Permalänk
Medlem

Trådlöst dongel problem

Okej jag vet att jag har gjort ett inlägg här om varför apple produkter drar mycket internet dock är inte vad detta handlar om..

Okej så här är mitt problem just nu, varje gång jag ska försöka ladda ner något gratis rpg spel så märker jag att efter några secunder så stänger min trådlösa dongel av sig och jag måste dra ut den från datorn och sätta tillbaka den igen för att få tillbaka mitt internet (om det inte fungerar, starta om routern)

Vad är det som händer ?? den håller sig ansluten när jag surfar och spelar men när jag ska ladda ner något så slutar den och stänger av sig.. är det bara någon inställning eller har det och göra med routerns inställningar ? Detta börjar bli väldigt störande för när dongel stängs av för mig så kan inget komma åt routern föräns den startas om själv eller manuelt...

Jag vet att detta låter lite krångligt men kan inte förklara det på ett bättre sätt..

Finns det någon som har varit med om detta förut eller måste jag behöva ryta till hos hyresvärden och säga att han får fixa ett ny router eller byta bolag ?

Visa signatur

[XFX nForce(MI-9300-7AS9)] [Intel C8200 2.33GHz ] [Siberian Tiger2 NQ-3590] [4gig ram] [Nvidia Gforce 8800GT med Arctic Cooling Accelero S1 rev2.] [1100 Gb lager] [OCZ 600W] [TT Aguila] [fraktfritt från indomo.se vid orders över 500kr, använd rabattkod "sweclockers_500"]

Permalänk
Medlem

Vad händer om du ansluter med kabel direkt till routern och laddar ned samma sak?

Visa signatur

| Citera för svar! | Gilla bra inlägg! |

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrusE:

Vad händer om du ansluter med kabel direkt till routern och laddar ned samma sak?

Jag kan tyvär inte göra det pga för att jag är bara inneboende och routern är uppe i hans hus och han har redan sagt nej till att dra kabel osm jag ville ha från början

Visa signatur

[XFX nForce(MI-9300-7AS9)] [Intel C8200 2.33GHz ] [Siberian Tiger2 NQ-3590] [4gig ram] [Nvidia Gforce 8800GT med Arctic Cooling Accelero S1 rev2.] [1100 Gb lager] [OCZ 600W] [TT Aguila] [fraktfritt från indomo.se vid orders över 500kr, använd rabattkod "sweclockers_500"]

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrusE:

Kan även tillägga att jag kan bara ha en hemsida uppe annars så avbrutes anslutningen till routern direkt...

Jag har även en annan liten trådlöst dongel som jag får dubbelt så bra täckning till routern men den är mer ostabil än vad min första är

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Testa att ansluta till trådlösa, utan last så pingar du routern.

windows kommando i cmd är "ping -n 999" om jag inte minns fel

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrusE:

Skrivet av BrusE:

Testa att ansluta till trådlösa, utan last så pingar du routern.

windows kommando i cmd är "ping -n 999" om jag inte minns fel

Jag är ansluten till trådlösa men jag tappar anslutning när jag gör mer än 1 sak samtidigt

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Antigen är det dongeln eller routern som spökar. Har du ingen bärbar med inbyggd WiFi som du kan testa?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrusE:

Antigen är det dongeln eller routern som spökar. Har du ingen bärbar med inbyggd WiFi som du kan testa?

Jo och den tappar oxå... hyresvärden måste skaffa sig en ny för denna gången så fick jag starta om routern för att jag skulle kunna hitta den igen...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Då är hyresvärdens router som behöver bytas ut.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrusE:

Okej men det roliga är ju att när jag fick hem min nya dator så har det varit problem hela tiden men jag får säga till han när han kommer tillbaka från sin semester att han måste byta ut den... är glatt irreterad på detta nu...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrusE:

Lite irreterande för nu kan jag inte äns kolla på ett youtube klipp innan min dongel stängs av så jag börjar fundera på om det är den som är problemet och inte routern för den lyser och visar det den ska göra..

Visa signatur