Permalänk
Medlem
Skrivet av Zaptoit:

. Synd bara att tjejen ser ut som Ellen Page (Juno).

Det gör väl inget

Visa signatur

Aspirerande Nätverk- och Sysadmin
Ryzen 5 1600|Hd 7950|16 GB RAM|
"Går det att installera Linux på den här brödrosten?"

Permalänk
Medlem

Direct feed, uncensored, 720p:

Boxart:

Preorder:

GameStop Preorder:

Svenska Gamestop har inte uppdaterat sig, får se hur det blir med multiplayer-godiset här. Angående videon, så verkar granater lemlästa fienden, undrar om det blir samma i multiplayer?
Survival låter ju som ett trevligt MP-läge, coop mot grönsakerna, hehe!

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Lite ny info bakom länken:
vg247.com/acting-out-the-end-of-the-world

Citat:

They do some pretty dark stuff. I don’t know how much I can say without spoiling the story, but they’re both in the same boat, and the way they see it, there are other people who would kill them for the supplies they have. They’re going to take the first shot if they need to.”

Citat:

“I believe there’s a misconception that if you put a girl or a woman on the cover, the game will sell less. I know I’ve been in discussions where we’ve been asked to push Ellie to the back and everyone at Naughty Dog just flat-out refused.”

Annie Wersching – the actor behind Tess, who you may remember as Renee Walker in 24:

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.

Permalänk

The Last Of Us skulle ha släppts den 7 maj, men har blivit framflyttat till den 14 juni. Jag har förhandsbokat det. Jag köpte ett PS3 förra året, delvis för att kunna spela det här.

Jag är grymt peppad inför det här spelet! Det kan mycket väl bli GOTY.

Permalänk
Medlem

Någon som vet något om ett digital släpp i Europa? hittade det på PSN men det står "Endast skiva" (vet inte om det är tillfälligt?), då det faktiskt finns för digital nedladdning i den amerikanska butiken.

Edit: https://store.sonyentertainmentnetwork.com/#!/sv-se/s%C3%B6k/...

Hittade här... The Last of Us™ + Survival Pack är jag dum eller är det hela spelet för 500 kr eller är det något annat packe som kostar just 500 kr som är "tillägg" eller något sådant?!

Permalänk
Medlem

Kanske köp, verkar dock ganska överhypat. Lite som med Bioshock, gillar man historien så gillar man spelet. Gameplayen däremot verkar köra i precis samma hjulspår som deras tidigare spel, begränsad exploring, extremt linjärt samt gamla vanliga sitta bakom en låda, sticka upp huvudet och skjuta.

Därtill lär det som vanligt (numera) finnas 3 gånger så många cutscens som jag tycker det borde vara, varav i hälften ska man hålla på och tajma massa knapptryck, annars får man spela om samma cutscene igen från början.

Permalänk
Medlem

Förhandsbokat. Köpt en ps3 för att kunna spela det här och gta v.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Älskade demot! Har förbokat joel edition Jag tror att man måste ta det lugnt och njuta av atmosfären och interaktionen mellan spelets karaktärer för att uppskatta spelet. Detta känns inte som ett spel man stressar igenom och trycket bort filmerna i.

Visa signatur

|Intel Core i7-5820|Cooler Master Hyper 212 Evo|MSI X99S SLI PLUS|4x Crucial Ballistix Sport 4GB DDR4 2400MHz (16GB)|ASUS RTX 2070 Super 8GB|Samsung 840 EVO 250GB SSD|Samsung 850-series EVO 120GB M.2|Samsung 870 QVO 2TB SSD|Seagate 3TB|Seagate 2TB|Corsair RM850x V3 850W (80+ GOLD)|NZXT H440W - Vitt|Acer Predator XB241|Logitech PRO X Superlight|Steelkeys 6G|Windows 10 Pro Svensk x64|

Permalänk
Testpilot

Har inte vågat se på filmer från demot, vill inte spoila nånting och det är ju inte långt kvar tills spelet släpps nu. Förbeställde en vanlig version på Zavvi, får se när det dyker upp.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Skrivet av hunden:

Har inte vågat se på filmer från demot, vill inte spoila nånting och det är ju inte långt kvar tills spelet släpps nu. Förbeställde en vanlig version på Zavvi, får se när det dyker upp.

Jag kunde inte hålla mig. Det fanns inga story-spoilers vad jag uppfattade iaf. Men det spoilar ju "gameplayet".

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Nasso:

Jag kunde inte hålla mig. Det fanns inga story-spoilers vad jag uppfattade iaf. Men det spoilar ju "gameplayet".

Så demot är inte ett urklipp från hela spelet? brukar bli så tråkigt annars när man kommer till den biten i hela spelet.

Visa signatur

[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

MP

Citat:

The gameplay itself is perhaps a little less inspired. Stealth is a much bigger emphasis, with maps littered with deserted cars and derelict buildings. You’ll find yourself in a prone position most of the time, weaving around the extremities of the arenas in order to get the angle on your opponents. Without a true cover system – the game simply detects when you’re near walls and allows you to hug them tightly – it can be difficult to peak around corners, but with practice you’ll eventually learn the best method to position your protagonist in order to scout out adversaries without giving yourself away. As you’d expect, gunfire prompts you to appear on your enemy’s radar, so it’s best to be as deadly and quiet as possible at all times.

Of course, it’s impossible to avoid chokeholds, and when you’re caught in a conflict, you’ll have a handful of options. You can sprint away from danger to lose your pursuers or drop a smoke bomb if you’ve managed to craft one earlier. You can also engage in a fist-fight if you’re close enough to your opponent, with each successful brawl or firefight unlocking the prospect of a deadly execution sequence. Fail to follow through with the finisher, and your enemies will have a short window of opportunity to resurrect their fallen partner, making ruthlessness a key attribute in the wasteland.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Betygen ser ut att bli höga!

OPM UK magazine 10/10

Citat:

"A work of art in which amazing sights and sounds fuel an emotionally draining, constantly compelling end of days adventure. This is Naughty Dog pushing the PS3 to its limit. Over to you PS4"

Empire online 5/5

Citat:

"The Last of Us is not just the finest game that Naughty Dog has yet crafted and an easy contender for the best game of this console generation, it may also prove to be gaming’s Citizen Kane moment," "a masterpiece that will be looked back upon favourably for decades."

Most powerful story I've played through the entire generation.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av hunden:

Så demot är inte ett urklipp från hela spelet? brukar bli så tråkigt annars när man kommer till den biten i hela spelet.

Jo, det är det säkert. Det är dock bara lite random lootande och lite fighting känns det som. Spoilar ingen story. Men nu är det inte länge kvar. Håll ut!

Permalänk
Medlem

Webhallen skickade precis spelet till mig? Släpps inte detta fören om typ 10 dagar? Känns väldigt tidigt att skicka ut spelet, Aja får väl det ändå inte förrns fredag men ändå, blir ju en vecka tidigt....

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 5090
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck, Rog Ally + de fiesta konsoler.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Webhallen skickade precis spelet till mig? Släpps inte detta fören om typ 10 dagar? Känns väldigt tidigt att skicka ut spelet, Aja får väl det ändå inte förrns fredag men ändå, blir ju en vecka tidigt....

Haha samma här. Bara tacka och ta emot!

Permalänk
Medlem
Skrivet av hunden:

Kommer säkert ta slut i england och så får du vänta 4 veckor på att dom får in den och ytterligare 2 veckor för leverans.... men oroa dig inte. Jag kan berätta storyn allt eftersom jag klarar spelet.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Pimpim666:

Kommer säkert ta slut i england och så får du vänta 4 veckor på att dom får in den och ytterligare 2 veckor för leverans.... men oroa dig inte. Jag kan berätta storyn allt eftersom jag klarar spelet.

Hade jag velat ha det på releasedagen hade jag beställt i Sverige men jag har inte direkt bråttom och så skulle jag ha en film som jag inte lyckats hitta hemma heller. Brukar Zavvi vara så dåliga annars? har nog inte beställt av dem innan.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Någon som vet om det kommer släppas nåt demo så man kan testa innan man beslutar om köp?

Permalänk
Medlem
Skrivet av hunden:

Hade jag velat ha det på releasedagen hade jag beställt i Sverige men jag har inte direkt bråttom och så skulle jag ha en film som jag inte lyckats hitta hemma heller. Brukar Zavvi vara så dåliga annars? har nog inte beställt av dem innan.

Nej. Men brukar ta 4 till 5 dagar frakt.

Edit om jag kommer ihåg rätt så skickade dom doa5 ce några dagar innan det släpptes genom Amazon. Fick den någon dag innan release i sverige.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av krrjon:

Någon som vet om det kommer släppas nåt demo så man kan testa innan man beslutar om köp?

Tror inte det kommer släppas ett demo, kanske efter ett tag spelet har släppts, det enda demot som finns just nu är om man har köpt God Of War Ascension då följde det med en demo till spelet. Tror inte du behöver testa demo för detta spelet eftersom Naughty Dogs har alltid gjort sjukt bra spel imo.

Visa signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.
twitch.com/MrFEGISEN

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Nej. Men brukar ta 4 till 5 dagar frakt.

Edit om jag kommer ihåg rätt så skickade dom doa5 ce några dagar innan det släpptes genom Amazon. Fick den någon dag innan release i Sverige.

4-5 dagar från Zavvi? Då har ni tur, oftast får jag vänta allt från 10-15 dagar när jag beställt från den sidan. Aldrig några 4-5 dagar dock. Väntar fortfarande på ett spel jag köpte förförra fredagen ( skickades då också )

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

4-5 dagar från Zavvi? Då har ni tur, oftast får jag vänta allt från 10-15 dagar när jag beställt från den sidan. Aldrig några 4-5 dagar dock. Väntar fortfarande på ett spel jag köpte förförra fredagen ( skickades då också )

Formulerade fel. Menade att från amazon tar det 4 till 5 dagar.
Om du beställde förra fredagen har det bara gått 3 dagar för posten jobbar inte på helgerna.

Visa signatur

Permalänk
Testpilot
Skrivet av MugiMugi:

Aha, så det är så pass ändå. Spelar som sagt ingen större roll då jag nog ändå väntar till semestern innan jag börjar spela. Man får se till att hålla sig borta från spoilers bara men det lyckades jag med till Mass Effect där jag inte spelat nått av spelen förrens förra året

FZ ska släppa sin recension av spelet kl 17 idag, få se om de håller med tidigare recensioner.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av guffen86:

Älskade demot! Har förbokat joel edition Jag tror att man måste ta det lugnt och njuta av atmosfären och interaktionen mellan spelets karaktärer för att uppskatta spelet. Detta känns inte som ett spel man stressar igenom och trycket bort filmerna i.

Går det att trycka bort filmerna i deras spel? Gick tyvärr inte på Uncharted 3 iaf, åtminstone inte vad jag lyckades med

Permalänk
Medlem
Skrivet av dannesthlm:

Går det att trycka bort filmerna i deras spel? Gick tyvärr inte på Uncharted 3 iaf, åtminstone inte vad jag lyckades med

Vill man det? Kan tänka mig att det kan vara smidigt vid en andra genomspelning dock.

Permalänk
Medlem

Tja då har man fått spelet....... 9 dagar före release.... Vågar man enns börja spela?

Samt vågar man live streama LOL........

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Efter att ha spelat nu i 2 timmar så... HERREGUD! Vill inte säga mer men otroligt välgjort spel än så länge.
Tack så mycket Webhallen för att jag fått spelet på min födelsedag ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Synd bara att de bara kommer till PS3, men är väl inte direkt oväntat då det är Naughty Dog, hoppas de kan få det att flyta hyffsat då.

Uncharted spelen flyter bra och ser bra ut också, dem är väldigt duktiga på att optimera.

Visa signatur

MOBO: ASUS B550-i                                    CPU: Ryzen 5900X
RAM: GTZN-3600MHZ-CL14                       GPU: EVGA 3080 XC3
BOX: Ncase m1 v6.1                                    PSU: Corsair SF750
AIO: Kraken z53                                           SSD: Samsung 980 PRO             

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spajdah:

Tror inte det kommer släppas ett demo, kanske efter ett tag spelet har släppts, det enda demot som finns just nu är om man har köpt God Of War Ascension då följde det med en demo till spelet. Tror inte du behöver testa demo för detta spelet eftersom Naughty Dogs har alltid gjort sjukt bra spel imo.

Det var ju synd har ingen direkt stor erfarenhet av naughty dog så jag ville helst testa ett demo.

Skrivet av MackeMan:

Efter att ha spelat nu i 2 timmar så... HERREGUD! Vill inte säga mer men otroligt välgjort spel än så länge.
Tack så mycket Webhallen för att jag fått spelet på min födelsedag ^^

Grattis!