Grafikkort under 2000 för intel i3-2120

Permalänk
Medlem

Grafikkort under 2000 för intel i3-2120

Hej!
Har en intel i3-2120, 8gb ram och 450w nätagg och tittar på nytt grafikkort...budget under 2000:-
Undar även på en sak jag kollat runt på, är det mera värt att köpa en ny, fyra kärning processor, och grafikkort för runt 2000 sammanlagt elr skall jag satsa på ett bättre grafikkort för 2000 istället? Har tänkt spela en hel del nya spel som kommer ut i år och processorn jag har nu har ju bara 2 kärnor men är inte helt hundra på hur viktigt det är...?
Tack för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalle378:

Hej!
Har en intel i3-2120, 8gb ram och 450w nätagg och tittar på nytt grafikkort...budget under 2000:-
Undar även på en sak jag kollat runt på, är det mera värt att köpa en ny, fyra kärning processor, och grafikkort för runt 2000 sammanlagt elr skall jag satsa på ett bättre grafikkort för 2000 istället? Har tänkt spela en hel del nya spel som kommer ut i år och processorn jag har nu har ju bara 2 kärnor men är inte helt hundra på hur viktigt det är...?
Tack för svar!

http://www.inet.se/produkt/5405143/asus-geforce-gtx-660ti-204...

Asus gtx 660ti är på rea, passa på

Köp det här grafikortet nu och vänta med processorn efterson det är grafikortet som gör det stora jobbet i spelen. med tiden kan du sedan byta ut dina övriga delar inkls processorn. lycka till.

Visa signatur

/Rocksman

Permalänk
Medlem

En i3 klarar du dig hyfsat i alla fall och det är mer värt med
en i3 och ett graffe för 2k än att byta båda för det priset.
I framtiden kan du ju uppgradera cpu till något med mer kraft
för en ganska låg prislapp. Finns ju t.ex i5 3570K,
och då krävs inte heller ett byte av moderkort
då dom har samma sockel.
3570K kostar något över 1500kr i dagsläget
men möjligt att priset sjunker en liten bit.

Permalänk
Medlem

Hejsan Kalle378,

Skulle du vilja berätta för oss vad du har för grafikkort i din dator?

Du får gärna även specificera vilka spel det är som du vill spela.

En i3-2120 är en tvåkärnig CPU på 3,3 GHz, så den bör klara av de flesta spelen.
Men; vissa spel, framförallt FPSer behöver en fyrkärnig CPU. Tänker på BF3.

Beroende på vad du har för grafikkort, och hur många skärmar du använder tror jag att du kommer att märka en större skillnad om du köper ett nytt grafikkort.

Prova att gå till prisjakt, sätt in 2000:- som maxpris sortera efter omdöme.
Börja sedan läs vad andra köpare tyckt om sina kort. Kontrollera även när korten lancerades, du bör undvika köpa alltför gamla kort.
Ett kort som dyker upp är Asus 7870 DC2, helt klart intressant kort i mitt tycke.

Om du har svårt att välja, lägg in ett nytt inlägg i denna tråden så hjälper säkert andra medlemmar att underlätta ditt val!

Lycka till!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomasLidstrom:

Hejsan Kalle378,

Skulle du vilja berätta för oss vad du har för grafikkort i din dator?

Du får gärna även specificera vilka spel det är som du vill spela.

En i3-2120 är en tvåkärnig CPU på 3,3 GHz, så den bör klara av de flesta spelen.
Men; vissa spel, framförallt FPSer behöver en fyrkärnig CPU. Tänker på BF3.

Beroende på vad du har för grafikkort, och hur många skärmar du använder tror jag att du kommer att märka en större skillnad om du köper ett nytt grafikkort.

Prova att gå till prisjakt, sätt in 2000:- som maxpris sortera efter omdöme.
Börja sedan läs vad andra köpare tyckt om sina kort. Kontrollera även när korten lancerades, du bör undvika köpa alltför gamla kort.
Ett kort som dyker upp är Asus 7870 DC2, helt klart intressant kort i mitt tycke.

Om du har svårt att välja, lägg in ett nytt inlägg i denna tråden så hjälper säkert andra medlemmar att underlätta ditt val!

Lycka till!

Hej,
Har just nu ett radeon hd 7670 2gb
Tänkte väl lite på cod ghosts, bf3/4, watch dogs, saints row 4, AC black flag, gta 5.....
Har en 24" 1080p skärm förresten. Vilka inställningar kommer jag kunna spela med ett GTX 660ti och en i3:a?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalle378:

Hej,
Har just nu ett radeon hd 7670 2gb
Tänkte väl lite på cod ghosts, bf3/4, watch dogs, saints row 4, AC black flag, gta 5.....
Har en 24" 1080p skärm förresten. Vilka inställningar kommer jag kunna spela med ett GTX 660ti och en i3:a?

Min lillebror har en i5 3570k + 660ti och en 24" benq skärm 1920*1080 och kör bf3 på allt ultra i 60-80 fps beroände på vad som händer i spelet.

Visa signatur

/Rocksman

Permalänk
Medlem
Skrivet av rocksman:

Min lillebror har en i5 3570k + 660ti och en 24" benq skärm 1920*1080 och kör bf3 på allt ultra i 60-80 fps beroände på vad som händer i spelet.

Okej!
Då är ju i5:an mycket bättre än i3:an speciellt i de nya och kommande spelen..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalle378:

Okej!
Då är ju i5:an mycket bättre än i3:an speciellt i de nya och kommande spelen..

men jag tror inte det kommer göra så jätte mycket.

Visa signatur

/Rocksman

Permalänk
Medlem

En fråga till, har ingen fläkt i chassit borde jag köpa en då jag byter grafikkort? Och om jag nu köper en fläkt, hur mycket kommer den dra då nätagget bara är 450w som grafikkortet...