulle jag kunna ringa/maila och försklara att min (icke existerande) mus krånglar enligt TS beskrivning och kunna få en ersättningsmus utan att behöva skicka in en gammal.

Tror inte kunderna uppskattar att få en faktura på beloppet av en ny mus när de ber om att få den gamla renoverad. De administrativa kostnaderna, för att kontrollera, och följa upp utskick och ankomna ordrar i efterhand överstiger nog mervärdet att någon vill ha en extra mus, vilket i sin tur skulle justera upp priset på produkterna.

Antar att företaget inte har ett uppdaterat register över samtliga sålda enheter som alla underleverantörer skickat ut till alla sina kunder.
För att kunna slå upp att "Anders Andersson, som bor i Anderstorp" äger faktiskt en produkt från oss, och vi tror på att hans produkt är fel, så vi skänker en ny till han. I ett alternativt scenario skulle "Anders" likaväl kunna ha kopierat ett kvitto för att ha ett "bevis" på köpt produkt eller sålt sin produkt till annan person men vill ha en egen. På så sätt får han företaget att skicka en ny.

Så det är en enkel och ekonomisk kontroll att kunden faktiskt har en produkt.

Men.... Under tiden den här tråden har levt så hade TS kunnat beställt och fått levererat en ny temporär mus för låg kostnad.

Visa signatur

Just playing for fun ‾\o.0/‾