Köp av prisvärd mikrofon?

Permalänk
Medlem

Köp av prisvärd mikrofon?

Hejsan, jag söker en prisvärd mikrofon till min dator.
Jag spelar in videos till Youtube och mitt Roccat-headset håller inte måttet. Vill därför ha en mic att spela in på, men gärna en billigare, men som är bra.

Ge mig gärna alla tips ni har.

Visa signatur

CaseLabs STH10 | Asus ROG Maximus XI Formula | Intel Core i9 9900K | RTX 2080Ti x2 SLI | 32GB (4x8 GB) G.Skill TridentZ Royal Gold | Samsung EVO PLUS 970 1TB | Samsung EVO 970 2TB | 4x1 TB Samsung 860 EVO | 2x4 TB WD HDD | Corsair AXi1600 Modulär

Permalänk
Entusiast

Vi behöver veta en ungefärlig budget och om du har några annan kringutrustning redan. Sedan är det bra att veta vilken typ du är ute efter. Duger det med en bordsmikrofon eller ska det vara ett headset? Utan att veta svaren på frågorna slänger jag ut tre tips utan inbördes ordning.

1, Blue Yeti
2, Blue Snowball
3, Modmic

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Vi behöver veta en ungefärlig budget och om du har några annan kringutrustning redan. Sedan är det bra att veta vilken typ du är ute efter. Duger det med en bordsmikrofon eller ska det vara ett headset? Utan att veta svaren på frågorna slänger jag ut tre tips utan inbördes ordning.

1, Blue Yeti
2, Blue Snowball
3, Modmic

3 väldigt bra mikrofoner. Jag har själv en Snowball och är väldigt nöjd. Yetin är också väldigt fin. Modmic vet jag för lite om.

Men som tidigare frågat, vad har du för budget?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Specs: Laptop,

Permalänk
Medlem

Jag hjälptes enormt av ett ljudkort som kunde hantera det hela bättre innan jag gick över till USB-mic.
I övrigt kan jag också ge tummen upp till Blue Yeti, använder den själv till podcasts/youtube.

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Vi behöver veta en ungefärlig budget och om du har några annan kringutrustning redan. Sedan är det bra att veta vilken typ du är ute efter. Duger det med en bordsmikrofon eller ska det vara ett headset? Utan att veta svaren på frågorna slänger jag ut tre tips utan inbördes ordning.

1, Blue Yeti
2, Blue Snowball
3, Modmic

Ska kolla upp dom. Ingen budget bestämd, bara den är prisvärd. Gärna billig, men kvalité prioriteras

Skrivet av Frollee:

3 väldigt bra mikrofoner. Jag har själv en Snowball och är väldigt nöjd. Yetin är också väldigt fin. Modmic vet jag för lite om.

Men som tidigare frågat, vad har du för budget?

Skickades från m.sweclockers.com

Som jag skrev ovan.

Skrivet av HCP:

Jag hjälptes enormt av ett ljudkort som kunde hantera det hela bättre innan jag gick över till USB-mic.
I övrigt kan jag också ge tummen upp till Blue Yeti, använder den själv till podcasts/youtube.

Blue Yeti verkar intressant.
Blue Snowball med pga priset.
Modmic hittade jag inte.

Visa signatur

CaseLabs STH10 | Asus ROG Maximus XI Formula | Intel Core i9 9900K | RTX 2080Ti x2 SLI | 32GB (4x8 GB) G.Skill TridentZ Royal Gold | Samsung EVO PLUS 970 1TB | Samsung EVO 970 2TB | 4x1 TB Samsung 860 EVO | 2x4 TB WD HDD | Corsair AXi1600 Modulär

Permalänk
Medlem

Rekommenderar starkt modmic! Har använt min nu i 2 veckor, fungerar prima!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hittade jämförelse mellan lite olika på youtube, bara söka där för att hitta lite exempel.
Bl.a. denna http://www.youtube.com/watch?v=vHGW7Xf_hAo
Bör lyssnas med hörlurar för att höra skillnaden.

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Andiders:

Ska kolla upp dom. Ingen budget bestämd, bara den är prisvärd. Gärna billig, men kvalité prioriteras

Som jag skrev ovan.

Blue Yeti verkar intressant.
Blue Snowball med pga priset.
Modmic hittade jag inte.

Modmic säljs enbart direkt via tillverkarens hemsida som du hittar här: http://www.modmic.com/

Det är mer en ersättare till headset än de andra två jag rekommenderade. Slängde med den för att bordsmikrofoner inte är lika smidiga om du vill ha mirofonen till spel och liknande också. Modmic är väldigt prisvärd och låter väldigt bra när det gäller tal. Speciellt om man tittar på det ringa priset. Jag har haft en i flera månader nu och är väldigt nöjd. Dock har jag den för att prata med folk när jag spelar, inte för att spela in ljudspår för filmer.

Mikrofonerna från Blue är väldigt populära och det är många stora podcastare och diverse youtubeprofiler som kör med deras grejer. Är det en USB-mikrofon du är ute efter så är det någon om dom du ska köpa. Ska du ha något bättre sticker priset iväg väldigt fort för då krävs helt plötsligt ordentliga ljudkort med en bra preamp och fantommatning för att det ska fungera och då är det minste en tusenlapp bara på ljudkortet.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Jag har haft en Blue Snowball i unifär 6 månader nu. Jag har varit nöjd 100% av tiden och jag rekommenderar den starkt!

Permalänk
Skrivet av Lifmeister:

Jag har haft en Blue Snowball i unifär 6 månader nu. Jag har varit nöjd 100% av tiden och jag rekommenderar den starkt!

Beställde faktiskt denna precis på era rekommendationer!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Phanteks P500A Vitt | R7 5800X | Gigabyte X570S Aero G | Asus Strix 3080 White edition | 32 GB Kingston 3600MHz | AW3423DW
Beyerdynamic DT880 600 & Beyerdynamic DT770 250 | Sennheiser HD 58X | Tin T2 Pro | Samtliga billiga Koss | Sony MDR-1A & WH-1000XM3 | Grace SDAC + Darkvoice 336 | O2+ODAC | JBL LSR305

Permalänk
Avstängd

Funkar dessa mikrofoner bra för exempelvis skype också?

Visa signatur