Någon som har testat ie 11?

Permalänk
Avstängd

Någon som har testat ie 11?

Hej, tänkte kolla om det är någon som har testat iternet Explorer 11 som kom i windows 8.1 preview, vad tycker ni om ie 11? jag tycker det är den snabbaste webläsaren jag har testat någonsin, jag har avinstallerat google chrome då denna är 2 gånger snabbare

Visa signatur

Mina prylar: Ipad,MacBook pro,Iphone,ipod. Android dynga vill ingen ha.

Permalänk
Medlem

Ja den känns som den snabbaste webbläsaren. Tyvärr så ser all text på webbsidor ut som skit, iaf på min skärm. Kanske inte är så för alla. Stödet för cleartype försvann i IE 10, samma sak i IE 11. Som det är nu så ser text bara bra ut på skärmar med hög ppi. Synd på en i övrigt bra webbläsare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flostyle:

Ja den känns som den snabbaste webbläsaren. Tyvärr så ser all text på webbsidor ut som skit, iaf på min skärm. Kanske inte är så för alla. Stödet för cleartype försvann i IE 10, samma sak i IE 11. Som det är nu så ser text bara bra ut på skärmar med hög ppi. Synd på en i övrigt bra webbläsare.

Dom ska då alltid hitta något sätt att se till så att deras produkter blir kass genom att ta bort saker, samma sak som med startknappen i w8... VARFÖR? är folk nöjda med nånting varför ta bort det?

Visa signatur

CPU: Intel core i5 3570k 4,4 GHz | MODERKORT:Asus P7Z77-v PRO| GPU: Radeon HD 6870 1GB med hembygd dunderluftkylning | RAM: Corsair Vengance LP 16Gb |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Flostyle:

Det håller jag med om, jätte svårt att läsa ibland då texten känns lite suddig typ

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Testade, upptäckte förändringarna i hur den hanterar öppning av ny flik osv på touchskärm. Slängde ut den igen

Visa signatur

Arbetsdator: HFX Mini. Ryzen 3600, GTX1650. Skärmar: Dell 2415

Permalänk
Inaktiv

Ordentligt nöjd med IE 11. Växlar mellan den och firefox nu, har ingen aning om vilken jag vill använda på heltid!

Gillade inte alls cleartypen i 10, tyckte inte om texten!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon81912:

Ordentligt nöjd med IE 11. Växlar mellan den och firefox nu, har ingen aning om vilken jag vill använda på heltid!

Använd IE

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon81912:

Vill du köra några pluggins tyå adblock, noscript eller så så tror jag tyvärr att IE fortfarande inte supporterar dem (Dvs det går inte att skriva sådanna plugin till IE beroende på hur gränssnitten ser ut under skalet)

Visa signatur

Arbetsdator: HFX Mini. Ryzen 3600, GTX1650. Skärmar: Dell 2415

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av mats42:

Vill du köra några pluggins tyå adblock, noscript eller så så tror jag tyvärr att IE fortfarande inte supporterar dem (Dvs det går inte att skriva sådanna plugin till IE beroende på hur gränssnitten ser ut under skalet)

Adblock tycker jag fungerar jättebra http://adblockplus.org/en/internet-explorer

Varför det inte skulle gå att skriva plugins till IE beroende på hur det ser ut under skalet vet jag inte var du fått ifrån? Stödet för addons är ganska bra http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=5721&review=...
Dock var inte IE9 en särskilt populär/bra webbläsare så mycket av användarbasen som kunde skrivit inlägg till IE10 försvann nog.

Det enda andra pluginet jag använder på riktigt är firebug, men de medföljande utvecklingsverktygen i IE är riktigt vassa

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av nokia12:

Använd IE

Det lutar åt den faktist. Så läskigt snabb på allt den gör!

Permalänk
Medlem
Skrivet av mats42:

Testade, upptäckte förändringarna i hur den hanterar öppning av ny flik osv på touchskärm. Slängde ut den igen

Desktop versionen fungerar precis likadant på min laptop som på min surface RT med flikar. Och jag har inte märkt någon förändring där från hur det fungerade i IE10.
Tänkte du på Modern UI-versionen kanske?

Tråkiga med IE11 är att SEB tycker att jag borde skaffa en "modern" webläsare så kan inte använda deras internetbank.

Permalänk
Medlem

Jag har ännu inte testat senaste ie. Ändå ser jag en stor nackdel med ie och det är att man implementerar funktioner alldeles för sent. Inte förrän ms inser det problemet så kommer dem förbli efter. Samt vilka innovationer har msie tagit fram på sistone. Kommer ie ens fundera på att undersöka asm.js som även kan användas i ie

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Använder IE11 och älskar de. Enda gången chrome får ploppa upp är när en BF runda ska ske då Battlelog pluginet inte verkar ha support för IE11 ännu.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Reyintaz:

Använder IE11 och älskar de. Enda gången chrome får ploppa upp är när en BF runda ska ske då Battlelog pluginet inte verkar ha support för IE11 ännu.

battlelog plugin funkar inte för mig heller. Har märkt också att det inte går för mig att spara lösenord på hemsidor.. men det kanske är så bara för mig

Visa signatur

Permalänk

Bankid fungerar än så länge inte heller med IE11 men med Chrome fungerar det utmärkt.

Annars så gillar jag verkligen IE11 och i synnerhet Win 8.1 !

Visa signatur

Intel Core Ultra 9 285k, Asus TUF Z890-Plus, Asus RTX 4070 OC, Corsair 32GB DDR5, Noctua NH-D15 G2, be quiet Dark Base 900, Asus Rog Strix 1000w, LG UltraGear 32GP850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Killbom:

Adblock tycker jag fungerar jättebra http://adblockplus.org/en/internet-explorer

Funkar ABP för dig i IE11?

Kör IE11 nu upplever inge så stor skillnad mot IE10 förutom att adblock pro inte funkar med "de uppdaterade säkerhetsfunktionerna" tyckte jag läste att det gick att stänga av någon som vet vart?

Hade även problem när jag skulle använda bankid samt att videos spelas automatiskt om du öppna flera flikar med youtube så var det inte i IE10 någon som vet om det går att ändra på?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Problemet med IE är och har alltid varit att Microsoft är flera år sena på att implementera stöd för nya funktioner och korrigera gamla buggar. I och med IE11 verkar de äntligen ha kommit ikapp på flera kritiska punkter. Låt oss hoppas att Microsoft kan hålla uppe tempot!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hoppas verkligen att vi med Windows 7 också får ie11. Sjukt tråkigt annars.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av simon253:

Hoppas verkligen att vi med Windows 7 också får ie11. Sjukt tråkigt annars.

http://www.idg.se/2.1085/1.514700/ie11-slapps-aven-for-window...

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem

hade helt missat det. Tack för infon!

Visa signatur

Citera för svar!