1550 ATX moderkort tar inte upp all plats, probelm? Hjälp....

Permalänk

1550 ATX moderkort tar inte upp all plats, probelm? Hjälp....

Hej, jag skrev om detta i min gamla tråd men eftersom att jag inte tyckte att det inte riktigt passade till ämmnet skriver jag en ny tråd! Problemet, eller jag vet inte om det är ett problem är att mitt ATX-moderkort från asus (asus -a atx) inte tar upp all plats som ett atx kort borde. Jag har skruvat i alla skruva som ska sitta i moderkortet och det sitter stabilt. Jag skapar denna tråd då jag verkligen inte vill att något ska gå fel.

Nedan är en bild på hur det ser ut, skriv gärna om ni behöver fler bilder!

Permalänk
Hedersmedlem

Vad är det exakt för moderkort?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Permalänk
Medlem

Har du 9st distanser?

Visa signatur

Revisor, båtbyggare, med mera.

Permalänk

Asså, det är 6 hål på moderkortet men ja jag har plats för 9 st

Permalänk

http://www.youtube.com/watch?v=n0p28aK87OE Bra video som visar hur det sitter, dock har han ingen I-oshield

Permalänk

Om du har satt distanser och skruvar i alla hålen som är i moderkortet är allt som det ska.

Visa signatur

Citera om du vill få svar!

Permalänk
Avstängd

Det kommer ej påverka, moderkortet är atx men minde brett!

Visa signatur

Speldator: CPU: i5 3570k @ 4,6 ghz, kyls av Be Quiet Dark Rock Pro 2 Moderkort: ASUS P8Z77-V GPU: Gigabyte GTX 670 WF OC Chassi: Fractal Design Arc PSU: Fractal Design Newton R2 800w SSD: Corsair Force GT 120 gb RAM: Corsair Vengeance 8 gb HP HDD: 1 tb 7200 rpm Ljudkort: ASUS Xonar DX

Permalänk
Hedersmedlem

När jag tittar på måtten är detta kort ca: 1.5cm kortare än "vanligt" så det är detta du upplever.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk

Tack så jätte mycket!!!!!

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Trams raderat.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk

https://www.asus.com/Motherboards/Z87A/#gallery

Finns endast hål för 6 distanser/skruv.

Så bara tuta och kör!

Permalänk

pga att dom flyttat voltregulatorerna ombord på cpu så kan dom göra mindre moderkort, därför täcker den inte alla 9 atx hålen

Visa signatur

Stationär: i7 4930k @4.4ghz, GTX 780ti @1219mhz boost, 64GB DDR3 1687mhz, P9X79 Pro
Lan: Asus M VI Impact, i7 4770k, Msi R9 290x gaming, 16GB DDR3 1600mhz, 512gb Crucial m550 m.2
Utrustning:Steelseries Rival 700, Corsair K65 RGB, Sennheiser RS175, Qpad QC-90