Missa inte Amazon Prime Deal Days!

Företagsnätverk långsamt efter uppgradering ifrån Xp till Windows 7.

Permalänk
Medlem

Företagsnätverk långsamt efter uppgradering ifrån Xp till Windows 7.

Hej,

Vi har ett Mps system på vårat företag som vi använder dagligen, våran VD har själv programmerat detta och gjort detta i sedan 1992, problemet som nu uppstått är när vi går ifrån windows xp till windows 7 så har det blivit ruggigt segt jämfört med Xp.
Alla på jobbet som har windows 7 har samma problem att det är segt att få upp alla artiklar medans xp hanterar detta mycket fortare.
Är det någon här som vet vad som kan vara skillnaden och möjligen vet om det går att tweaka detta i windows 7?

Mps programmet har han gjort så att det är en enda .exe fil, det känns som att det är nätverks relaterat.

Tacksam för lite idéer kring en lösning..

//Tommie

Permalänk
Medlem

Nu kan jag inte mycket om Windows, men jag skulle börja med att sniffa nätverket för att se när en Windows 7 klient försöker att ansluta mot ert Mps system. Sedan, om möjligt så skulle jag testa samma test med Windows XP.

Visa signatur

| Citera för svar! | Gilla bra inlägg! |

Permalänk
Rekordmedlem

Och hur har ni kommit fram till att det är nätverket som gör det långsamt ? Har ni mätt nätverksprestandan ? Om det endast är ett hemgjort program som är långsamt så är det nog mer troligt att det är där det är nått problem än i nätverket, fungerar det bättre om man kör det i xp mode ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Jag vet ju faktiskt inte om det är ett nätverksproblem, det kan lika gärna vara en optimeringsfråga, håller just nu på att installera Windows mode för windows7, finns det något program som kan köra ett program i "xp mode" utan att behöva installera windows xp? Ungefär som man kör i kompatibilitetsläge. Tack för era inputs.

Permalänk
Rekordmedlem

Xp mode är verkligen xp, det är inte nått "nästan xp" utan en integrerad virtuell xpdator.
jag har svårt att tro att nätverket i sig själv skulle påverkas men nån hemsnickrad mjukvara kan kanske använda nån specifik funktion som inte finns kvar eller ha nån "fulkod" i sig, många är ju tex bundna i gamla IE och kan inte uppgradera eftersom man programerat specifik för gamla IE istället för att följa standarderna.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Provat och köra det i xp mode på win 7 burk?
Högerklicka, välj avancerat och nånstanns där ska det gå att välja hur du vill köra det

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

9800x3d | Noctua NH-D15S Chromax Black | Gigabyte B650 | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN850 | Asus Prime 9070 XT | Silverstone FT02 | Seasonic 850W | Samsung Odyssey G9 49" |