Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av huttala:

Baka ihop mitt Filco i ett aluminium chassi och slängde på lite ducky dyesubs + en CC cap.
Jag är sjukt nöjd med resultatet, ett 5kg tungt tangentbord är ingen lek att skriva på, det är stabilt som sten!

http://i.imgur.com/fSXaVcf.jpg

http://i.imgur.com/6PasVpI.jpg

Vad betalade du för alu-chassit? Var sugen på en sådan, men 2000 spänn var enda priset jag hittade när jag bodde i Tjina.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av CCWarlock:

Vad betalade du för alu-chassit? Var sugen på en sådan, men 2000 spänn var enda priset jag hittade när jag bodde i Tjina.

HEHE, det är hemligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av As1hangbf:

någon som vet var ja kan få tag i ett cooler master storm quick fire med blå led och bruna brytere? i finland? eller finns det äns?

Om det är Quick Fire TK du menar så verkar den kombinationen tyvärr inte finnas. QF TK med bruna brytare har vita LEDs, röda brytare har röda och blå brytare har blåa (enligt produktsidan). Men QF TK är annars rätt så vanligt och bör inte vara så svårt att hitta i Finland, t.ex. från Verkkokauppa. Det enda tangentbordet jag känner till med bruna brytare och blå LEDs som säljs i butik i Sverige är som du redan hittat Ducky SHINE2.

Permalänk
Medlem

Får ursäkta för damm, katthår, smuts och halvsjaskigt foto.

Visa signatur
Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Zetsu:

Får ursäkta för damm, katthår, smuts och halvsjaskigt foto.
http://puu.sh/3fxHw.png

Riktigt snyggt! Men jag trodde du var en ANSI kille, vad har hänt?
Vilken modell är det? Ser att det är JP, men dom andra specsen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Riktigt snyggt! Men jag trodde du var en ANSI kille, vad har hänt?
Vilken modell är det? Ser att det är JP, men dom andra specsen?

Haha, det är jag ju egentligen, men insåg för någon månad sedan att det hade varit skönt med fler tumknappar, så när jag var i Japan i förra månaden var jag tvungen att passa på.
Det är ett 91UDK-G, vilket innebär 45g-viktat gummi överallt, och dyesubbad PBT (fast det har de på alla förutom en gammal JIS-modell tror jag). Att det blev ett Realforce och inte ett Filco, som jag egentligen tänkte köpa först tack vare priset, berodde nog mest på att jag saknade mitt gamla Realforce lite, men dessutom har det förmodligen den för mig mest lämpliga layouten.

Tråkigt bara med ISO-enter, men så hemskt är det ju inte egentligen. (Värre är det med entangents-backspace, tar ett tag att vänja sig vid...)

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

HEHE, det är hemligt.

Finns dessa att få tag på till ett ducky shine?

Permalänk
Medlem

När ni är i Japan, hur sjutton får ni tag i alla tangentbord? Finns det hela affärer med bara mekaniska tangentbord eller vart går ni till för några ställen?

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Bakgrund:

När ni är i Japan, hur sjutton får ni tag i alla tangentbord? Finns det hela affärer med bara mekaniska tangentbord eller vart går ni till för några ställen?

Utan att ha varit i Japan - ja. Kan tänka mig att det finns några i Akibahara(stavning?). Sådana affärer är ju vanliga företeelser i Tjina och Sydkorea, enligt egen erfarenhet. Se bilder tidigare i tråden(eller guide-tråden) för exempel på affärer i båda länderna.

Brukar ligga i sådana dära elektronikkomplex..

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem
Skrivet av ficklampa:

http://failtality.se/ducky.jpg
Lite ovant att skriva på även fast jag har ett Filco hemma med brown MX. Känns som vissa tangenter är "dämpade" (oring under tangenten antar jag?), t ex enter.

antar att det är "stabalizern" du känner av skillnaden mellan ducky och filco. filco har costar stabilasatorer och ducky har cherry. nackdelen med cherry är att de tangenterna som har stabilasatorer får en annan känsla. nackdelen med filcos costar stabilasatorer är dock att de låter lite extra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nocebo:

antar att det är "stabalizern" du känner av skillnaden mellan ducky och filco. filco har costar stabilasatorer och ducky har cherry. nackdelen med cherry är att de tangenterna som har stabilasatorer får en annan känsla. nackdelen med filcos costar stabilasatorer är dock att de låter lite extra.

Skulle kunna vara det, känns inte som tangenten maxar ut lika hårt. på qpad låter det ju rätt så högt även fast man trycker ner den försiktigt. Är ju ingen nackdel för mig, då jag inte stör mig på ljudet. Men reagerade över att den inte låter lika hårt. Gillar det!

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Medlem

Ser inte mycket ut för världen, än. Det är min "Phantom" - byggd från ett DIY-kit där en låda inte följer mer. Jag har byggt underdelen av en låda från delar av ett annat tangentbord och lite plast.
Jag har börjat bygga på en överdel också i retrostil, men det var svårt att få den att sitta rätt så jag brukar köra utan den. Jag har börjat fundera på att bygga en mycket enklare överdel i tunnt trä istället som inte skulle göra mycket mer än att täcka över mellanrummen mellan tangenterna.

Tangenterna är från tre olika Cherry-tangentbord. De flesta är tjocka PBT-tangenter i tysk layout, med några tunna PBT-tangenter som kompletterar till svensk. Alla är lasrade - inget Dye Sub. Mellanslagstangenten är ännu i fel nyans av grått, men rätt tangent ska gå att få tag på.

Brytarna är alla Cherry MX Clear. Jag funderar på att göra en omvänd "G2Pro Special Mix" och låta bara de alfanumeriska tangenterna vara Clear och övriga bruna.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk

Har precis fått mitt Ducky G2Pro Dyesub med MX Green. Älskar de gröna brytarna!

Permalänk
Medlem

Råkade totalsabotera mitt G11 i helgen Så la en snabbeställning på ett K95.

Inget fel på detta tangentbord. Hade hellre haft mitt G11 dock.

Visa signatur

Min favorit bland "e-nummer" är 948 <3

Permalänk
Medlem

Fått hem ett Corsair K70 jag ska göra videorecension på sen.

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Snusfri

Då har man hämtat ut sitt Ducky Shine 2 MX Brown
Rätt ovant att skriva på detta jämnfört med mitt gamla MS Sidewinder X4

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Skrivet av Grönisen:

Har precis fått mitt Ducky G2Pro Dyesub med MX Green. Älskar de gröna brytarna!

http://i.imgur.com/504Sa8f.jpg

Hur är dem gröna brytarna tycker du? De skall väl vara lite som blå fast styvare?

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
Skrivet av dysenteri:

Hur är dem gröna brytarna tycker du? De skall väl vara lite som blå fast styvare?

Jag gillar dom, jag tycker det är skönt med lite mer motstånd när man skriver. Det gillar dock inte alla.
Precis, blå har 50 g motstånd och gröna har 80 g motstånd. Så gillar du svarta men saknar klicket och feedbacken från de blå så är gröna ett bra val.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nauie:

http://i.imgur.com/7QEdIgV.jpg

Råkade totalsabotera mitt G11 i helgen Så la en snabbeställning på ett K95.

Inget fel på detta tangentbord. Hade hellre haft mitt G11 dock.

Du borde ju dock kunna hitta ett G11 för typ hundralappen rätt enkelt
Gammalt skrot keyboard ;>
Har ett G15 gen1 (samma som g11 fast med displayen), sämsta skitet jag någonsin köpt
Tar upp halva skrivbordet också

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Du borde ju dock kunna hitta ett G11 för typ hundralappen rätt enkelt
Gammalt skrot keyboard ;>
Har ett G15 gen1 (samma som g11 fast med displayen), sämsta skitet jag någonsin köpt
Tar upp halva skrivbordet också

Njae, det enda jag köper begagnat är bilar

Visa signatur

Min favorit bland "e-nummer" är 948 <3

Permalänk
Medlem

Här är mitt filco med blå brytare:

Kul att se att det finns fler tangentbordsentusiaster i Sverige!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mahboi:

Här är mitt filco med blå brytare:

http://i.imgur.com/lDSsq.jpg

Kul att se att det finns fler tangentbordsentusiaster i Sverige!

Snyggt! Är det stockcase?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mahboi:

Här är mitt filco med blå brytare:

http://i.imgur.com/lDSsq.jpg

Kul att se att det finns fler tangentbordsentusiaster i Sverige!

Snygga WASDkeyboard caps.

Fan vad clean de såg ut. Typ som Dyesubs.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon155896:

Snyggt! Är det stockcase?

Målat stockcase! Här är en äldre bild:

Permalänk
Inaktiv

Mitt nya Ducky med mx greens (ber om ursäkt för dåliga bilder, mobilkamera och skakiga händer är inte direkt de bästa förutsättningarna hehe)

Mitt handledsstöd är lite för högt :/

Och lite för brett

Är riktigt skönt att skriva på det med klickljudet och den lite hårdare fjädern som sitter i brytarna. Snyggt är det också (hade föredragit two-tone-versionen men den kom inte med mx greens).

Permalänk
Skrivet av Mahboi:

Här är mitt filco med blå brytare:

http://i.imgur.com/lDSsq.jpg

Kul att se att det finns fler tangentbordsentusiaster i Sverige!

Vart fick du tag i svenska/koreanska tangenter?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jockefoten:

Vart fick du tag i svenska/koreanska tangenter?

http://www.wasdkeyboards.com/index.php/wasd-v1-custom-keyboar...

Permalänk
Medlem

Köpte några tangenter för att göra det lite roligare. Är mycket nöjd med det

Visa signatur

Ryzen 5 3600x • ASUS ROG STRIX B550-I GAMING • G.SKill Trident Z Neo2x16GB CL16 3600 MHz • EVGA RTX 3070 Ti FTW3 ULTRA • Samsung 860 QVO 1TB, 870 QVO 2TB, Corsair MP600 500gb • Cooler Master NR200P MAX med CM 850+ GOLD och CM 280mm AIO

Permalänk

Hur gör du när du skriver Å?

Visa signatur

- i7 3770K & P8Z77-V Pro - MSI GTX 680 - Vengeance 16GB 1600Mhz -

- The horror... the horror... -

Permalänk
Medlem
Skrivet av SatellitPer:

Hur gör du när du skriver Å?

Trycker på knappen höger om P

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X